Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0

Vrijstelling van sociale bijdragen

Ik ben dus sinds 27 juli vorig jaar zelfstandige in bijberoep aan de slag. Ik werkte van 25 mei tot 7 november als interim (oproepbasis) en vanaf 7 november voltijds. Nu kreeg ik een aanslagbrief van de sociale kas binnen waarop ik in hoofdberoep word belast voor de laatste 2 kwartalen van 2011.

Ik moet mijn bewijs van gewerkte uren nog krijgen van Randstad maar ben er vrij zeker van dat ik in het 3de kwartaal genoeg uren gewerkt heb om in bijberoep aangerekend te worden. In het 4de zeker want ben vanaf 7 november voltijds aan 't werken.

Nu is mijn vraag, kan ik een vrijstelling aanvragen voor dat 3de kwartaal? Ik heb namelijk niets verdiend met mijn zelfstandige activiteit en heb dus ook geen € 1300 klaar liggen voor die sociale bijdragen.

Alvast bedankt!
    Laatst gewijzigd door Fr3aK; 17 februari 2012 om 16:36

Member MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Dit is toch een vraag die je best aan de sociale kas kan stellen. Wat we je hier ook gaan vertellen, het is aan hun om je vrijstelling te accepteren of niet.

In principe kan je altijd vrijstelling aanvragen, of je het daarom krijgt is een andere zaak.

Ik wacht op dit moment nog steeds op een antwoord van een vrijstelling van in 2010.... Ben er zelfs gisteren voor naar Brussel moeten gaan om me aan de commissie te gaan verklaren... Binnen 14 dagen zou ik het moeten weten.

EDIT: het was geen lachertje om daar door een klein leger ambtenaren op de rooster te worden gelegd.

In jouw geval, als je bewijs hebt da je genoeg uren gewerkt hebt (min 19u p/w), zou ik een aanvraag indienen en ondertussen proberen de zaak recht te trekken door bewijs van je uren.

Let wel, als je effectief weken minder dan de min. hebt gedaan, telt het niet meer en val je onder hoofdberoep. (Helaas, want ik zit in hetzelfde straatje en wat ik ook doe, ik blijf in hoofdberoep aangerekend worden, hoewel ik bijlange niet genoeg verdien.)

Member Fr3aK's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb nu al wat meer info kunnen verzamelen, ik ga sowieso een herberekening aanvragen omdat ik het 4de kwartaal sowieso genoeg uren heb gepresteerd om in bijberoep aangerekend te worden.

Voor dat 3de kwartaal ga ik dan een vrijstelling aanvragen, is uitsluitend voor zelfstandigen in hoofdberoep die in behoeftig staat zijn dus daar zit ik al goed. Alleen steekt het me wel tegen dat zo'n procedure zo lang duurt, mag je dan terwijl die procedure loopt afzien van de betaling van dat kwartaal?

Ik heb inderdaad 4 dagen te weinig gewerkt in het 3de kwartaal, merci interim op oproepbasis...

Member MrZodiac's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Heb ook eindelijk nieuws gehad, mijn aanvraag werd goedgekeurd!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten