Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23
    Member
    iTrader
    16 (100%)

Huurders willen (misschien) niet weg.

De situatie is als volgt.

Ik heb in februari de akte ondertekend voor een appartement te kopen, deze was nog wel verhuurd. Toen bij de notaris heb ik gevraagd wat ik exact moest doen om de huurders eruit te zetten om er zelf in te gaan wonen. De notaris heeft mij dan een voorbeeld document meegegeven waarin we beiden vrijwillig overeenkomen om het huurcontract te beïndigen op 1 juli. Op dit document heb ik alleen de juiste namen, adres en datums opgeschreven en de huurder heeft deze toen getekend.

Nu ging ik gisteren langs bij de huurders met de vraag of ze al wisten wanneer ze de sleutel konden overhandigen. Toen kwamen ze af met een verhaal dat ze nog niks gevonden hebben omdat zij officieel alleen werkt en er dus niks in hun prijsklasse te vinden is. Hierdoor begin ik dus wat schrik te krijgen dat zij er niet tijdig gaan uitgaan. Ikzelf huur nu maar dit contract loopt ook af op 1 juli en komen er andere huurders in. Dus als mijn appartement dan niet vrij is heb ik geen plek om naar toe te gaan.

Weet iemand hier de juiste stappen die ik moet ondernemen om toch op 1 juli in mijn appartement te kunnen?

En ik weet niet of dit uitmaakt voor gerecht ofzo, maar de huurders bestaat uit een koppel en een kind van ongeveer 1 jaar. Ook hebben ze voor mei en juni nog geen huur betaalt maar heb ik hier nog geen klacht over gemaakt omdat ik zo weinig mogelijk problemen wil opdat ze er op tijd zouden uitgaan.

Alvast bedankt.
    If you don't try, you won't fly.
    Portfolio: jimmywuyts.com
    First game - Download now: https://www.facebook.com/SinkEmAll
    DS Friend code: 1693 1356 2648

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sainsaw Bekijk bericht
    Ook hebben ze voor mei en juni nog geen huur betaalt maar heb ik hier nog geen klacht over gemaakt omdat ik zo weinig mogelijk problemen wil opdat ze er op tijd zouden uitgaan.
    Korte metten mee maken, geef een hand en er wordt een arm genomen...

Als ze nu al beginnen met verhaaltjes van "ze vinden niks..."

Ik zou beginnen om aangetekend met ontvangstbewijs hen er nogmaals op te wijzen dat ze er op 1 juli uit moeten én hen in gebreke stellen voor de huur, dit laatste is een argument dat later nog in je voordeel kan spelen voor de rechtbank.

Heb je rechtsbijstand?

Member
    iTrader
    0
    Misschien eens dit draadje http://www.9lives.be/forum/economie-...-niet-weg.html lezen?

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vale46 Bekijk bericht
    Korte metten mee maken, geef een hand en er wordt een arm genomen...

Als ze nu al beginnen met verhaaltjes van "ze vinden niks..."

Ik zou beginnen om aangetekend met ontvangstbewijs hen er nogmaals op te wijzen dat ze er op 1 juli uit moeten én hen in gebreke stellen voor de huur, dit laatste is een argument dat later nog in je voordeel kan spelen voor de rechtbank.

Heb je rechtsbijstand?
    Het is wel zo dat we dit mondeling zijn overeengekomen (als goodwill omdat ze er sneller uitgaan ) dus wil ik dit wel houden voor als ze ni weg zouden zijn, als het dan niet te laat is?

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    tjah, als gij op 1 juli niet meer in uw huidig appartement kunt, is het op 1 juli wel te laat als ze er nog zitten, natuurlijk.

Member
    iTrader
    16 (100%)
    Daarom was er ook overeengekomen dat ze op 1 juli weg moeten zijn natuurlijk?

Member
    iTrader
    16 (100%)
    We waren mondeling overeengekomen dat als ze 1 juli weg waren dat ze voor twee maand geen huur moesten betalen, dit als bedankje en hulp voor waarborg nieuwe woning

Crew Member Preske's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Weblogs
    3
    dus ze wonen daar al gratis, en willen er nog langer gratis wonen allicht
    De kapotte layout van Dark-skin beu? Installeer dan mijn style-fix. Op zoek naar betere leesbaarheid in de Light-skin? Dan is deze style-fix voor jou.

QUOTE by Killer Queen : Thanks.. Das, Gij zijt misschien gedocumenteerd, maar ik maak dat goed door ervaring.
    People say I have a big ego, but really my ego is tiny in comparison with my enormous talented genius

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LexElkerlijck Bekijk bericht
    Wat zijn jullie mondeling overeengekomen?

Mondelinge consensus is ook afdwingbaar trouwens, allez voor sommige gevallen (geen zakelijke/plechtige ok'en).
    Correct, alleen quasi onmogelijk te bewijzen natuurlijk. In dit geval heb je nog wel randomstandigheden.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Approved 9-lifer BuBbA's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Dus eigenlijk laten ze u nu al weten dat ze op 1 juli niet zullen weg zijn. Zoals al aangeraden zou ik al zeker beginnen met een aangetekende brief te sturen waarin je hen duidelijk maakt dat overeengekomen is dat ze op 1 juli zouden weg zijn.

Aangezien ze nu al laten weten dat ze niet gaan vertrekken zou ik dat van die achterstallige huur ook erbij zetten. Die mondelinge overeenkomst kunnen zij niet bewijzen en aangezien zij zich niet aan de voorwaarden van die overeenkomt houden is die sowieso niet relevant.

Vervolgens ook zo snel mogelijk contact opnemen met een advocaat. 1 juli is niet zover weg meer.

Member
    iTrader
    0
    Als ik jou was, zou ik een advocaat raadplegen. Door dit meteen te doen, kan je wellicht vele problemen en kosten in de toekomst voorkomen: als je advocaat die ingebrekestelling (met betrekking tot het niet-naleven van het contract vanaf 1 juli) verstuurt, zal dit immers meer gezag uitstralen (en juist zijn) dan als jij dit zelf doet. Mocht de huurder slechte bijbedoelingen hebben, zal hij dan wellicht uit zichzelf vertrekken en dan ben je er met een beetje kosten vanaf, zo niet riskeer je enkele maanden zonder dak boven je hoofd te vallen en een procedure voor de vrederechter waarvan je als je de zaak wint wel een groot deel van de kosten kan terugvorderen, maar dit zal ziezo meer zijn, dan als de huurder vrijwillig het appartement verlaat.

ps: ik dacht (dus niet zeker) dat als de huurder laat weten dat hij zijn verbintenis niet zal nakomen dat je hem dan al meteen kan ingebreke stellen (maar dit zal je dan wel moeten kunnen bewijzen), anders zal dit voor de toekomst zijn

Member
    iTrader
    0
    Wellicht hebben ze niet-betaald omdat ze zeker willen zijn dat ze hun waarborg terugkrijgen?
    Daar kan je wel al aangetekende brief voor versturen om hen hiertoe aan te manen (zelfs al heb je hen mondeling gezegd dat dit niet meer hoefde, ze kunnen dit nooit bewijzen, mijn ouders zijn hierdoor vroeger ook al in de luren door gelegd).
    Laatst gewijzigd door pieterjan28; 8 juni 2014 om 03:29

Member
    iTrader
    0
    Je kan ervoor kiezen om je huurders nu al voor het Vredegerecht te dagen, met verwijzing naar de overeenkomst van beëindiging met wederzijdse toestemming. Je verzoekschrift geldt dan ook als in gebreke stelling voor de onbetaalde huur. Eer je zaak zal vastgesteld worden op een zitting zal het al bijna 1 juli gaan zijn of gepasseerd (gelet op gerechtelijk verlof).

Approved 9-lifer
    iTrader
    427 (100%)
    Je zou verschieten hoe moeilijk je een huurder uit zijn huis krijgt bv maanden geen huur betalen, je kan ze niet zomaar op straat zetten.

Men ouders hebben nog een restaurant verhuurd, maanden niet betaald, uiteindelijk vertrokken na zes maand de helft van inboedel meegenomen.
    Dan komt er een courator en je mag je eigen pand zelf niet in dat grapje heeft men ouder 1 miljoen bef gekost. Waar ze de inboedel onder gebracht hebben is nooit geweten. Spreek hier wel over 22 jaar geleden.
    PSN: kenneke10

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Hoeveel huur betalen ze nu aan jou? Aangezien ze zogezegd niet zo snel iets anders vinden "in hun prijsklasse". Vrees er voor dat dit nog een tijdje kan duren, dus zou proberen kort op de bal te spelen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sainsaw Bekijk bericht
    Het is wel zo dat we dit mondeling zijn overeengekomen (als goodwill omdat ze er sneller uitgaan ) dus wil ik dit wel houden voor als ze ni weg zouden zijn, als het dan niet te laat is?
    Mondelingen overeenkomsten zijn inderdaad net zo bindend als schriftelijke, alleen zijn ze vaak een pak moeilijker te bewijzen.

Het grote voordeel is echter dat jij niet degene bent die zich op de mondelinge overeenkomst wilt beroepen en jij ze dus ook niet dient te bewijzen. Dit moeten de huurders doen.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    op naar een advocaat...

Member
    iTrader
    39 (100%)
    Wel effe iets aan doen eh man, je lijkt hier nogal passief mee om te gaan. Voor zover ik weet is het binnen 2 weken al Juli.

Hop hop aan het werk!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door advodanck Bekijk bericht
    Het grote voordeel is echter dat jij niet degene bent die zich op de mondelinge overeenkomst wilt beroepen en jij ze dus ook niet dient te bewijzen. Dit moeten de huurders doen.

Maar huurders zijn de zwakke partij, dus?

Member
    iTrader
    0
    Advocaat op zetten... en niet te emotioneel doen...

En dan nog zal je mogen blij zijn als je binnen de eerste 3 jaar in je appartement zit.

Huurders worden in dit land IMMENS beschermd!
    Dat een huurder op straat komt te staan, dat kan niet. Maar dat een eigenaar op straat staat, daar hebben de sossen geen probleem mee hoor.

Dus, veel succes, maar ik verwacht niet dat je op 1 juli 2015 in je appartement zit.
    Ik raad je aan om al op zoek te gaan naar een tijdelijke oplossing (bij je ouders terug intrekken, vrienden, kennissen, familie,...)

En sparen voor de gerechtskosten!

alé ja... met andere woorden, ge zijt de klos!
    Welkom in de wondere wereld van huisbaas zijn!
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten