Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member
    iTrader
    0

Huurcontract verbreken, help!

Hey mensen van 9lives!

Ik heb een huurcontract van 9 jaar en wil deze opzeggen.
    Na onderzoek te doen heb ik ondervonden dat ik een schadevergoeding van 2 maand moet betalen (omdat dit pas mijn 2de jaar is van het contract van 9 jaar) PLUS 3 maanden extra huur als ik mijn contract nu opzeg.

De reden waarom ik het wil opzeggen is omdat mijn terras voor 50% is afgenomen omdat het niet geregulariseerd was en ze hebben het dus voor een groot stuk moeten afbreken! (Ik vindt het appartement nu niet meer aantrekkelijk om in te verblijven + Terrasmeubels passen niet meer, ..) Nu dacht ik dat ik kon zeggen dat hun een soort contractbreuk zijn begaan omdat het niet meer hetzelfde is waar ik het contract ben voor aangegaan en ik zo de kosten kon ontlopen die bij het stopzetten van het contract op mijn bord komen.

Maar nu bij het bekijken van het huurcontract vindt ik nergens afmetingen van het terras terug, ook niet bij een beschrijving die gemaakt is toen ik er pas introk!

Wat denken jullie dat mijn kansen zijn om al deze kosten te ontlopen?

Vriendelijke groeten en alvast bedankt!

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    nul komma nul.

gvQ
    gvQ is offline
    Approved 9-lifer gvQ's schermafbeelding
    iTrader
    44 (98%)
    Tenzij je een bewijs kan voorleggen dat deze werken gebeurd zijn toen jij daar al woonde denk ik..

Member ChfZ | Hanky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    9 jaren contract bestaat in princiepe niet meer. Das een 3-6-9 contract.

Denk da ge zelfs maar 1 maand moet betalen gezien ge al aan uw 2de jaar bezig bent.
    Probeer is te overlegge me den huisbaas, miss da die er wel kan inkomen, of ipv 1 maand huur maar een halve maand huur vraag ofzo.

Wij hebben 2 jaar geleden een duplex gehuurd voor 3 jaar en na 10 maanden al vertrokken.
    Reden? Droomhuis in de buurt werd verkocht en we ware er als eerste bij. Heb toen met den huisbaas kunnen regelen om ipv 2 maanden huur, maar 1/2maand te betalen.

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    contract opzeggen in 1ste jaar = schade vergoeding 3 maand, 2de jaar = 2 maand, 3de jaar = 1 maand

tenzij een nieuwe huurder wordt gevonden die het wil overnemen in samenbraak met de eigenaar uiteraard.

Vanwaar die 3 maand extra ????

Trouwens, huurcontracten zijn dacht ik altijd 9 jaar tenzij anders vermeld.

Volgens mij kan je beroep doen op artikel 1149 van het burgerlijk wetboek om het contract op basis daarvan te verbreken. vraag eens na bij Arifiene. moest je bv. blijven huren moet de huurder ook zijn huurprijs aanpassen aangezien je uiteindelijk minder oppervlakte ter beschikking hebt voor hetzelfde geld.
    Laatst gewijzigd door Eagle`; 7 juli 2011 om 23:17

Member Tyki's schermafbeelding
    iTrader
    9 (91%)
    Het zou me eigenlijk straf lijken dat ze zomaar een stuk grond van u kunnen weghalen zonder dat ge daarbij de kans krijgt om de overeenkomst stop te zetten.. Zo kunnen ze in feite vanalles uitspoken.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyki Bekijk bericht
    Het zou me eigenlijk straf lijken dat ze zomaar een stuk grond van u kunnen weghalen zonder dat ge daarbij de kans krijgt om de overeenkomst stop te zetten.. Zo kunnen ze in feite vanalles uitspoken.
    Dacht ik ook al, ik stel een brief op en stuur deze met de feiten naar hun en de vrederechter. En ik eis ipv 3 maanden op voorhand huuropzeg 1,5 maand (In die tijd zoek ik een nieuw app.) en geen boete omdat ik het huurcontract te vroeg verbreek.

Even simpel gezegd, ik heb dit appartement niet genomen en niet voor getekend in de staat waarin het nu verkeert (Minder aantal m2).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gvQ Bekijk bericht
    Tenzij je een bewijs kan voorleggen dat deze werken gebeurd zijn toen jij daar al woonde denk ik..

Bewijzen heb ik dat er fotos zijn genomen bij het intrekken bij het appartement (plaatsbeschrijving) en deze komen door de werken niet meer overeen (Minder aantal m2).

En een mondelinge overeenkomst met mijn huurbaas zal niet echt van toepassing zijn aangezien met deze man niet echt te praten valt.
    Er was bv. een fraudegeval waarvan ik slachtoffer was (Mensen van appartement beneden tapten electriciteit/gas af van mij, ik heb dit na het betalen van de facturen pas opgemerkt en heb 0,0 feedback gehad van de huurbaas ivm informatie over wie er toen in het appartement was omdat het intussen al leeg stond. Daarmee ben ik dus ook al in een conflict met hem.)

Een heel gedoe hier in Antwerpen

Bedankt aan iedereen voor de reacties!
    Laatst gewijzigd door Phased; 7 juli 2011 om 22:45

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten