Pagina 2 van 346 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Discussie: de beurs - Deel 3

Galactic's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Firefoxbt Bekijk bericht
    aex steun doorbroken tot 238 daarjuist, bel20 evenzeer ferm onder de 1900, KBC zakt weg met 27% door dreigende faillissementen in oostbloklanden (is het aandeel nu geschorst of wat?? ), euro op laagste peil in 2 jaar (1,25$), ... Mooie morgen

mijn centjes staan klaar, volgende week mss al hier en daar wat oprapen
    Ik vin daan huidige koers dollar zwaar overgewaardeerd (op lange termijn). Een euro is voor mij 1.4 dollar waard, als hij daar niet onder gaat, koop ik niet eens Amerikaanse aandelen meer voor op LT. KBC, tja te verwachten, jammer dat je niet mag shorten, anders had ik al geshort op KBC vanaf ong. 50 euro.

Het is inderdaad uitkijken naar koopjes bij de europese aandelen, maar eerst moet de volatiliteit wat minderen, want in dat gebokkensprong zoals nu heb ik niet echt zin in aandelen kopen, hoe groot de mogelijke winsten ook kunnen zijn.

iTrader
    80 (98%)
    Ja natuurlijk, denk dat niemand nu echt te springen staat.

zaten zonet bijna op -10 met aex en cac40 heeft het zelf even geraakt geloofk.

de eur/jyy is ook verbluffend.. zo even gedaald met -9,2%

Prior's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    miljaar heb gisteren nog 2 puts nov 180 op de aex verkocht en vervangen voor 1 put december 180, had het beter niet gedaan, kleine hoeveelheid geld mislopen, alhoewel ik niet mag klagen, zat nog te twijfelen met de tijdswaarde voor 4 puts nov 180 wou houden.

Vandaag nog roder dan 238 punten aex huidig stand?
    PC Rig: i7 3970X, 240 GB SSD Intel 530 Series, 8 GB DDR3-1600Mhz, MSI GTX 780 Ti Gaming 3G Edition

iTrader
    2 (100%)
    S&P Futures limiet bereikt en stilgelegd.

iTrader
    13 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MiniJeffrey Bekijk bericht
    euro/dollar is voor te bleiten mijn reis volgende zomer is op een maand al 200 euro duurder geworden...
    Ik vergaar mijn inkomsten in dollars en ben zeer tevreden met de huidige trend

Fides's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    De Amerikaanse export was zowat het enige wat de Amerikaanse economie rechthield. Ik vraag me af wat de volgende economische cijfers zullen geven...

Greenspan heeft ook zijn visie gegeven op de feiten, hij is absoluut onschuldig!!!!!!!!!!

iTrader
    8 (100%)
    VIX over de 89...

Alhoewel het heel verleidelijk is nu te kopen, houd ik me toch maar in. Gokje op slotstand DJI 8500.

We zijn er nog niet, uitbodeming van huizencijfers, huizenprijzen, werkloosheid moet nog gebeuren. Geen reden dus om al in te stappen voor de LT.

Mss wel interessant om wat puts te schrijven op defensieve waarden om iets van de hoge volatiliteit mee te pikken. Volgens mij slagen sommige optie handelaars nu groen of rood uit deze dagen.

Prior's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    Toen ik thuiskwam om 12.00 heb ik een halfuurtje later men puts verkocht aex op 236 punten, het lag er wat woelig bij dan met een verschil van 1 à 2 punten wikken en wegen.

Ondertussen heb ik tal van meningen zitten lezen op beurs.nl, en heb mijn eigen mening heringezien. Ipv van verdere daling ga ik voor de calls, daarjuist 2 x AEX december 320 aangeschaft op 237 punten.

Het kan zijn dat de 218 op de AEX nog wordt gehaald maar na paniekangst heb je aandeelhouders die niet willen verkopen, ik zeg niet dat de rust vanaf nu terugkeert, maar het is wel mogelijk dat het terug gaat stijgen. De historische 218 kan evengoed overnight gaan (waar je niet kan handelen), met als gevolg dat men in het weekend terug één of ander plan voorstelt dat de beurs moet opkrikken op maandag. Op dft.nl staat in een artikel dat het mogelijk is dat de beurs op de AEX herstelt 50 tot 70 % nog dit jaar.
    PC Rig: i7 3970X, 240 GB SSD Intel 530 Series, 8 GB DDR3-1600Mhz, MSI GTX 780 Ti Gaming 3G Edition

Wover's schermafbeelding
    iTrader
    39 (100%)
    Ik weet niet of dit werkt:

http://charting.nasdaq.com/ext/chart...HT=395-AT:9=0-

Waarom komen die grafiekjes zo goed overeen? Het is enerzijds de NASDAQ index en anderzijds het Intel aandeel.
    Op reis naar Estland? Kijk eens op HansaGuides
    Buy & Sell iTrader

deathdevil's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ik hoor net dat een deel van mijn geld door mijn ouders ooit in een canadees fonds gestopt is in de form van een obligatie. De coupons zijn verlopen en vanaf nu mag ik dus de hoofdsom terug opeisen blijkbaar...

Wat zijn jullie verwachtingen voor de CAD?
    Volgt die zowat het relaas van de Amerikaanse dollar (en is het dus bijna tijd om te collecten gezien hij nu stijgt maar binnenkort wrs een terugval zal kennen?) Of moet ik dat anders bekijken?

In Macroeconomie waren dat simpele vragen maar toen kreeg je de relevante economische data er dan ook gwn bij

Wederom bedankt
    Njah, What's Up Doc? -> Last.fm

iTrader
    0
    Ik ben momenteel heel wat geld verloren op de beurs. Maar ik ben er zeker van dat het op lange termijn wel goed kan komen. Ik vraag mij af welke aandelen momenteel rendabele beleggingen zijn op zowel korte als lange termijn? Hopelijk kunnen de professionelen hier wat advies geven, met dank!

iTrader
    80 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door forumnaar Bekijk bericht
    Ik ben momenteel heel wat geld verloren op de beurs. Maar ik ben er zeker van dat het op lange termijn wel goed kan komen. Ik vraag mij af welke aandelen momenteel rendabele beleggingen zijn op zowel korte als lange termijn? Hopelijk kunnen de professionelen hier wat advies geven, met dank!
    Helaas kunnen zelf professionelen je hier amper mee helpen.
    Ga zelf uit van de fundamentals en de kwartaalcijfers en verwachtingen voor de komende tijd als je een onderneming scant. Bekijk daarbij zaken zoals de cashflow & orderboek, ev/vv-ratio, dividendbeleid, sentiment en verwachtingen in de sector, .... en uiteraard mag je gezond verstand niet ontbreken.
    Als beginner durf ik je zeker geen adviezen geven en bovendien ben ik van mening dat je zelf als beginner je eigen opzoekingswerk moet doen, ook omdat je moet vetrouwen in een onderneming alvorens je blindweg instapt.

Als je je echter niet wilt verdiepen in de hele materie (wat ik als een hobby zie welke perfect aansluit bij mijn studie maar dit terzijde ) kan je overwegen binnen een tijdje in te stappen in bijvoorbeeld een tracker zoals de Ishares aex tracker waar ik zelf al centjes voor heb klaar staan. Vergeet niet dat de bodem er nog niet is en niemand met zekerheid kan zeggen waar die uiteindelijk zal liggen.

Veel succes

ps : Sta op het punt 3 boeken te kopen bij bol om mijn algemene basiskennis te herhalen en vergroten. Ik had gedacht aan "beleggen voor dummies" als pure basis (ik heb wel al dergelijke boeken diagonaal gelezen maar wil er graag eentje in de boekenkast, ook deels om familie eindelijk ook eens aan te zetten wat basiskennis op te doen over beleggen). Daarnaast "beleggen in opties en futures" van marcel rila om alvast een basis en houvast te hebben over deze zaken en tot slot "the little book that beats the market" van J. Greenblatt welke een ware aanrader schijnt te zijn...
    Goede keuze? Ik twijfel voornamelijk over "beleggen in opties en futures" maar ik wil er gelijk de simpele basis ook in en niet meteen de gevorderde zaken.

iTrader
    8 (100%)
    Ik ben benieuwd wat de beurzen maandag weer zullen doen. Het lijkt nu zo te zijn dat er elk weekend ineens lijken uit de kast gaan vallen. Dit weekend KBC, Australia, Bank in Oostenrijk, Amerikaanse bank die failliet is.

Als dit zo blijft doorgaan durft echt niemand meer aandelen houden over het weekend. En zie ik een van de komende vrijdag wel een enorme daling gebeuren.

Tip van mijn koop geen KBC hoe laag en aantrekkelijk het er ook uitziet.

iTrader
    80 (98%)
    Ntr geen kbc... Zie ik nog onder de 20 noteren met vingers in de neus...

Als ik al instap de komende weken is het in een bedrijf dat bewezen heeft goeie resultaten behaald te hebben én goeie vooruitzichten te hebben en min of meer een bodem heeft gevonden.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de koopwaardigheid van verschillende opties voor een onderneming kan berekenen? Moet ik dan de "griekse formules" aflopen en berekenen?
    Want je kan opties kopen in, at of out the money maar ik zie (puur door er naar te kijken) niet welke het voordeligst is, wat ntr ook weer afhankelijk is van het (toekomstige) koersverloop...

FrAnt1c's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het ene na het andere bedrijf dat ook winstwaarschuwingen de wereld instuurt...
    ello
    Xbox Live: Frantiiiiic

Pagina 2 van 346 Eerste 1234561252102 ... Laatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten