Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30

Discussie: dollars kopen

Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Android Bekijk bericht
    Thanks, zal die raad opvolgen. Hopelijk krijg ik dan inderdaad nog net iets meer dan de 1.25 waar die nu staat.

Ik volg het zo niet direct, maar is dat al een goede koers of is er een goede kans dat het dus nog beter kan?
    Onmogelijk te zeggen, op het korte termijn blijft het koffiedik kijken. Ik zou denken dat hij gaat stijgen nu het gedoe met de verkiezingen in Griekenland weer wat is gaan liggen, maar dan kan gemakkelijk verandering in komen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    ik zie niet in waarom je niet gewoon euro's meeneemt en die wisselt.
    Gebrek aan liquiditeit daarginds. In Latijns Amerika is het ook zo.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdevis Bekijk bericht
    maar android gaat naar Vietnam...
    Als je echt decadent wilt doen, dan betaal je gewoon met je creditkaart.

Ik zie gewoon het nut niet om eerst dollars te wissel (en dus transactiekosten te betalen) en vervolgens die dollars opnieuw te wisselen naar dongs (en opnieuw transactiekosten te betalen). Het minimale voordeel dat je er eventueel zou kunnen uithalen, doet zich teniet omdat je teveel moet wisselen.
    USD is sowieso nodig om naar dongs te gaan, transactiekosten ginds kan je mijden door te betalen in USD waar mogelijk. Visa weet ik niet, dat kan je opzoeken op internet, maar in de minder toeristische regio's sowieso geen mogelijkheid.

Member Android's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Dat is dus ook hetgeen ik hoorde. USD wisselen op plaatsen waar ze het zonder problemen en extra wisselkoersen aanvaarden en dan krijg je USD/Dongs terug. Met euro kan je nergens terecht en moet je altijd wisselkoers betalen. Ze kunnen er ook geen weg mee, dus belachelijk om dat geld in die economie te gebruiken. Feit is ook dat er met de USD een pak van de excursies en logementen zullen betaald worden.

Het enige alternatief buiten USD een deel cash meenemen, lijkt me om ter plaatse geld uit de muur te halen met maestro. Maar dan heb je alleen maar Dongs, zal je alleen maar Dongs terug krijgen en wat doe je daarmee als je er zou over hebben? Juist ja. Met USD kan je nog terugkomen eh.
    PSN: Loewieman
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2013
    Vice-kampioen 2de Enkel BTLB 2012

Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    @Android. Ik vertrek ook met dollars (niet genoeg voor de hele reis, zeker geen 1000) en haal ter plaatse ook 1x dongs af (voor kosten te drukken een 'groot' bedrag in 1x, nadat ik wat zicht heb op hoeveel het leven daar kost). Die moeten dan natuurlijk ook daar allemaal opgedaan worden of eventueel de overschot op de luchthaven wisselen tegen een vree slechte koers.

iTrader
    0
    En USD kan je altijd nog in de komende jaren gebruiken, zeker als je regelmatig op reis gaat. Een bundel USD's thuis hebben is veel gemakkelijk dan allemaal kleine bundeltjes vreemd geld.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsubasa Bekijk bericht
    @Android. Ik vertrek ook met dollars (niet genoeg voor de hele reis, zeker geen 1000) en haal ter plaatse ook 1x dongs af (voor kosten te drukken een 'groot' bedrag in 1x, nadat ik wat zicht heb op hoeveel het leven daar kost). Die moeten dan natuurlijk ook daar allemaal opgedaan worden of eventueel de overschot op de luchthaven wisselen tegen een vree slechte koers.
    Je kan ze volgens mij ook bij je bankkantoor terugruilen, maar die koers kan gerust even slecht (of nog erger) zijn dan op de luchthaven.

Member Android's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    C'est ca. Vorig jaar had ik ook nog wat kleingeld over in Thailand. Misschien 200 Belgische Frank ofzo omgerekend. Dus heb ik gewoon daar nog iets gekocht om te eten op de luchthaven. Als je het moet wisselen naar EUR schiet er toch niet meer van over.

@Tsubasa: ik zal het ook zo doen hoor. Een groot deel van dat budget dat ik cash meeneem zal toch direct in "de pot van Joker" verdwijnen voor het betalen van de logies enz. Dan ben ik toch al safe van de betalingen ter plaatse en heb ik minder cash op zak.

Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Je kan ze volgens mij ook bij je bankkantoor terugruilen, maar die koers kan gerust even slecht (of nog erger) zijn dan op de luchthaven.
    Denk niet dat je dong kan wisselen buiten Vietnam, toch?

@Android, ah op die manier. Vond het al bizar, allee bizar, ik zou gewoon niet comfortabel zijn met zoveel dollars op zak .

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als je 6 maanden naar de US gaat is het niet de bedoeling veel cash mee te nemen. Misschien 100 of 200$ om de eerste kosten te dekken.

Veruit het meest interessantste is om een VISA (met limiet 2500 euro ofzo) mee te nemen die gekoppeld is aan je zichtrekening in BelgiŽ en dan zoveel mogelijk met VISA te betalen in de US (kan op zeer veel plaatsen gewoon).

Alle cash die je verder nodig hebt haal je daar uit de ATM met je Maestro functie (niet goedkoop natuurlijk, dus niet teveel doen).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten