Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 83
    JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    het is natuurlijk wel vreemd dat je een auto die je net gekocht hebt zomaar een maand bij de garagist laat staan (onderhoud?) en die nooit contacteert.

Member
    iTrader
    0
    Hey guys,

Ik had de wagen daarheen gebracht om te laten vervangen: koppakking, koppeling, db riem, groot onderhoud, keuring voor verkoop.
    Ik had hem gezegd dat hier niet veel haast bij was, zodat hij 't rustig op zen gemakje kon doen.. daarmee datk mezelf niet echt druk maakte in dat de auto er al een paar weken stond..

En inderdaad,
    Ze hebben me maandagavond omstreeks 21u ingelicht dat mijn auto openbaar te koop stond op internet (een vriend van me belde dit door).
    En woensdagmorgen was de openbare verkoop..

Thanks alvast!

Member HungryŽ's schermafbeelding
    iTrader
    202 (100%)
    dat is toch al meer dan pakweg 2000 euro werkuren en stukken inbegrepen gespaard eigenlijk, wat betaalde je voor die auto eigenlijk als je ons dat wil verklappen?

Member
    iTrader
    0
    Auto zelf 3500€..
    Was een peugeot 407 van 2006..

iTrader
    202 (100%)
    1500 euro verlies, je kon er toch niet mee bollen zonder bijkomende reparatie. Ik zou me daar echt niet te druk over maken dan en zeker geen onnodige juridische kosten doen, het sop is de kool niet (meer) waard.

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ewiler Bekijk bericht
    Ja, voor vennootschappen is er zoiets als de alarmbelprocedure. Als bepaalde slechte cijfers (ivm kredietwaardigheid) uit de jaarrekening blijken dan moet een vennootschap de wettelijke alarmbelprocedure starten, wat er onder andere op neer komt dat ze zich moet afvragen of het zin heeft om nog voort te doen (en misschien beter nu te stoppen nu een groot deel van de schuldeisers nog betaald kan worden) en bovendien dat ze moet publiceren dat ze in de problemen zit. Dan moet je natuurlijk wel in de jaarrekening gaan kijken en dat is iets dat (te) weinig gebeurd. Ook los van de alarmbelprocedure kan je natuurlijk steeds de jaarrekening van een vennootschap bekijken en zelf beoordelen hoe gezond die onderneming is.

Bovendien gaat dat enkel bij vennootschappen, bij éénmanszaken gaat dat niet want die moeten geen cijfers publiek maken.
    oke, thanks !!

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HungryŽ Bekijk bericht
    1500 euro verlies, je kon er toch niet mee bollen zonder bijkomende reparatie. Ik zou me daar echt niet te druk over maken dan en zeker geen onnodige juridische kosten doen, het sop is de kool niet (meer) waard.
    idd... 3500 voor betaalt en dan nog al die (normaal gezien) garagekosten erbij..
    Distributieriem laten vervangen is nu ook ni 1 van de goedkoopste..
    maar het gaat ook om het principe, dit had niet mogen gebeuren (ongeacht de kosten van de auto)

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HungryŽ Bekijk bericht
    1500 euro verlies, je kon er toch niet mee bollen zonder bijkomende reparatie.
    Het is niet omdat er 2000 euro kosten aan zijn, dat je die mag aftrekken van de aankoopprijs om het verlies te berekenen

Het verlies blijft 3500 euro.

iTrader
    202 (100%)
    ...en het is een gestolen voertuig bovendien bij de politie. Omdat de 'eigenaar' klacht neerlegde bij het parket.
    Ik geloof dat niet.

iTrader
    2 (100%)
    any updates?

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Sebiet krijgt de TS nog het factuur voor de reparaties aan zijn auto; vergeet niet dat de boekhouder precies wel meewerkt !

Maar, als die wagen echt geseind staat als gestolen, waarom 'recupereert' de politie die dan niet ? Je weet/wist toch waar die staat/stond ? Voor de politie ben jij toch de eigenaar ?
    Als ik een gestolen gsm koop, dan blijft die gsm toch eigendom van de eerste eigenaar ? Zo'n openbare verkoop 'wist' toch niet de vorige eigenaars ?

Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Mischien geen goed idee, maar als je toegang gevraagd had om zogenaamde privebezittingen uit de wagen te halen, en je start deze en rijdt ermee weg, of doet een poging tot. wat kan die deurwaarder dan doen?

De politie bellen en een PV krijgen voor diefstal van je eigen voertuig?

Ik had hem persoonlijk weggetakeld/gereden. En gezien het je eigendom is kan niemand je dit verhinderen!

Ik ging ooit eens mee 2 knalblauwe containers ophalen met onze bedrijfsreclame erop bij een failliete fabriek, Deurwaarder wou deze ook niet meegeven, eenmaal ze op de vrachtwagen stonden was het einde verhaal want de bijgehaalde politie kon niet anders dan erkennen dat door de bedrijfsnaam+kleur het wel onze eigendom moest zijn.

Approved 9-lifer dacuba's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Weblogs
    11
    Ik neem aan dat een bedrijf met bedrukte containers gemakkelijker meer risico durft nemen en ook (veel) meer financiële slagkracht heeft dan een particulier.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oxbow Bekijk bericht
    Mischien geen goed idee, maar als je toegang gevraagd had om zogenaamde privebezittingen uit de wagen te halen, en je start deze en rijdt ermee weg, of doet een poging tot. wat kan die deurwaarder dan doen?

De politie bellen en een PV krijgen voor diefstal van je eigen voertuig?

Ik had hem persoonlijk weggetakeld/gereden. En gezien het je eigendom is kan niemand je dit verhinderen!

Ik ging ooit eens mee 2 knalblauwe containers ophalen met onze bedrijfsreclame erop bij een failliete fabriek, Deurwaarder wou deze ook niet meegeven, eenmaal ze op de vrachtwagen stonden was het einde verhaal want de bijgehaalde politie kon niet anders dan erkennen dat door de bedrijfsnaam+kleur het wel onze eigendom moest zijn.
    Wegrijden met een auto die niet naar de keuring is gegaan krijgt hij daar ook nog een boete voor
    Als er iets met de db en de koppeling scheelde zal hij waarschijnlijk ook nie zover geraakt zijn

Member
    iTrader
    0
    Maar kan je nu dan aantonen dat het jou eigendom is? Of komt het erop neer dat je door de omstandigheden (zwart geld) geen bewijsmiddelen hebt om aan te tonen dat de auto van jou is?

Om hem als gestolen op te geven, daarvoor moet de politie toch nagaan dat jij de eigenaar bent? Als de politie dit kan, zou er toch geen probleem mogen zijn om de eigendom te bewijzen.

Als jij je eigendom kunt bewijzen zou je het toch terug kunnen vorderen...

Begrijp ik deze topic goed dat de TS dus eigenlijk niet officieel kan bewijzen dat het zijn voertuig is. Als dit het geval is, kan ik er wel inkomen dat je die auto kwijt bent.

Member Seraph's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Updates?

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik vind het zowiezo maar stom dat hij over dat 'zwart geld' bezig zit. Voor 3000EUR cash is er echt HELEMAAL niets aan de hand eh. Ge kunt perfect elke week uw overschot van den uitgank in een potteke gestoken hebben en na 3 jaar u nen otte mee gekocht hebben!

Zwart geld wordt pas een issue bij veel grotere bedragen, 3000EUR das peanuts!

GX6
    GX6 is offline
    Member
    iTrader
    6 (100%)
    Een oplossing voor het bewijs van eigendom:

Ga naar je verzekeraar, vraag daar een kopie van je polis.
    Een polis hangt namelijk vast aan persoon en een voertuig. (uniek chassisnummer!!)

Voila, bewijs.

Member the JaCkAl's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GX6 Bekijk bericht
    Een oplossing voor het bewijs van eigendom:

Ga naar je verzekeraar, vraag daar een kopie van je polis.
    Een polis hangt namelijk vast aan persoon en een voertuig. (uniek chassisnummer!!)

Voila, bewijs.
    Voila, niet gelezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertvs Bekijk bericht
    Doordat ik de wagen net gekocht had (en deze zonder keuring gekocht heb, en dus ook nog niet in kon schrijven op mijn naam) heb ik eigenlijk niets van een bewijs van eigendom.

Member Waelvis's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik ga hier even reageren om het gemakkelijk terug te vinden, want ik ben ook wel enorm benieuwd hoe dit gaat aflopen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten