Ik heb vorige week van 't werk al mijn papieren in verband met de belastingen gekregen, dus de bruine enveloppe zal ook niet al te lang meer op zich laten wachten.
De afgelopen jaren heb ik mij daar eigenlijk eenvoudig van af gemaakt: inloggen op Tacx on Web, de getallen even nakijken en indienen. Het resultaat is dat ik elk jaar al heb moeten bijbetalen. Ik heb namelijk ook geen kosten. Nu zou ik mij daar dit jaar is toch beter in willen verdiepen. Ik ben dus op zoek naar een boek (of boeken) of websites waar ik, als leek, allerlei tips in verband met het invullen van mijn personenbelasting kan vinden. Liefst natuurlijk iets dat redelijk up-to-date is. Ik heb er ook al eens over gedacht om mijn belastingen door een boekhouder te laten invullen, maar ik vrees dat het mij dan toch duurder gaat uitkomen en ik leer er zelf niet zoveel van bij.
Concreet zijn er twee zaken die mij dit jaar ter oren gekomen zijn waar ik een voordeel mee zou kunnen doen, maar tot nu toe heb ik echter nog geen concreet antwoord gehoord. Ofwel ging de thread dood, ofwel hadden ze het ook maar van horen zeggen.
- Ik beschik sinds februari vorig jaar over een bedrijfswagen. De wetgeving is hier wel om veranderd, maar dit valt nog steeds onder mijn VAA. Nu heb ik mij laten vertellen dat ik, omdat die onder de VAA valt, hier woon-werk verkeer mee kan invullen omdat ik toch voldoende kilometers doe. (35 heen, 35 terug) Ongeacht dit een bedrijfswagen is en ongeacht het feit dat ik een tankkaart heb. Ik heb echter nog geen duidelijke ja gehad, of een voorbeeld van hoe dat in de praktijk gaat.
- Ik heb mij laten vertellen dat ik bepaalde prive aankopen kan inbrengen als die relevant zouden zijn voor mijn job. Vermits ik een software engineer ben zou ik de aankoop van allerlei PC materiaal dus kunnen inbrengen. Als ik van thuis werk neem ik wel is een back-up, ik gebruik mijn eigen laptop, ik koop al is een software tool aan die ik dan al is gebruik, etc. Klopt dit? En zoja, waar en hoe?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren