Pagina 3 van 42 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 829
    JPV
    JPV is nu online
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    tuurlijk niet. Maar hij kon daar zelf geen info uit geven die ik vroeg, vertelde hij... heb die zelfs niet gezien om eerlijk te zijn.

Jij hebt die toevallig wl liggen?

Member Kysr's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht

Jij hebt die toevallig wl liggen?
    Dat is mijn punt niet, ik zeg alleen dat de discussies die hier de afgelopen twee pagina's zijn gevoerd voor 95% beantwoord worden door dat prospectus.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syNk Bekijk bericht
    Dat is mijn punt niet, ik zeg alleen dat de discussies die hier de afgelopen twee pagina's zijn gevoerd voor 95% beantwoord worden door dat prospectus.
    De vraag is wel of zo'n deurbel-ventje u dat wel kan geven.
    En als die het kan, of hij het de moeite vindt om dat te doen.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door syNk Bekijk bericht
    toch niet, gezien afaik dit al op spaargids.be besproken werd.

Member sneax's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Nu vraag ik mij af van al die mensen die zagen over de onoverzichtelijke kostenstructuur, niemand heeft blijkbaar een officieel document. Zij nemen dus aan dat die kosten zowiezo hoger zijn als bij de concurrentie? Zonder eigenlijk te weten waarover ze spreken want zelfs een HM medewerker weet die kosten blijkbaar niet precies?

Kan er is iemand een officieel document posten waarop ze zich baseren ipv te roddelen?

Member Zorba's schermafbeelding
    iTrader
    81 (99%)
    Ze geven een kostenpercentage, maar als je probeert na te rekenen of het klopt kom je altijd een lager bedrag uit. En als je dan vraagt vanwaar dat verschil komt zeggen ze dat het te moeilijk ('onmogelijk') is om uit te leggen en van die zever.

Ik zat erbij en ben blij dat ik ervan af ben. Zit nu zowel bij Ethias (dat was een mindere keuze Gelukkig nog aan 3%) en Argenta. Zo kies ik zelf of ik stort in een verzekering of een fonds.

Member Ari Gold's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vorige week vrijdag bij Argenta langs geweest om alles te laten omzetten van HM naar Argenta, vandaag mailtje gehad dat alles in orde was, kostenloos.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Blijf gewoon weg van HM. Hun verkoopspraktijken zijn allesbehalve, en ze geven nooit hun kostenstructuur mee... Ga gewoon naar een (of meerdere) makelaar(s), of ga langs bij verschillende banken, maar blijf weg van HM.

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Ik heb nog een laatste vraag ivm Generali en andere goede spelers op de markt. Die bieden 2% intresten aan op uw verzekerd bedrag. Maar op 35 jaar tijd is het toch een risico dat deze intrest vast is? Wie weet welke gouden tijden gaan we nog beleven met 4% intresten op uw spaarboekje? Om maar een dom voorbeeld te geven?

ps: Generali geeft 0% beheerskosten, HM vraagt 1% dacht ik, wat een enorm bedrag is op 40 jaar tijd
    Laatst gewijzigd door Dubbelpunt; 26 januari 2011 om 10:12

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fides Bekijk bericht
    Blijf gewoon weg van HM. Hun verkoopspraktijken zijn allesbehalve, en ze geven nooit hun kostenstructuur mee... Ga gewoon naar een (of meerdere) makelaar(s), of ga langs bij verschillende banken, maar blijf weg van HM.
    Dus enkel omwille van de verkooptechnieken en het niet transparant zijn moet ge er van wegblijven, ongeacht de kwaliteit van het product.

Tot nog toe is er nog altijd geen discussie gevoerd over het product.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stoomboot Bekijk bericht
    Dus enkel omwille van de verkooptechnieken en het niet transparant zijn moet ge er van wegblijven, ongeacht de kwaliteit van het product.

Eigenlijk sla je de nagel op de kop met deze uitspraak stoomboot. Je moet inderdaad wegblijven ervan puur omwille van de verkoopstechniek, ongeacht de kwaliteit van het product.

Ik zal je uitleggen hoe mijn redenering in elkaar zit:

- Men neme 100 producten met een verkoopstechniek ala HM. 90 van die 100 zijn slechte producten, 10 ervan zijn wl een goed product
    - Men neme eveneens 100 producten die een transparante, eerlijke verkoopstechniek toepassen. Hiervan kan je duidelijk zien (zonder uren onderzoek te moeten doen) dat 90 ervan een goed product is en 10 een slecht product (deze zouden beter de HM verkoopstechniek toepassen, want transparant zijn over een slecht product is niet echt intelligent )

--> Ik heb geen uren de tijd om die 100 producten met HM verkoopstechniek zelf te analyseren of ze bij de 10 goeie horen of niet, dus ik selecteer op basis van die verkoopstechniek.

QED

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.
    That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.

Member
    iTrader
    0
    Dat is en blijft sowieso uw goed recht, maar zowel in dit als in het vorige topic ging de discussie niet over het product, maar louter en alleen over al-dan-niet bestaande kosten en over de opdringerige verkopers.

In dat geval gaat deze discussie geen meerwaarde bieden, aangezien we dan gewoon weer een honderdtal pagina's gaan vullen met geklaag over alles behalve het product.
    Dat weet ondertussen iedereen al dankzij het vorige topic.

Hier staat nergens tot op heden ergens een vergelijking tussen verschillende producten. (of ik moet er volledig over gelezen hebben)

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat is en blijft sowieso uw goed recht, maar zowel in dit als in het vorige topic ging de discussie niet over het product, maar louter en alleen over al-dan-niet bestaande kosten en over de opdringerige verkopers.

In dat geval gaat deze discussie geen meerwaarde bieden, aangezien we dan gewoon weer een honderdtal pagina's gaan vullen met geklaag over alles behalve het product.

Hier staat nergens tot op heden ergens een vergelijking tussen verschillende producten. (of ik moet er volledig over gelezen hebben)
    Op dat vlak geef ik je wel gelijk hoor stoomboot. Als jij zelf wl beslist om die uren onderzoek er zelf in te steken en de parel vindt tussen de producten met een HM verkoopstechniek, zoveelste beter voor u

Eigenlijk komt het hierop neer: "Als een product je wordt aangeboden met HM verkoopstechnieken: Doe dan eerst ZELF grondig onderzoek en slik niet zomaar klakkeloos wat ze je zeggen. Geldt niet alleen voor HM, maar als je aangeklampt wordt door belgacom, mobistar, proximus verkopers in de carrefour, geldt dezelfde regel over het algemeen! En er zijn nog dozijnen van voorbeelden met dezelfde soort verkoopstechnieken.

Ik heb geen tijd om al dat onderzoek zelf te doen, en kies dus voor de transparantere producten... ook al loop ik dan het risico van af en toe een parel van een product mis te lopen... pech onderweg

Hiapoe

Approved 9-lifer kay-gell's schermafbeelding
    iTrader
    29 (100%)
    Mja, ik werk in onafhankelijke financile planning, in sales niet de planning zelf.
    De financieel planners bij ons helpen mijn klanten ook op het vlak van pensioensparen.
    Onze klanten zijn bij een varia van banken/verzekeraars aangesloten op aanraden van onze planner, wat er wel onmiddellijk uitvliegt zijn al die HM-pensioenspaarplannen.
    Gewoon omdat de kosten er inderdaad een pak hoger liggen dan bij anderen.
    Heb hen ook raad gevraagd voor mijn eigen pensioenspaarplan, ze hebben mij er verschillende aangeraden en HM zat er niet bij omwille van bovengenoemde reden.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneax Bekijk bericht
    Nu vraag ik mij af van al die mensen die zagen over de onoverzichtelijke kostenstructuur, niemand heeft blijkbaar een officieel document. Zij nemen dus aan dat die kosten zowiezo hoger zijn als bij de concurrentie? Zonder eigenlijk te weten waarover ze spreken want zelfs een HM medewerker weet die kosten blijkbaar niet precies?

Kan er is iemand een officieel document posten waarop ze zich baseren ipv te roddelen?
    op de site van ergo kan je een deel van hun kosten vinden. op spaargids kan je verschillende berekeningen op basis hiervan vinden, de verschillen zijn te groot om van afrondingen te spreken.

JPV
    JPV is nu online
    iTrader
    2 (100%)

Het is al zo vaak gezegd dat de onderliggende producten op zich niet slecht zijn. Het is de kostenstructuur n de verkoopsmethode die overal aangevallen wordt.

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)

Oh excuseer, je hebt gelijk. Transparantie is overrated.

Pol
    Pol is offline
    Member Pol's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ja! En zeker als het gaat over tienduizenden euro's.

Member
    iTrader
    0
    Voor mij mogen die kosten ontzettend hoog liggen, mijn gewaarborgd kapitaal dat op mijn polis vermeld staat zal er niet door veranderen.

Approved 9-lifer Wandering's schermafbeelding
    iTrader
    123 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ari Gold Bekijk bericht
    Vorige week vrijdag bij Argenta langs geweest om alles te laten omzetten van HM naar Argenta, vandaag mailtje gehad dat alles in orde was, kostenloos.
    Hoe heb je dat dan gedaan? Ik dacht dat je altijd een deel moest laten vallen?

Pagina 3 van 42 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten