Pagina 5 van 30 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 100 van 597
    Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoveel om u daarbij aan te sluiten ... Ik zou het ondertussen bij een andere bank gaan doen, gratis kaarten zijn toch geen probleem.

Banned
    iTrader
    0
    Ja idd, ik ga waarschijnlijk gewoon naar argenta gaan of hebben ze daar ook dergelijke voorwaarden en krijg je daar ook als studenten een master of visa kaart?

iTrader
    0
    Ik heb dat daar toch gekregen als student op mijn 21e. Nu 5 jaar later gebruik ik die kaart nog altijd maandelijks en heb er nog nooit voor moeten betalen bij Argenta.

Member Darks's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Wat is dat toch, dat iedereen altijd praat over een visakaart verkrijgen.

Toen ik 18 en 1 maand was ben ik als student mijn KBC kantoor binnengestapt, "ik zou graag een Visa kaart willen". De week erna had ik ze. Simple as.

Er zit dan wel een limiet op die ik nooit bereik maar verder betaal ik er ook 0 euro kosten voor.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.House Bekijk bericht
    Ja idd, ik ga waarschijnlijk gewoon naar argenta gaan of hebben ze daar ook dergelijke voorwaarden en krijg je daar ook als studenten een master of visa kaart?
    Ik lees net op spaargids dat Argenta nu (nieuwe politiek blijkbaar) loondomiciliëring vraagt omdat ze 't beu zijn dat mensen alleen voor een gratis mastercard komen.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Dat kan ik beamen, een aantal weken terug was dit al het geval.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darks Bekijk bericht

Toen ik 18 en 1 maand was ben ik als student mijn KBC kantoor binnengestapt, "ik zou graag een Visa kaart willen". De week erna had ik ze. Simple as.

Er zit dan wel een limiet op die ik nooit bereik maar verder betaal ik er ook 0 euro kosten voor.
    Zit ook bij KBC en ik moest voor een VISA kaart veranderen van type zichtrekening.
    Dat nieuwe type was 15 euro kosten per jaar of zoiets, die andere was gratis.

Dus denk niet dat je verhaal klopt, tenzij je al dat eerste type had.

iTrader
    0

De 25 al gepasseerd? Want vanaf dan komen ze met kosten af.

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.House Bekijk bericht
    Lol ik kreeg vandaag een telefoontje van deutsche bank, ze waren mijn aanvraag aan het behandelen en vroegen in eerste instantie dat ik een loonfiche moest opsturen, maar ik ben nog student, dat had ik ook wel op dat formulier gezet.

Daarna ging het dus dat ze mijn dossier er dan niet gingen accepteren, tenzij dat mijn ouders een rekening bij db hebben want dan kon er daar wel eens over gesproken worden.
    Vervolgens zei ik dat ze vroeger wel sneller studenten toelieten en niet zo strenge voorwaarden hadden, maar dat was nooit zo geweest, hehe.
    Ze vroeg ook bij welke bank ik klant ben (spaarrekening bij fortis) en nadat ze gehoord had hoeveel ik op mijn rekening had staan, gingen de poorten terug open.

Maar dan moet ik eerst terug een nieuwe aanvraag doen en bij die kaarten niks aanduiden, dan zouden ze zonder problemen een rekening openen en als er dan geld opstaat dan kan ik die kaarten wel aanvragen.
    Ze zullen ondertussen mss ook beseffen dat er geen geld te verdienen valt aan studenten. Toen ik een paar jaar geleden klant werd had ik na 2-3 weken mijn account + kaarten zonder probs

Member Jack's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Zit ook bij KBC en ik moest voor een VISA kaart veranderen van type zichtrekening.
    Dat nieuwe type was 15 euro kosten per jaar of zoiets, die andere was gratis.

Dus denk niet dat je verhaal klopt, tenzij je al dat eerste type had.
    Veranderen naar Comfort rekening, had ik ook moeten doen als ik mijn Visa aanvroeg. Verschil is dat de kost van die Visa dan in de rekening zit. Zie die 15e gewoon als de kost van een Visa hebben (Mastercard is nog duurder! 30-50€ per jaar)

KBC is wel idd een van de enige waar je makkelijk als minderjarige aan een Visa raakt, zij het met een limiet die 1/2 van de normale limiet is, tot je een inkomen hebt.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Bij BNP Paribas Fortis als student ook totaal geen probleem gehad met het aanvragen van VISA hoor en is gratis tot m'n 25ste denk 'k.
    'k zie 't probleem niet echt in.

Approved 9-lifer Selderijstok's schermafbeelding
    iTrader
    221 (99%)

Bij het ene kantoor lukt het direct en bij het andere niet, het is niet voor iedereen zo makkelijk.
    Ik ging naar Kortrijk en het was niet mogelijk, 2u later ging ik naar de KBC in mijn gemeente en 3 dagen later had ik ze al. En ik was net geen 17.

EK voetbal kenner $uB^'s schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Al altijd bij Fortis gezeten, tot mijn 25ste alles gratis, nu betaal ik idd wel voor sommige diensten ( Pc banking vb ) ... Maar ik klaag nie! Ik ben daar al altijd goed geholpen dus die extra kosten maakt me zoveel niet uit ... Moet ook af en toe naar de bank gaan ( voor storten munten, openen effectenrekening, aanvraag Visa kaart, bestellen Dollars, etc ... ) en dan ist wel handig da ze een groot kantoor hebben hier ( Kortrijk ). Trouwens bieden ze de gratis dienst Mobile Banking aan ( kweet niet of andere banken dat hebben? ) en ik gebruik dit toch regelmatig ook. Naar mijn gevoel zijn ze bij Fortis sinds de crisis zelfs wa 'wakker' geschud en beseffen ze dat ze wel wat moeite mogen doen voor hun klanten .. ( alle ik ervaar da toch op, de momenten dat ik naar de bank ging voor en na de crisis ).

Grootbank? Ja. Meer kosten? Ja.
    Maar ze voldoen aan mijn wensen, dus ik verander niet ... ( mss later met mijn vriendin, al zit zij ook bij Fortis )

Member
    iTrader
    0
    Mja, welke bank is de beste? Hangt een beetje af van situatie tot situatie ... Mijn vrouw en ik zitten samen momenteel bij zes banken.

Mijn eerste rekening was bij CERA (nu KBC) toen ik mijn communie gedaan had. Daarna is deze rekening verhuist naar Generale Bank (nu Fortis) omdat mijn ouders van bank wisselden. Hier heb ik alles gratis gehad tot mijn 25 ste. Ik ben daar nu nog steeds klant maar wel enkel met de centen van mijn firma. Voor mijn rekeningen en kaarten (BCT en MC) betaal ik iets van een € 3 per maand.

Mijn vrouw was via haar ouders klant bij Dexia voor ik haar leerde kennen. Deze rekeningen heeft zij nog steeds en haar loon wordt hier ook op gestort. Wat de kosten hiervoor zijn weet ik niet.

Toen wij gingen bouwen (ik 21 en zij 23) zijn we gaan "bank shoppen" voor de lening en terecht gekomen wij KBC. Hier hebben we elk een eigen zicht en spaarrekening + een gemeenschappelijke zicht en spaarrekening. Mijn loon wordt op mijn KBC zichtrekening gestort. Dit was tot op mijn 25 ste eveneens gratis en nu betaal ik iets van een € 35 per jaar voor de kaarten (BCT + VISA) en rekeningen. (Mijn vrouw identiek) Bij KBC loopt onze lening + alle verzekeringen en ons pensioen sparen.

Later hebben wij rekeningen (elk eigen zicht en spaarrekening + gemeenschappelijke zicht en spaarrekening) geopend bij zowel Rabobank als Argenta. Ikzelf heb nog een bijkomende zicht en spaarrekening bij ING (ING Lion Deposit ofzoiets) Bij Rabobank zijn geen kaarten en bij Argenta hebben we elk onze bankkaart. (Ik heb bij ING nog een BCT) Deze rekeningen zijn gratis en zijn er voor de hogere interesten.

De 3 laatste banken zijn er gewoon om onder de limiet van € 100.000 te blijven per financiële instelling.

Mijn KBC en Fortis rekeningen gebruik ik bijna dagelijks terwijl de internetbanken enkel gebruikt worden om het spaargeld te stockeren.

Nu zijn mijn ervaringen met de grootbanken Fortis en KBC eigenlijk zeer positief. Ik heb een zeer goed contact met zowel de mensen van het Fortis en KBC kantoor waar ik ga. Het enige jammere eraan is dat alle langere termijn producten die zij aanbieden veel interessanter zijn bij de "internet banken". Het leuke aan deze mensen is dat ze dit beseffen (zij kunnen daar uiteraard niets aan doen) en ook perfect beleggings advies geven over de producten van die andere banken wanneer ik daarom vraag ...

Als ik dan zelf een bank moet aanraden voor studenten (als je weinig spaargeld hebt en de interesten niks uitmaken) zou ik sowieso KBC of Fortis zeggen. Al hun diensten zijn gratis tot je 25 ste en hun service (in mijn geval althans) is top!

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dit weekend een e-spaar en giro rekening geopend bij Argenta.

Men spaargeld zal dra verhuizen

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Update: vriendin (21), student, geen werk uiteraard, heeft 10 dagen geleden rekening + kredietkaart aangevraagd bij DB en vandaag brief gekregen dat ze is toegelaten.
    edit: bij de aanvraag heeft ze wel mij als referentiepersoon ingegeven en ik heb daar aardig wat centjes staan, geen idee of het daarmee te maken heeft. (want ze hebben dat niet gecontroleerd, niet gebeld naar mij "ken jij X?")
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selderijstok Bekijk bericht
    Bij het ene kantoor lukt het direct en bij het andere niet, het is niet voor iedereen zo makkelijk.
    Ik ging naar Kortrijk en het was niet mogelijk, 2u later ging ik naar de KBC in mijn gemeente en 3 dagen later had ik ze al. En ik was net geen 17.
    Kan dan wettelijk gezien geen echte kredietkaart geweest zijn hé, en als het dat wel was stonden jouw ouders oid borg?

Member spray-bunny's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Ik zeg het nu al drie jaar sinds het fortisdébacle, maar ik verhuis naar Argenta na deze promocampagne van BNP...

Approved 9-lifer AliChemicali's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Als student heb ik niks als problemen by delta lloyd :/

Banned
    iTrader
    16 (100%)
    Domme vraag misschien, ken er zelf weinig van. Als je een spaarrekening opent bij bijvoorbeeld Rabobank en je zet al jouw spaargeld bij hen, verlies je dan iets van intresten bij je huidige bank? Getrouwheidspremie ofzo? Of krijg je dat uitbetaald bij het afsluiten van je huidige rekeningen?

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    Ja je krijgt geen interesten meer op geld dat er niet staat hé. Op het einde van het jaar krijg je dan alle interesten waar je recht op had. Als je je rekening afsluit zul je ze denk ik direct krijgen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten