Weergegeven resultaten: 1 t/m 12 van 12
    Member
    iTrader
    0

Question Betaling bankkaart die ik niet heb gedaan

Beste 9-livers

Een week terug merkte ik dat er een 1 000 tal euro is verdwenen van mijn bankrekening naar een ongekende bankrekening (wat eigenlijk al een paar weken eerder gebeurde). Ik ben daarvoor klacht geweest gaan neerleggen bij de politie. Nu heb ik zelf door enig speurwerk op het internet het bedrijf gevonden naar waar mijn geld naartoe is. Ook de bank werd op de hoogte gebracht.

Ikzelf heb echter het gevoel dat de politie blijft slabakken (om het maar zo te zeggen). Nochtans hebben ze alles wat ze moeten hebben. Mijn bankrekening met de afschriften van waar het geld naartoe is + de naam, toenaam van het bedrijf (ook de vestigingsplaats en dergelijke).

Iemand nog enig idee wat ik zelf nog kan doen?

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ga naar een kantoor van uw bank, vraag hoe die betaling uitgevoerd is geweest:
    Het kan goed zijn dat iemand met een fake id die betaling heeft laten uitvoeren aan het loket in jouw naam.
    Als dat het geval is geweest dan zal je bank je je geld teruggeven.

Member
    iTrader
    0
    Hey Hydra

Bedankt voor de reactie. Dat zijn ze nu aan het uitzoeken. Via een 'bankbetwisting' maar dat kan, volgens hun, nog enige tijd duren...

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja maar, toch niet via de politie he? De mensen in uw kantoor kunnen dat veel vlugger nakijken?

Member
    iTrader
    0
    Ik heb het voorval zowel bij de bank als bij de politie gemeld. De bank zelf kon me enkel helpen met zo een betwisting. (Formulier met details van het gebeuren...) Dit formulier moet dan door de hoofdzetel worden onderzocht. En dit (die betwisting) kan blijkbaar alleen maar als er een proces verbaal is opgemaakt (wat dus eerst werd gedaan). Dus ook een heel gedoe...

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JensM Bekijk bericht
    Beste 9-livers

Een week terug ...

Ikzelf heb echter het gevoel dat de politie blijft slabakken (om het maar zo te zeggen). Nochtans hebben ze alles wat ze moeten hebben. Mijn bankrekening met de afschriften van waar het geld naartoe is + de naam, toenaam van het bedrijf (ook de vestigingsplaats en dergelijke).

Iemand nog enig idee wat ik zelf nog kan doen?
    wachten. Een week is héél kort om:
    - contact op te nemen met het bedrijf
    - een reactie te vragen van het bedrijf
    - voldoende bewijsstukken te verkrijgen dat de betaling eventueel wél terecht van je rekening is afgegaan
    - contact op te nemen met VISA voor de details
    - van VISA een antwoord te krijgen
    - de gegevens te vergelijken
    - jou te contacteren

't is niet dat er hier een moord gebeurd is waarbij onmiddellijk opzoekingswerk essentieel is, hé. Als ze alle gegevens hebben (en het dan ook wss over een belgische vestiging gaat), is er tijd zat.

Jij zal ondertussen je schade via VISA kunnen gecompenseerd zien, dus het belangrijkste is voor jou gedaan.

De kans bestaat zelfs dat de politie gewoon géén contact opneemt met jou, afhankelijk van wat jij gedaan hebt.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    wachten. Een week is héél kort om:
    - contact op te nemen met het bedrijf
    - een reactie te vragen van het bedrijf
    - voldoende bewijsstukken te verkrijgen dat de betaling eventueel wél terecht van je rekening is afgegaan
    - contact op te nemen met VISA voor de details
    - van VISA een antwoord te krijgen
    - de gegevens te vergelijken
    - jou te contacteren

't is niet dat er hier een moord gebeurd is waarbij onmiddellijk opzoekingswerk essentieel is, hé. Als ze alle gegevens hebben (en het dan ook wss over een belgische vestiging gaat), is er tijd zat.

Jij zal ondertussen je schade via VISA kunnen gecompenseerd zien, dus het belangrijkste is voor jou gedaan.

De kans bestaat zelfs dat de politie gewoon géén contact opneemt met jou, afhankelijk van wat jij gedaan hebt.
    Het bedrijf in kwestie levert diensten. Voor hetzelfde geld is mijn € 1 000 gebruikt ,door een derde, om dingen aan te kopen. Bovendien was het eerste wat de politie me zei; meneer waarschijnlijk ben je u geld kwijt... (weg vertrouwen...)

"Waarbij onmiddellijk opzoekingswerk essentieel is."
    Dat is ook waar maar het is ook niet dat het veel werk is. In een paar dagen tijd (lees uren) heb ik alle nodige gegevens gevonden. Vandaag ga ik hiermee naar de politie en zij vallen uit de lucht...

Het is zelfs zeker dat het over een Belgisch bedrijf gaat. Rekeningnummer van afschrift klopt met rekeningnummer die ze zelf vermelden op hun website...

Ps: Van VISA zal ik niets krijgen. De betalingen gebeurden met mijn gewone bankkaart

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Dus iemand heeft uw bankkaart gebruikt op een betaalterminal ?
    Of
    Iemand heeft een overschrijving gedaan vanaf uw rekening via homebanking ?
    Of
    Iemand heeft een overschrijving gedaan vanaf uw rekening via het loket ?
    -> Dat weet je nu toch al ?

Ken iemand waar er 100 euro was verdwenen van de rekening omdat die (zogezegd) uitbetaald was aan het loket. Gewoon naar de bank gaan klagen en de 100 euro werd onmiddellijk terug op zijn rekening gezet.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Zillybe Bekijk bericht
    Dus iemand heeft uw bankkaart gebruikt op een betaalterminal ?
    Of
    Iemand heeft een overschrijving gedaan vanaf uw rekening via homebanking ?
    Of
    Iemand heeft een overschrijving gedaan vanaf uw rekening via het loket ?
    -> Dat weet je nu toch al ?

Ken iemand waar er 100 euro was verdwenen van de rekening omdat die (zogezegd) uitbetaald was aan het loket. Gewoon naar de bank gaan klagen en de 100 euro werd onmiddellijk terug op zijn rekening gezet.
    Het gaat over een overschrijving (of betaling) via homebanking. Bij mijn bankt ging dit niet onmiddelijk. Ze gaan dit eerst onderzoeken. Toch bedankt voor de antwoorden.

Member Apophis37's schermafbeelding
    iTrader
    0
    sorry voor jou, maar voor mij is dit weer een bevestiging waarom ik nooit aan homebanking zal doen! Zonder goed geld kostende firewall/veiligheidssoftware is dat simpelweg te gevaarlijk in mijn ogen.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apophis37 Bekijk bericht
    sorry voor jou, maar voor mij is dit weer een bevestiging waarom ik nooit aan homebanking zal doen! Zonder goed geld kostende firewall/veiligheidssoftware is dat simpelweg te gevaarlijk in mijn ogen.
    Paranoia

Ik heb 1200 verrichtingen (er is een tellertje) gedaan de laatste jaren met mijn rekening, allemaal internetbankieren, zonder problemen. Dat is écht wel goed beveiligd en als er iets misloopt vergoedt de bank je toch...

Member the_fox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Apophis37 Bekijk bericht
    In de meeste gevallen is het toch duidelijk pebkac, en als ge da niet kent moet ge het maar eens op google opzoeken

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten