|
||||||
| Economie & Recht - Van aandeel tot zwijgrecht. Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies! |
![]() |
|
|
LinkBack | Discussietools | Discussie waarderen |
|
|
#1 | ||||
|
Beleveniseconomie
Joo,
Ik wist niet precies waar ik het moest plaatsen , dus heb ik het hier maar geplaatst. Iemand die mij kan helpen ? Ik zoek voorbeelden(bekende bedrijven) van de ICT-sector die aan beleveniseconomie doen .. Als je een voorbeeld (of meerdere) kan geven , laat je gerust gaan .. Spoiler:
|
|||||
|
|
#4 (permalink) | ||||
|
Ze ge niet over ieder bedrijf die consumentengoederen verkoopt kunnen dat ze naast het product ook een belevenis verkoopt?
Bvb: phone house/photohall waar gsm's op een bepaalde manier uitgestald worden. Niet gewoon in rekken, maar zo aan die dingskes waar ge de gsm is kunt voelen en op de knopkes duwen. En de rest van de winkel is ingericht om de gsm's cool te doen lijken. -game mania of andere games winkels: die hangen zo posters op van games of games figuren. Daarmee proberen ze een soort gamers-gevoel te creëren. Tonen dat ze weten waar gamers mee bezig zijn en niet enkel de game afzonderlijk verkopen maar verkopen ook de community. Steam ed zou ge hier ook bij kunnen tellen. Ge verkoopt niet enkel de game, maar de hele game belevenis met vrienden, forums, en news. Ge koopt geen single player game dat ge thuis alleen in uwe zetel speelt. Ge speelt het game eigenlijk tegelijk met heel de wereld en met uw vrienden. En die vrienden chatten dan erover, delen screenshots en filmpjes,... Meer dan enkel het spel. |
||||
|
|||||
|
|
#6 (permalink) | ||||
|
Gamesproducenten? Zij verkopen een ervaring?
Apple trouwens ook, heel eenvoudig zij verkopen de beleving dat alles 'just works', wat in zekere mate wordt waargemaakt als ge alle producten van apple gebruikt. Zij verkopen zelfs niet enkel een belevenis maar bijna een lifestyle! |
||||
|
|||||
|
|
#8 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Om nu op de vraag te antwoorden: dit forum misschien? |
||||||
|
|||||||
|
|
#9 (permalink) | ||||
|
Ik denk alle producten waar een communitygevoel rond gecreëerd wordt?
Dus ja, games, maar wel enkel die die een fanbase blijven vasthouden. Blizzard is een goed voorbeeld denk ik dan. En idd, sociale media. Als iemand Facebook of Twitter aanprijst zal het niet zijn omwille van een gebruiksvriendelijke interface, maar omwille van de wereld die je binnenstapt eens je er gebruik van maakt. Apple imo niet, hun core is producten maken die extreem intuïtief zijn waardoor het gebruiken een leuke ervaring is. Apple is geen medium naar iets anders, ze zijn gewoon expert in gebruiksvriendelijkheid en maken winst met hun reputatie op dat vlak. Google dan weer wel met oa hun Streetview, het aantal mensen dat dat gebruikt omdat ze het nodig hebben is minder dan 1% waarschijnlijk.
|
|||||
|
|
#10 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Je zou kunnen zeggen dat het een kerk is. |
|||||
|
||||||
|
|
#16 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Logitech, Thrustmaster, Razer, Google,... |
|||||
|
||||||
|
|
#18 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Maar de vraag van OP, of beter de vraag van diens leraar, ik begrijp ze toch niet goed hoor. Alles is toch een beleving? Waarom ga je liever naar dat ene café en niet naar dat andere? Voor de mooie ogen van de serveerster? |
|||||
|
||||||
|
|
#19 (permalink) | ||||
|
Moest ik ook meteen aan denken, echt belachelijk hoe sommige mensen daarover doen.
Paar weken terug in de trein zaten twee vrouwen langs mij. Der was dus één vrouw echt ongeveer 10 minuten bezig over hoe ze starbucks heeft leren kennen, waar ze het overal heeft gedronken,... En ze deed net alsof het een fenomenale prestatie is dat je daar ooit een koffie hebt gedronken ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|