Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 20
    Member
    iTrader
    0

Boeken over economie/financiŽn/beleggen

Dag iedereen,

Ik zou graag boeken lezen over economie/financiŽn/beleggen. Ik ken er eigenlijk nog niets van en daarom zou ik willen vragen met welke boeken ik het beste kan beginnen.

Ik dacht aan beleggen voor dummies van matthijs kanis als boek over beleggen.
    Zijn er nog andere goede boeken die jullie me kunnen aanraden over deze onderwerpen?

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Wij hadden ooit in't middelbaar een handboek "bank en beurs binnenstebuiten". Ik weet nu niet of het echt een (heel)goed boek is maar vond het toch waard om het hier te posten.

Google Afbeeldingen resultaat voor http://hoger.deboeck.com/img/cover/png-medium/9789045538877.png
    Kalkan

Member
    iTrader
    0
    179% hoger van Paul D'Hoore is dat een goed boek ? Boeken mogen over van alles gaan eigenlijk

Member
    iTrader
    0
    Beleggen voor dummies. Ben ik ook mee begonnen en is ook de enige boek die ik gelezen heb. Is een ideaal boek om basiskennis te vergaren over beleggen. 179% hoger is ook een boek voor basis maar iets "professioneler" dan Beleggen voor dummies.
    Andere info kun je zo van het internet plukken (fora, pdf files, sites waar je een boel info kunt vinden over TA en/of FA en tips en tricks, wikipedia, webdinars,...)
    Fora zijn ook goed om bij te leren en wat ideeŽn uit te wisselen.

http://www.9lives.be/forum/economie-...l#post14416024
    Hier een lijst van een medelid.
    ...Ω...

Member
    iTrader
    0
    hehe ok over het het beleggen zal ik beginnen met beleggen voor dummies.
    Nu over economie in het algemeen: welke boeken kan ik lezen om de basisbegrippen etc te leren ?
    (het zou gemakkelijk zijn moest het in de bib te verkrijgen zijn)

Member
    iTrader
    0
    Ik zou eens naar de bib stappen en een kijkje nemen wat je aanstaat. Er zijn zoveel boeken daarover, de ene wat beter dan de andere, en sommige gaan over een specifiek thema terwijl de andere alles wat samenvat.
    De Slegte, een tweedehands boekenwinkel, heeft een hoop boeken over economie van schoolboeken tot prof. boeken en voor een goedkoop prijsje.
    ...Ω...

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woosa Bekijk bericht
    Dag iedereen,

Ik zou graag boeken lezen over economie/financiŽn/beleggen. Ik ken er eigenlijk nog niets van en daarom zou ik willen vragen met welke boeken ik het beste kan beginnen.

Ik dacht aan beleggen voor dummies van matthijs kanis als boek over beleggen.
    Zijn er nog andere goede boeken die jullie me kunnen aanraden over deze onderwerpen?
    Als je slim bent wacht je tot oktober. Dan komt er een nieuwe druk uit van beleggen for dummies. De huidige versie is echt zwaar verouderd en geschreven voor de economische crisis dat toch een aantal zaken heeft veranderd.

Member
    iTrader
    0
    Econoshock van Noels
    Er is ook een 'economie voor dummies'
    Niet echt een inleiding in economie, maar wel boeiend:
    Thinking fast and slow van Kahneman
    Freakonomics & superfreakonomics

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah Bekijk bericht
    Als je slim bent wacht je tot oktober. Dan komt er een nieuwe druk uit van beleggen for dummies. De huidige versie is echt zwaar verouderd en geschreven voor de economische crisis dat toch een aantal zaken heeft veranderd.
    Je kan in tussentijd het boek 'boeken kopen op het juiste moment for dummies' kopen.

Een ander voorstel: bekijk eens deze thread : http://www.9lives.be/forum/economie-...matie-f-q.html
    .

Member
    iTrader
    0
    inleiding tot het financiewezen door Aster van de Velde

Heb je hier voorkennis voor nodig of kun je het wel begrijpen ?

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    Beleggen voor dummies lijkt mij geen slechte start.

Daarna kan je dit lijstje aflopen.

Member
    iTrader
    7 (100%)
    Ondertussen moet het toch al duidelijk zijn dat woosa op zoek is naar Nederlandstalige boeken? Dat zou overigens wel een mooie toevoeging zijn aan het boekenlijstje in de FAQ, voor mensen die verkiezen om in het Nederlands te lezen.

Bekijk eens de boeken die de universiteiten en hogescholen je aanraden om te kopen, misschien zit daar wel een goed boek tussen.

Member
    iTrader
    0
    Woosa, als je specifieker bent in wat je precies zoekt kunnen we je beter helpen. In mijn lokale bibliotheek staan een honderdtal boeken over economie en financiŽn. Als je iets over beleggingen zoekt kijk dan bij de afdeling Economie-> Geldbeheer (label 330.6 als ik het juist voor heb).

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cdp1193 Bekijk bericht
    Beleggen voor dummies lijkt mij geen slechte start.
    Ik vond dat boek enorm inferieur tegenover de Engelstalige versie, dat lees je zo uit zonder eigenlijk veel bijgeleerd te hebben dan de absolute basis. Kanis is ook hťťl optimistisch met sommige van zijn uitspraken, hij geeft lezers de illusie dat ze miljonair gaan worden.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Member
    iTrader
    0
    zoals Kandul het al zei liefst eerst nederlandstalige boeken

Member
    iTrader
    0
    btw: basisconcepten economie door aster van de velde

Is dit een boek dat aan te raden is ?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door woosa Bekijk bericht
    zoals Kandul het al zei liefst eerst nederlandstalige boeken
    In de provinciale bibliotheek van Hasselt (Dussartplein) staan er genoeg van hoor.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Wat mij betreft zijn de boeken van Bernstein echte toppers, ook kwaliteitsvol en geen lulkoek zoals "Rijk in 100 dagen" en dat soort bullshit.

- http://www.amazon.com/Primer-Banking...dp/0470287586/
    - Amazon.com: Against the Gods: The Remarkable Story of Risk (9780471295631): Peter L. Bernstein: Books
    - Amazon.com: Capital Ideas: The Improbable Origins of Modern Wall Street (9780471731740): Peter L. Bernstein: Books
    - Amazon.com: Capital Ideas Evolving (9780470452493): Peter L. Bernstein: Books

Die laatste twee zijn goed om het beurswereldje wat te leren kennen. De tweede gaat over risico, van vroeger tot nu. De eerste gaat over de wereld van het geld in het algemeen.

Kosten niet veel, zijn wel in het Engels, maar het zijn sowieso toppers.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    En ik neem aan dat het academische aspect je minder interesseert... Vooral de praktische implicaties en intuÔtie. Dan zijn die Bernsteins inderdaad goed.

Maar introductie boeken van universiteiten die zijn meestal wiskundig getint.

Member
    iTrader
    0
    ok dank je wel, zien er leuke boeken uit

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten