Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 83
    Member
    iTrader
    0

Mijn wagen in faillissement van garagehouder??

Hello,

Ik heb een ENORM probleem lijkt me,
    mijn wagen (net aangekocht) had ik bij een garage binnengedaan om deze te laten keuren voor verkoop en een onderhoud etc..
    Uiteraard lagen alle papieren in de wagen (alsook het aankoopbewijs).
    Nu is deze garage failliet gegaan en is er woensdag a.s. het faillissement, mijn wagen is dus ook aangeslagen?
    Alle papieren en sleutels waren uiteraard bij de garagehouder, de garagehouder is nergens meer te vinden en bij de wagen zijn geen sleutels/papieren meer staat er op de site van de deurwaarder.
    Doordat ik de wagen net gekocht had (en deze zonder keuring gekocht heb, en dus ook nog niet in kon schrijven op mijn naam) heb ik eigenlijk niets van een bewijs van eigendom.

Nu wil ik dus de deurwaarder bellen en mijn verhaal uitleggen, maar is er hier iets van een regeling over? vermits ik geen echt eigendomsbewijs heb lijkt dit me een zeer moeilijk punt? ik kan de wagen wel perfect omschrijven, incl de km stand etc?

Ik weet mezelf echt geen raad meer, en ben enorm angstig dat ik mijn wagen nooit meer terug ga zien?

Bij voorbaat dank!

Member puni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik snap niet waarom ge met een beschrijving afkomt. Het belangrijkste punt lijkt mij dat ge de wagen hebt betaald, dat is iets wat in principe toch traceerbaar moet zijn. Hebt ge hem trouwens gekocht bij de garage die failliet is gegaan of ergens anders?

Member
    iTrader
    0
    Als ge uw eigendom kunt bewijzen, kan je je wagen terugvorderen normaal. Eigenaars zijn redelijk beschermd bij Faillissement, itt schuldeisers.

Je gaat toch iets hebben waarmee je een begin van bewijs kan vormen? Je moet toch een overschrijving gedaan hebben of een cheque of whatever om te betalen?

Member
    iTrader
    0
    Ik heb de wagen cash betaald uit mijn "zwart" potje.. dus ik kan op geen enkele manier aantonen dat ik de wagen betaald heb..? ik heb de wagen bij een particulier gekocht en niet bij de garage.. kl*terij is dat ik dus eigenlijk niet echt iets van een bewijs kan voorleggen enkel dat ik de wagen PERFECT in detail kan omschrijven.. zoals dat de pook wat stroef beweegt, zelfs kan ik perfect zeggen welke velgen met welke banden erop liggen, hoe het interieur eruit ziet etc etc..?
    Super bedankt alvast!

Member cool_boy_ke's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Om te kopen hebt ge toch een contract getekend?

Member
    iTrader
    0
    Ja, dat lag nog in de wagen.. zat in het mapje met alle papieren.. en op de website van deurwaarder staat vermeld dat er geen documenten/sleutels aanwezig zijn bij de wagen..
    het grootste probleem is dus dat ik nog maar 1 dag heb om actie te ondernemen wegens niemand mij op de hoogte bracht van de openbare verkoop.. ik moet wel snel handelen dus, en wou niet ondoordacht de deurwaarder contacteren..

iTrader
    12 (100%)
    Een contract wordt toch altijd minstens dubbel gemaakt? Beetje raar dat dat in de auto ligt.
    Ik zou als ik u was zo snel mogelijk die deurwaarder contacteren.

Member
    iTrader
    0
    cool_boy_ke,
    Ja dat klopt, maar ik heb niets meer van gegevens intussen van de verkoper, ik heb de wagen reeds 1.5mnd gelede aangekocht, en de koppeling en koppakking moest eerst vervangen worden.. daarmee dat ik niets meer van gegevens heb van de koper..
    Ik weet mezelf echt geen raad meer, en weet niet goed hoe/wat ik best tegen de deurwaarder zou zeggen..

Approved 9-lifer ZyphO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    je auto staat toch op je naam ? roze formulier , verzekeringspapieren enzo ? Kan je dat niet via die weg bewijzen ?

iTrader
    12 (100%)
    Zyph0 die heeft hij nog niet

Approved 9-lifer ZyphO's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gegevens van die garagehouder vragen naar die deurwaarder. En eventueel die garagehouder hopelijk ( als hij eerlijk is ) laten zeggen dat die auto van jou is.

Member
    iTrader
    0
    dat gaat hij nooit doen.. ik heb via via al vernomen dat hij nu al in het buitenland zit en enorm veel schulden heeft.. dan gaat hij sowieso niet toegeven want elke euro hij meer kan vangen zoveelste beter lijkt me..

Member zarathustra's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Maar als ik het goed begrijp is het een auto die je met zwart geld gekocht hebt? Vraag is of je het risico wil lopen dat er iemand daar een nadere blik op gaat werpen ?

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertvs Bekijk bericht
    Hello,

Ik heb een ENORM probleem lijkt me,
    idd, dankzij je zwart geld. Koekje van eigen deeg, laten we maar zeggen. Jij bedroog ons, nu krijg je het deksel op je eigen neus.

Het enige wat jij nu nog kan bekomen is dat de wagen terug gaat naar de eigenaar. Gezien de auto officieel niet verkocht is, is hij nog altijd eigendom van de persoon die hem aan jou verkocht is. Deze kan hem via de curator van het faillissement terugclaimen, mits hij zijn bezit kan aantonen (wat op zich geen probleem hoeft te zijn).

Jij kan hem dan nogmaals aankopen van die persoon . Ofwel kan je hem (natuurlijk opnieuw met je zwart geld) aankopen op de openbare verkoop.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nevermind, als je niet weet aan wie je je geld hebt gegeven...tja...
    Laatst gewijzigd door Emerxill; 13 maart 2012 om 09:24

Approved 9-lifer Speedy's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    + je weet niet meer van wie je de wagen kocht na 1,5 maand , ook al is het met zwart geld. Ik weet nog perfect aan wie ik mijn moto en auto van mijn pa heb verkocht 2 jaar geleden. Toch wel bizar.

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Beetje raar verhaal maar hoe da ook zou ik met de deurwaarder contact opnemen en vragen of je mag kijken of de papieren nog in de wagen liggen (waaronder dus de verkoopsovereenkomst).
    Het is niet omdat op de site van de deurwaarder vermeld staat dat de auto geen papieren heeft dat die niet gewoon nog in de wagen kunnen liggen.
    Zou me sterk lijken dat die garagehouder enkel en alleen om jou of de deurwaarder te pesten de papier en de sleutels heeft weggegooid...

Member
    iTrader
    0
    Dat is niet om te pesten hé. Elke wagen meer is een beetje schuld minder. Dus zo onlogisch is het niet dat die papieren verdwenen zouden zijn. Nuja, proberen kan altijd.

That said is het wel enorm dwaas wat hier aan de hand is, een wagen gekocht met zwart geld, geen enkel bewijs van de verkoop buiten een overeenkomst die je dan nog hebt laten liggen in de wagen en een verkoper die je niet meer kent. Zoals JPV zegt is de wagen officieel nog van de mens van wie je hem gekocht hebt, maar juridisch gezien is hij wel al van jou. Die onderhandse overeenkomst tussen jullie beiden strekt jullie tot wet. Als je die mens zou terugvinden en die zou bereid zijn die wagen te revindiceren kan jij op basis van die onderhandse overeenkomst de wagen van hem terugkrijgen. Maar good luck om dat allemaal te bewijzen. Je hebt erg dwaas gehandeld in deze en niet alleen door dat zwart geld. echt zo'n zaken moet je niet cash afhandelen net hierom. Het lijkt erop dat je een risico genomen hebt en er heel wat aan kan verliezen.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dat de documenten trouwens niet in de wagen liggen is volledig normaal, da's om diefstal van wagens te voorkomen. Documenten en wagen zelf worden normaal gezien in verschillende plaatsen bewaard (toch zeker bij nieuwe auto's, maar een voorzichtige garagist doet dit ook bij oudere auto's)

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat de documenten trouwens niet in de wagen liggen is volledig normaal, da's om diefstal van wagens te voorkomen. Documenten en wagen zelf worden normaal gezien in verschillende plaatsen bewaard (toch zeker bij nieuwe auto's, maar een voorzichtige garagist doet dit ook bij oudere auto's)
    Dat begrijp ik nog niet zo goed, wat maakt iemand de eigenaar van een wagen op papier?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten