Pagina 49 van 231 EersteEerste ... 394546474849505152535999149 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 961 t/m 980 van 4616

Discussie: Huis kopen

Member Massis's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SideShow Bekijk bericht
    ik zit met een lening van 165.000 op 30 jaar aan 3.89%

ik heb zo nogal de indruk dat dit suckt als ik dit hier allemaal lees
    quotiteit?
    3.89% op 30jaar is in elk geval een behoorlijk goed tarief...

Approved 9-lifer Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    behoorlijk goed in de zin van hoog?

Member SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    tis vast en ongeveer 70% q

Approved 9-lifer Senn0's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    2 weken geleden hebben wij onze lening laten herzien + een stuk bijgeleend, op 30 jaar was dat 3.08%..

quotiteit 80%

Member SideShow's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    misschien omdat ik alleenstaand ben ?

Approved 9-lifer Senn0's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SideShow Bekijk bericht
    misschien omdat ik alleenstaand ben ?
    Heeft daar denk ik niets mee te maken..

EK voetbal kenner $uB^'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Zijn nu ook aant kijken voor een lening, hetgeen we nu hebben kunnen krijgen, was 3,47% op 30 jaar, quotiteit 100% .. Bedrag was 225.000 ongeveer ... Eerste keer dat we info gingen nemen was het 3,42% maar enkele dagen later stuurde die gast dat de tarieven gingen stijgen ... Nu, als ik quotiteit 100% op 30 jaar aan dit tarief kan lenen, ben'k wel content .. Maar nu nog huizen bekijken ;-)

Approved 9-lifer Caracalla's schermafbeelding
    iTrader
    119 (100%)
    voor Q100 is dit inderdaad heel mooi!

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Senn0 Bekijk bericht
    Heeft daar denk ik niets mee te maken..
    heeft daar natuurlijk wél veel mee te maken, gezien het hogere risico...

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    De banken gaven bij ons aan dat zolang je een minimum van €800 overhoudt na lening, het doenbaar is :-D Daar zit je dus nog ruim boven :-)
    Met €2000 per maand netto (3200-1200 lening) moet je echt wel vlot toekomen, tenzij uw levensstandaard belachelijk hoog ligt.
    €800 om met 2 een maand rond te komen is gekkenwerk imo. Kan je nauwelijks leven toch? Sparen gaat ook al niet lukken. En als 1 van beiden dan hun werk verliest ben je quasi onmiddellijk bankroet.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    €800 om met 2 een maand rond te komen is gekkenwerk imo. Kan je nauwelijks leven toch? Sparen gaat ook al niet lukken. En als 1 van beiden dan hun werk verliest ben je quasi onmiddellijk bankroet.
    Ik vermoed dat die 800 euro bedoeld is voor een alleenstaande

Member yaris's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je mag echt niet boven 1/3 gaan als je normale wedde verdient met 2.
    Het leven is al focking duur en het gaan nog duurder worden.
    Als ik hier die bedragen lees van 3000 - 3200 netto per maand en dan een lening van 1200 - 1400 euro .... . Daar komt dus nog KI bij en elek en gas/mazout en water elke maand. Doe daar dus nog maar 200 euro bij.
    Verzekering brand en andere.
    Maat van me betaalt 1500 euro per maand en heeft een gezamelijk inkomen van 3000 ongeveer. Dit ging perfect tot de 2 kinderen kwamen. Pampers , creche etc... en het is nu al jaren in armoede leven. Ouders en schoonouders steken elke maand geld bij.
    Koop u iets betaalbaar en koop later dan een definitief huis.

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Ik vermoed dat die 800 euro bedoeld is voor een alleenstaande
    Dat maak ik er niet uit op, de banken hebben dat aan Massis en zijn partner aangegeven... Ze zaten daar met 2 en ze spraken over 800, lijkt me dan toch dat ze over hen bezig waren?

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Hangt er toch vanaf hoeveel dat nettoloon bedraagt. Hoe hoger, hoe meer je aankan, ook procentueel. 4000 netto verdienen en een lening van €1500 zal best lukken voor een koppel, zelfs voor een gezin met 1 of 2 kinderen.

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eniac Bekijk bericht
    Dat maak ik er niet uit op, de banken hebben dat aan Massis en zijn partner aangegeven... Ze zaten daar met 2 en ze spraken over 800, lijkt me dan toch dat ze over hen bezig waren?
    Jup inderdaad, ging over 2 personen. Sommige banken haalden 800 euro aan, andere 1000 euro. Ik vind beide bedragen belachelijk laag...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door yaris Bekijk bericht
    Het leven is al focking duur en het gaan nog duurder worden.
    Als ik hier die bedragen lees van 3000 - 3200 netto per maand en dan een lening van 1200 - 1400 euro .... . Daar komt dus nog KI bij en elek en gas/mazout en water elke maand. Doe daar dus nog maar 200 euro bij.
    Verzekering brand en andere.
    Maat van me betaalt 1500 euro per maand en heeft een gezamelijk inkomen van 3000 ongeveer. Dit ging perfect tot de 2 kinderen kwamen. Pampers , creche etc... en het is nu al jaren in armoede leven. Ouders en schoonouders steken elke maand geld bij.
    Koop u iets betaalbaar en koop later dan een definitief huis.
    Alles hangt af van je situatie he. Wij zaten netto aan een €3000 vorig jaar, maar zoals ik zei moet daar bij ons al maar 1 auto vanaf. Dat scheelt al €200-300 /maand met veel andere koppels.
    En daar moet je ook nog de maaltijdcheques bijtellen, want die neemt de bank nooit mee in de berekening maar betekent in de praktijk wel gewoon €140 netto extra inkomsten per maand.

Bovendien zijn we allebei maar 23 (24 ondertussen) en kan ik de komende jaren nog regelmatig rekenen op een loonsverhoging. Ondertussen verdien ik al ruim €150 netto per maand meer als toen...
    Als ik over 5 jaar niet nog eens minstens €250 netto meer verdien als nu (bovenop indexatie), heb ik iets mis gedaan.

Verder moet je er ook rekening mee houden dat voorlopig elk jaar je lening goedkoper wordt door de indexatie van je loon (loon stijgt 2%, lening niet => lening wordt goedkoper).

Superveel kunnen wij momenteel niet sparen natuurlijk, maar we hoeven ook al niet meer te sparen voor een huis. Enkel voor de kinderen en luxeverbouwingen naar de verre toekomst toe (2de badkamer, tuin heraanleggen, op termijn mss een jacuzzi, ...)
    Sparen voor de kinderen is cruciaal en doen we, sparen voor de luxeverbouwingen doen we met extra's als eindejaarspremie, teruggave van de belastingen , ...

Tot slot zijn we ten eerste allebei heel zeker van onze job (ik hoef de eerste 5 jaar 95% zeker niet voor mijn job te vrezen), en bovendien hebben we een gratis verzekering gewaarborgd wonen. Moest 1 van ons dus zijn job verliezen, betaalt de overheid vanaf de 3de maand tot €600/maand van onze lening voor 3 jaar (€500 het 2de jaar en €400 het 3de jaar)

Moest de persoon in kwestie na 3 jaar nog steeds geen nieuwe job hebben, dan zijn er wel ergere dingen aan de hand dan eenvoudig ontslag...
    ruining lives since 1987
    Gaming System

>>The Massis Show<<

Member Timborius's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door esperto Bekijk bericht
    Ik zou toch eerst eens de laatste persconferentie van Super Mario bekijken/nalezen vooraleer zo'n uitspraken te doen.
    ECB: Introductory statement to the press conference (with Q&A)
    Hmm, de ECB heeft zonet beslist de rente te verlagen tot een dieptepunt met 25 basispunten tot 0,75 procent. Toch valt het op dat ze tegenwoordig op zo'n persconferentie steeds een renteverlaging afhouden. Om bankiers, mensen, te doen geloven dat ze nu aan de beste rente's lenen en het NU de moment is om u projecten te realiseren en niet morgen.

iTrader
    2 (100%)
    mss een stomme vraag, maar wat wil die quotiteit zegge ??

iTrader
    9 (100%)
    P = prijs aankoop huis + geplande verbouwingen
    K = extra kosten (notaris, aktekosten, hypthecaire inschrijving)
    E = eigen inbreng

Q= (P - E + K) / P

Leen je dus de volledige kostprijs van het huis en betaal je de kosten zelf, dan is je Q 100%.

Leen je maar 80% van het huis omdat je veel eigen inbreng hebt, dan is je Q 80%

Leen je echter niet alleen voor het huis, maar ook voor de kosten van de lening en notaris, dan kan je Q oplopen tot 120%

Hoe lager de Q, hoe liever de bank je lening zal zien komen want het risico is kleiner. Boven de 100% zullen sommige banken zelfs weigeren te gaan.

iTrader
    2 (100%)
    oke explains a lot

Member Erikvt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Massis Bekijk bericht
    Jup inderdaad, ging over 2 personen. Sommige banken haalden 800 euro aan, andere 1000 euro. Ik vind beide bedragen belachelijk laag...
    Bij ING raden ze 1300 euro aan (voor 2 personen). Ik houd reeds een maand of 6 al onze uitgaven minutieus bij, en die 1300 is sowieso al redelijk krap soms: 500 eten, 200 water/elek/gas, 50 dokter/medicatie, 50 verzekeringen, 50 entertainment, ... En dan hebben we nog niet eens een auto

1300 overhouden lijkt me sowieso wel een strikt minimum.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 3 gebruikers deze discussie. (0 leden en 3 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten