Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 30

Discussie: dollars kopen

Member
    iTrader
    1 (100%)

dollars kopen

Hallo,

ik vertrek binnen 6 maand op buitenlandse studie naar New York, door de huidige gunstige dollarkoers zou ik graag nu een bedrag aan dollars kopen. Mijn vraag is nu als ik deze dollars koop, kan ik dan in New York deze afhalen uit de bankautomaat. Zo ja, heb ik daarvoor een speciale rekening voor nodig, of bestaat er een mogelijkheid die via mijn gewone lopende rekening ter beschikking te stellen?

Alvast bedankt Thomas

Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou gewoon papieren dollars bestellen bij de bank en alles cash meenemen? Via een dollarrekening lijkt me dat eerlijk gezegd niet mogelijk aangezien nationale bankkaarten dacht ik in de US niet werkten (tenzij Maestro ook buiten Europa werkt). Enige manier bij mijn weten om geld uit een ATM te krijgen is Visa/Mastercard maar dan zit je aan de dagelijkse koers.

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (100%)
    d
    Laatst gewijzigd door tommie314; 16 juli 2014 om 14:48

Member Yanni's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ari Gold Bekijk bericht
    Ik zou gewoon papieren dollars bestellen bij de bank en alles cash meenemen? Via een dollarrekening lijkt me dat eerlijk gezegd niet mogelijk aangezien nationale bankkaarten dacht ik in de US niet werkten (tenzij Maestro ook buiten Europa werkt). Enige manier bij mijn weten om geld uit een ATM te krijgen is Visa/Mastercard maar dan zit je aan de dagelijkse koers.
    + extra kosten om met visa geld uit de muur te halen!

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Je kan je maestro buiten EU activeren, daarvoor moet je wel eerst langsgaan bij je bankkantoor.

Member Meitzl's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    't ziet er niet naar uit dat de dollar binnenkort gaat dalen hoor

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Je kan geld afhalen met visa of mastercard, of met maestro. Maestro moet je dan wel activeren, zoals syNk reeds vermeldde. Kijk eens bij welke bank dat voor u het voordeligst uitkomt, en neem dan daar een rekening.
    Betalen met een kredietkaart is overigens gratis, je hebt dan enkel de wisselkost.

Als je je gewoon wil indekken tegen een eventuele daling van de dollar, dan hoef je nog geen bankrekening in de VS te openen. Je kan evengoed een effectenrekening openen bij een Belgische bank of broker, of bij een internationale speler.

Je kan ook proberen om een rekening te openen bij een Amerikaanse bank, maar of die dat toelaten is afhankelijk van bank tot bank.

Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Cash afhalen bij je bankkantoor hier. Veruit het goedkoopste en gemakkelijkste alternatief.

Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syNk Bekijk bericht
    Je kan je maestro buiten EU activeren, daarvoor moet je wel eerst langsgaan bij je bankkantoor.
    Wtf, serieus? En dan kan je gewoon overal ter wereld je debet kaart gebruiken? Chill

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ari Gold Bekijk bericht
    Wtf, serieus? En dan kan je gewoon overal ter wereld je debet kaart gebruiken? Chill
    In Amerika zeker en vast, meeste andere landen ook normaal. Het komt omdat maestro in Amerika de magneetstrip van u bankkaart gebruikt als je daar aan een ATM geld afhaalt terwijl het in de EU via de chip gebeurt. Die magneetstrip is vrij makkelijk te kopiŽren terwijl dat bij een chip bijna niet gaat. Dat scimmen zoals het genoemd wordt, gebeurde vrij vaak daarom dat de banken voor waren om maestro te beperken zodat zij niet langer voor het scimmen moeten opdraaien.

Conclusie, wees nog iets voorzichtiger dan anders als je in US zo geld afhaalt.

Member Android's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Even deze thread oprapen:

Ik vertrek binnen 3 weken naar Vietnam en er werd via de reisorganisatie aangeraden het merendeel van het plaatselijke reisbudget cash in dollar mee te nemen.

Mijn vraag is nu: waar kan je het goedkoopst dollars kopen en heeft het zin om nog even te wachten? Kan je verschillende banken tegen mekaar uitspelen qua wisselkoers ofzo? Vorig jaar (in Thailand) heb ik gewoon de visa meegenomen en bankkaart, maar daar betaal je inderdaad toch een extra op en ter plaatse afhalen kan de koers natuurlijk minder gunstig zijn.

Zou over een bedrag van ca. 650-1000USD gaan.
    PSN: Loewieman
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2013
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2012

Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als het binnen 3 maanden is zou ik het volgende doen: Bestel 1,000.00 USD bij je lokale bankkantoor en wacht af tot de EUR/USD verder stijgt. Het moment dat je bij je bankkantoor het geld gaat afhalen wordt de wisselkoers vastgelegd (dus van de ECB fixing van de dag ervoor). Probeer te mikken rond 1.29-1.30.

Visa is een optie, maar als je in een regio komt waar ze Visa niet kennen of er problemen zijn met geld af te halen dan sta je daar mooi te kijken. Ik ben al met een groep op reis geweest in Guatemala, India en IndonesiŽ en elke keer zijn er plaatsen geweest waar dat probleem voorkwam. Een hoop cash meenemen is veel gemakkelijker (en je betaalt nergens een additionele transactiekost).

Member Android's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Thanks, zal die raad opvolgen. Hopelijk krijg ik dan inderdaad nog net iets meer dan de 1.25 waar die nu staat.

Ik volg het zo niet direct, maar is dat al een goede koers of is er een goede kans dat het dus nog beter kan?

Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Met dollars betalen is slecht voor de Vietnamese economie he Android . Staat in de Trotter of Lonely planet.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    ik zie niet in waarom je niet gewoon euro's meeneemt en die wisselt.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Android Bekijk bericht
    Thanks, zal die raad opvolgen. Hopelijk krijg ik dan inderdaad nog net iets meer dan de 1.25 waar die nu staat.

Ik volg het zo niet direct, maar is dat al een goede koers of is er een goede kans dat het dus nog beter kan?
    veel beterschap zit er niet direct in met onze euro die onder druk staat.

Member loyezthijs's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    ik zie niet in waarom je niet gewoon euro's meeneemt en die wisselt.
    Als je met euro's gaat betalen in een land waar die nog niet is ingevoerd of gewoon niet gebruikt wordt gaan ze u snel proberen af te zetten ze Op restaurant een waanzinnige wisselkoers proberen aan te smeren etc.

iTrader
    8 (100%)
    euhm waarom zou je op restaurant met een buitenlandse munt willen betalen?
    Elke bank of wisselkantoor zal daar wel euro's wisselen hoor.

Member loyezthijs's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    euhm waarom zou je op restaurant met een buitenlandse munt willen betalen?
    Elke bank of wisselkantoor zal daar wel euro's wisselen hoor.
    Als ge bv is decadent wilt doen en uw lunch eten in een restaurant in London, maar daarom geen portefeuille met ponden wil. Allee het maakt nu niet uit hoe of waar, ik gaf enkel een feit.

iTrader
    8 (100%)
    maar android gaat naar Vietnam...
    Als je echt decadent wilt doen, dan betaal je gewoon met je creditkaart.

Ik zie gewoon het nut niet om eerst dollars te wissel (en dus transactiekosten te betalen) en vervolgens die dollars opnieuw te wisselen naar dongs (en opnieuw transactiekosten te betalen). Het minimale voordeel dat je er eventueel zou kunnen uithalen, doet zich teniet omdat je teveel moet wisselen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten