U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Economie & Recht

Economie & Recht - Van aandeel tot zwijgrecht.
Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies!

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 9 augustus 2011, 01:38   #1  
Gandalf1993 is offline Gandalf1993 Stuur een bericht via Instant Messenger naar Gandalf1993
Gandalf1993's schermafbeelding
Member
Welk bank is de beste?

beste ,

ik ben 17jaar en wil me aansluiten bij een bank omdat ik vanaf volgend maand aan een weekend-job ga beginnen. Nu , ik zou graag jullie ervaringen te horen krijgen en de voordelen bij een aansluiting. Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.
MVG Gandalf1993
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 01:47   #2 (permalink)  
Dude87 is offline Dude87
Dude87's schermafbeelding
Member
deutche bank of argenta werden hier het meest aangeraden dacht ik...
rabobank voor internetbankieren

kzou nie weten wat er goed is aan fortis, kzit er zelf bij, maar kben gewoon te lui om te veranderen
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 02:47   #3 (permalink)  
sneax is offline sneax
sneax's schermafbeelding
Member
iTrader: 5 (100%)
Deutsche Bank is gratis, zichrekening, spaarrekening en mastercard.

Ik heb ook een Fortis rekening aangezien ik hun online banking slick vind maar ga dit wss binnenkort afsluiten (tis nimeer gratis)
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 08:42   #4 (permalink)  
meino is offline meino
meino's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
Vergelijk spaarrekeningen** (België) - Spaargids.be

Laat u niet leiden door "wat de vrienden, de familieleden" zeggen.
Kijk gewoon naar de cijfers.
Vergeet ook niet de kosten in rekening te brengen. Vooral bij grootbanken kan dat al eens dik tegenvallen.

Geld afhalen kunt ge tegenwoordig overal en met internet-spaarrekeningen -zichtrekeningen is niks mis.

Val niet voor de klassieke "jongeren-spaarrekening / zichtrekening"-truc van grootbanken. Daar bedoel ik mee: ja, die zijn misschien wat voordeliger kostengewijs, maar de bank rekent op uw luiheid (Dude87 sprak er al over.) om niet meer van bank te veranderen eens ge geen "jongere" meer zijt.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:08   #5 (permalink)  
Tweak37 is offline Tweak37
Tweak37's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
Deutsche Bank gaat u echter mogelijk niet accepteren, ze richten zich niet op studenten maar op de wat meer kapitaalkrachtige spaarders en beleggers (dixit DB zelf, toen ze mij als toch nog niet eens zo arme student weigerden).
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:29   #6 (permalink)  
nteractive is offline nteractive
nteractive's schermafbeelding
Member
iTrader: 7 (100%)
Voor jongeren denk ik dat de meeste banken wel meevallen. Maar wegens enkele slechte ervaringen het laatste half jaar met Fortis ben ik overgestapt naar Argenta. Ik zou niemand aanraden om nog naar Fortis te gaan, maar dat is mijn mening natuurlijk. Een goed kantoor kan veel wonderen doen. Let inderdaad op de kosten die komen wanneer je geen jongere meer zal zijn ( 25 of 26 jaar dacht ik, dus wel nog ver weg voor jou )
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:45   #7 (permalink)  
Handsome Hermit is offline Handsome Hermit Stuur een bericht via MSN naar Handsome Hermit
Handsome Hermit's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 1 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
Deutsche Bank gaat u echter mogelijk niet accepteren, ze richten zich niet op studenten maar op de wat meer kapitaalkrachtige spaarders en beleggers (dixit DB zelf, toen ze mij als toch nog niet eens zo arme student weigerden).
Raar. Ik ben ook een (arme) student en mij hebben ze niet geweigerd.

Internetbankieren via Deutsche Bank werkt goed, maar als het naar andere banken moet gaan, duurt het soms wel even. Ook overschrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening gaat niet zo snel. Dat gaat bij Argenta veel sneller.
Grootste voordeel is dat Deutsche Bank u ook een fatsoenlijke interest geeft op uw zichtrekening. Dat was ooit 1%, nu nog 0,5%. Bij andere banken is dat dikwijls zo goed als 0. Verder geen gezeik met het afdrukken van afschriften. Die sturen ze gratis op. De mastercard van deutsche bank is ook volledig gratis. De limieten -om geld af te halen uit een bankautomaat- zijn hier ook hoger van dan die bij argenta.

Laatst gewijzigd door Handsome Hermit; 9 augustus 2011 om 10:51
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:53   #8 (permalink)  
kewlbeverage is offline kewlbeverage
Banned
wat vinden jullie van keytrade?
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:55   #9 (permalink)  
Handsome Hermit is offline Handsome Hermit Stuur een bericht via MSN naar Handsome Hermit
Handsome Hermit's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Binckbank is goedkoper dan Keytrade. Het systeem tussen beiden verschilt beperkt en voorkeur is een kwestie van smaak.
Zelf zit ik bij Binck omdat dat in der tijd een pak goedkoper was dan Keytrade.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 10:56   #10 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit Bekijk bericht
Raar. Ik ben ook een (arme) student en mij hebben ze niet geweigerd.

Internetbankieren via Deutsche Bank werkt goed, maar als het naar andere banken moet gaan, duurt het soms wel even. Ook overschrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening gaat niet zo snel. Dat gaat bij Argenta veel sneller.
Grootste voordeel is dat Deutsche Bank u ook een fatsoenlijke interest geeft op uw zichtrekening. Dat was ooit 1%, nu nog 0,5%. Bij andere banken is dat dikwijls zo goed als 0. Verder geen gezeik met het afdrukken van afschriften. Die sturen ze gratis op. De mastercard van deutsche bank is ook volledig gratis. De limieten -om geld af te halen uit een bankautomaat- zijn hier ook hoger van dan die bij argenta.
Mja, misschien zit je er al een tijdje bij? Vroeger accepteerden ze wel studenten, maar nu blijkbaar niet meer. Afijn je kunt altijd proberen natuurlijk, maar als je (TS) aanvaard zou worden, geef dan wel een seintje want dan ga ik nog eens klagen.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 11:15   #11 (permalink)  
jawadde001 is offline jawadde001
jawadde001's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nteractive Bekijk bericht
Voor jongeren denk ik dat de meeste banken wel meevallen. Maar wegens enkele slechte ervaringen het laatste half jaar met Fortis ben ik overgestapt naar Argenta. Ik zou niemand aanraden om nog naar Fortis te gaan, maar dat is mijn mening natuurlijk. Een goed kantoor kan veel wonderen doen. Let inderdaad op de kosten die komen wanneer je geen jongere meer zal zijn ( 25 of 26 jaar dacht ik, dus wel nog ver weg voor jou )
Heb hetzelfde gedaan. Zat bij fortis nu bij argenta. Alles is bij deze laatste gratis, terwijl je bij fortis hiervoor je geldbeugel mag opentrekken.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 15:06   #12 (permalink)  
Gandalf1993 is offline Gandalf1993 Stuur een bericht via Instant Messenger naar Gandalf1993
Gandalf1993's schermafbeelding
Member
hmm , bedankt voor de reacties .
Nog een vraagje , weten jullie soms welke extra voordelen je hebt als je voor het eerst voor een bank kiest? vb. extra intrest , 50 euro op je spaarrekening , cinematickets, ...
Maar ik denk dat ik toch voor argenta ga , nu ik hoor dat er geen kosten zijn
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 15:25   #13 (permalink)  
Tomba is offline Tomba Stuur een bericht via ICQ naar Tomba
Tomba's schermafbeelding
Member
iTrader: 11 (100%)
Argenta & Deutsche Bank staan in de meeste lijstjes bovenaan omdat ze veel service bieden voor niets (bvb gratis CC) en deftige intrest bieden.
DB geeft iets hogere interest, Argenta heeft meer kantoren waar je binnen kan springen (DB is maar één kantoor per provincie ofzo)
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 16:20   #14 (permalink)  
archytas is offline archytas
Member
Ik kan DB aanbevelen. Ben twee jaar geleden overgestapt van Fortis naar DB. De rentes zijn doorgaans hoger dan bij andere banken.
Er zijn inderdaad niet zoveel DB-kantoren maar een echt probleem is dit niet. Ik ben welgeteld 1x naar een DB-kantoor moeten gaan in 2 jaar tijd: om een cheque af te halen voor een nieuwe auto. Geld afhalen kan je aan alle automaten. De overschrijving duurt iets langer dan bij andere banken denk ik, maar of dit nu 1 of 2 dagen duurt (who cares e?)
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 18:01   #15 (permalink)  
Fides is offline Fides Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fides
Fides's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 12 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit Bekijk bericht
Binckbank is goedkoper dan Keytrade. Het systeem tussen beiden verschilt beperkt en voorkeur is een kwestie van smaak.
Zelf zit ik bij Binck omdat dat in der tijd een pak goedkoper was dan Keytrade.
BinckBank is, oh ironie, geen bank.

Keytrade is goed als bank, ze hebben echter geen kantoren.

@op: kies voor uw zichtrekening een bank die geen kosten aanrekent. Dat kan ook een grootbank zijn, velen hebben immers ook acties waarbij je tot een bepaalde leeftijd (bv. 23j) geen kosten hebt.

Kies voor je spaarrekening voor een bank (internetbank) met een hoge rente. Let wel op met de hoge getrouwheidspremies: als je regelmatig geld afhaalt van je spaarboekje, dan kan je beter een rekening kiezen met een hogere basisrente en een lagere getrouwheidspremie.
Of je kan 2 rekeningen openen.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 19:01   #16 (permalink)  
Boterkoek is offline Boterkoek
Boterkoek's schermafbeelding
Member
iTrader: 0 (50%)
Weblogartikelen: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kewlbeverage Bekijk bericht
wat vinden jullie van keytrade?
Ken niemand die bij die ban is aangesloten, maar ik weet wel dat je €0.05 krijgt per uitgevoerde verrichting.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 20:33   #17 (permalink)  
iplf is offline iplf
Member
iTrader: 6 (100%)
Ik zit als student ook bij DB (ondertussen al een 2-tal jaar). Nooit gehoord dat ze studenten weigeren . Zolang ge die 1000 euro kunt storten bij opening is er nog geen probleem?
Ik vind het wel een duidelijk nadeel dat overschrijvingen altijd een 2-tal dagen later pas arriveren op mijn online DB-rekening (daar haalt DB natuurlijk zijn winst). Ook buitenlandse overschrijvingen ontvangen is lastig. Maar dat weegt niet op tegen de vele voordelen zoals eerder aangehaald.

DB als enige rekening lijkt me wel weer een pak minder interessant, zeker als je geregeld cash geld binnenkrijgt van verjaardagen of bepaalde prestaties die cash uitbetaald worden.

Als jongere is een grootbank zeker een redelijke optie. Dan heb je de kans om alles tegen een goede service fatsoenlijk te leren kennen, en tegen dat het duur wordt kan je dan zelf je keuze maken. Ik heb als jongere bij BNP-Fortis nooit enig probleem gehad, en nu nog steeds niet (hoewel ik het niet meer gebruik).

Een goed lokaal kantoor hebben is inderdaad belangrijk. Mijn vriendin heeft een afkeer gekregen vanwege de superbitch die het Dexia-kantoor in Kuringen bemande. Na 2 minuten discussieren (en denigrerend behandeld worden) door dat rotwicht had ik er ook al meteen genoeg van.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 21:21   #18 (permalink)  
sneeuwzwart is offline sneeuwzwart
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht

Een goed lokaal kantoor hebben is inderdaad belangrijk. Mijn vriendin heeft een afkeer gekregen vanwege de superbitch die het Dexia-kantoor in Kuringen bemande. Na 2 minuten discussieren (en denigrerend behandeld worden) door dat rotwicht had ik er ook al meteen genoeg van.
Dat is denk ik voor iedereen verschillend. Ik persoonlijk heb dezer dagen echt geen bankkantoor meer nodig, ik zou niet weten waarvoor ik daar nog naar toe zou gaan? Ik ben midden in de 20 en de keren dat ik in een bankkantoor ben geweest is bijna op één hand te tellen (niet meegerekend de keren om geld af te halen)
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 21:48   #19 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
Ik zit als student ook bij DB (ondertussen al een 2-tal jaar). Nooit gehoord dat ze studenten weigeren . Zolang ge die 1000 euro kunt storten bij opening is er nog geen probleem?
Zover ben ik nooit geraakt. Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, is letterlijk wat ze gezegd hebben.
Met citaat reageren
Oud 9 augustus 2011, 22:15   #20 (permalink)  
GigaPixels is offline GigaPixels Stuur een bericht via Skype™ naar GigaPixels
GigaPixels's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Ik raad spaargids.be aan: ga daar is een kijkje nemen en vergelijk wat elke bank te bieden heeft.

Zorg dat je zoveel mogelijk voordeel kan halen uit het feit dat je nog student bent.

Succes!
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten