|
|
#401 | ||||
|
net weer rekening gekregen van kbc die me toch wel doet denken.. ineens 120 euro van mijn business comfortrekening... 'afrekening kosten' seffes eens vragen waarom en hoe, maar als dat de jaarlijkse kost blijkt te zijn ben ik daar ook snel weg zuh.
Argenta richt zich niet op ondernemingen zie ik, maar weigeren ze die ook? Ben uiteindelijk maar kleine zelfstandige... |
||||
|
|||||
|
|
#404 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Als het maar een rekening is om geld te ontvangen en te betalen zal het perfect volstaan. Voor de meeste kleine zelfstandigen is dit meer dan voldoende. |
|||||
|
||||||
|
|
#405 (permalink) | |||||
|
[QUOTE]Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is
LOL. Compleet fout. Citaat:
*Alle* advies dat ik van Fortis/BNP heb gekregen waren een adviezen in HUN VOORDEEL, en mijn NADEEL. Argenta bv. daarentegen is een eerlijke bank, met een eerlijke en transparante ethiek. Ook Rabobank doet niet mee met allerhande smeerlapperijen. Er zullen nog wel kleinere banken zijn. Maar de grootbanken zijn echt wel voor dommeriken die zich graag laten afzetten. Toen ik begin 2008 al mijn rekeningen afsloot bij Fortis (30+ jaar klant geweest), vroegen ze verbouwereerd waar ik met mijn geld naar toe ging. Ik zei naar Argenta, ze hebben mij toen smalend en denigrerend gezegd "dat ik toch een serieus risico nam met zo'n een kleine bank en dat het veel veiliger was om mijn geld bij een grote bank te laten staan". Enfin mij zien ze nooit meer terug. Mijn spaargeld zit bij Rabobank , beleggingen via Keytrade/Binck, en hypo-lening gekregen bij BKCP. Deutsche Bank is lijkt mij te bekijken waard. |
|||||
|
||||||
|
|
#406 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Bedrijfs-leningen kun je er wel niet krijgen. Vond ik jammer, maar het getuigt wel van een "schoenmaker blijft bij zijn leest"-mentaliteit. Hogere spaar-rentes kun je wel krijgen bij andere banken die zich hierop focussen. |
|||||
|
||||||
|
|
#407 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Citaat:
Bij ons is dit ook al mogelijk in den lokale Dexia bank ... Voor de rest is het wel waar wat de meeste hier zeggen ivm starters en bedrijven. Daar zit je sowieso wel beter bij een grootbank omdat zij heel veel ervaring hebben met ondernemingen en starters. Als je inderdaad een muggezifter bent en denkt dat banken enkel bestaan voor rente op je spaargeld te geven ben je beter af met een DB, Argenta. Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt, geen vertrouwensrelatie met je bankier, meestal geen real-time online bankieren, .. dat zijn dan van die kleinere zaken die toch wel een groot verschil uitmaken voor sommigen. |
||||||
|
|||||||
|
|
#408 (permalink) | ||||||
|
Citaat:
Argenta heeft 479 kantoren in Vlaanderen. Vind je dat weinig? Dat is 1.5 per gemeente. Citaat:
> real-time online bankieren onzin 1) bedrijven betalen hun facturen gemiddeld op 30 dagen. is dat real-time bankieren? als je wilt realtime daytrader wil worden, dan zijn er andere platformen beschikbaar. onzin 2) overschrijvingen van rabobank/argenta gaan meestal *sneller* dan die bij Fortis (enkel die kan ik vergelijken) zie bv Duurtijd Transacties tussen banken > Daarentegen staat dan geen kantoren in je buurt, Zoals gezegd , Argenta heeft 479 kantoren in Vlaanderen. Ze besteden alleen geen miljoenen aan TV-reclame zoals BNP/KBC/Dexia > geen vertrouwensrelatie met je bankier, Vind je het zelf niet een beetje arrogant om dat te beweren over kleinere banken? ik heb een vertrouwensrelatie met mijn bankiers ( waarvan 2 zelfstandige kantoorhouders), dat is helemaal anders dan alle employees samen van grootbanken die hun verkoopsquota proberen halen. Ik zit al 3-4 jaar met mijn vennootschap bij Argenta, dat is niet hun doelgroep, en ik was zelf skeptisch of hun services voldoende zouden zijn. Maar ik ben zeer tevreden. Enkel voor leningen moet ik uitkijken naar een andere kleinbank. En een lening kijgen als startend bedrijf bij een grootbank versus een normale bank, breek me daar niet de mond over open. "Fiscaal advies"? Been there, done that. Kafkaiaans was het. Voor goed fiscaal advies, ga bij een fiscalist en betaal die er goed voor. Banken zijn gewoon zeer partijdig in hun voordeel. en maken zoveel mogelijk misbruik van de ignorantie van hun klanten. Vorige maand een prospective telefoon gekregen van Optima Financial Planning. Helaas voor hen zie ik maar ook daar geen klant worden, je moet maar volgend artikel eens lezen: Welkom in de wereld van het grote geld': De Tijd |
||||||
|
|||||||
|
|
#409 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Als je mijn post komt te lezen, merk je dat ik bij zowel grootbanken en de kleinere banken voor-en nadelen zie. Ik kan gewoon een vergelijking maken tussen enkele banken wegens stage(s) / huidig werk. En je merkt gewoon dat bepaalde zaken bij kleinere banken niet zo op punt staan als bij grootbanken (wat ook normaal is, want ze richten zich ook op een bepaald doelpubliek). Nog een voorbeeld is dat bij die kleinere banken de hogere rentes vaak alleen via online/minimum inleg te bereiken zijn .. onlangs nog een leuk artikel gelezen over de kleine lettertjes van spaarrekeningen, weet wel niet meer waar . Zo ook hebben grootbanken een betere ICT ondersteuning wat oa op vlak van OLB wel zijn weerslag heeft vind ik (en hier spreek ik uit eigen ervaringen).Begrijp me niet verkeerd he, elke bank is anders en zelfs elk kantoor van elke bank is verschillend... Als jij goed gediend bent bij Argenta zie ik er geen graten in waarom jij geen klant zou blijven daar. Maar ik hoop wel dat het niet je enige bank is! ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#411 (permalink) | ||||
|
|
Kan je als Belg ook een rekening openen in Nederland?
Bv. bij Argenta.nl, daar krijg je 2.75% basisintrest op de internetrekening: Argenta Spaarbank - Tarieven Ik spaar momentaal al bij NIBC Direct & Rabobank. |
||||
|
|||||
|
|
#412 (permalink) | ||||
|
Heeft er iemand de App. van KBC? Probeer deze nu al een tijdje te installeren, maar altijd scheelt er wel iets.. nu is het weer "kan tijdelijk geen verbinding maken", en dan zeggen ze dat je goede service krijgt van de grootbanken.
Dezelfde App. van Rabobank doet het uiteraard van de eerste keer perfect.. |
||||
|
|||||
|
|
#414 (permalink) | |||||
|
lukraak voorbeeldje waar veel mensen zich aan ergeren/problemen mee hebben: als je via online een overschrijving doet tussen eigen rekeningen dan zie je dat onmiddellijk bij (sommige) grootbanken, terwijl bij (sommige) kleinere banken dit niet het geval zal zijn. Zorgt vaak voor verwarring .. vooral bij oudjes / incompetente pc-gebruikers. Dit was eigelijk wat ik bedoelde met 'real-time' ..
Citaat:
![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#415 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#417 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#418 (permalink) | |||||
|
Citaat:
![]() Hoe dan ook toch maar een kwestie van weken/maanden voor ik helemaal vertrek bij KBC, wat een zootje ongeregeld. |
|||||
|
||||||
|
|
#419 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Oudjes & incompetente mensen zijn nu eenmaal het doelpubliek van grootbanken. En zelfs zij snappen goed genoeg dat het nu eenmaal een dag kan duren voor geld op een andere rekening staat, net zoals dat vroeger nog veel langer duurde toen het nog in een kantoor gedaan werd. Dan ben ik liever een kritische klant, wat jij dan 'muggenzifter' noemt. Ondernemingen zijn trouwens beter af met een goede boekhouder, en altijd slechter af bij een grootbank die hun vooral dingen zal aanraden waar de bank het meest winst op maakt, net zoals ze aan particulieren ook consequent hetgene verkopen waar vooral de bank zelf van profiteert. Banken dienen inderdaad om mij rente te geven op mijn spaargeld en om dat spaargeld terug te investeren in de economie. Laat het nu net de grootbanken zijn die mijn spaargeld liever in risicovolle virtuele beleggingen steken omdat ze anders iets minder woekerwinsten maken. Een bank als argenta heeft trouwens meer dan voldoende lokale kantoren, moesten er inderdaad nog mensen zijn die voor één of andere reden in een bankkantoor moeten zijn, of er uberhaupt kunnen raken met die paar uur dat een bank per dag open is. Net zoals er ook niemand behoefte heeft aan een relatie met zijn lokale bankier, die tegenwoordig ook maar een gewone werknemer is die de opdracht krijgt om klanten iedere maand voor X euro beleggingen te verpatsen. |
|||||
|
||||||
|
|
#420 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Zoals zoveel hier al aangehaald. Heb je gewoon een rekening nodig (als onderneming/particulier) met de normale functies (zichtrekening, cc,...) dan volstaan de kleine banken ruimschoots. Heb je uitgebreidere functies nodig dan zit je beter bij een grootbank. |
|||||
|
||||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|