Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Member
    iTrader
    0

Aangereden als fietser

Ik ben zonet aangereden door een auto op een kruispunt in Destelbergen.
    Het licht voor de fietsers sprong net op rood toen ik op het zebrapad was. Normaal dus nog tijd en veilig genoeg.

Zijruit van de wagen gebroken en ikzelf heb gelukkig niets buiten een heel klein beetje een stijve arm.

Gegevens van de bestuurder opgenomen en hij heeft mijn gegevens. Morgen ging hij bellen om alles te regelen.

Waar moet ik op letten? Ik ben er 100% zeker van dat ik groen had op het moment dat ik het zebrapad op reed. Er is geen politie bij geweest dus als het zover komt is het mijn woord tegen het zijne.

Member
    iTrader
    0
    Heb je zelf schade? Dokterskosten, iets aan je fiets? If so dan moet de verzekeraar van de bestuurder die vergoeden.

Voor zijn schade. Als jij een fout begaan hebt dan moet je die vergoeden. Nu, aangezien het woord tegen woord is volgens jou is dat al niet simpel aan te tonen. Daar komt nog bij dat je makkelijk kan zeggen dat de auto ook in fout was door niet te kijken of er nog fietsers afkwamen. Dus voor een rechter zou ik zeggen dat de kans dat je effectief iets moet vergoeden redelijk klein is afgaande op wat je hier zegt.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Approved 9-lifer Hawk's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    5
    Ge had eigenlijk moeten rondkijken voor getuigen erna. Ik weet het, ge denkt op dat moment niet aan zo'n zaken maar t is belangrijk. Desnoods zou ik teruggaan naar de plaats en kijken of er plaatsen zijn waar er eventueel getuigen zouden kunnen hebben gezeten (vb een cafe met een veranda ernaast etc.)

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Wat ge normaal doet is aanrijdingsformulier invullen (autobestuurder zou dit moeten hebben), zodat ge alles op papier kunt zetten als het nog fris in het geheugen zit. Indien discussie politie laten komen.

Nu is het u woord tegen zijn woord.

Member PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wij kunnen van hieruit natuurlijk moeilijk oordelen aangezien we de plaats en situatie niet kennen. Toch twee kleine bedenkingen:
    - Hoe breek je de zijruit van een auto als jij door hem wordt aangereden?
    - Een zebrapad is voor voetgangers, niet voor fietsers. Het heet dan ook oversteekplaats voor voetgangers. Misschien was er ook een oversteekplaats voor fietsers en haal je gewoon de termen door elkaar, want je spreekt wel van een licht voor fietsers.

In alle geval als jij u op de rijbaan begeeft als het groen is, mag je verder oversteken ook als het intussen rood is geworden.

Zoals ge zelf aanhaalt is het woord tegen woord indien er discussie is. Het beste dat ge kunt doen is samen met de andere partij een Europees Aanrijdingsformulier invullen. De verzekeringen zullen het dan wel onderling uitvechten (en waarschijnlijk op gedeelde fout houden).
    Als fietser gebruikt gij hiervoor uw familiale verzekering (of die van uw ouders). Eventueel de verzekering van uw school/werk indien ge daar naartoe ging of vandaan kwam.
    Let wel dat je in uw relaas op dat formulier (op de achterkant is plaats voorzien) de juiste woorden gebruikt. Of je met uw fiets op een zebrapad reed, of op de oversteekplaats voor fietsers maakt wel degelijk een verschil.
    Donít cry old man, donít cry: everybody dies...

Member Kingfisher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neem *nu* contact op met jouw familiale verzekering (of die van uw ouders, als je nog thuis woont). Als je een familiale hebt met rechtsbijstand, dan moet je je helemaal geen zorgen meer maken.

Member
    iTrader
    0
    Ik ben in de flank gereden, daarom de gebroken zijruit. Had de auto wel gezien, maar begon over te steken omdat het groen was onder de veronderstelling dat het rood was voor die wagen en dus ging stoppen. Voor ik het goed en wel besefte lag ik op de grond. Geluk dat ik geen seconde vroeger was en de auto me daadwerkelijk had aangereden.

Het was wel degelijk het stuk voor de fietsers waar ik op overstak, noemde het gemakshalve het zebrapad. Zal het dus zeker de oversteekplaats voor fietsers noemen en invullen. Bedankt hiervoor, had er geen idee van.

Ik kwam van mijn vriendin, dus zal de familiale worden. Belachelijk omdat ik dat stuk al honderden keren heb gedaan, al 1000'en km's op mijn fiets heb afgelegd en nog nooit iets heb voorgehad...

Kan ik misschien ook best naar de politie gaan? Of even wachten op wat de de verzekeraar zegt waar ik straks naartoe ga?

Platinum Member Belgianbonzai's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    Hij heeft uw gegevens en gaat bellen = hij weet dat hij in fout is en contacteert u van geen kanten.

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ik hoop dat je zijn nummerplaat hebt genoteerd? Of andere gegevens van hem?

Banned
    iTrader
    0
    waarom verwachte je dat de auto rood licht had?

Member
    iTrader
    0
    Ik heb zijn gegevens ja.

Als je als fietser groen hebt, heeft het dwars rijdende verkeer toch logischerwijs rood? Maar je denkt misschien dat het ongeval was met een auto van het parallel rijdende verkeer die ook groen hebben als de fietsers groen hebben? Het was dus het andere.

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik ken de sitautie niet, maar die zouden inderdaad rood moeten hebben.
    Tenzij je oversteekplaats bestaat uit 2 delen (dus met een tussenstop), dan kan het wel zijn dat het verkeer op het 2de deel wel groen heeft, maar dan heb je op dat laatste stuk wel rood.

-fietspad-----weg(deel1)----stopplaats----weg(deel2)----fietspad-
    -groen--------------------------------------------------rood--
    Dus je hebt groen tot aan de stopplaats en nadien rood

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    vraag even na op wegcode.be

Member
    iTrader
    0
    Nene, het is een gewoon kruispunt.

Zonet heeft de verzekering van hem gebeld om een aanrijdingsformulier te komen tekenen. Natuurlijk goed nalezen, maar kan ik er ergens voor zorgen dat dokterskosten ook verrekend worden als die er zouden komen? Had precies eens ergens gehoord dat als je dat niet doet je ernaar kunt fluiten?

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    129 (100%)
    Met een fiets over het zebrabad? Dan ben je een fietser en geen voerganger.
    Bijgevolg ben JIJ als fietser in fout.

Je moet afstappen en de fiets bij de hand nemen om als voetganger beschouwd te worden.

Member Necreo's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    [QUOTE=RestUnknown;16011712]Ik ben in de flank gereden, daarom de gebroken zijruit. Had de auto wel gezien, maar begon over te steken omdat het groen was onder de veronderstelling dat het rood was voor die wagen en dus ging stoppen. Voor ik het goed en wel besefte lag ik op de grond. Geluk dat ik geen seconde vroeger was en de auto me daadwerkelijk had aangereden.

Ik moet zeggen, heel speciale situatie, dit wil zeggen dat de wagen stilstond of heeft moeten stoppen omdat hij rood had of een andere reden had om daar te staan.
    In ieder geval, zou ik opteren voor ieder zijn deel, en hopen dat hij akkoord gaat.
    Ook al had je het recht om te rijden, het blijft zo dat hij u niet kan aanrijden als jij met de fiets hem in de flank treft.
    Is iets zoals ten alle tijde kunnen stoppen, (bv. achter aanrijdingen bij wagens), is ook van toepassing voor fietsers.
    Als jij daarenboven ook nog op het zebrapad reed, ja dan

Hoe dan ook ik was er niet bij, veel succes
    Hell No biaaatch

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht

Je moet afstappen en de fiets bij de hand nemen om als voetganger beschouwd te worden.
    Misschien de rest van het topic ook lezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk bericht
    Het was wel degelijk het stuk voor de fietsers waar ik op overstak, noemde het gemakshalve het zebrapad. Zal het dus zeker de oversteekplaats voor fietsers noemen en invullen. Bedankt hiervoor, had er geen idee van.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Nene, het is een gewoon kruispunt.

Zonet heeft de verzekering van hem gebeld om een aanrijdingsformulier te komen tekenen. Natuurlijk goed nalezen, maar kan ik er ergens voor zorgen dat dokterskosten ook verrekend worden als die er zouden komen? Had precies eens ergens gehoord dat als je dat niet doet je ernaar kunt fluiten?
    Vul zelf eerst een aanrijdingsformulier in en zoek goed op hoe je dat moet doen als je dat nog nooit gedaan hebt.

http://www.vde-verzekeringen.be/pdf/...eformulier.pdf

Je kan het dan ter plekke overschrijven op hun exemplaar en/of elk punt vergelijken met jouw versie. Voeg eventueel jouw uitgebreide versie van de feiten toe in een extra document (verwijs ernaar op de aangifte).

Als je zomaar een verzekeringsdocument moet tekenen op het aangifteformulier van de tegenpartij op ZIJN verzekeringskantoor, kan je verwachten, als je het niet goed naleest, dat je veel kans hebt om benadeeld te worden.

Staan ze niet toe dat je alles goed naleest of toevoegingen doet aan jouw kant, weiger dan het document te tekenen, maar doe onmiddellijk aangifte bij de politie zodat je niet van vluchtmisdrijf kan verdacht worden.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Nee je lichamelijke schade en kledij worden in eerste instantie door verzekeraar van de persoon die in het voertuig zat betaald. (29bis WAM wet)

Member nixie's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht

och leest is wa verder dan da u neus lang is

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten