Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 232
    Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crevice Bekijk bericht
    Vaak wordt er niet beseft hoeveel schade zwartwerk de economie kan aanrichten (Griekenland).
    Ja?

Zwartwerk lijkt mij een persoonlijke affaire: twee mensen komen overeen iets uit te wisselen. Schade hoezo?

Grote organisaties, dat vraagt veel talent om die gedekt te houden.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Zweden is redelijk gelijkaardig aan België hoor. De schattingen van de zwarte economie lopen daar ook op tot 19% van het BNP. De belastingdruk is ook vergelijkbaar, alhoewel er wel een lagere vennootschapsbelasting is.
    Je hebt gelijk wat betreft die schattingen, toen ik erachter zocht vond ik dat niet meteen weer. Spijtig dat het nog cijfers van 2000 zijn, ondertussen is er al wat veranderd in beide landen. Ik vraag me af of het zwartwerken verminderd is of het zich gewoon verplaatst heeft.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SysRq Bekijk bericht
    Ja?

Zwartwerk lijkt mij een persoonlijke affaire: twee mensen komen overeen iets uit te wisselen. Schade hoezo?

Bedrijven die niet frauderen gaan failliet doordat ze dezelfde prijzen onmogelijk kunnen aanbieden.

Member Bruno001's schermafbeelding
    iTrader
    128 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Garfield Bekijk bericht
    Hier in het straat woont een psycholoog .

Naast zijn baan aan een universiteit ontvangt hij s'avonds en zaterdags VM klanten aan huis in een geimproviseerd kamertje .

Aangezien hij een specialiteit heeft in de vorm agressiebehandelingheeft hij veel volk .
    Er staan constant auto's voor zijn huis

Kameraad van mij is er in behandeling voor zijn agressief gedrag en naar het schijnt vraagt hij 42 € .
    Je kan er niet betalen met je bankkaart .

Kameraad vertelde dat hij er nog nooit is buitengekomen met een afschriftje van betaling .

Afspraken schrijft hij gewoon op een klein post it papiertje .

Voor mij reden genoeg om aan te nemen dat die kerel ferm verdiend in het zwart
    Worden die niet forfaitair belast zoals bv een kapper enz..?
    Diablo 3 Brucore#2470
    Main class : wizard

Member
    iTrader
    0
    Ja?

De staat loopt geld mis. Heel wat geld. Dat is de schade.
    Is eximius vir est quocum meliores videamur.

Member squalleke123's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Crevice Bekijk bericht
    Ondanks dat het gedaan is met het terugkrijgen van heel wat premies doet de overheid nog altijd heel wat moeite voor mensen die willen verbouwen/renoveren. 6 % BTW, er zijn nog enkele premies voor handen. Vaak wordt er niet beseft hoeveel schade zwartwerk de economie kan aanrichten (Griekenland).
    Ik ga niet akkoord, het is absoluut niet het zwartwerk die de economie om zeep helpt. Integendeel zelfs: Iedereen heeft meer mogelijkheid om werken te laten uitvoeren, dus er wordt meer door (in de brede zin van het woord) geconsumeerd. Alleen roomt de staat niks af.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Bedrijven die niet frauderen gaan failliet doordat ze dezelfde prijzen onmogelijk kunnen aanbieden.
    Ja, maar of fraude nu verwerpelijk is of niet, er wordt handel gedreven. Wat er met die Poolse vrachtwagenchauffeurs gebeurd zou zijn in die uitgebrande loods, of wat was het, zet aan het denken dat commercieel vrachtvervoer misschien in de toekomst minder door mensen zelf, op het terrein, zal gedaan worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Conradus Bekijk bericht
    De staat loopt geld mis. Heel wat geld. Dat is de schade.
    Geld om wat te doen? Kleinhandel stimuleren?

Werken die meer organisatie vereisen, drijven toch boven en hoe meer participatie, hoe meer er bereid zijn daarvoor te betalen. De staat is niet arm want kijk hoeveel er zoal gebeurt op een dag.

Maar al het materiële van buiten de grenzen halen, houden wij alleen vol zolang wij op andere fronten voor blijven.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door squalleke123 Bekijk bericht
    Ik ga niet akkoord, het is absoluut niet het zwartwerk die de economie om zeep helpt. Integendeel zelfs: Iedereen heeft meer mogelijkheid om werken te laten uitvoeren, dus er wordt meer door (in de brede zin van het woord) geconsumeerd. Alleen roomt de staat niks af.
    Natuurlijk is dat geen probleem. Als je morgen zonder werk valt, krijg je uitkeringen. Heb je een zwaar ongeval/word je ziek, dan betaal je maar een fractie van de werkelijke kostprijs en wordt er opnieuw voorzien in uitkeringen. Ben je oud en versleten, krijg je (brug)pensioen. België is tot in Poepeloerekapelle voorzien van nutsvoorzieningen. Geloof me, al dat geld komt niet van een ezelke in de Wetstraat.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ja, maar of fraude nu verwerpelijk is of niet, er wordt handel gedreven. Wat er met die Poolse vrachtwagenchauffeurs gebeurd zou zijn in die uitgebrande loods, of wat was het, zet aan het denken dat commercieel vrachtvervoer misschien in de toekomst minder door mensen zelf, op het terrein, zal gedaan worden.
    Je vroeg "hoezo schade?". Ik zie niet in wat jouw antwoord te maken heeft met mijn antwoord of jouw vraagstelling?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kandul Bekijk bericht
    Je vroeg "hoezo schade?". Ik zie niet in wat jouw antwoord te maken heeft met mijn antwoord of jouw vraagstelling?
    Dat is een beetje moeilijk te begrijpen, maar ik wou uitdrukken dat "schade" een woord is dat heel makkelijk te misbruiken valt. Wat voor iemand "schade" is, is voor iemand anders een mooi kans tot "herstelling".

Een nuancering leggen, dat was mijn bedoeling.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    Is het dan zoveel beter om onze spaarpot, pensioenen en investeringen meer te belasten? Die dingen zijn toch allemaal erg wenselijk?
    pensioen is niet noodzakelijk een inkomst uit kapitaal, net zoals investeringen.

En tuurlijk is een spaarpot, pensioen en investeringen wenselijk. MAar dat is arbeid evenzeer. Beide moeten op een zo gelijk mogelijke manier belast worden. Nu is dat véél te veel scheefgetrokken, vooral voor de "gewone" lonen (werknemers).

Ik vind het NIET logisch dat inkomsten uit arbeid aan een tarief van 50% belast kan worden, terwijl het hoogste tarief van vennootschapsbelasting aan 33,99% belast wordt, bepaalde inkomsten aan een roerende voorheffing van maximaal 25% belast worden, ... Waarom zou hetgene wat je primair kan verdienen hoger belast worden dan wat je secundair kan verdienen?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member technologic's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    pensioen is niet noodzakelijk een inkomst uit kapitaal, net zoals investeringen.

En tuurlijk is een spaarpot, pensioen en investeringen wenselijk. MAar dat is arbeid evenzeer. Beide moeten op een zo gelijk mogelijke manier belast worden. Nu is dat véél te veel scheefgetrokken, vooral voor de "gewone" lonen (werknemers).

Ik vind het NIET logisch dat inkomsten uit arbeid aan een tarief van 50% belast kan worden, terwijl het hoogste tarief van vennootschapsbelasting aan 33,99% belast wordt, bepaalde inkomsten aan een roerende voorheffing van maximaal 25% belast worden, ... Waarom zou hetgene wat je primair kan verdienen hoger belast worden dan wat je secundair kan verdienen?
    Bij buitenlandse aandelen heb je als Belg meestal twee maal die roerende voorheffing van 25% aan je been en dan loopt dat al gauw op.

Member Ohm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ooit een keer een grote kost aan mijn vorige auto gehad. De man had een paar dagen werk en de eindafrekening was in de €800. Het eerste wat die vroeg was "Kunde da in cash geven? Dan ist in zwart he". Kostprijs in het zwart: €450. Keuze was snel gemaakt voor mij.

Jarenlang weekendwerk gedaan, uiteraard niet aangegeven. Heb op die tijd veel centjes kunnen verdienen waar ik een dikke pc van heb gekocht, nen tweedehands auto, mijn rijlessen, nen hop kleren enz. Als dit was aangeven had mijn moeder geen kindergeld meer mogen krijgen, omdat ik veel meer uren en dagen klopte op een jaar dan wettelijke toegelaten, en had ik mij waarschijnlijk zoveel niet kunnen permitteren.

Goedkoper, je wordt er zelf beter van (minder uitgeven) en de tegenkant heeft ook een extraatje. Bijklussen? Overuren? Allemaal geen probleem voor mij zolang het in het zwart is. Laat ik dit via de officiële weg doen dan houd ik er amper nog iets van over.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 2 april 2012 om 21:03
    ...Ω...

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Tja, zolang je gewoon 9 to 5 werkt onder een baas is het allemaal goed en wel in het wit, maar als je meer wil werken ...
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
    Tja, zolang je gewoon 9 to 5 werkt onder een baas is het allemaal goed en wel in het wit, maar als je meer wil werken ...
    Da's echt de grootste fabel en zever ooit he, overuren en na je uren ergens werken worden NIET zwaarder belast dan je gewone 9 to 5 job.

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Da's echt de grootste fabel en zever ooit he, overuren en na je uren ergens werken worden NIET zwaarder belast dan je gewone 9 to 5 job.
    Jawel want elke extra cent die je krijgt komt bij je hoogste loonschaal waardoor dat dus procentueel zwaarder belast wordt dan je 9 to 5 salaris die ook nog een vrijstelling en de lagere loonschalen bevat.
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Pagina 3 van 16 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten