Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 16 t/m 28 van 28
    Member Necreo's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    [QUOTE=RestUnknown;16011712]Ik ben in de flank gereden, daarom de gebroken zijruit. Had de auto wel gezien, maar begon over te steken omdat het groen was onder de veronderstelling dat het rood was voor die wagen en dus ging stoppen. Voor ik het goed en wel besefte lag ik op de grond. Geluk dat ik geen seconde vroeger was en de auto me daadwerkelijk had aangereden.

Ik moet zeggen, heel speciale situatie, dit wil zeggen dat de wagen stilstond of heeft moeten stoppen omdat hij rood had of een andere reden had om daar te staan.
    In ieder geval, zou ik opteren voor ieder zijn deel, en hopen dat hij akkoord gaat.
    Ook al had je het recht om te rijden, het blijft zo dat hij u niet kan aanrijden als jij met de fiets hem in de flank treft.
    Is iets zoals ten alle tijde kunnen stoppen, (bv. achter aanrijdingen bij wagens), is ook van toepassing voor fietsers.
    Als jij daarenboven ook nog op het zebrapad reed, ja dan

Hoe dan ook ik was er niet bij, veel succes
    Hell No biaaatch

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Met een fiets over het zebrabad? Dan ben je een fietser en geen voerganger.
    Bijgevolg ben JIJ als fietser in fout.

Je moet afstappen en de fiets bij de hand nemen om als voetganger beschouwd te worden.
    Misschien de rest van het topic ook lezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RestUnknown Bekijk bericht
    Het was wel degelijk het stuk voor de fietsers waar ik op overstak, noemde het gemakshalve het zebrapad. Zal het dus zeker de oversteekplaats voor fietsers noemen en invullen. Bedankt hiervoor, had er geen idee van.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Nene, het is een gewoon kruispunt.

Zonet heeft de verzekering van hem gebeld om een aanrijdingsformulier te komen tekenen. Natuurlijk goed nalezen, maar kan ik er ergens voor zorgen dat dokterskosten ook verrekend worden als die er zouden komen? Had precies eens ergens gehoord dat als je dat niet doet je ernaar kunt fluiten?
    Vul zelf eerst een aanrijdingsformulier in en zoek goed op hoe je dat moet doen als je dat nog nooit gedaan hebt.

http://www.vde-verzekeringen.be/pdf/...eformulier.pdf

Je kan het dan ter plekke overschrijven op hun exemplaar en/of elk punt vergelijken met jouw versie. Voeg eventueel jouw uitgebreide versie van de feiten toe in een extra document (verwijs ernaar op de aangifte).

Als je zomaar een verzekeringsdocument moet tekenen op het aangifteformulier van de tegenpartij op ZIJN verzekeringskantoor, kan je verwachten, als je het niet goed naleest, dat je veel kans hebt om benadeeld te worden.

Staan ze niet toe dat je alles goed naleest of toevoegingen doet aan jouw kant, weiger dan het document te tekenen, maar doe onmiddellijk aangifte bij de politie zodat je niet van vluchtmisdrijf kan verdacht worden.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    13 (93%)
    Zonet heeft de verzekering van hem gebeld om een aanrijdingsformulier te komen tekenen. Natuurlijk goed nalezen, maar kan ik er ergens voor zorgen dat dokterskosten ook verrekend worden als die er zouden komen? Had precies eens ergens gehoord dat als je dat niet doet je ernaar kunt fluiten?
    Nee je lichamelijke schade en kledij worden in eerste instantie door verzekeraar van de persoon die in het voertuig zat betaald. (29bis WAM wet)
    Kysr\mmf

Member nixie's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Caracalla Bekijk bericht
    Met een fiets over het zebrabad? Dan ben je een fietser en geen voerganger.
    Bijgevolg ben JIJ als fietser in fout.

Je moet afstappen en de fiets bij de hand nemen om als voetganger beschouwd te worden.
    och leest is wa verder dan da u neus lang is
    PS: ik wissel regelmatig letters van plaats, mijn excuses hiervoor!

Member
    iTrader
    0
    [QUOTE=Necreo;16012356]
    Ik ben in de flank gereden, daarom de gebroken zijruit. Had de auto wel gezien, maar begon over te steken omdat het groen was onder de veronderstelling dat het rood was voor die wagen en dus ging stoppen. Voor ik het goed en wel besefte lag ik op de grond. Geluk dat ik geen seconde vroeger was en de auto me daadwerkelijk had aangereden.

Ik moet zeggen, heel speciale situatie, dit wil zeggen dat de wagen stilstond of heeft moeten stoppen omdat hij rood had of een andere reden had om daar te staan.
    In ieder geval, zou ik opteren voor ieder zijn deel, en hopen dat hij akkoord gaat.
    Ook al had je het recht om te rijden, het blijft zo dat hij u niet kan aanrijden als jij met de fiets hem in de flank treft.
    Is iets zoals ten alle tijde kunnen stoppen, (bv. achter aanrijdingen bij wagens), is ook van toepassing voor fietsers.
    Als jij daarenboven ook nog op het zebrapad reed, ja dan

Hoe dan ook ik was er niet bij, veel succes
    Wagen stond niet stil, als dat zo was en in de veronderstelling dat de wagen groen had op het moment het fietserslicht op rood sprong, had die zo kunnen stoppen. Er is nog steeds een 3-tal meter tussen de stopstreep en de oversteekplaats voor de fietsers (en dus niet het zebrapad). Ik vermoed dat hij geanticipeerd heeft op groen door naar het fietserslicht te kijken of gewoon een glaasje teveel op had (niet op gelet, maar denk het niet).
    Ik blijf er stellig bij dat ik niet in fout was.

Hij had mij niet gezien hoewel mijn verlichting werkt en ik aangereden werd toen ik al half over de baan was. Auto kwam dus van rechts.

Al bij al, het had veel erger kunnen aflopen. Afhandelen en vergeten .

Merci voor de hulp en info!

Member Boemkool's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Om een zijruit in te rijden moet je toch behoorlijk snel gereden hebben?

Member
    iTrader
    0
    Denk dat mijn wiel naar links is geslagen op het moment dat ik de wagen raakte en hierdoor mijn stuur of rem het veroorzaakt heeft. Ruit is ook niet stuk, gewoon serieuze barst erin.

Maar de wagen zelf stond vol met deuken, dus of de barst er al in was of niet, geen idee.

Member Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb al ne zware bmw brommer in men flank gekregen zonder dat men ruit kapot was. Wel tegen relatief lage snelheid maar wel genoeg om men zij-airbags te laten afgaan.

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    137 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NiXiE Bekijk bericht
    och leest is wa verder dan da u neus lang is
    Euhm... Had er inderdaad overgelezen, waar Glashelder me al op wees.
    Dus euh... fuck you?!
    Powaaaah!

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is nu helaas te laat maar voor de toekomst en voor anderen: het is voor het slachtoffer belangrijk om getuigen te regelen. Vraag dus aan mensen die het gezien hebben om te verklaren wat ze gezien hebben etc.
    If you think education is expensive, try ignorance.

Member PsYchO66's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nene, het is een gewoon kruispunt.

Je kan op het aanrijdingsformulier bovenaan aankruisen of er gewonden waren ten gevolge het ongeval. Als je dokterskosten verwacht dit best aanduiden. Het is intussen wel twee dagen later, dus als je nu nog geen last hebt neem ik aan dat dit niet meer zal komen zeker? Indien je toch wel last hebt: zo snel mogelijk naar de dokter gaan en een medisch attest vragen en bijvoegen bij het formulier voor uw verzekering.
    Hetzelfde voor de kosten aan uw fiets (als die er zouden zijn). Steek hem binnen bij uw fietsenmaker en vraag een bestek. Verzekering zal dan (al dan niet deels) terugbetalen. Dan kunde nog zien of ge hem laat maken of niet met dat geld.

Volg verder de raad van JPV en bekijk eens goed wat ge verder op het Europees aanrijdingsformulier moet invullen vooraleer ge naar de tegenpartij gaat. Let ook op de kruisjes in het midden (ik denk dat er hier geen van toepassing zullen zijn, buiten misschien het laatste bij de tegenpartij, maar dat zal dan wel betwist worden door hem neem ik aan). En doe dan hetzelfde voor de achterkant, dit is voor elke partij afzonderlijk. Zet er duidelijk op dat je lichten had op je fiets, (eventueel helm?). Onderaan kunt ge dan uitleggen waarom volgens u de andere partij in fout is.

Als ge er helemaal niet gerust op zou zijn, kunt ge morgen misschien eerst even bij u makelaar binnenspringen voor ge naar de verzekeraar van de tegenpartij gaat. Maar als ge er uw tijd voor neemt wijst dat formulier zichzelf wel uit hoor, dus niet teveel paniek
    Don’t cry old man, don’t cry: everybody dies...

Member
    iTrader
    0
    Geen last nee, hand die soms in een bepaalde positie en druk nog wat pijn doet, maar al veel minder als gisteren, gewoon verstuikt denk ik.

Ben zaterdag naar mijn verzekeraar geweest, daar een aanrijdingsformulier ingevuld en zij zei dat ik niet naar de verzekeraar van de tegenpartij moet gaan.
    Fiets ga ik morgen vlug binnendoen, er rammelt iets terwijl ik trap wat ervoor niet was.

Nogmaals bedankt iedereen!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Regels voor berichten