Pagina 4 van 42 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 833
    Member Kimme's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Ik heb nog een laatste vraag ivm Generali en andere goede spelers op de markt. Die bieden 2% intresten aan op uw verzekerd bedrag. Maar op 35 jaar tijd is het toch een risico dat deze intrest vast is? Wie weet welke gouden tijden gaan we nog beleven met 4% intresten op uw spaarboekje? Om maar een dom voorbeeld te geven?

ps: Generali geeft 0% beheerskosten, HM vraagt 1% dacht ik, wat een enorm bedrag is op 40 jaar tijd
    Voor zover ik weet is het gewaarborgde rendement bij TAK21-levensverzekeringen bij Generali 2,65% bij UKMT en 2,85% bij Self Life. Indien er later betere voorwaarden zouden komen houdt niemand je tegen om op die moment van product te veranderen he

iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wandering Bekijk bericht
    Hoe heb je dat dan gedaan? Ik dacht dat je altijd een deel moest laten vallen?
    Waarschijnlijk werd de oorspronkelijke polis premievrij gemaakt. Dit betekent dat je gewoon stopt met sparen maar dat de huidige reserve bij de maatschappij blijft staan tot de eindvervaldag van de polis. Vanaf de volgende maand spaar je dan gewoon verder bij de nieuwe maatschappij. Deze manier van "overstappen" is de meest gebruikte en goedkoopste manier.

Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wandering Bekijk bericht
    Hoe heb je dat dan gedaan? Ik dacht dat je altijd een deel moest laten vallen?
    Vertelden ze mij ook toen ik hen eerst belde (voor ik wist naar waar ik het wou overzetten). Bij mijn Argenta-kantoor langs gegaan, kantoorhoudster laten bellen en alles was in orde, zonder extra kosten (Argenta betaalt momenteel transactiekosten terug) en ze wist me te vertellen dat de afkoopsom die HM toepast niet wettelijk is.

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Houden ze trouwens rekening met inflatie? Deze maand stijgt mijn bruto loon met 2%, passen ze dit ook toe bij pensioensparen?

iTrader
    29 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Houden ze trouwens rekening met inflatie? Deze maand stijgt mijn bruto loon met 2%, passen ze dit ook toe bij pensioensparen?
    Het fiscale maximum wordt vastgelegd door de staat. Dit jaar is dit gelimiteerd aan 880eur per jaar voor pensioensparen. Je hebt altijd de optie om mee te gaan met het fiscale barema pensioensparen. Hierdoor spaar je elk jaar iets meer en zal je eindopbrengst ook hoger zijn. Je kan ook kiezen voor een vaste indexatie van je polis.

JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    puur ter info iets gedetailleerder: het fiscale maximum gaat effectief mee met de indexatie, weliswaar wordt er wel afgerond op de 10 euro.

Member
    iTrader
    0

ERGO Life is Hamburg Mannheimer NIET !!!

Beste allen
    Ik zocht op Google naar ERGO Life en kwam op dit forum terecht.
    Ik wou toch graag iets rechtzetten:
    ERGO Life is Hamburg-Mannheimer NIET!
    ERGO Life werkt alleen met onafhankelijke makelaars!!!
    Het is geen netwerk zoals HM. Ze hebben ook totaal andere producten! En goede ook, het bewijs zijn de rendementen.
    HM behoort tot dezelfde groep: ERGO Insurance nv maar verder hebben ze totaal niets met elkaar te maken.
    Dus als er mensen van 'HM' langskomen en die zeggen dat ze voor ERGO Life werken mag u dit gerust ontkrachten. Je kan alleen ERGO Life producten verkrijgen bij een makelaar!
    Met vriendelijke groeten

Approved 9-lifer w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nosv16 Bekijk bericht
    Beste allen
    Ik zocht op Google naar ERGO Life en kwam op dit forum terecht.
    Ik wou toch graag iets rechtzetten:
    ERGO Life is Hamburg-Mannheimer NIET!
    ERGO Life werkt alleen met onafhankelijke makelaars!!!
    Het is geen netwerk zoals HM. Ze hebben ook totaal andere producten! En goede ook, het bewijs zijn de rendementen.
    HM behoort tot dezelfde groep: ERGO Insurance nv maar verder hebben ze totaal niets met elkaar te maken.
    Dus als er mensen van 'HM' langskomen en die zeggen dat ze voor ERGO Life werken mag u dit gerust ontkrachten. Je kan alleen ERGO Life producten verkrijgen bij een makelaar!
    Met vriendelijke groeten
    Ik ben overtuigd !

Member danzig_6's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nosv16 Bekijk bericht
    zever, zever
    cool story, bro

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Hij heeft nochtans gelijk. Er is wel degelijk een verschil tussen HM en de producten van ergo life die aangeboden worden door onafhankelijke makelaars (die ook voor andere maatschappijen werken).

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door danzig_6 Bekijk bericht
    cool story, bro
    Hij heeft wel gelijk, hamburg mannheimer is de multi-level-marketing verkoopsorganisatie die ergo producten verkoopt. Deze ergo producten zijn overal te verkrijgen en zijn niet speciaal veel slechter of beter dan andere producten. HM heeft wss zijn eigen productreeks in de productenlijn van ergo, daar weet ik het fijne niet van.

Als er een topic is waar het kuddegevoel zo groot is dat de eigen kritische blik verdwijnt dan is het wel in de HM topic(s).

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    op de site van ergo kan je een deel van hun kosten vinden. op spaargids kan je verschillende berekeningen op basis hiervan vinden, de verschillen zijn te groot om van afrondingen te spreken.
    Ok en van waar komt die berekening? Want naar wat ik lees is het onmogelijk om een officiele berekening te bemachtigen? Dus op spaargids is dit zowiezo een subjctieve berekening gedaan door een ontevreden (al dan niet) klant die HM in een slecht daglicht wilt stellen?

Ik ben niet geintresseerd in de producten of wil ook geen hm gaan verkopen ofzo ik zie gewoon veel redeneringsflaws en mensen die zonder enige reden dingen afbreken, dat trekt altijd mijn aandacht :P

Ook de vergelijkingen tussen al die producten is gewoon totaal irrelevant, het gaat om langetermijn sparen. Ik hoop dat IEDEREEN een deftig centje krijgt binnen 30, 40 jaar. En pas dan zullen we ook zien of de producten van HM/Ergo zo een rommel zijn.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Ok en van waar komt die berekening? Want naar wat ik lees is het onmogelijk om een officiele berekening te bemachtigen? Dus op spaargids is dit zowiezo een subjctieve berekening gedaan door een ontevreden (al dan niet) klant die HM in een slecht daglicht wilt stellen?

Ik ben niet geintresseerd in de producten of wil ook geen hm gaan verkopen ofzo ik zie gewoon veel redeneringsflaws en mensen die zonder enige reden dingen afbreken, dat trekt altijd mijn aandacht :P
    eens je de afkoop van je product vraagt, krijg je wél de berekening (omdat ze dat dan nu eenmaal verplicht zijn). En dan zie je wat er, naast de wettelijke strafmaatregelen, eraf gaat.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Hij heeft wel gelijk, hamburg mannheimer is de multi-level-marketing verkoopsorganisatie die ergo producten verkoopt. Deze ergo producten zijn overal te verkrijgen en zijn niet speciaal veel slechter of beter dan andere producten. HM heeft wss zijn eigen productreeks in de productenlijn van ergo, daar weet ik het fijne niet van.

Als er een topic is waar het kuddegevoel zo groot is dat de eigen kritische blik verdwijnt dan is het wel in de HM topic(s).
    ik stel voor dat je eens kijkt naar de website van hamburg mannheimer en dan opnieuw spreekt.

ERGO - Over ons - Pressrelease detail

In de loop van januari 2011 zal het blauwe logo van Hamburg-Mannheimer plaatsmaken voor het rode ERGO- logo. Deze naamsverandering zal de band met het Duitse moederhuis versterken en tegelijk duidelijk bevestigen dat Hamburg-Mannheimer deel uitmaakt van de groep ERGO, een wereldspeler op de verzekeringsmarkt. Concreet verandert er amper iets voor de klanten, aangezien de naamsverandering geen impact heeft op de commerciële dienstverlening noch op het gamma spaarplannen, polissen en verzekeringen.

Member
    iTrader
    0
    Inderdaad "JPV" goed gelezen.
    Hamburg-Mannheimer wordt ERGO en NIET ERGO Life = belangrijk detail !!!!
    River Cola is ook geen Coca Cola > what's in a name?

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    3 (100%)
    River Cola is geen eigendom van The Coca Cola Company, Coca Cola wel. Tot daar je vergelijking.

ik had het trouwens op dit: "Hij heeft wel gelijk, hamburg mannheimer is de multi-level-marketing verkoopsorganisatie die ergo producten verkoopt. Deze ergo producten zijn overal te verkrijgen en zijn niet speciaal veel slechter of beter dan andere producten."

De Ergo producten zijn nog altijd gewoon HM producten, daar verandert niks aan. En die zij niet overal te verkrijgen. De Ergo Life producten daarentegen wel, die kan je bij redelijk wat makelaars vinden.

Member
    iTrader
    0
    discussie met deze mensen is zinloos. een beeld zegt meer dan 1000 woorden

het fonds is een zeer middelmatig tot slecht fonds dat systematisch slechter presteert dan zijn soortgenoten (hoezo superieur fonds?). rendementen op 3 jaar: -7,49 % op 5 jaar - 4,45%. dat is wat anders dan +27% op 3 jaar of +45 % op 5 jaar volgens de 9 % jaarlijks die ze u beloven. reken daar nog een hele hoop verborgen kosten bij en het feit dat je hun hele piramidespelletje moet financieren en daar no wat fraaie addertjes onder het gras bij en er is er maar één de dupe en dat is de klant. fraaie jongens, jullie mogen fier zijn op jezelf. pure leugens, niets meer en niets minder.

Het mooie van HM is dat ze het zo gemakkelijk maken om hun verhaal te doorprikken. Ieder 10-jarig kind met een internetverbinding kan controleren dat dit grote leugens zijn.

Voor het gemak geef ik even de link op Morningstar mee:

ERGO Golden Future|ISIN:|,||Aandelen Europa Large Cap Gemengd

We leren hier bvb. dat het geannualiseerd rendement over de voorbije 5 jaar -4,71% bedraagt, beduidend slechter dan alle Belgische pensioenfondsen, die (op Dexia na) allemaal een positief rendement hebben op dezelfde periode.

Enkel wie er sinds het begin bij is, zal een gemiddeld rendement van iets meer dan 4,7% halen. Langs geen kanten 9% dus.

De grote underperformance is mooi te zien op deze grafiek (rode lijn op de grafiek):

Nu zijn ze bij HM ook niet allemaal dom, en ze begrijpen dat hun "9%" leugen te gemakkelijk te controleren valt. Daarom hebben ze het Golden Future fonds begraven en vervangen door het Ergo Life Degroof fonds:

(de schaal van deze grafiek is niet dezelfde als deze hierboven, beiden vertrekken met startwaarde 1000)

Zelfde fonds, nieuwe naam. In ieder geval zal het je opvallen dat de negatieve curve tussen 2007-2008 gewoon is uitgewist en er dus met een frisse lei begonnen werd. Staat ook mooi in de statistieken, het lijkt alsof het fonds forse winst heeft geboekt, terwijl de grafiek erboven aantoont dat het in werkelijkheid nog altijd met zwaar verlies staat.

En nu kan men doodleuk beweren dat "het fonds" sinds oprichting een rendement van pakweg 20% heeft.

Het toont maar aan in welke mate je deze firma kan vertrouwen.[/quote]

Member ABCDEFGHIJKLMNO's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Member malo1's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    HM sucks . kunt u het lezen ?
    -awel nog een keer H&M sucks ,smeerlappen zijn ze .....
    H&M stelletje niksnutten da op de boterham van de werkende mens zitten
    een LEGALE MAFFIA BENDE zijn ze het ,niks meer ......

Member
    iTrader
    0
    zo'n post is echt geen bijdrage...

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten