Pagina 46 van 259 EersteEerste ... 364243444546474849505696146 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 901 t/m 920 van 5180

Discussie: de beurs - Deel 3

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door el_drollo Bekijk bericht
    zo gek eigenlijk dat het volume van FAZ tot de top 10 behoort van de amerikaanse beurzen :o

terwijl: http://nexalogic.com/fasfazloss-o-meter.html
    Dat is het gevolg van de hefboom

Member el_drollo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    is lynx niet duidelijk de beste(goedkoopste) broker?

er staat op die site $0.01 per Amerikaans aandeel. Maar moest je slechts 100aandelen kopen is dat dan 100 * 0.01 = $1 voor te transactie (buiten beurstaks)? of is er dan zowieso het minimum van $6 ?

zelfs al is het het 2e geval dan lijkt mij deze broker nog altijd stukje goedkoper!

Member Straddle's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door el_drollo Bekijk bericht
    is lynx niet duidelijk de beste(goedkoopste) broker?

er staat op die site $0.01 per Amerikaans aandeel. Maar moest je slechts 100aandelen kopen is dat dan 100 * 0.01 = $1 voor te transactie (buiten beurstaks)? of is er dan zowieso het minimum van $6 ?
    Sowieso het minimum van €6. Als je op Amerikaanse aandelen wilt spelen, ga dan direct naar de moedermaatschappij InterativeBrokers.
    Kost = $0,005 per share.
    Link: http://www.interactivebrokers.com/en...p?ib_entity=uk

Handelsplatform is exact hetzelfde.

zelfs al is het het 2e geval dan lijkt mij deze broker nog altijd stukje goedkoper!
    Ik ben lid geweest bij Lynx en het er vrij vlug afgebold owv hun bemoeierig gedoe. Zit nu bij interactivebrokers, en ben hier veel contenter van. Het is er bovendien ook nog goedkoper. Het productassortiment van lynx is trouwens maar een deel van het assortiment van Interactivebrokers.

Member el_drollo's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ja kheb u vroegere commentaar er es over gelezen.
    Individuals age 21 or younger USD 3,000 (or USD equivalent)
    wil da zeggen dat zelfs al ebde bv. 5000dollar in aandelen en $200 op u zicht, dat ge zelfs dan ook nog altijd $3000 dollar permanent op u zicht moet hebben staan?

in dat geval zou het niet voordelig zijn voor mij aangezien ik niet frequent zou beleggen en $3000 op men spaarrekening aan 2.4% is al bijna hetzelfde bedrag als ik zou sparen door over te schakelen (zit nu bij Deutsche bank). terwijl ge geen intrest krijgt bij InterativeBrokers op u zichtrekening.

+ ge moet nog eens minimum montly activity fee betalen: Age 25 or under USD 3. Dan ist echt wel voor serieuze traders.
    Laatst gewijzigd door el_drollo; 23 mei 2009 om 16:34

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    262 (100%)
    iemand die actie van Binckbank gezien? 1000euro transactietegoed , geldig voor 2 maand

Approved 9-lifer w00tw00t's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    ^ Joa gezien maar enkel handig als je bijna non stop bezig zijt

Vraagje aan de mensen hier. Hoe reageren jullie op aandelen die bv in 1 a 2 dagen een enorm plotse stijging kennen en die je niet al te lang in u portefeuille wilt behouden. Ik heb het hier niet over 5 of 10 % maar eerder over 25+ ten gevolge van 'paniek' om nog ff op de boot te kunnen springen.
    Mijn gut feeling zegt dat deze net zo plots gaan dalen en stabiliseren als ze zijn gestegen maar is dit altijd zo?

Stel aandeel X stijgt met 150% zoals bv met VW een halfjaar geleden. Als je geen LT interesse hebt in die onderneming zou je deze aandelen op einde van de dag verkopen of nog afwachten? Uiteindelijk waren de aandelen de dag erna maar de helft waard. Maar is dit bij gelijkaardige situaties altijd zo ?
    Some painters transform the sun into a yellow spot, others transform a yellow spot into the sun.

Member Dude87's schermafbeelding
    iTrader
    0
    das al te zien ofda iedereen toevallig op tzelfde moment verkoopt als ze denken dat de piek nie hoger word eh. ma als de aandelen in de lucht gaan schieten dan zouk toch meegaan me de vlieger

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door w00tw00t Bekijk bericht

Vraagje aan de mensen hier. Hoe reageren jullie op aandelen die bv in 1 a 2 dagen een enorm plotse stijging kennen en die je niet al te lang in u portefeuille wilt behouden. Ik heb het hier niet over 5 of 10 % maar eerder over 25+ ten gevolge van 'paniek' om nog ff op de boot te kunnen springen.
    Mijn gut feeling zegt dat deze net zo plots gaan dalen en stabiliseren als ze zijn gestegen maar is dit altijd zo?

Stel aandeel X stijgt met 150% zoals bv met VW een halfjaar geleden. Als je geen LT interesse hebt in die onderneming zou je deze aandelen op einde van de dag verkopen of nog afwachten? Uiteindelijk waren de aandelen de dag erna maar de helft waard. Maar is dit bij gelijkaardige situaties altijd zo ?
    Erm, dat hangt imo af van een paar zaken. Als je ze niet voor lange termijn wilt aanhouden, en zeker als je denkt dat ze terug gaan stabiliseren, waarom ze dan nog aanhouden? Verkoop ze en pak je winst. Ik denk niet dat je iemand gaat tegenkomen die 150% rendement een slechte return on investment vindt.

Het is dan wel natuurlijk kut als het aandeel vlak daarna met nog eens het dubbel toeneemt op 1 of 2 dagen tijd. Ik had dat aan de hand met CTIC. 40% winst gepakt op 3 dagen tijd om het dan de volgende dag met 180% te zien stijgen. Ik had die dag 40% winst op mijn belegging en ben er haast de ganse dag depressief van geweest omdat ik 180% aan mijn neus heb laten voorbijgaan.

iTrader
    0
    Ik hoop dat morgen Wall street nog eens bloedrood opent, dan kan ik terug long gaan in de aandelen op m'n watchlist.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Ik hoop dat morgen Wall street nog eens bloedrood opent, dan kan ik terug long gaan in de aandelen op m'n watchlist.
    Wall Street is morgen niet open, het is Memorial Day.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Is idd allemaal gesloten morgen. Ben ik blij mee. Kan ik wachten op geldoverdracht bij Binck zonder zorgen te maken

@ rest van u reply:

Nja maar zoiets kan je uiteindelijk moeilijk voorspellen. Of anders moet je blijven wachten en de dag afsluiten met een stoploss order?

Member Dude87's schermafbeelding
    iTrader
    0
    om effkes een vraagske te stellen: hoeveel euro's winst hebben jullie zo al gemaakt op hoeveel maand tijd en hoelang hou je je er mee bezig op een dag?

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
    om effkes een vraagske te stellen: hoeveel euro's winst hebben jullie zo al gemaakt op hoeveel maand tijd en hoelang hou je je er mee bezig op een dag?
    niks winst ma hield me er ook weinig mee bezig wegens tijdsgebrek. Voorbije tijd terug intensief mee begonnen en wat meer kapitaal op men rekening gezet.

Member MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)

Ik heb bvb. ANPI gekocht terwijl die dezelfde dag al met >50% waren gestegen. Had enkele dagen daarvoor CTIC al 30-40% zien opveren om de volgende morgen nog eens met 50% te stijgen en wou zoiets nu niet meer missen. Volgende morgen schoot het ANPI aandeel van 1,02 naar 1,86 om dan af te sluiten rond de 1.4 of zoiets -verkocht in loop van de dag-
    Reken voor jezelf.
    Is niet echt hetzelfde verhaal dan in jouw scenario aangezien je daar de aandelen al in bezit hebt bij stijging van >50% stijging maar toch. Mijn move was nog een stuk gevaarlijker achteraf bekeken.
    Aandeel is sindsdien teruggevallen rond 1 om dan weer naar 1.25 te gaan als ik me niet vergis (last close)

iTrader
    4 (100%)
    Nja zo een tour zoals bij u zou ik persoonlijk toch niet proberen Maar toch wel mooi

Member MadisonAv's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Nja zo een tour zoals bij u zou ik persoonlijk toch niet proberen Maar toch wel mooi
    Ik moet er wel bij zeggen: Als het aandeel een beetje was teruggevallen zou ik er niet ziek van zijn geweest omwille van het feit dat ik ook geloof in dit bedrijf op de lange termijn. (CEO heeft 5mio aandelen van zijn bedrijf. Heeft er de voorbije maanden honderden duizenden gekocht wat toch wel een positief teken is + mogelijke FDA approval dit jaar) Maar bon, nu concentreer ik me weer op de mijntjes aangezien biotech hype wat is afgezwakt.

iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MadisonAv Bekijk bericht
    Ik moet er wel bij zeggen: Als het aandeel een beetje was teruggevallen zou ik er niet ziek van zijn geweest omwille van het feit dat ik ook geloof in dit bedrijf op de lange termijn. (CEO heeft 5mio aandelen van zijn bedrijf. Heeft er de voorbije maanden honderden duizenden gekocht wat toch wel een positief teken is + mogelijke FDA approval dit jaar) Maar bon, nu concentreer ik me weer op de mijntjes aangezien biotech hype wat is afgezwakt.
    Janee. Het zou al zeker niet slim zijn om derin te stappen in een bedrijf dat je helemaal niet kent. Maar het zou u een opportuniteitskost kunnen bezorgen moest het verkeerd aflopen omdat je wat langer met die aandelen zou moeten zitten.

Ik weet nog steeds niet in welke sector ik mij zou moeten settelen. Ik heb bijster weinig geld om op LT te beleggen. Eventueel later eens dat mijn kapitaal wat vergroot is.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    is GM dezer dagen eigenlijk nog iets waard?
    ze zijn met 25% gezakt vandaag maar ze gaan die toch nooit failliet laten verklaren of heb ik het mis?

Approved 9-lifer Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door inqubus Bekijk bericht
    is GM dezer dagen eigenlijk nog iets waard?
    ze zijn met 25% gezakt vandaag maar ze gaan die toch nooit failliet laten verklaren of heb ik het mis?
    Ik zou daar toch niet gerust in zijn.

Member
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude87 Bekijk bericht
    Ik denk eerder dat je van geluk mag spreken indien je de laatste 2 jaar geen verlies hebt geleden

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten