Ik zit bij rabobank, voor 12u overgeschreven betekend 's avonds al bij de andere bank. In de praktijk staat het dan de volgende dag effectief zichtbaar op de rekening van de tegenpartij.
Neen, ze zijn verplicht u die te bezorgen. Maar ze zijn niet verplicht dat gratis te doen. Argenta rekent daar ook ne postzegel voor aan, als ze die u na drie maanden moeten opsturen. Ik kan u vertellen dat dat zo is, want ik heb daar ooit een principiële discussie over gehad nadat ze mij die postzegel aangerekend hadden.
Ik vroeg me af hoe het kwam dat we tijdens de voorbije jaren niks (negatief noch positief) gehoord hebben van AxA bank?
Fortis, KBC, Dexia,... allemaal problemen gehad en zwaar moeten 'redden' met belastinggeld. Maar van Axa heb ik nooit iets gehoord de voorbije jaren. Zijn zij beter bezig?
Hiapoe
OBK, swing junior deposito krijg je één van de hoogste rentes in de markt, geen kosten.
OBK-bank Swing Junior Deposito
http://www.obk.be/assets/pdf/SparenB...sito_flyer.pdf
Swing junior zicht is ook gratis, maestro en bancontact 6,50 euro. De kosten kunnen terug verdiend worden. OBK-bank Zichtrekeningen
Waar ben je tewerkgesteld?
Ja, maar dan moet ge ze zelf wel elke 3 maanden afdrukken online, of ze sturen ze toch nog op. Dat was toen de discussie. Ik had het intrestafschrift niet afgedrukt gedurende drie maanden -dat was immers een slapende rekening- en kreeg het daarna toegestuurd waarvoor er dus kosten aangerekend werden.
Gratis? Dat staat niet in de woordenboek van de grootbanken.
Ze rekenen u daar sowieso de prijs voor de zegel aan.
Dus echt gratis is dat niet.
Ok, het is niet veel, maar het zijn allemaal extra kosten.
Andere banken sturen ze niet op: je moet zelf de uitreksels gaan halen, maarja, het is dan wel gratis.
Of je checkt het via internet, bij grootbanken kan je dat ook doen, maar die sturen ze (meestal) toch nog op, ookal geef je aan ze niet te willen ontvangen via de post.
Binnen het kader van het DB M@X aanbod worden de uittreksels gratis om de drie maanden per post verstuurd. Als er gedurende het vorige trimester bewegingen op de rekeningen zijn geweest, ontvangt u deze in januari, april, juli en oktober. Wilt u uw uittreksels maandelijks, wekelijks of dagelijks ontvangen? Dan rekenen we 0,10 euro aan + portkosten.
Het kan dus gratis, bij DB
Mijn spaarrekening heb ik bij Rabobank.
Gratis, heel goede rente, overzichtelijk, snel, en je kan per dag bekijken elke intrest je al verworven hebt
Echt niks negatiefs over eigenlijk.
Zichtrekening heb ik bij KBC, omdat ik daar al altijd heb gezeten en er veel kbc kantoren/automaten zijn.
Als je een duurzame bank wilt is Triodos ongetwijfeld de beste. Je krijgt er wel niet de hoogste rente, maar je geld gaat zonder twijfel naar goeie doelen. In het andere geval is Argenta een goeie keuze, want ze hebben deftige rentes op spaarrekeningen, gratis kredietkaart, enz. Het enige spijtige bij deze twee is dat deze niet worden ondersteund door directebanking.com (sofortubderweisung) en ogone voor zover ik weet.
het werd KBC, omdat ik gratis 4 cinematickets heb gekregen
geen van de banken boden zoiets aan en omdat ik nog geen kosten moet betalen heb ik maar voor KBC gekozen. Als ik 25 ben ga ik waarschijnlijk voor Argenta kiezen omdat die niets kost.
Typisch grootbanken, je in het begin iets geven om klant te worden en je dan levenslang uitpersen.
Vier weken geleden mijn aanvraag opgestuurd naar DB, maar tot op heden nog altijd geen antwoord. Gvd, efficiëntie alom.
Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)