U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Economie & Recht

Economie & Recht - Van aandeel tot zwijgrecht.
Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies!

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 8 februari 2012, 09:26   #401  
dresse is offline dresse Stuur een bericht via MSN naar dresse Stuur een bericht via Skype™ naar dresse
dresse's schermafbeelding
Crew Member
net weer rekening gekregen van kbc die me toch wel doet denken.. ineens 120 euro van mijn business comfortrekening... 'afrekening kosten' seffes eens vragen waarom en hoe, maar als dat de jaarlijkse kost blijkt te zijn ben ik daar ook snel weg zuh.

Argenta richt zich niet op ondernemingen zie ik, maar weigeren ze die ook? Ben uiteindelijk maar kleine zelfstandige...
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 10:38   #402 (permalink)  
moloko is offline moloko
moloko's schermafbeelding
Member
iTrader: 9 (100%)
dresse,heb je een effectenrekening?Zou daarvan wel eens kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 10:50   #403 (permalink)  
syNk is offline syNk
syNk's schermafbeelding
Member
iTrader: 4 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moloko Bekijk bericht
dresse,heb je een effectenrekening?Zou daarvan wel eens kunnen zijn.
Wat zou een effectenrekening hier nu mee te maken hebben? Rekening courant lijkt me aannemelijker
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 11:21   #404 (permalink)  
McGregor is offline McGregor Stuur een bericht via Yahoo naar McGregor
McGregor's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 55 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dresse Bekijk bericht
Argenta richt zich niet op ondernemingen zie ik, maar weigeren ze die ook? Ben uiteindelijk maar kleine zelfstandige...
Neen die weigeren ze zeker niet.
Als het maar een rekening is om geld te ontvangen en te betalen zal het perfect volstaan. Voor de meeste kleine zelfstandigen is dit meer dan voldoende.
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 20:56   #405 (permalink)  
RadicalAtheist is offline RadicalAtheist
Member
[QUOTE]Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is
LOL. Compleet fout.

Citaat:
Er bestaat geen goede bank, alle banken zijn hetzelfde. Zolang ze maar stabiel zijn, is er geen probleem. Enkel misschien een paar tientjes meer in rente, mas dan ook wel alles. Geef mij der maar ene me een goede support, en dan kies ik voor de Fortis.
.
Fortis en andere grootbanken zijn onbetrouwbaar als de pest. Ze proberen u langs alle kanten dingen aan te smeren waar ze commissie op verdienen, en verzwijgen voor de hand liggende oplossingen als ze er niets aan verdienen.
*Alle* advies dat ik van Fortis/BNP heb gekregen waren een adviezen in HUN VOORDEEL, en mijn NADEEL.

Argenta bv. daarentegen is een eerlijke bank, met een eerlijke en transparante ethiek. Ook Rabobank doet niet mee met allerhande smeerlapperijen. Er zullen nog wel kleinere banken zijn.

Maar de grootbanken zijn echt wel voor dommeriken die zich graag laten afzetten.

Toen ik begin 2008 al mijn rekeningen afsloot bij Fortis (30+ jaar klant geweest), vroegen ze verbouwereerd waar ik met mijn geld naar toe ging. Ik zei naar Argenta, ze hebben mij toen smalend en denigrerend gezegd "dat ik toch een serieus risico nam met zo'n een kleine bank en dat het veel veiliger was om mijn geld bij een grote bank te laten staan".
Enfin mij zien ze nooit meer terug.
Mijn spaargeld zit bij Rabobank , beleggingen via Keytrade/Binck, en hypo-lening gekregen bij BKCP.

Deutsche Bank is lijkt mij te bekijken waard.
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 21:04   #406 (permalink)  
Member
Citaat:
Zelfs met mijn vennootschap zit ik bij Argenta.
Bedrijfs-leningen kun je er wel niet krijgen. Vond ik jammer, maar het getuigt wel van een "schoenmaker blijft bij zijn leest"-mentaliteit. Hogere spaar-rentes kun je wel krijgen bij andere banken die zich hierop focussen.
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 21:12   #407 (permalink)  
eXe./special is offline eXe./special
eXe./special's schermafbeelding
Member
iTrader: 3 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door silent785 Bekijk bericht
Argenta is het beste voor studenten / cheapskates omdat je daar geen kosten hebt voor je rekening(volledig gratis). Maar er zijn ook een beperkt aantal kantoren.

Ikzelf zit bij KBC en heb hier niets slechts over te zeggen(buiten het feit dat je niet 10 euro kunt afhalen, minimum is altijd 20 euro maar dat is bij de meeste banken zo, enkel BNP Fortis laat 10 euro afhaling).
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bontus Bekijk bericht
Sinds een week kan ik in men KBC kantoor briefjes van 5 euro afhalen.
En dus ook bijvoorbeeld 15 of 25 euro...
Ik kan bevestigen dat dit idd in de toekomst in vrijwel elk kantoor mogelijk zal zijn om 5-10-20-50 en zelfs 100 op te nemen én te storten uiteraard.

Bij ons is dit ook al mogelijk in den lokale Dexia bank ...

Voor de rest is het wel waar wat de meeste hier zeggen ivm starters en bedrijven. Daar zit je sowieso wel beter bij een grootbank omdat zij heel veel ervaring hebben met ondernemingen en starters.

Als je inderdaad een muggezifter bent en denkt dat banken enkel bestaan voor rente op je spaargeld te geven ben je beter af met een DB, Argenta. Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt, geen vertrouwensrelatie met je bankier, meestal geen real-time online bankieren, .. dat zijn dan van die kleinere zaken die toch wel een groot verschil uitmaken voor sommigen.
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 23:02   #408 (permalink)  
Member
Citaat:
Argenta is het beste voor studenten / cheapskates omdat je daar geen kosten hebt voor je rekening(volledig gratis). Maar er zijn ook een beperkt aantal kantoren.
Dat is voor Argenta blijkbaar wel een mythe die de ronde doet.
Argenta heeft 479 kantoren in Vlaanderen. Vind je dat weinig? Dat is 1.5 per gemeente.

Citaat:
Als je inderdaad een muggezifter bent en denkt dat banken enkel bestaan voor rente op je spaargeld te geven ben je beter af met een DB, Argenta. Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt, geen vertrouwensrelatie met je bankier, meestal geen real-time online bankieren, .. dat zijn dan van die kleinere zaken die toch wel een groot verschil uitmaken voor sommigen.
Dit is echt bullshit. Je bent employee van Dexia?

> real-time online bankieren
onzin 1) bedrijven betalen hun facturen gemiddeld op 30 dagen. is dat real-time bankieren?
als je wilt realtime daytrader wil worden, dan zijn er andere platformen beschikbaar.
onzin 2) overschrijvingen van rabobank/argenta gaan meestal *sneller* dan die bij Fortis (enkel die kan ik vergelijken)
zie bv Duurtijd Transacties tussen banken

> Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt,
Zoals gezegd , Argenta heeft 479 kantoren in Vlaanderen. Ze besteden alleen geen miljoenen aan TV-reclame zoals BNP/KBC/Dexia

> geen vertrouwensrelatie met je bankier,
Vind je het zelf niet een beetje arrogant om dat te beweren over kleinere banken?
ik heb een vertrouwensrelatie met mijn bankiers ( waarvan 2 zelfstandige kantoorhouders), dat is helemaal anders dan alle employees samen van grootbanken die hun verkoopsquota proberen halen.

Ik zit al 3-4 jaar met mijn vennootschap bij Argenta, dat is niet hun doelgroep, en ik was zelf skeptisch of hun services voldoende zouden zijn. Maar ik ben zeer tevreden. Enkel voor leningen moet ik uitkijken naar een andere kleinbank.

En een lening kijgen als startend bedrijf bij een grootbank versus een normale bank, breek me daar niet de mond over open.
"Fiscaal advies"? Been there, done that. Kafkaiaans was het.

Voor goed fiscaal advies, ga bij een fiscalist en betaal die er goed voor.
Banken zijn gewoon zeer partijdig in hun voordeel. en maken zoveel mogelijk misbruik van de ignorantie van hun klanten.

Vorige maand een prospective telefoon gekregen van Optima Financial Planning.
Helaas voor hen zie ik maar ook daar geen klant worden, je moet maar volgend artikel eens lezen:
Welkom in de wereld van het grote geld': De Tijd
Met citaat reageren
Oud 8 februari 2012, 23:24   #409 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RadicalAtheist Bekijk bericht
Dit is echt bullshit. Je bent employee van Dexia?

> real-time online bankieren
onzin 1) bedrijven betalen hun facturen gemiddeld op 30 dagen. is dat real-time bankieren?
als je wilt realtime daytrader wil worden, dan zijn er andere platformen beschikbaar.
onzin 2) overschrijvingen van rabobank/argenta gaan meestal *sneller* dan die bij Fortis (enkel die kan ik vergelijken)
zie bv Duurtijd Transacties tussen banken

> Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt,
Zoals gezegd , Argenta heeft 479 kantoren in Vlaanderen. Ze besteden alleen geen miljoenen aan TV-reclame zoals BNP/KBC/Dexia

> geen vertrouwensrelatie met je bankier,
Vind je het zelf niet een beetje arrogant om dat te beweren over kleinere banken?
ik heb een vertrouwensrelatie met mijn bankiers ( waarvan 2 zelfstandige kantoorhouders), dat is helemaal anders dan alle employees samen van grootbanken die hun verkoopsquota proberen halen.

Ik zit al 3-4 jaar met mijn vennootschap bij Argenta, dat is niet hun doelgroep, en ik was zelf skeptisch of hun services voldoende zouden zijn. Maar ik ben zeer tevreden. Enkel voor leningen moet ik uitkijken naar een andere kleinbank.

En een lening kijgen als startend bedrijf bij een grootbank versus een normale bank, breek me daar niet de mond over open.
"Fiscaal advies"? Been there, done that. Kafkaiaans was het.

Voor goed fiscaal advies, ga bij een fiscalist en betaal die er goed voor.
Banken zijn gewoon zeer partijdig in hun voordeel. en maken zoveel mogelijk misbruik van de ignorantie van hun klanten.

Vorige maand een prospective telefoon gekregen van Optima Financial Planning.
Helaas voor hen zie ik maar ook daar geen klant worden, je moet maar volgend artikel eens lezen:
Welkom in de wereld van het grote geld': De Tijd
Neen, geen employee van Dexia.

Als je mijn post komt te lezen, merk je dat ik bij zowel grootbanken en de kleinere banken voor-en nadelen zie. Ik kan gewoon een vergelijking maken tussen enkele banken wegens stage(s) / huidig werk. En je merkt gewoon dat bepaalde zaken bij kleinere banken niet zo op punt staan als bij grootbanken (wat ook normaal is, want ze richten zich ook op een bepaald doelpubliek). Nog een voorbeeld is dat bij die kleinere banken de hogere rentes vaak alleen via online/minimum inleg te bereiken zijn .. onlangs nog een leuk artikel gelezen over de kleine lettertjes van spaarrekeningen, weet wel niet meer waar . Zo ook hebben grootbanken een betere ICT ondersteuning wat oa op vlak van OLB wel zijn weerslag heeft vind ik (en hier spreek ik uit eigen ervaringen).

Begrijp me niet verkeerd he, elke bank is anders en zelfs elk kantoor van elke bank is verschillend... Als jij goed gediend bent bij Argenta zie ik er geen graten in waarom jij geen klant zou blijven daar. Maar ik hoop wel dat het niet je enige bank is!
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 08:28   #410 (permalink)  
sneeuwzwart is offline sneeuwzwart
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
En je merkt gewoon dat bepaalde zaken bij kleinere banken niet zo op punt staan als bij grootbanken (wat ook normaal is, want ze richten zich ook op een bepaald doelpubliek).
Kun je daar een aantal specifieke vb van geven?
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 17:47   #411 (permalink)  
Dr. Doezel is offline Dr. Doezel
Member
iTrader: 7 (100%)
Kan je als Belg ook een rekening openen in Nederland?
Bv. bij Argenta.nl, daar krijg je 2.75% basisintrest op de internetrekening:
Argenta Spaarbank - Tarieven

Ik spaar momentaal al bij NIBC Direct & Rabobank.
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 18:15   #412 (permalink)  
Chilliewillie88 is offline Chilliewillie88
Chilliewillie88's schermafbeelding
Member
Heeft er iemand de App. van KBC? Probeer deze nu al een tijdje te installeren, maar altijd scheelt er wel iets.. nu is het weer "kan tijdelijk geen verbinding maken", en dan zeggen ze dat je goede service krijgt van de grootbanken.

Dezelfde App. van Rabobank doet het uiteraard van de eerste keer perfect..
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 18:19   #413 (permalink)  
Selderijstok is offline Selderijstok Stuur een bericht via MSN naar Selderijstok
Selderijstok's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 205 (99%)
Die van KBC heb ik vandaag nog gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 19:44   #414 (permalink)  
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
Kun je daar een aantal specifieke vb van geven?
lukraak voorbeeldje waar veel mensen zich aan ergeren/problemen mee hebben: als je via online een overschrijving doet tussen eigen rekeningen dan zie je dat onmiddellijk bij (sommige) grootbanken, terwijl bij (sommige) kleinere banken dit niet het geval zal zijn. Zorgt vaak voor verwarring .. vooral bij oudjes / incompetente pc-gebruikers. Dit was eigelijk wat ik bedoelde met 'real-time' ..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht
Heeft er iemand de App. van KBC? Probeer deze nu al een tijdje te installeren, maar altijd scheelt er wel iets.. nu is het weer "kan tijdelijk geen verbinding maken", en dan zeggen ze dat je goede service krijgt van de grootbanken.
Bel dan eerst eens naar de service die ze aanbieden om u verder te helpen?
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 20:46   #415 (permalink)  
Stationary is offline Stationary
Stationary's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chilliewillie88 Bekijk bericht

Dezelfde App. van Rabobank doet het uiteraard van de eerste keer perfect..
Je neemt best contact op met de KBC-Helpdesk. (telefonisch op het nummer 016 43 25 07 of via mail naar kbc.helpdesk@kbc.be)
Met citaat reageren
Oud 9 februari 2012, 21:10   #416 (permalink)  
iplf is offline iplf
Member
iTrader: 6 (100%)
Moest iemand interesse hebben om bij BNPPF te gaan werken, contacteer me gerust!
't Zijn weer jobdays, dus BNP werft opnieuw een serieus aantal werknemers aan. Let me know!
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 01:54   #417 (permalink)  
Member
Citaat:
als je via online een overschrijving doet tussen eigen rekeningen dan zie je dat onmiddellijk bij (sommige) grootbanken, terwijl bij (sommige) kleinere banken dit niet het geval zal zijn. Zorgt vaak voor verwarring
Kan zijn, maar dit is alleszins niet het geval voor Rabobank, Argenta, Keytrade & Binck.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:24   #418 (permalink)  
Chilliewillie88 is offline Chilliewillie88
Chilliewillie88's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stationary Bekijk bericht
Je neemt best contact op met de KBC-Helpdesk. (telefonisch op het nummer 016 43 25 07 of via mail naar kbc.helpdesk@kbc.be)
Na een paar weken trial & error is het me eindelijk gelukt om daarnet de app draaiende te krijgen

Hoe dan ook toch maar een kwestie van weken/maanden voor ik helemaal vertrek bij KBC, wat een zootje ongeregeld.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 14:52   #419 (permalink)  
Tomba is offline Tomba Stuur een bericht via ICQ naar Tomba
Tomba's schermafbeelding
Member
iTrader: 11 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eXe./special Bekijk bericht
Voor de rest is het wel waar wat de meeste hier zeggen ivm starters en bedrijven. Daar zit je sowieso wel beter bij een grootbank omdat zij heel veel ervaring hebben met ondernemingen en starters.

lukraak voorbeeldje waar veel mensen zich aan ergeren/problemen mee hebben: als je via online een overschrijving doet tussen eigen rekeningen dan zie je dat onmiddellijk bij (sommige) grootbanken, terwijl bij (sommige) kleinere banken dit niet het geval zal zijn. Zorgt vaak voor verwarring .. vooral bij oudjes / incompetente pc-gebruikers. Dit was eigelijk wat ik bedoelde met 'real-time' ..

Oudjes & incompetente mensen zijn nu eenmaal het doelpubliek van grootbanken. En zelfs zij snappen goed genoeg dat het nu eenmaal een dag kan duren voor geld op een andere rekening staat, net zoals dat vroeger nog veel langer duurde toen het nog in een kantoor gedaan werd. Dan ben ik liever een kritische klant, wat jij dan 'muggenzifter' noemt. Ondernemingen zijn trouwens beter af met een goede boekhouder, en altijd slechter af bij een grootbank die hun vooral dingen zal aanraden waar de bank het meest winst op maakt, net zoals ze aan particulieren ook consequent hetgene verkopen waar vooral de bank zelf van profiteert.

Banken dienen inderdaad om mij rente te geven op mijn spaargeld en om dat spaargeld terug te investeren in de economie. Laat het nu net de grootbanken zijn die mijn spaargeld liever in risicovolle virtuele beleggingen steken omdat ze anders iets minder woekerwinsten maken.

Een bank als argenta heeft trouwens meer dan voldoende lokale kantoren, moesten er inderdaad nog mensen zijn die voor één of andere reden in een bankkantoor moeten zijn, of er uberhaupt kunnen raken met die paar uur dat een bank per dag open is. Net zoals er ook niemand behoefte heeft aan een relatie met zijn lokale bankier, die tegenwoordig ook maar een gewone werknemer is die de opdracht krijgt om klanten iedere maand voor X euro beleggingen te verpatsen.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 15:52   #420 (permalink)  
McGregor is offline McGregor Stuur een bericht via Yahoo naar McGregor
McGregor's schermafbeelding
Approved 9-lifer
iTrader: 55 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tomba Bekijk bericht
Oudjes & incompetente mensen zijn nu eenmaal het doelpubliek van grootbanken. En zelfs zij snappen goed genoeg dat het nu eenmaal een dag kan duren voor geld op een andere rekening staat, net zoals dat vroeger nog veel langer duurde toen het nog in een kantoor gedaan werd. Dan ben ik liever een kritische klant, wat jij dan 'muggenzifter' noemt. Ondernemingen zijn trouwens beter af met een goede boekhouder, en altijd slechter af bij een grootbank die hun vooral dingen zal aanraden waar de bank het meest winst op maakt, net zoals ze aan particulieren ook consequent hetgene verkopen waar vooral de bank zelf van profiteert.
Zoals bij alles in het leven moet je hier ook nuanceren. Uw punt van grootbanken zijn slecht en de gratis kleintjes zijn goed klopt gewoon niet.

Zoals zoveel hier al aangehaald. Heb je gewoon een rekening nodig (als onderneming/particulier) met de normale functies (zichtrekening, cc,...) dan volstaan de kleine banken ruimschoots. Heb je uitgebreidere functies nodig dan zit je beter bij een grootbank.
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten