Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 597
    Member coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Ik doe alles online en heb dus geen nood aan hulp van een bankbediende. Het voordeel van argenta tegenover een volledige onlinebank is dat er toch nog kantoren zijn voor het geval dat.

Een zeer mooie combinatie lijkt me:
    Zichtrekening (+kredietkaar) bij argenta
    Spaarrekening bij Rabobank.

Zo is het bij mij althans en ben er heel tevreden over.
    Idem, alleen zit ik ook bij Keytrade met de High Fidelity rekening i.p.v. Rabobank.

Member Bontus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zou wel eens een groot deel van mijn spaargeld willen overplaatsen... maar mijn ouders willen dat ik bij KBC blijf.

Is er geen nadeel naar je leningstarief dat je krijgt wanneer je bij verschillende banken zit?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
    Is er geen nadeel naar je leningstarief dat je krijgt wanneer je bij verschillende banken zit?
    De tijd dat banken trouwe klanten beloonden is helaas veelal verleden tijd. Ze doen vaker meer moeite om nieuwe klanten binnen te halen. Heb al héél vaak gehoord dat mensen "op een ander" betere tarieven konden losweken dan bij hun huisbank.

Member Fredo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Smiles_ Bekijk bericht
    De tijd dat banken trouwe klanten beloonden is helaas veelal verleden tijd. Ze doen vaker meer moeite om nieuwe klanten binnen te halen. Heb al héél vaak gehoord dat mensen "op een ander" betere tarieven konden losweken dan bij hun huisbank.
    Klopt niet. Als je over een aardig kapitaaltje beschikt, zal je wel degelijk een voordeliger tarief krijgen bij veel banken. Als je hierover nie beschikt, en bij elke bank het normaal tarief moet betalen, kan je bij een andere bank natuurlijk beter af zijn.

Approved 9-lifer mungoke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik zit bij een grootbank en ik betaal nergens voor. Heb Visa-kaart (gratis bij een bijstandsverzekering waarvoor ik geen betere vindt), heb 4 rekeningen, kan aan het loket voor verrichtingen (wel enkel spaarboekje), ...

De service bij m\'n bank? Wel, die zie ik niet (toch niet als bankier). Gewoon omdat ik nooit naar het loket moet behalve om een lening af te ronden. En dat gaat best wel vlug en vriendelijk.

Ik snap dus ook niet waarom iedereen zo denigrerend doet over grootbanken. Ik zou niks anders willen.
    Ik zou toch wel is willen weten welke bank dat dan is en welke addertjes onder het gras er zijn want er klopt toch iets niet.

Er is geen enkele grootbank die u zomaar die zaken aanbiedt zonder er iets voor terug te vragen.
    Vermoedelijk is het bij u al zo dat die bijstandsverzekering zorgt voor die gratis kredietkaart. Ik vraag me af of dat geen promotie/stunt of dergelijke was vroeger ivm die gratis visakaart.

Ik betwijfel ten stelligste of jij geen kosten hebt op uw zichtrekening!
    Of hebt gij zoveel miljoenen op uw rekening staan misschien?

Tenzij gij het hier hebt over een grootbank die ik niet als grootbank zie.

Fortis, KBC of dexia zijn het al zeker niet normaal gezien.

Check trouwens ook:
    http://www.spaargids.be/sparen/betal...?limitstart=20

en je merkt meteen dat grootbanken afzetters zijn.

Ik ben zelf al bij zowat elke bank geweest en heb meerdere rekeningen gehad en het kwam toch altijd op hetzelfde neer: wegblijven bij grootbanken.. Vooral vanaf 25 wordt het echt erg.
    Fortis is er zelfs in geslaagd mij geld aan te rekenen voor het storten van geld bij hen!!
    Blijkbaar mocht ge maar 2 keer per jaar gratis muntjes storten in grote hoeveelheden. De derde keer moest ik een vergoeding betalen.
    En geld afhalen aan het loket daarvoor moest je ook betalen. Tenzij je een ander tarief nam, dan was het gratis, maar dat ander tarief was wel op jaarbasis duurder.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Het is miss omdat jij een "grootgeldbezitter" bent dat je een aantal gunsten krijgt bij de grootbanken. Maar om in het algemeen enkele belangrijke verschillen op te sommen:
    - lagere rente bij grootbanken
    - PC banking kost geld
    - kredietkaart kost geld
    - ...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mungoke Bekijk bericht
    Ik betwijfel ten stelligste of jij geen kosten hebt op uw zichtrekening!
    Of hebt gij zoveel miljoenen op uw rekening staan misschien?
    was het maar waar
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mungoke
    Ik zou toch wel is willen weten welke bank dat dan is en welke addertjes onder het gras er zijn want er klopt toch iets niet.
    ING online zichtrekening, ING Assistance (sinds kort wel verduurd naar ING Lion Assistance) met Visa Gold (was goedkoper dan de ING Assistance alleen, scheelde zo'n 20 euro) gecombineerd met een gewone spaarrekening (waardoor ik nog aan het loket kan geld afhalen, mss dat daar wel een kost aanzit, maar gebruik dat nooit, k vind het gewoon handig dat het mogelijk is)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mungoke
    Er is geen enkele grootbank die u zomaar die zaken aanbiedt zonder er iets voor terug te vragen.
    Vermoedelijk is het bij u al zo dat die bijstandsverzekering zorgt voor die gratis kredietkaart. Ik vraag me af of dat geen promotie/stunt of dergelijke was vroeger ivm die gratis visakaart.
    Nope, heb dit tot nu toe 3 jaar gehad. Zag wel net dat de tarieven omhoog gegaan zijn en die combinatie blijkbaar niet meer mogelijk is . In mei wel nog de gewone tarieven betaald.

Dit zijn de tarieven: https://www.ing.be/SiteCollectionDoc...-092011-nl.pdf

natuurlijk zijn voor de buitenlandse verrichtingen wél kosten, maar de meest voorkomende Belgische verrichtingen zijn gratis voor mij.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member jawadde001's schermafbeelding
    iTrader
    0

Mijn broer heeft bij een andere bank een goedkoper tarief gekregen dan zijn eigen bank. En naar wat ik gehoord heb, is dit meer de regel dan de uitzondering.

Banned
    iTrader
    0
    waarom kost een dexia visa €170 per jaar?

Member nteractive's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik geloof niet dat je echt een voordeliger tarief zal hebben omdat je jarenlang je geld ergens hebt staan. Ik denk meer dat het overtuigender is als je bereidt bent om al je geld naar daar te verhuizen als ze jou een voordeliger tarief geven.

Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf1993 Bekijk bericht
    beste ,

Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is.
    MVG Gandalf1993

nee serieus, als je het nieuws gevolgd hebt de afgelopen 3 jaar, snap ik niet dat er nog mensen zijn die hun geld bij Fortis zetten. Ik vind dat echt onbegrijpelijk.

Wel chapeau dat je al bezig bent met de keuze van een bank, ik was zo rijp nog niet op 17-jarige leeftijd. Ik heb heel het topic niet gelezen, maar ik vermoed dat Argenta en Rabobank vaak naar voor wordt geschoven.
    Ikzelf zit bij Rabobank maar ga gauw ook bij Argenta een rekening openen omdat Rabobank geen bankkaarten heeft.

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Als je met hypothecaire leningen zit, blijf je maar best ver weg van Argenta.

Approved 9-lifer Handsome Hermit's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Aanvraag gedaan eind mei, begin juli eindelijk bericht gekregen... dat ik geweigerd was. Dan navraag gedaan waarom (was niet duidelijk) en dan kwam er zo'n verhaaltje uit. In feite was het nog straffer want mijn vriendin zou medehouder geweest zijn en die werkt al, maar dan nog was ik als student blijkbaar een te grote risicofactor. Ze zeiden dat ze in het verleden teveel studenten hadden die in het rood gingen (wat mogelijk is bij hun), en dat ze daarom geen studenten meer willen. Vind het allemaal redelijk absurd. Ze zeiden wel dat wanneer we opnieuw aanvraag deden zonder (krediet)kaarten aan te vragen dat we dan wel mogelijk geaccepteerd zouden worden, maar daar heb ik natuurlijk vriendelijk voor bedankt. Op zich kan ik nog enigszins begrijpen dat ze mij geen kredietkaart willen geven, maar om daarvoor de hele rekening te weigeren? Die hadden ze ook gewoon op de naam van mijn vriendin kunnen zetten. Bovendien bieden ze die automatisch aan bij de inschrijving. En dat dat allemaal zo vreselijk lang moet duren... ben dan maar naar ING geweest en dat was op een dag geflikt, vroegen zelfs niet naar financiele gegevens ofzo. In de toekomst mss uitkijken naar een hoogrentende spaarrekening bij argenta of rabobank ofzo, maar db daar zien ze me niet meer terug.

Tenzij om wat frustraties af te reageren miss, dus als ze jou wel accepteren mag je dat altijd melden.
    Lol, ik begrijp uw frustratie. Als ze dat bij mij lapten konden ze ook wel flink mijne rug op.
    Ik heb eerst mijn rekening bij DB twee jaar terug geopend zonder mastercard. Die heb ik een paar maanden later aangevraagd. Mijn broer heeft dezelfde procedure gevolgd (ook nog student) en daar ook geen problemen. Ik had daar dan wel geen €500 of wat peanuts op die rekeningen staan natuurlijk.

Het merkwaardige is, dat ik die rekening bij de start wilde openen zonder dat ge daar mee onder 0 kunt gaan, en dat ging dus niet . Daarom vind'k het helemaal grappig dat ze dan tegen andere mensen beginnen te blijten over in het rood gaan.

Anyway ik had gisteren 3 overschrijvingen gedaan, (2 transfers tussen mijn eigen rekeningen) en één naar een andere bank. Ik check vandaag: nog 2 transfers in behandeling (zelfs één van die twee interne) en maar 1 van de drie transfers uitgevoerd. Daar krijg ik dus echt wel het schurft van dat dat zo traag moet gaan bij DB.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Als je met hypothecaire leningen zit, blijf je maar best ver weg van Argenta.
    Waarom?
    Laatst gewijzigd door Handsome Hermit; 13 augustus 2011 om 16:51

Member
    iTrader
    0
    was het maar waar
    ING online zichtrekening, ING Assistance (sinds kort wel verduurd naar ING Lion Assistance) met Visa Gold (was goedkoper dan de ING Assistance alleen, scheelde zo'n 20 euro) gecombineerd met een gewone spaarrekening (waardoor ik nog aan het loket kan geld afhalen, mss dat daar wel een kost aanzit, maar gebruik dat nooit, k vind het gewoon handig dat het mogelijk is)Nope, heb dit tot nu toe 3 jaar gehad. Zag wel net dat de tarieven omhoog gegaan zijn en die combinatie blijkbaar niet meer mogelijk is . In mei wel nog de gewone tarieven betaald.

Dit zijn de tarieven: https://www.ing.be/SiteCollectionDoc...-092011-nl.pdf

natuurlijk zijn voor de buitenlandse verrichtingen wél kosten, maar de meest voorkomende Belgische verrichtingen zijn gratis voor mij.
    Ik zie al wat het is: jij hebt enkel een online systeem.

je kan geen geld gaan zetten op je rekening of opnemen aan het loket zonder kost normaal gezien met dat basis onlinepakket.
    + jij kan bv geen rekeninguitschriften krijgen op de bank via dat standaard online pakket..

Bij banken zoals argenta kan dat wel allemaal..

Verder heb je die kaart dus gratis omdat je die verzekering hebt... Soort van koppelverkoop in wezen.
    Nu goed als die verzekering daar het goedkoopst is.. why not!

Verder: ING als grootbank.. akkoord, het is er wel een, maar in belgie staat ING toch minder (of vroeger toch) gekend als grootbank. De klassieke drie zijn nog altijd Dexia, Fortis en KBC.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Zou wel eens een groot deel van mijn spaargeld willen overplaatsen... maar mijn ouders willen dat ik bij KBC blijf.

Soms wel, soms niet.

Maar als je geld ergens elders meer opbrengt, dan kan je een groter deel aan eigen kapitaal inbrengen als je beslist om een huis te kopen.
    En hoe groter je eigen inbreng, hoe lager de rentevoet.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Voor diegenen die nog geen rekening hebben bij keytrade en van plan zijn om er 1 te openen : op dit moment loopt er een actie waarbij je 30 euro krijgt bij de opening van een rekening als je aangebracht wordt door een bestaande klant. Dus vraag het aan vrienden/familie of ze je willen 'aanbrengen'. Dan krijgen die ook 30 euro.

Voor diegene die geen familie/vrienden/.. heeft die een rekening bij keytrade hebben -> pm.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacki Bekijk bericht
    Ik zie al wat het is: jij hebt enkel een online systeem.
    nope, combinatie van online + offline (dat laatste wel enkel spaarrekening
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacki

je kan geen geld gaan zetten op je rekening of opnemen aan het loket zonder kost normaal gezien met dat basis onlinepakket.
    + jij kan bv geen rekeninguitschriften krijgen op de bank via dat standaard online pakket..
    geld op rekening zetten is gratis, geld opnemen kost me 0,50 euro. Niet dat ik dat in de laatste 20 jaar ooit al gedaan heb. En rekeninguitschriften kan ik idd niet gratis thuis krijgen, maar die heb ik online. Ben blij dat ik die op papier niet meer krijg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blacki
    Verder heb je die kaart dus gratis omdat je die verzekering hebt... Soort van koppelverkoop in wezen.
    yep, heb trouwens ook nog een gratis andere
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blacki
    Verder: ING als grootbank.. akkoord, het is er wel een, maar in belgie staat ING toch minder (of vroeger toch) gekend als grootbank. De klassieke drie zijn nog altijd Dexia, Fortis en KBC.
    kan me niet schelen of het gekend staat als een grootbank of niet, het is er gewoon ene . ING is volgens Trends trouwens groter dan Dexia/KBC .

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    49 (100%)
    En rekeninguitschriften kan ik idd niet gratis thuis krijgen, maar die heb ik online.
    Wel vreemd, want banken zijn verplicht om je uittreksels gratis te bezorgen (tenzij je expliciet opteert om dat niet te hebben). De meeste banken sturen die dan ook gratis op 1 keer per 3 maand ofzo.

Member Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zit bij rabobank, voor 12u overgeschreven betekend 's avonds al bij de andere bank. In de praktijk staat het dan de volgende dag effectief zichtbaar op de rekening van de tegenpartij.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Wel vreemd, want banken zijn verplicht om je uittreksels gratis te bezorgen (tenzij je expliciet opteert om dat niet te hebben). De meeste banken sturen die dan ook gratis op 1 keer per 3 maand ofzo.
    Neen, ze zijn verplicht u die te bezorgen. Maar ze zijn niet verplicht dat gratis te doen. Argenta rekent daar ook ne postzegel voor aan, als ze die u na drie maanden moeten opsturen. Ik kan u vertellen dat dat zo is, want ik heb daar ooit een principiële discussie over gehad nadat ze mij die postzegel aangerekend hadden .

Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten