Pagina 5 van 42 EersteEerste 12345678915 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 100 van 833
    Member
    iTrader
    41 (98%)
    Ik vind nochtans van wel

Member
    iTrader
    0
    Wat vind ik zulke discussies toch zalig!

Mag ik aan iedereen eens vragen welk soort GSM ze hebben? De ene vindt Nokia bijvoorbeeld regelrechte brol, de andere is er gek van...

Ik denk dat zulk een opmerking genoeg zegt over de discussie die hier gaande is.

Het feit is echter dat je bij de bank twee papierkes voorgelegd krijgt: eentje met minder rendement, maar zekerheid en een ander met meer rendement, maar totaal geen zekerheid. Dat is zo wat de weinige info die je daar krijgt en maak dan je keuze maar...maar wat weet je over het pensioen zelf en wat weet je over de belastigheffing op 60jaar etc. en welke bank geeft je nog extra dekkingen extra bij? Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar dat is een eigen keuze of je die dekking neemt of niet hoor...

Stel dat er een andere oplossing is, waar je beide kan combineren? De cijfers van een fonds bij de bank zien er super uit, maar de bank werkt wel enkel met zijn eigen fondsen...wat als die bank er niet goed voorstaat financieel gezien? Weg met je mooie rendement hé

Ik ben zelf al jaren klant bij HM, nu ERGO (en de HM Life is nu wel effectief een ERGO life geworden, maar is nog steeds hetzelfde product) en ik ben ontzettend tevreden, maar evenveel respect voor anderen die hun twijfels hebben of vol vertrouwen hebben in hun bank, dat is hun keuze. Maar als iemand dan ook je mening vraagt over een bepaalde zaak, probeer dan alsjeblieft wat objectief te zijn en weeg alles duidelijk af, maar zulke post of discussies zijn gewoon regelrechte zever. En waarschijnlijk ook gebeurd door mensen die er gewoonweg geen kl**** vanaf weten

Approved 9-lifer [MNEU]Jonasis's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MIEKE Bekijk bericht
    Wat vind ik zulke discussies toch zalig!

Mag ik aan iedereen eens vragen welk soort GSM ze hebben? De ene vindt Nokia bijvoorbeeld regelrechte brol, de andere is er gek van...

Ik denk dat zulk een opmerking genoeg zegt over de discussie die hier gaande is.

Het feit is echter dat je bij de bank twee papierkes voorgelegd krijgt: eentje met minder rendement, maar zekerheid en een ander met meer rendement, maar totaal geen zekerheid. Dat is zo wat de weinige info die je daar krijgt en maak dan je keuze maar...maar wat weet je over het pensioen zelf en wat weet je over de belastigheffing op 60jaar etc. en welke bank geeft je nog extra dekkingen extra bij? Natuurlijk zijn daar kosten aan verbonden, maar dat is een eigen keuze of je die dekking neemt of niet hoor...

Stel dat er een andere oplossing is, waar je beide kan combineren? De cijfers van een fonds bij de bank zien er super uit, maar de bank werkt wel enkel met zijn eigen fondsen...wat als die bank er niet goed voorstaat financieel gezien? Weg met je mooie rendement hé

Ik ben zelf al jaren klant bij HM, nu ERGO (en de HM Life is nu wel effectief een ERGO life geworden, maar is nog steeds hetzelfde product) en ik ben ontzettend tevreden, maar evenveel respect voor anderen die hun twijfels hebben of vol vertrouwen hebben in hun bank, dat is hun keuze. Maar als iemand dan ook je mening vraagt over een bepaalde zaak, probeer dan alsjeblieft wat objectief te zijn en weeg alles duidelijk af, maar zulke post of discussies zijn gewoon regelrechte zever. En waarschijnlijk ook gebeurd door mensen die er gewoonweg geen kl**** vanaf weten
    Proficiat u wint de award voor: "mop van de week"!! U mag uw prijs komen afhalen in Mechelen Telenet NV. Nee serieus speciaal daarvoor geregistreerd, en al jaren klant laat met niet lachen, het is OVERduidelijk dat u zelf een HM charlatan/verkoopster bent.
    K Thnx bye

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Aan diegene die de kosten willen weten van HM, ik weet dit na een gesprek van iemand die op niveau 4 zit.

Beheerskosten: 0.75eur
    Instapkosten: 6%
    Poliskosten: 2.5eur
    Fractioneringskosten: 4.4% als je maandelijks betaalt, 0% indien jaarlijks

Ik heb een prognose gekregen van 9%. Ze maken wel duidelijk (als je kritisch bent) dat dit een prognose is, dus zeker geen zekerheid. Op een ander krijg ik een prognose met 2% rendement. Dat lijkt me realistischer. Als het op het einde van de rit meer is dan 2%, des te beter.

Uiteindelijk ging HM van mijn 11.000eur 69.000eur maken.
    Ik heb toen eens goed gelachen met hun prognose. Life is great but not that great.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [MNEU]Jonasis Bekijk bericht
    Proficiat u wint de award voor: "mop van de week"!! U mag uw prijs komen afhalen in Mechelen Telenet NV. Nee serieus speciaal daarvoor geregistreerd, en al jaren klant laat met niet lachen, het is OVERduidelijk dat u zelf een HM charlatan/verkoopster bent.
    K Thnx bye
    Nope, geen 'charlatan', gewoon een trouwe klant En wat een leuke houding seg vind het zalig zulke mensen...niets om handen blijkbaar dan nen hele dag kreften over alles en nog wat Zo onzeker dat je zo haatdragend bent misschien

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Aan diegene die de kosten willen weten van HM, ik weet dit na een gesprek van iemand die op niveau 4 zit.

Beheerskosten: 0.75eur
    Instapkosten: 6%
    Poliskosten: 2.5eur
    Fractioneringskosten: 4.4% als je maandelijks betaalt, 0% indien jaarlijks
    die kosten kan je gewoon terugvinden op de verplichte infofiche. Het zijn de andere kosten (voor verzekering etc) die onduidelijker zijn. De beheerskosten zijn trouwens niet 0,75 euro, maar een bepaald percentage.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt

Ik heb een prognose gekregen van 9%. Ze maken wel duidelijk (als je kritisch bent) dat dit een prognose is, dus zeker geen zekerheid. Op een ander krijg ik een prognose met 2% rendement. Dat lijkt me realistischer. Als het op het einde van de rit meer is dan 2%, des te beter.
    de reden waarom HM/ergo geen prognoses maakt met 2% is omdat ze dan gewoon zullen moeten toegeven dat je verlies maakt.

iTrader
    0
    Nope, geen 'charlatan', gewoon een trouwe klant En wat een leuke houding seg vind het zalig zulke mensen...niets om handen blijkbaar dan nen hele dag kreften over alles en nog wat Zo onzeker dat je zo haatdragend bent misschien
    Haatdragend?? Maar nee, ik heb toch niets van haat of wat dan ook tov van HM getoont. Ik vind alleen dat uw post iets te doorzichtig is... "een trouwe klant" die speciaal eventjes een account aanmaakt op een gameforum om te komen zeggen hoe geweldig HM wel niet is (en dit zeker na alle andere getuigenissen en berekeningen in deze thread) sorry hoor maar hoe dom denkt u dat men hier is?

ps: ik heb trouwens met HM niets te maken, ik doe aan pensioensparen bij Fortis, ook een van de grootste gangsterbendes van België, maar heb iets nodig om af te trekken van de belastingen...

Member
    iTrader
    0
    Zij haalde zowel positieve als negatieve dingen aan. En uw kortzichtigheid en kinderachtig gedrag dragen echt niets bij tot dit onderwerp.

Iedereen die iets of wat positief is, een HM-verkoper noemen is echt achterhaald.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    die kosten kan je gewoon terugvinden op de verplichte infofiche. Het zijn de andere kosten (voor verzekering etc) die onduidelijker zijn. De beheerskosten zijn trouwens niet 0,75 euro, maar een bepaald percentage. de reden waarom HM/ergo geen prognoses maakt met 2% is omdat ze dan gewoon zullen moeten toegeven dat je verlies maakt.
    Vandaag bezoek gekregen van zo'n verkoper, wel al iemand van een hoger niveau maarja

Eerst begon hij over zijn pensioensparen, ganse uitleg gekregen, hem toen verteld dat ik het al kende en zelf voor hun naar een info dag ben gegaan zag zijn gezicht opeens veranderen toen hij merkte dat ik wist hoe het werkte
    Is toen helemaal over iets ander begonnen tot ik bij het punt kwam dat een spaarboekje niet veel opbracht en dat ik wel iets anders zocht
    en dat gesprek was hilarisch

- ik ben in feite op zoek naar iets wat meer op brengt dan een gewone standaard spaarrekening
    * Wij kunnen u ook een spaarrekening aanbieden met een basisrente van 2,6% en nog enkele premie's
    - over welke premies spreken we dan ?
    * ja dat zal ik eens helemaal moeten uitwerken dan
    - Zijn dat getrouwheidspremie's ofzo dan ?
    * Ja die zijn standaard hé, want uw geld moet 5 jaar vast staan..
    - 5jaar vastzetten is toch geen gewone spaarrekening ? Ik kan dat trouwens niet, geld 5 jaar vastzetten, het kan zijn dat ik het 5 jaar niet nodig heb, maar het kan ook zijn dat ik het volgende week nodig heb
    * Ja als je dan uw geld wilt afhalen dan zijn er natuurlijk extra kosten aan verbonden want dat is een contractbreuk dan die u pleegt.
    - Aahzo, maar als ik wil bouwen ofzo, ik ben er nog niet uit, daarom dat ik iets zocht waar ik mijn geld niet jaren moet vastzetten
    * Maar had dan maar gezegd, voor een bouwgrond kunt u zo aan u geld hoor zelfs binnen de 5 jaar, maar niet voor andere dingen
    - Betaal ik dan geen intresten/kosten als ik het geld er vroeger af haal ?
    * Jawel maar niet zo hoog als als het niet voor een bouwgrond is

Gewoonweg niet mee te praten met zo'n kerels Heb hem dan ook maar vriendelijk bedankt voor de uitleg en dat hij voor mij niet meteen iets hoefde uit te rekenen

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Zij haalde zowel positieve als negatieve dingen aan. En uw kortzichtigheid en kinderachtig gedrag dragen echt niets bij tot dit onderwerp.
    welke positieve, onderbouwde argumenten haalt zij aan?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot
    Iedereen die iets of wat positief is, een HM-verkoper noemen is echt achterhaald.
    en toch is het de realiteit dat redelijk wat zelfstandige verkopers zich onder de naam van iemand anders voordoen. Op spaargids.be al regelmatig tegengekomen. Het zou me dus niet verbazen dat MIEKE er effectief ook een is (zeker gezien vaak de naam van een "onschuldige" vrouw gekozen wordt).

En wat is je reactie op m'n post met die effectieve rendementen?
    http://www.9lives.be/forum/algemene-...l#post14506295

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht

Ik veronderstel dat u het woord charlatan vergeten bent (wat toch zeer belangrijk is in deze discussie). Ik heb ooit van die pipo's bij mij thuis gehad, en maar slijmen en maar zeveren en met grote cijfers smijten zonder iets concreets te zeggen. Tot op een bepaald ogenblik ze te weten kwamen dat ik niet werkte op dat moment, lol nog nooit zo snel EN zeer onbeleefd EN onbeschoft "hun schup afgekuist" (ik hoop dat dit geen te antwerps gezegde is).
    Het geestige is dat ik dus wel aan pensioensparen doe sindsdien (of ik nu werk of niet maakt niet uit) maar mijn geld aan zulke onbeschofte dikkenekkerige randfiguren toevertrouwen? Nah never. Ik weet wel beter.

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    32 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Vandaag bezoek gekregen van zo'n verkoper, wel al iemand van een hoger niveau maarja

Eerst begon hij over zijn pensioensparen, ganse uitleg gekregen, hem toen verteld dat ik het al kende en zelf voor hun naar een info dag ben gegaan zag zijn gezicht opeens veranderen toen hij merkte dat ik wist hoe het werkte
    Is toen helemaal over iets ander begonnen tot ik bij het punt kwam dat een spaarboekje niet veel opbracht en dat ik wel iets anders zocht
    en dat gesprek was hilarisch

- ik ben in feite op zoek naar iets wat meer op brengt dan een gewone standaard spaarrekening
    * Wij kunnen u ook een spaarrekening aanbieden met een basisrente van 2,6% en nog enkele premie's
    - over welke premies spreken we dan ?
    * ja dat zal ik eens helemaal moeten uitwerken dan
    - Zijn dat getrouwheidspremie's ofzo dan ?
    * Ja die zijn standaard hé, want uw geld moet 5 jaar vast staan..
    - 5jaar vastzetten is toch geen gewone spaarrekening ? Ik kan dat trouwens niet, geld 5 jaar vastzetten, het kan zijn dat ik het 5 jaar niet nodig heb, maar het kan ook zijn dat ik het volgende week nodig heb
    * Ja als je dan uw geld wilt afhalen dan zijn er natuurlijk extra kosten aan verbonden want dat is een contractbreuk dan die u pleegt.
    - Aahzo, maar als ik wil bouwen ofzo, ik ben er nog niet uit, daarom dat ik iets zocht waar ik mijn geld niet jaren moet vastzetten
    * Maar had dan maar gezegd, voor een bouwgrond kunt u zo aan u geld hoor zelfs binnen de 5 jaar, maar niet voor andere dingen
    - Betaal ik dan geen intresten/kosten als ik het geld er vroeger af haal ?
    * Jawel maar niet zo hoog als als het niet voor een bouwgrond is

Gewoonweg niet mee te praten met zo'n kerels Heb hem dan ook maar vriendelijk bedankt voor de uitleg en dat hij voor mij niet meteen iets hoefde uit te rekenen
    Mja, dat is wel standaard hoor maar wat hij niet vermeld is dat dit geen spaarrekening is maar een TAK21-23 product. Een groot verschil als je het mij vraagt.
    http://www.ergo.be/nl_be/images/filetcm___4_783.pdf

Elke bank/verzekeraar kan dit aanbieden, maar het kostenplaatje verschilt wel.

Member
    iTrader
    0
    Neen, geen vermomde HM medewerker hoor

Elk product heeft negatieve en positieve punten, da's logisch en da's de realiteit...Feit is gewoon dat HM/ERGO zijn pensioenplan zo heeft uitgebouwd dat er enorm interessante dekkingen inzitten. Welke bank biedt je ook nog (weliswaar tegen een meerprijs, maar voor die 5€ klaag ik niet) zekerheden wanneer je werkonbekwaam wordt of biedt zulk een mooie som aan voor je nabestaanden (en ik spreek uit ondervinding, want de som die ze voorstellen, namelijk uw voorzorgsom wordt effectief uitbetaald hoor na overlijden!) als er iets gebeurd. Je hebt dus een omnium op jezelf, alsook een soort van levensverzekering als je overlijdt.

Ok, er zijn pippo's bij, tuurlijk dat, waar niet, maar ik vraag iedereen hier eens de opleidingen te volgen (allemaal weliswaar!) en zichzelf dan nog eens de vraag te stellen of het echt zo makkelijk geld verdienen is en of het echt zo makkelijk is op elke vraag een antwoord klaar te hebben!

Zoals ik al zei, ik ben zelf geen medewerker en heb er ook geen banden mee, maar ik ben wel goed genoeg op de hoogte van de werkwijze, opleidingen etc. Ik ben namelijk geen idioot wicht zoals hier een beetje beweerd wordt

Approved 9-lifer gilbereke's schermafbeelding
    iTrader
    0

Elk product heeft negatieve en positieve punten, da's logisch en da's de realiteit...Feit is gewoon dat HM/ERGO zijn pensioenplan zo heeft uitgebouwd dat er enorm interessante dekkingen inzitten. Welke bank biedt je ook nog (weliswaar tegen een meerprijs, maar voor die 5€ klaag ik niet) zekerheden wanneer je werkonbekwaam wordt of biedt zulk een mooie som aan voor je nabestaanden (en ik spreek uit ondervinding, want de som die ze voorstellen, namelijk uw voorzorgsom wordt effectief uitbetaald hoor na overlijden!) als er iets gebeurd. Je hebt dus een omnium op jezelf, alsook een soort van levensverzekering als je overlijdt.

Ok, er zijn pippo's bij, tuurlijk dat, waar niet, maar ik vraag iedereen hier eens de opleidingen te volgen (allemaal weliswaar!) en zichzelf dan nog eens de vraag te stellen of het echt zo makkelijk geld verdienen is en of het echt zo makkelijk is op elke vraag een antwoord klaar te hebben!

Zoals ik al zei, ik ben zelf geen medewerker en heb er ook geen banden mee, maar ik ben wel goed genoeg op de hoogte van de werkwijze, opleidingen etc. Ik ben namelijk geen idioot wicht zoals hier een beetje beweerd wordt
    Eum, je werkt er misschien niet, maar aangezien je er goede klant bent, ben je gebrainwashed.. Dat is zoals met sekteleden
    Of je werkt er effectief wel en doet efkes een stijneke

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)

er zijn tientallen banken/verzekeringsinstelling die dit aanbieden, tegen dezelfde of lagere meerprijzen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MIEKE

dus je bent goed op de hoogte van de inhoud van de opleidingen etc, maar je hebt er geen banden mee... leg mij dat dan maar eens uit... of sinds wanneer geven ze de opleidingen mee aan klanten?

Member
    iTrader
    0
    Ok dan...blijkbaar was mijn 'ik spreek uit persoonlijke ondervinding' niet duidelijk.

Mijn man is gestorven vorig jaar en ik heb zoals beloofd de volledige voorzorgsom=spaarsom uitgekeerd gekregen binnen de 48u!

Ik heb wel degelijk opleidingen gevolgd aangaande verzekeringen, niet specifiek HM, maar algemeen, dus ik ben vrij goed of wel te zeggen zeer goed op de hoogte.

De dekkingen die de meeste/bijna alle banken aanbieden zijn slechts bij overlijden uitbetaling van de netto gestorte premies , niet uw volledig vooropgestelde voorzorgsoms.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb geen geld over... dus ook geen zorgen over wat ermee te doen

Alé ja, alles wat ik over heb, kruipt in de afwerking van mijn huis voorlopig.
    En voor de rest hou ik een gewoon spaarpotje opzij op een spaarrekening voor onmiddellijk gebruik als ik een speciale onkost heb (wasmachine kapot,...)

Ten tweede heb ik een levensverzekering, groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, ambulante verzekering, pensioenplan, gewaarborgd inkomen bij langdurige ziekte,... voor gans het gezin van mijn werk uit.

Dus al dienen brol met aandelen, en weet ik veel wat allemaal van ingewikkelde constructies, heb ik allemaal niet nodig...

Hiapoe

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    dubbel post... foutje

Member Kimme's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Ok dan...blijkbaar was mijn 'ik spreek uit persoonlijke ondervinding' niet duidelijk.

Mijn man is gestorven vorig jaar en ik heb zoals beloofd de volledige voorzorgsom=spaarsom uitgekeerd gekregen binnen de 48u!

Ik heb wel degelijk opleidingen gevolgd aangaande verzekeringen, niet specifiek HM, maar algemeen, dus ik ben vrij goed of wel te zeggen zeer goed op de hoogte.

De dekkingen die de meeste/bijna alle banken aanbieden zijn slechts bij overlijden uitbetaling van de netto gestorte premies , niet uw volledig vooropgestelde voorzorgsoms.
    Zo goed als elke pensioenspaarverzekering heeft een optie voor aanvullende waarborgen invaliditeit of overlijden voor een meerprijs die tot 3x lager ligt dan de bvro of bvri van hm. Het verschil is vooral dat deze maatschappijen de optie aanbieden terwijl de klant bij hm meestal de keuze niet eens krijgt.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)

binnen de 48 uur na overlijden zou wel héél sterk zijn, gezien dit technisch quasi onmogelijk is (tenzij je het overlijden verwachtte). Trouwens, ik denk dat het aantal uur er hier niet echt toe doet, de eerste dagen heb je daar toch geen tijd/zin in om de stand van je rekening te checken voor zo'n zaken. Zolang het binnen een redelijke termijn gestort is, is alles wat nodig is.
    ik ben qua opleiding TEW optie bedrijfsfinanciering, mét een pa die bank/verzekeringen studeerde. Niet dat ik hierbij alles weet, maar ik ben wel redelijk zeker dat ik er meer van ken dan jij. Je argument slaat dus nergens op.
    Je kan je perfect verzekeren voor een bepaald bedrag. Overlijdt m'n vriendin morgen, dan ben ik de "trotse" eigenaar van zo'n 120000 euro (niet belastbaar). En daar heb ik écht nog geen 120000 euro voor gestort. En dit is een standaardverzekering die honderdduizenden Belgen hebben.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten