Pagina 6 van 59 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 871
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    River Cola is geen eigendom van The Coca Cola Company, Coca Cola wel. Tot daar je vergelijking.

ik had het trouwens op dit: "Hij heeft wel gelijk, hamburg mannheimer is de multi-level-marketing verkoopsorganisatie die ergo producten verkoopt. Deze ergo producten zijn overal te verkrijgen en zijn niet speciaal veel slechter of beter dan andere producten."

De Ergo producten zijn nog altijd gewoon HM producten, daar verandert niks aan. En die zij niet overal te verkrijgen. De Ergo Life producten daarentegen wel, die kan je bij redelijk wat makelaars vinden.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    discussie met deze mensen is zinloos. een beeld zegt meer dan 1000 woorden

het fonds is een zeer middelmatig tot slecht fonds dat systematisch slechter presteert dan zijn soortgenoten (hoezo superieur fonds?). rendementen op 3 jaar: -7,49 % op 5 jaar - 4,45%. dat is wat anders dan +27% op 3 jaar of +45 % op 5 jaar volgens de 9 % jaarlijks die ze u beloven. reken daar nog een hele hoop verborgen kosten bij en het feit dat je hun hele piramidespelletje moet financieren en daar no wat fraaie addertjes onder het gras bij en er is er maar één de dupe en dat is de klant. fraaie jongens, jullie mogen fier zijn op jezelf. pure leugens, niets meer en niets minder.

Het mooie van HM is dat ze het zo gemakkelijk maken om hun verhaal te doorprikken. Ieder 10-jarig kind met een internetverbinding kan controleren dat dit grote leugens zijn.

Voor het gemak geef ik even de link op Morningstar mee:

ERGO Golden Future|ISIN:|,||Aandelen Europa Large Cap Gemengd

We leren hier bvb. dat het geannualiseerd rendement over de voorbije 5 jaar -4,71% bedraagt, beduidend slechter dan alle Belgische pensioenfondsen, die (op Dexia na) allemaal een positief rendement hebben op dezelfde periode.

Enkel wie er sinds het begin bij is, zal een gemiddeld rendement van iets meer dan 4,7% halen. Langs geen kanten 9% dus.

De grote underperformance is mooi te zien op deze grafiek (rode lijn op de grafiek):

Nu zijn ze bij HM ook niet allemaal dom, en ze begrijpen dat hun "9%" leugen te gemakkelijk te controleren valt. Daarom hebben ze het Golden Future fonds begraven en vervangen door het Ergo Life Degroof fonds:

(de schaal van deze grafiek is niet dezelfde als deze hierboven, beiden vertrekken met startwaarde 1000)

Zelfde fonds, nieuwe naam. In ieder geval zal het je opvallen dat de negatieve curve tussen 2007-2008 gewoon is uitgewist en er dus met een frisse lei begonnen werd. Staat ook mooi in de statistieken, het lijkt alsof het fonds forse winst heeft geboekt, terwijl de grafiek erboven aantoont dat het in werkelijkheid nog altijd met zwaar verlies staat.

En nu kan men doodleuk beweren dat "het fonds" sinds oprichting een rendement van pakweg 20% heeft.

Het toont maar aan in welke mate je deze firma kan vertrouwen.[/quote]

Member malo1's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    HM sucks . kunt u het lezen ?
    -awel nog een keer H&M sucks ,smeerlappen zijn ze .....
    H&M stelletje niksnutten da op de boterham van de werkende mens zitten
    een LEGALE MAFFIA BENDE zijn ze het ,niks meer ......

Member
    iTrader
    0
    zo'n post is echt geen bijdrage...

Member
    iTrader
    41 (98%)
    Ik vind nochtans van wel

Member
    iTrader
    0
    Wat vind ik zulke discussies toch zalig!

Mag ik aan iedereen eens vragen welk soort GSM ze hebben? De ene vindt Nokia bijvoorbeeld regelrechte brol, de andere is er gek van...

Ik denk dat zulk een opmerking genoeg zegt over de discussie die hier gaande is.

Het feit is echter dat je bij de bank twee papierkes voorgelegd krijgt: eentje met minder rendement, maar zekerheid en een ander met meer rendement, maar totaal geen zekerheid. Dat is zo wat de weinige info die je daar krijgt en maak dan je keuze maar...maar wat weet je over het pensioen zelf en wat weet je over de belastigheffing op 60jaar etc. en welke bank geeft je nog extra dekkingen extra bij? Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar dat is een eigen keuze of je die dekking neemt of niet hoor...

Stel dat er een andere oplossing is, waar je beide kan combineren? De cijfers van een fonds bij de bank zien er super uit, maar de bank werkt wel enkel met zijn eigen fondsen...wat als die bank er niet goed voorstaat financieel gezien? Weg met je mooie rendement hé

Ik ben zelf al jaren klant bij HM, nu ERGO (en de HM Life is nu wel effectief een ERGO life geworden, maar is nog steeds hetzelfde product) en ik ben ontzettend tevreden, maar evenveel respect voor anderen die hun twijfels hebben of vol vertrouwen hebben in hun bank, dat is hun keuze. Maar als iemand dan ook je mening vraagt over een bepaalde zaak, probeer dan alsjeblieft wat objectief te zijn en weeg alles duidelijk af, maar zulke post of discussies zijn gewoon regelrechte zever. En waarschijnlijk ook gebeurd door mensen die er gewoonweg geen kl**** vanaf weten

Approved 9-lifer [MNEU]Jonasis's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MIEKE Bekijk bericht
    Wat vind ik zulke discussies toch zalig!

Mag ik aan iedereen eens vragen welk soort GSM ze hebben? De ene vindt Nokia bijvoorbeeld regelrechte brol, de andere is er gek van...

Ik denk dat zulk een opmerking genoeg zegt over de discussie die hier gaande is.

Het feit is echter dat je bij de bank twee papierkes voorgelegd krijgt: eentje met minder rendement, maar zekerheid en een ander met meer rendement, maar totaal geen zekerheid. Dat is zo wat de weinige info die je daar krijgt en maak dan je keuze maar...maar wat weet je over het pensioen zelf en wat weet je over de belastigheffing op 60jaar etc. en welke bank geeft je nog extra dekkingen extra bij? Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar dat is een eigen keuze of je die dekking neemt of niet hoor...

Stel dat er een andere oplossing is, waar je beide kan combineren? De cijfers van een fonds bij de bank zien er super uit, maar de bank werkt wel enkel met zijn eigen fondsen...wat als die bank er niet goed voorstaat financieel gezien? Weg met je mooie rendement hé

Ik ben zelf al jaren klant bij HM, nu ERGO (en de HM Life is nu wel effectief een ERGO life geworden, maar is nog steeds hetzelfde product) en ik ben ontzettend tevreden, maar evenveel respect voor anderen die hun twijfels hebben of vol vertrouwen hebben in hun bank, dat is hun keuze. Maar als iemand dan ook je mening vraagt over een bepaalde zaak, probeer dan alsjeblieft wat objectief te zijn en weeg alles duidelijk af, maar zulke post of discussies zijn gewoon regelrechte zever. En waarschijnlijk ook gebeurd door mensen die er gewoonweg geen kl**** vanaf weten
    Proficiat u wint de award voor: "mop van de week"!! U mag uw prijs komen afhalen in Mechelen Telenet NV. Nee serieus speciaal daarvoor geregistreerd, en al jaren klant laat met niet lachen, het is OVERduidelijk dat u zelf een HM charlatan/verkoopster bent.
    K Thnx bye
    - Visit us @ (Q.Net) #MNEU -
    One MNEU to rule them all..

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Aan diegene die de kosten willen weten van HM, ik weet dit na een gesprek van iemand die op niveau 4 zit.

Beheerskosten: 0.75eur
    Instapkosten: 6%
    Poliskosten: 2.5eur
    Fractioneringskosten: 4.4% als je maandelijks betaalt, 0% indien jaarlijks

Ik heb een prognose gekregen van 9%. Ze maken wel duidelijk (als je kritisch bent) dat dit een prognose is, dus zeker geen zekerheid. Op een ander krijg ik een prognose met 2% rendement. Dat lijkt me realistischer. Als het op het einde van de rit meer is dan 2%, des te beter.

Uiteindelijk ging HM van mijn 11.000eur 69.000eur maken.
    Ik heb toen eens goed gelachen met hun prognose. Life is great but not that great.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [MNEU]Jonasis Bekijk bericht
    Proficiat u wint de award voor: "mop van de week"!! U mag uw prijs komen afhalen in Mechelen Telenet NV. Nee serieus speciaal daarvoor geregistreerd, en al jaren klant laat met niet lachen, het is OVERduidelijk dat u zelf een HM charlatan/verkoopster bent.
    K Thnx bye
    Nope, geen 'charlatan', gewoon een trouwe klant En wat een leuke houding seg vind het zalig zulke mensen...niets om handen blijkbaar dan nen hele dag kreften over alles en nog wat Zo onzeker dat je zo haatdragend bent misschien

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Aan diegene die de kosten willen weten van HM, ik weet dit na een gesprek van iemand die op niveau 4 zit.

Beheerskosten: 0.75eur
    Instapkosten: 6%
    Poliskosten: 2.5eur
    Fractioneringskosten: 4.4% als je maandelijks betaalt, 0% indien jaarlijks
    die kosten kan je gewoon terugvinden op de verplichte infofiche. Het zijn de andere kosten (voor verzekering etc) die onduidelijker zijn. De beheerskosten zijn trouwens niet 0,75 euro, maar een bepaald percentage.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt

Ik heb een prognose gekregen van 9%. Ze maken wel duidelijk (als je kritisch bent) dat dit een prognose is, dus zeker geen zekerheid. Op een ander krijg ik een prognose met 2% rendement. Dat lijkt me realistischer. Als het op het einde van de rit meer is dan 2%, des te beter.
    de reden waarom HM/ergo geen prognoses maakt met 2% is omdat ze dan gewoon zullen moeten toegeven dat je verlies maakt.

Approved 9-lifer [MNEU]Jonasis's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MIEKE Bekijk bericht
    Nope, geen 'charlatan', gewoon een trouwe klant En wat een leuke houding seg vind het zalig zulke mensen...niets om handen blijkbaar dan nen hele dag kreften over alles en nog wat Zo onzeker dat je zo haatdragend bent misschien
    Haatdragend?? Maar nee, ik heb toch niets van haat of wat dan ook tov van HM getoont. Ik vind alleen dat uw post iets te doorzichtig is... "een trouwe klant" die speciaal eventjes een account aanmaakt op een gameforum om te komen zeggen hoe geweldig HM wel niet is (en dit zeker na alle andere getuigenissen en berekeningen in deze thread) sorry hoor maar hoe dom denkt u dat men hier is?

ps: ik heb trouwens met HM niets te maken, ik doe aan pensioensparen bij Fortis, ook een van de grootste gangsterbendes van België, maar heb iets nodig om af te trekken van de belastingen...
    - Visit us @ (Q.Net) #MNEU -
    One MNEU to rule them all..

Member
    iTrader
    0
    Zij haalde zowel positieve als negatieve dingen aan. En uw kortzichtigheid en kinderachtig gedrag dragen echt niets bij tot dit onderwerp.

Iedereen die iets of wat positief is, een HM-verkoper noemen is echt achterhaald.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    die kosten kan je gewoon terugvinden op de verplichte infofiche. Het zijn de andere kosten (voor verzekering etc) die onduidelijker zijn. De beheerskosten zijn trouwens niet 0,75 euro, maar een bepaald percentage. de reden waarom HM/ergo geen prognoses maakt met 2% is omdat ze dan gewoon zullen moeten toegeven dat je verlies maakt.
    Vandaag bezoek gekregen van zo'n verkoper, wel al iemand van een hoger niveau maarja

Eerst begon hij over zijn pensioensparen, ganse uitleg gekregen, hem toen verteld dat ik het al kende en zelf voor hun naar een info dag ben gegaan zag zijn gezicht opeens veranderen toen hij merkte dat ik wist hoe het werkte
    Is toen helemaal over iets ander begonnen tot ik bij het punt kwam dat een spaarboekje niet veel opbracht en dat ik wel iets anders zocht
    en dat gesprek was hilarisch

- ik ben in feite op zoek naar iets wat meer op brengt dan een gewone standaard spaarrekening
    * Wij kunnen u ook een spaarrekening aanbieden met een basisrente van 2,6% en nog enkele premie's
    - over welke premies spreken we dan ?
    * ja dat zal ik eens helemaal moeten uitwerken dan
    - Zijn dat getrouwheidspremie's ofzo dan ?
    * Ja die zijn standaard hé, want uw geld moet 5 jaar vast staan..
    - 5jaar vastzetten is toch geen gewone spaarrekening ? Ik kan dat trouwens niet, geld 5 jaar vastzetten, het kan zijn dat ik het 5 jaar niet nodig heb, maar het kan ook zijn dat ik het volgende week nodig heb
    * Ja als je dan uw geld wilt afhalen dan zijn er natuurlijk extra kosten aan verbonden want dat is een contractbreuk dan die u pleegt.
    - Aahzo, maar als ik wil bouwen ofzo, ik ben er nog niet uit, daarom dat ik iets zocht waar ik mijn geld niet jaren moet vastzetten
    * Maar had dan maar gezegd, voor een bouwgrond kunt u zo aan u geld hoor zelfs binnen de 5 jaar, maar niet voor andere dingen
    - Betaal ik dan geen intresten/kosten als ik het geld er vroeger af haal ?
    * Jawel maar niet zo hoog als als het niet voor een bouwgrond is

Gewoonweg niet mee te praten met zo'n kerels Heb hem dan ook maar vriendelijk bedankt voor de uitleg en dat hij voor mij niet meteen iets hoefde uit te rekenen

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Zij haalde zowel positieve als negatieve dingen aan. En uw kortzichtigheid en kinderachtig gedrag dragen echt niets bij tot dit onderwerp.
    welke positieve, onderbouwde argumenten haalt zij aan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot
    Iedereen die iets of wat positief is, een HM-verkoper noemen is echt achterhaald.
    en toch is het de realiteit dat redelijk wat zelfstandige verkopers zich onder de naam van iemand anders voordoen. Op spaargids.be al regelmatig tegengekomen. Het zou me dus niet verbazen dat MIEKE er effectief ook een is (zeker gezien vaak de naam van een "onschuldige" vrouw gekozen wordt).

En wat is je reactie op m'n post met die effectieve rendementen?
    http://www.9lives.be/forum/algemene-...l#post14506295

Pagina 6 van 59 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten