Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 145
    Approved 9-lifer RaZoR be's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Preske Bekijk bericht
    Gesproken door iemand die geen benul heeft wat er allemaal nodig is voor een gehandicaptenkaart.

Neen, dat is geen handicap. Om een kaart te krijgen moet ge minstens 12 punten van de 18 hebben op de zogenaamde zelfredzaamheid (kunt ge boodschappen doen, kunt ge u zelf wassen,etc) , ofte 80% totale handicap. Dat is VEEL.

Tzou nogal schoon zijn. "jamaar meneer de rechter, ik had die dag een beetje zeer aan mijne kleine teen, dat telt toch ook hé?"
    Het is 80% bij andere handicap zeker? en 50% bij benen, ik ben 66% invalide (volledige rechterkant) met 9 punten en heb ook een kaart.

en Ok, het is misschien rechtvaardig om mensen die op krukken lopen ook toe te laten, maar hoeveel mensen zijn er zo? Als ze dat moeten doen, staan die parkingen evenzeer altijd vol, omdat er telkens andere mensen zijn met krukken. das ook niet de bedoeling

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Gesproken door iemand die geen benul heeft wat er allemaal nodig is voor een gehandicaptenkaart.

Neen, dat is geen handicap. Om een kaart te krijgen moet ge minstens 12 punten van de 18 hebben op de zogenaamde zelfredzaamheid (kunt ge boodschappen doen, kunt ge u zelf wassen,etc) , ofte 80% totale handicap. Dat is VEEL.

Ik sta op met pijn en ik ga slapen met pijn. Ik heb moeite om mijne kleine hond te dragen die ocharme nog geen 5 kilo weegt. Ik heb een verlamming aan mijn linkerhand. Een geluk dat ik grote voeten heb, want anders zou ik ze al 17 jaar niet meer gezien hebben omdat mijn rug gans geblokkeerd ziet en ik mijn hoofd niet kan bewegen. En dan zou ik mijn plaats moeten afstaan aan een wicht dat een beetje lomp geweest is?

Tzou nogal schoon zijn. "jamaar meneer de rechter, ik had die dag een beetje zeer aan mijne kleine teen, dat telt toch ook hé?"
    En zegt u mij nu eens waarom een gehandicapte recht heeft op een aparte parkeerplaats? Ik heb medelijden met u, maar dat doet niets ter zake uiteindelijk.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand Bekijk bericht
    En zegt u mij nu eens waarom een gehandicapte recht heeft op een aparte parkeerplaats? Ik heb medelijden met u, maar dat doet niets ter zake uiteindelijk.
    Is dit nu serieus of ermee aant zwanzen?

Kan me niet echt voorstellen dat iemand zoiets moet vragen...

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Is dit nu serieus of ermee aant zwanzen?

Kan me niet echt voorstellen dat iemand zoiets moet vragen...
    Oh jee, waarom?

Ik weet dat echt niet maar jij zal mij waarschijnlijk daar wel een antwoord kunnen op formuleren. Iedereen is toch gelijk?

Het is niet omdat je een handicap hebt, dat je daarom een voorbehouden plaats moet hebben toch?

Net zoals tegen de TS gezegd wordt om zijn vriendin af te zetten voor de cinema, kan dat toch ook voor een gehandicapt persoon?

iTrader
    15 (100%)
    meent ge dat nu?

1. mensen die in een rolstoel zitten kunnen vaak niet in en uit hun auto wegens dat gewone parkings te klein zijn . Hebt ge die constructies al eens gezien?

2. mensen die slecht te been zijn (met een gedeeltelijke verlamming aan hun been / benen) kunnen echt niet ver stappen zonder dat ze pijn hebben.

en zo zijn der nog wel enkele redenen. Het gaat niet om "ow die mogen gratis gaan staan of dit of dat", nee, gewoon uit praktische noodzaak meestal. Voor mijzelf is het persoonlijk de 2de reden.

EDIT: ja ge kunt ook mensen voor de deur afzetten, maar als ge als persoon alleen zit in een auto gaat dat ook niet he. + als ge hele rolstoel constructie uit moet laten zijt ge soms toch ettelijke minuten bezig als ge de weg blokkeert.
    PSN: RaZoR_be Live Gamertag: Vampslayer be
    Now Playing: | PS4: Diablo III, Resogun | PS3: / | 360: / | Wii:/ | PC: Diablo III

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Oh jee, waarom?

Ik weet dat echt niet maar jij zal mij waarschijnlijk daar wel een antwoord kunnen op formuleren. Iedereen is toch gelijk?

Het is niet omdat je een handicap hebt, dat je daarom een voorbehouden plaats moet hebben toch?

Net zoals tegen de TS gezegd wordt om zijn vriendin af te zetten voor de cinema, kan dat toch ook voor een gehandicapt persoon?
    Ga zelf maar een kaartje aanvragen, volgens mij ben je mentaal gehandicapt.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RaZoR be Bekijk bericht
    meent ge dat nu?

1. mensen die in een rolstoel zitten kunnen vaak niet in en uit hun auto wegens dat gewone parkings te klein zijn . Hebt ge die constructies al eens gezien?

2. mensen die slecht te been zijn (met een gedeeltelijke verlamming aan hun been / benen) kunnen echt niet ver stappen zonder dat ze pijn hebben.

en zo zijn der nog wel enkele redenen. Het gaat niet om "ow die mogen gratis gaan staan of dit of dat", nee, gewoon uit praktische noodzaak meestal. Voor mijzelf is het persoonlijk de 2de reden.

EDIT: ja ge kunt ook mensen voor de deur afzetten, maar als ge als persoon alleen zit in een auto gaat dat ook niet he. + als ge hele rolstoel constructie uit moet laten zijt ge soms toch ettelijke minuten bezig als ge de weg blokkeert.
    Mensen met een gedeeltelijke verlamming aan hun benen moeten in eerste instantie al niet met een wagen rijden. Das een bescherming voor uzelf en voor de andere weggebruikers.

Hier in de straat parkeert tijdens school zich een gehandicapte hier ook. Er stond eens iemand op de gehandicaptenplaats en komt ie bij ons aanbellen om te vragen of we weten wie dat is.
    Want meneer had spasmen in zijn benen. Allemaal heel erg voor hem, maar autorijden is wel geen probleem.

En dat jullie enige tijd nodig hebben om een rolstoel uit te laden en dergelijke meer, dat kan allemaal goed zijn. Maar uiteindelijk betaal ik evenveel wegentaks en dergelijke meer als jullie en wil ik ook graag mijn auto kwijt. En op dat punt verdient niemand een voorrecht door hier en daar een gepriviligeerde parkeerplaats te hebben liggen. Niemand verdient een voorrecht omwille van een ellendige situatie. Of iedereen, of niemand, toch op het gebied van verkeer.

Dat er andere sociale uitkeringen zijn, daar kan ik perfect bij. Ik zou het ook onmenselijk vinden om gehandicapten in ernstige financiële problemen te steken en een miserabel leventje te laten lijden omdat ze niet kunnen werken.
    Maar op vlak van het verkeer, dat is onnodig.

Flame on.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BuBbA Bekijk bericht
    Ga zelf maar een kaartje aanvragen, volgens mij ben je mentaal gehandicapt.
    Sterken bal BuBbA.

iTrader
    2 (100%)
    Allez, jammer dat er niet verder gepost is. Ik wou wel es zien hoever jullie uit jullie kot zouden komen. Het zou mooi aangetoond hebben hoe hypocriet het zou geweest zijn.

Want jullie schijnen wel te verwachten van een gezonde man dat hij er leert mee leven om parkeerplaatsen op te geven aan zieken.

Anderzijds blijkt wel, en dan verwijs ik naar Preske, dat er geen begrip is voor de TS die parkeert met zijn vriendin op een gehandicaptenparking. Dat noemt men dan een lomp wicht. Want sowieso heeft die vrouw er voor gekozen om haar ligamenten te scheuren!

Daar offert iemand met een kaart zijn plek niet voor op hoor! Kortom, solidariteit is goed als het mij tot voordeel strekt, maar let op als ik ze moet afstaan aan iemand die er minder erg aan toe is dan ikzelf. Kortom, een formeel gegeven rechtvaardigt de parkeerplaats en naar de materiële omstandigheden wens ik niet om te zien.

Ik hoop dat de gehandicapten snappen dat ze blij mogen zijn om in een staat te leven waar de gezonde bevolking een deel van hun loon afstaat om gehandicapten niet een miserabel leven te laten leiden/lijden. Dat heet solidariteit. Misschien mag men dan verwachten dat gehandicapten ook geen wrok koesteren wanneer iemand zonder kaart, maar desondanks ook een tijdelijke handicap kennen, eens parkeert op een plek voor gehandicapten. Dat is ook solidariteit.

Maar blijkbaar zijn er hier een aantal die daar geen begrip kunnen voor opbrengen.
    Even on a sidenote:

Ikzelf heb nog nooit geparkeerd op een gehandicaptenplaats en zal dat ook niet doen, maar wederzijds begrip mag er wel zijn. Ook voor de sociale zekerheidsbijdragen en dergelijke meer.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Mensen met een gedeeltelijke verlamming aan hun benen moeten in eerste instantie al niet met een wagen rijden. Das een bescherming voor uzelf en voor de andere weggebruikers.
    een auto kan perfect zo gemaakt worden dat je geen benen nodig hebt om (perfect veilig) in auto te rijden. Een kennis van mij heeft geen armen (zelfs geen stompjes) en was aan het kijken voor z'n auto.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Iemand
    En dat jullie enige tijd nodig hebben om een rolstoel uit te laden en dergelijke meer, dat kan allemaal goed zijn. Maar uiteindelijk betaal ik evenveel wegentaks en dergelijke meer als jullie en wil ik ook graag mijn auto kwijt. En op dat punt verdient niemand een voorrecht door hier en daar een gepriviligeerde parkeerplaats te hebben liggen. Niemand verdient een voorrecht omwille van een ellendige situatie. Of iedereen, of niemand, toch op het gebied van verkeer.
    het is geen kwestie van tijd, maar van plaats. Je hebt de ruimte nodig om een rolstoel te kunnen plaatsen. Je zou kunnen zeggen: parkeer dan waar er 2 plaatsen naast elkaar zijn. OK bij het uitstappen, maar wat als er dan iemand zich naast je parkeert als je weg bent?
    ter info: http://handicap.fgov.be/docs/guide/v...richtingen.doc

en ivm die andere vrouw: die heeft géén aangepaste wagen waardoor ze wél in auto kan rijden, maar daar is altijd iemand met haar mee, die haar uit de auto kan helpen. Die heeft dus géén extra brede plaats nodig en geen aangepaste wagen. Een groot verschil met een gehandicapte, wiens situatie wél een permanente oplossing noodzaakt.

@hierboven: de voorwaarden voor zo'n parkeerkaart zijn:
    - ofwel 80% invalide (dan krijg je die altijd)
    - ofwel 50% invalide aan de onderste ledematen
    - ofwel volledige amputatie/verlamming van de bovenste ledematen
    - ofwel 12 punten (zelfredzaamheid) / 2 punten (mobiliteitszelfredzaamheid)
    - ofwel oorlogsinvaliden (uitstervend ras)
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer kows's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ik parkeer hier altijd in straat bij mijn werk.
    Kben al 1x aangesproken (terwijl er juist voor mij plaats was )
    en 1x briefke gevonden aan mijn ruitenwissers.
    Vraag: of ik die plaats vrij kan laten omdat er een gehandicapte tegenover woont.
    Maar khem meneer en mevrouw wel al schoon te voet in den auto zien kruipen,
    just omdat er zo'n kaart aan hun ruit hangt...
    Het is ook geen gehandicaptenplaats .

Kheb er geen probleem mee om mijn plaats af te staan voor iemand met rolstoel
    of krukken ofzo ma sommigste zijn gewoon profiteurs zenne .

Soit kga ook de klootzak niet uithangen en klaat da nu wel vrij
    maar als er geen ander plekske is zet ik mij daar ze .

Approved 9-lifer Conqie's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Weblogs
    1
    Djees, Iemand.

Da's de eerste keer dat'k je zo'n onzin zie uitkramen..fijn dat jij die mensen hun laatste beetje vrijheid zou willen afnemen

Serieus, kerel..

Duc
    Duc is offline
    Approved 9-lifer Duc's schermafbeelding
    iTrader
    34 (100%)
    Allez, jammer dat er niet verder gepost is. Ik wou wel es zien hoever jullie uit jullie kot zouden komen. Het zou mooi aangetoond hebben hoe hypocriet het zou geweest zijn.

Want jullie schijnen wel te verwachten van een gezonde man dat hij er leert mee leven om parkeerplaatsen op te geven aan zieken.

Anderzijds blijkt wel, en dan verwijs ik naar Preske, dat er geen begrip is voor de TS die parkeert met zijn vriendin op een gehandicaptenparking. Dat noemt men dan een lomp wicht. Want sowieso heeft die vrouw er voor gekozen om haar ligamenten te scheuren!

Daar offert iemand met een kaart zijn plek niet voor op hoor! Kortom, solidariteit is goed als het mij tot voordeel strekt, maar let op als ik ze moet afstaan aan iemand die er minder erg aan toe is dan ikzelf. Kortom, een formeel gegeven rechtvaardigt de parkeerplaats en naar de materiële omstandigheden wens ik niet om te zien.

Ik hoop dat de gehandicapten snappen dat ze blij mogen zijn om in een staat te leven waar de gezonde bevolking een deel van hun loon afstaat om gehandicapten niet een miserabel leven te laten leiden/lijden. Dat heet solidariteit. Misschien mag men dan verwachten dat gehandicapten ook geen wrok koesteren wanneer iemand zonder kaart, maar desondanks ook een tijdelijke handicap kennen, eens parkeert op een plek voor gehandicapten. Dat is ook solidariteit.

Maar blijkbaar zijn er hier een aantal die daar geen begrip kunnen voor opbrengen.
    Even on a sidenote:

Ikzelf heb nog nooit geparkeerd op een gehandicaptenplaats en zal dat ook niet doen, maar wederzijds begrip mag er wel zijn. Ook voor de sociale zekerheidsbijdragen en dergelijke meer.
    Ik breng al 10 jaar van mijn leven door in een rolstoel door een ongeval waar ik geen schuld aan heb... en ik heb zo'n kaart !!! (Jackpot, lucky Me )

Ik ga gewoon werken zoals iedereen en kan daardoor geen beroep doen op uitkeringen, sociale kortingen etc... of wacht, ik betaal geen wegentaks voor mijn wagen, had ik dat geweten ik ging al tien jaar eerder in die stoel zitten.

De enige reden waarom ik mij op een mindervalidenplaats parkeer is omdat ik anders niet eens uit mijn auto kan wegens geen plaats om mijn rolstoel uit te zetten... dus als jij ervoor zorgt dat alle parkeerplaatsen breed genoeg zijn zal je alvast één persoon minder hebben die dat mindervalidenplaatsje inneemt. Ik verwacht dan natuurlijk dat jij naast me komt lopen met een paraplu als ik op 300m van een ingang moet parkeren en het regent, want je rolstoel uitklappen en daarna voortbewegen zorgt ervoor dat ik een arm te weinig heb heb om enigzins droog te blijven.

Alvast bedankt voor je vriendelijke opmerking dat mensen met een handicap niet met de auto mogen rijden, laat ons hopen dat jij je rijbewijs spontaan inlevert zodra je ook maar enige lichamelijke beperking vertoont. Tot het zover is stel ik het ten zeerste op prijs dat je al je vrije tijd opoffert om mij overal heen te brengen

Ps: gelieve je medelijden te reserveren voor jezelf, "wij" hebben er in ieder geval geen behoefte aan

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    Het is 80% bij andere handicap zeker? en 50% bij benen, ik ben 66% invalide (volledige rechterkant) met 9 punten en heb ook een kaart.

en Ok, het is misschien rechtvaardig om mensen die op krukken lopen ook toe te laten, maar hoeveel mensen zijn er zo? Als ze dat moeten doen, staan die parkingen evenzeer altijd vol, omdat er telkens andere mensen zijn met krukken. das ook niet de bedoeling
    80% in het algemeen, voor amputaties en verlammingen zijn ze inderdaad milder.

1. Wie heeft het recht op een kaart?

Vooral personen met een blijvende invaliditeit van tenminste 80%. Maar ook personen met blijvende invaliditeit die toe te schrijven is aan de onderste
    ledematen en voor tenminste 50%. Personen die volledig verlamd zijn of bij wie de bovenste ledematen geamputeerd zijn en burgerlijke en militaire oorlogsinvaliden met minstens 50% oorlogsinvaliditeit.
    Personen met een gebroken been of arm, of zwangere vrouwen … kunnen de kaart dus NIET bekomen.
    Omdat een invalide persoon zich moeilijk kan verplaatsen? Die kan niet altijd eventjes de auto 200 meter verder zetten om dat eventjes op zijn gemak naar de winkels te gaan. Ooit al eens boodschappen gaan doen voor een week in een rolstoel? Plezant ze als ge heel dat gewicht, plus uw eigen gewicht moet versleuren over een brakke parking waar niemand naar u omkijkt en waar, als ge niet oplet, ze u overrijden.

Member
    iTrader
    0
    Natuurlijk is het onmogelijk om dat mens er gewoon af te zetten en de auto wel ergens fatsoenlijk te parkeren?

Of vergeet ge dat feit gewoon volledig?
    En aanhalen dat dat ook lukt met mindervalide mensen is reeds ontkracht.

Achja. En dan maar bashen op Steve, maar gij zijt toch zeer kortzichtig.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    soms is het leuk om iemand te quoten...

iTrader
    15 (100%)
    dus omdat iemand met een handicap zit, zou gij hun leven nog moeilijker maken? Mijn auto is een automaat met linker gaspedaal en een stuurbol zoals in trucks / bussen. Ik kan perfect met enkel linkerhand en linkerbeen rijden zoals een normale persoon. Wat meer risico ben ik op de weg dan iemand die aan het bellen is terwijl em moet schakelen, pinken en afdraaien?

Door hun evenzeer de kans te geven om te kunnen rijden, geeft ge hun de kans op een iets of wat normaal leven. Ze kunnen naar normale jobs gaan die anders niet bereikbaar zijn.

Ach, het gaat niet om auto kwijt worden etc, maar om ellendige situaties draagbaarder te maken. wanneer je niet ver kunt stappen tegelijkertijd met dat je maar 1 hand hebt, is het niet makkelijk om van de winkel terug te komen met tassen vol boodschappen. ik kan wel tijdelijk voor een aantal meter een tas dragen met men rechterhand, maar als dit verder dan een aantal meter is, moet ik stoppen en rusten of de tassen verplaatsen. Wanneer de auto dan maar een paar meter ver staat is dit draagbaarder dan wanneer ge 500 meter moet wandelen.

gij wilt gewoon een flame war starten ofzo? Waar slaat dit nu op?

iTrader
    2 (100%)
    dus omdat iemand met een handicap zit, zou gij hun leven nog moeilijker maken? Mijn auto is een automaat met linker gaspedaal en een stuurbol zoals in trucks / bussen. Ik kan perfect met enkel linkerhand en linkerbeen rijden zoals een normale persoon. Wat meer risico ben ik op de weg dan iemand die aan het bellen is terwijl em moet schakelen, pinken en afdraaien?

Door hun evenzeer de kans te geven om te kunnen rijden, geeft ge hun de kans op een iets of wat normaal leven. Ze kunnen naar normale jobs gaan die anders niet bereikbaar zijn.

Ach, het gaat niet om auto kwijt worden etc, maar om ellendige situaties draagbaarder te maken. wanneer je niet ver kunt stappen tegelijkertijd met dat je maar 1 hand hebt, is het niet makkelijk om van de winkel terug te komen met tassen vol boodschappen. ik kan wel tijdelijk voor een aantal meter een tas dragen met men rechterhand, maar als dit verder dan een aantal meter is, moet ik stoppen en rusten of de tassen verplaatsen. Wanneer de auto dan maar een paar meter ver staat is dit draagbaarder dan wanneer ge 500 meter moet wandelen.

Point made, op dat punt zat ik fout.

gij wilt gewoon een flame war starten ofzo? Waar slaat dit nu op?
    Neen,
    Wat ik wel wou aantonen is dat hier behoorlijk hypocriet wordt gereageerd.
    Als in:

het is door types lijk gij dat ik nooit een parkeerplaats heb.
    Je ziet toch zelf ook wel dat dat opgaat voor beide partijen? Zo kan iemand zonder handicap zeggen:

Tis weer door nen typ lijk hem dat ik geen plaats heb. Dat slaat op even weinig, maar blijkbaar kan dat niet gezegd worden zonder veel geflame, waarbij ik enkel een punt probeer duidelijk te maken.

Of gevolgd door:

Ik sta op met pijn en ik ga slapen met pijn. Ik heb moeite om mijne kleine hond te dragen die ocharme nog geen 5 kilo weegt. Ik heb een verlamming aan mijn linkerhand. Een geluk dat ik grote voeten heb, want anders zou ik ze al 17 jaar niet meer gezien hebben omdat mijn rug gans geblokkeerd ziet en ik mijn hoofd niet kan bewegen. En dan zou ik mijn plaats moeten afstaan aan een wicht dat een beetje lomp geweest is?

Alsof die vrouw met opzet haar ligamenten gescheurd heeft? Getuigt dat van respect? Maar dat mag wel gezegd worden.

Omdat je een kaart hebt, krijg je het recht om andere personen die een tijdelijke handicap hebben, lomp wicht en dergelijke te noemen. Kortom, kijken naar de materiële toestand is niet meer nodig, zolang ge formeel maar voldoet.

Ik vind dat behoorlijk hypocriet. Men mag van gezonde mensen een zekere vorm van begrip verwachten, maar dat mag dan wel van beide kanten komen.
    Dat maakt me boos wanneer dat niet het geval is.

Dat was het punt dat ik wilde maken.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pinoke2 Bekijk bericht
    Het is nochtans duidelijk dat het systeem van hoge boetes wel werkt.
    In de scandinavische landen werken ze met zo'n nultolerantie systeem op de wegen (niet drinken, niet hard rijden) met zware boetes en zelfs celstaffen en het werkt wreed goed!
    De mensen willen op 1 plaats niet gepakt worden en dat is nu net in hun geldbeugel!

De pakkans moet inderdaad ook naar boven, maar als je met kleine bedragen gaat beboeten, helpt dat niets.
    + het wordt tijd dat het alcoholslot wordt ingevoerd.
    En ze moeten boetes geven afhankelijk van uw loon. Nog te vaak zijn er rijkere stinkerds die overtredingen begaan omdat ze de boete er maar rustig bijpakken (geld genoeg). Zoiets kan niet.
    (ik spreek nu niet alleen over slecht rijgedrag)

In belgie zijn de straffen gewoon te flauw. Iemand die compleet zat een ander doodrijdt, krijgt wat als straf? 2 maand niet meer rijden? oeheoh, dat is erg he...
    Appels met peren vergelijken, de situatie is totaal verschillend. In de Scandinavische landen is er bijlange zoveel sociale tolerantie niet voor mensen die drinken en rijden bijvoorbeeld. Daarbij is de mentaliteit al lang veranderd en worden hoge boetes gebruikt om de hardnekkige tegendraadse drinkende chauffeurs ook af te schrikken, de gemiddelde burger gaat dit dus nooit als onrechtvaardig zien. Dezelfde alcoholpolitiek kan je gewoonweg niet toepassen, probeer maar eens een Belgische variant van Vinmonopolet(Noorwegen), Systembolaget(Zweden) of Alko(Finland) te installeren. Politiek ben je gegarandeerd dood.

Boetes adhv de inkomst is dan wel goed, maar ik zou dat baseren op de totale inkomsten. Aandelen, interesten, dividenduitkeringenm, ... en loon.
    Laatst gewijzigd door Kandul; 25 mei 2011 om 14:42

iTrader
    2 (100%)
    In belgie zijn de straffen gewoon te flauw. Iemand die compleet zat een ander doodrijdt, krijgt wat als straf? 2 maand niet meer rijden? oeheoh, dat is erg he...
    Wat is dan de bedoeling? Iemand die per ongeluk iemand doodrijdt opsluiten? Een opsluiting dient om de maatschappij te beschermen.

Het doel kan veel makkelijker behaald worden om het verkeer veilig te maken. Wanneer iemand mensen doodrijdt wegens dronkenschap, dan kan men x aantal jaar zijn/haar rijbewijs afnemen om hem/haar zo tot inkeer te laten komen. Evt een cursus met als doel een andere perceptie te scheppen bij de dader met betrekking tot bewustzijnsveranderende middelen.

Wanneer je dit niet doet, zou je iedereen die een strafbaar feit heeft gepleegd moeten opsluiten wegens kans op recidivisme, want daar lijk je van uit te gaan waardoor hij/zij alsnog de maatschappij schade zal berokkenen.

Overigens moet een boete een educatief effect hebben waarbij de overtreder een gevoel wordt gegeven van: "ik had dit inderdaad niet moeten doen, deze boete is rechtvaardig.".

Wanneer je voor een futuliteit een monsterboete gaat opleggen gaat men een onrechtvaardige perceptie opdringen in hoofde van de overtreder waardoor deze meer gefrustreerd, dan "geleerd" zal achterblijven.
    Laatst gewijzigd door Iemand; 25 mei 2011 om 14:46

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Welja, maar is dat ook niet het probleem hier? Die algemene acceptatie van "zatte mensen" ?

In de scandinavische landen was er ook die acceptatie zoals hier en het is pas door strengere controles en harder optreden dat men daar is gaan inzien dat het niet maar kan!
    En ik heb niks gezegd over een algemene acceptatie van zatte mensen, die is net zo groot hier als daar. Dat is dan ook een van de redenen waarom ze zo krampachtig vasthouden aan hun alcoholmonopolies. Waar ik het wel over heb is de zatte chauffeurs waar er veel minder tolerantie voor is.

Cijfers die dat staven aub? Dat die acceptatie is veranderd door hardere straffen en niet door een mentaliteitswijziging door bewustmakingscampagnes en dergelijke. Je vergeet voor het gemak even dat de bewegingen die nuchter zijn promoten, hun ontstaan daar kenden in 1800 en dat de alcoholproblematiek daar veel groter was dan hier.

De grens is daar trouwens 0,2 promille versus 0,5 promille in België, dus het is ook logisch dat er meer mensen tegen de lamp lopen.
    Laatst gewijzigd door Kandul; 25 mei 2011 om 15:28

Pagina 6 van 8 EersteEerste ... 2345678 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten