Pagina 14 van 74 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 1104
    Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blockkiller Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met een verwijzing naar een website in algemene voorwaarden, wat als men de website aanpast?
    Als een klant betwist en beweert de voorwaarden niet gekregen te hebben, zal hij voor de rechtbank normaal wel winnen. De handelaar zal dan namelijk moeten bewijzen dat de voorwaarden op zijn website, al die tijd onveranderd zijn gebleven. En dat is niet echt evident.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member
    iTrader
    0
    Voor mensen die binnenkort elektriciteitsrekening krijgen: Check uw rekening, indien deze hoger is dan vorige maand (in geval van 1 jaar contract met vaste voorschotten) => BELLEN en eisen dat dit niet kan.

Kreeg in godsnaam voor deze maand een verhoging bij Luminus, heb ervoor gebeld dat dit toch niet kon door de bevriezing van de prijzen, zei men dat ik juist was en dat er eigenlijk een daling is die ze gewoonweg niet hebben doorgevoerd. (+ dat er een fout gebeurd was in het systeem dat nog steeds de prijzen fout bleef omhoog indexeren,imo dikke bullshit maar kom)

Maw ik betaalde dus al enkele maanden teveel, er was een daling maar net zoals bij telenet en belgacom, moet de gewone burger maar zelf bellen elke maand om te vragen of de prijs gedaald is blijkbaar.

Anyway nu nieuw contractje gekregen met de aangepaste voorschotten.

(kdacht ik deel dit hier met mijn lieve mede-9livers)

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    62 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blockkiller Bekijk bericht
    Hoe zit het eigenlijk met een verwijzing naar een website in algemene voorwaarden, wat als men de website aanpast?
    U bedoelt wanneer u in een winkel iets koopt, en men verwijst naar de algemene voorwaarden op een website?

Als er louter wordt verwezen naar het bestaan met de vermelding dat ze op verzoek kunnen medegedeeld worden of dat ze ergens te raadplegen zijn, dan zal (volgens de rechtspraak) het doorgaans niet van toepassing zijn. Zeker m.b.t. consumenten.
    If you can achieve something without a struggle it's not going to be satisfying. -Greg LeMond

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    een vraagje, is wellicht al wel eens gesteld geweest, maar ik vind het niet meteen..

Situatie (wellicht vrij veel voorkomend):
    Je moet een wagen/motor (of misschien zelfs een fiets) kopen om je naar je werk te kunnen verplaatsen (openbaar vervoer buiten de mogelijkheden beschouwd). Kun je deze kosten ook ingeven in de belastingen (aankoop wagen, gemaakte kilometers, ...)?
    Je gebruikt dit vervoersmiddel zowel persoonlijk als zakelijk.
    Ook krijg je een bepaald bedrag van je werkgever. Weet niet of dit een effect heeft, maar kan dit uitgelegd worden als dat bedrag ook belastbaar is en wanneer niet?

Als dit kan, hoe gaat dit dan in zijn werk?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    motor wel, auto enkel als zelfstandige dacht ik.

https://www.google.be/search?q=motor...ient=firefox-a

iTrader
    2 (100%)
    nja, dacht dat motor en auto als zelfde bekeken werden.
    Als gewone werknemer (dus geen zelfstandige) gaat dit niet?
    Hmm, bummer

Kan iemand dit verifieren?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Dat kan, maar tenzij je veel kilometers moet maken voor je werk is het sop de kool niet waard. Je verliest je forfaitaire beroepskosten als je je werkelijke kosten gaat bewijzen. Wil dus zeggen dat je al héél wat beroepsmatig gebruik moet gaan aantonen alvorens er een voordeel mee te doen. Mijn fiscaal buikgevoel zegt dat het een no go is ..

iTrader
    2 (100%)
    nee, het is gewoon rijden naar de plaats van werken (moeten dus niet meer rijden tijdens de werkuren)
    Heb dit zelf nog niet kunnen bekijken, maar als ik het dan goed begrijp zal er in de belastingsbrief die 350 euro al zijn ingevuld?

~ Voltaire

Member fearofthedark's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    1
    stom vraagske
    voor het eerst met taxonweb belastingen geprobeerd.

nu krijg ik bij de kilometervergoeding een foutmelding, dat ik in het kader net eronder ook iets moet invullen?
    moet ik hier hetzelfde bedrag invullen of?
    ik weet dat het maar cryptisch is omschreven
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

iTrader
    37 (100%)
    het bedrag dat je eronder moet vermelden is de vrijstelling en dat is beperkt.

Naar aanleiding van de indexatie stijgt het vrijstellingsbedrag vanaf 01.01.2012 van 350 euro op jaarbasis naar 370 euro.
    als ik het goed begrijp is dit aanslagjaar nog 350, volgend jaar 370

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sdc Bekijk bericht

dus 350 euro.

Many thanks
    At the bottom, you see, we are not Homo-sapiens at all. Our core is madness. The prime directive is murder. What Darwin was too polite to say, my friends, is that we came to rule the earth not because we were the smartest, or even the meanest, but because we have always been the craziest, most murderous motherfuckers in the jungle. -Stephen King

iTrader
    2 (100%)

Ga je met je eigen vervoer naar het werk (bijvoorbeeld met de auto of de motor) dan worden reiskostenvergoedingen vrijgesteld tot 350 euro, indien je gebruik maakt van het wettelijk kostenforfait. Concreet moet je op je belastingaangifte telkens twee bedragen aangeven. Onder punt a) het totale bedrag van de ontvangen reiskostenvergoeding en onder punt b) het vrijgestelde deel van die vergoeding. Het verschil tussen beide wordt door de fiscus toegevoegd aan je belastbaar inkomen.
    Dus als ik het goed begrijp, de onkostenvergoeding die je krijgt van je werkgever wordt belast.
    Laat ons zeggen 400 euro per jaar dat je krijgt van je werkgever. Dan kun je maximaal 350 daar van laten aftrekken (dus er wordt maar 50 euro belast)?

~ Voltaire

iTrader
    37 (100%)
    yep. Dus als je minder dan 350 hebt dan is het een belastingvrije som.

iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    1
    yep. Dus als je minder dan 350 hebt dan is het een belastingvrije som.
    jammer genoeg niet het geval

iTrader
    2 (100%)
    oke, nice! thanks

~ Voltaire

Pagina 14 van 74 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten