Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
  1. #1
    Member
    Lid sinds
    16/08/09
    Locatie
    N
    Berichten
    562
    iTrader
    0

    Garantie: redelijke termijn?

    Een goeie 4-tal weken geleden hebben wij een pc (onder garantie) binnen gedaan bij grote computerwinkel in Antwerpen (zal maar geen namen noemen...).
    Het moederbord was defect, na verschillende dagen bellen en nooit binnen te raken zijn we vandaag toch binnen geraakt en wist men te vertellen dat het nog 8-10 weken kan duren omdat het moederbord opgestuurd is naar de fabrikant. Zij vinden het echter normaal dat die computer 12-14 weken in herstelling gaat voor een defect moederbord.

    Kunnen wij hier iets tegen doen? Wat met de garantie? Aangezien je dan de computer 3 maanden kwijt bent, doordat zij niet echt veel moeite doen onder andere (het heeft hen 3 weken geduurd om uit te zoeken wat het probleem was), wordt deze garantie dan met 3 maanden verlengt?

    Alvast bedankt!

  2. #2
    Psy
    Psy is offline
    Member Psy's schermafbeelding
    Lid sinds
    17/07/02
    Locatie
    Gent
    Berichten
    4.242
    iTrader
    14 (100%)
    Als dat moederbord niet meer in stock is in de winkel zelf kunnen zij als shop ook niet meer doen dan het opsturen & wachten op resultaat van de fabrikant (in meeste gevallen gewoon nieuw mobo), moet tenslotte ook rekening houden met het feit dat jij niet hun enige klant bent dus op het moment dat die pc binnen gebracht word staat er nog een hoop werk te wachten, tegen de tijd dat gij aan de beurt zijt kan het idd al wel een week of 2-3 duren. (zeker als het een grote shop is)

    Dat die garantie effectief verlengd zou worden lijkt me dan ook ergens wel sterk.

    (was het moederbord wel nog in stock dan is het gewoon slechte service van de winkel uit tbh)

  3. #3
    Member Iemand's schermafbeelding
    Lid sinds
    28/10/03
    Locatie
    gent
    Berichten
    10.110
    iTrader
    2 (100%)
    Garantie wordt inderdaad verlengd. Uhm, ik vind dat geen redelijke termijn in elk geval. Je kan een kosteloze vervanging vragen volgens mij. Begint te neigen naar ontbinding indien vervanging niet kan.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •