Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)

Iphone garantie of toch niet?

Ik spreek hier in de naam van een vriend.

Hij heeft nog geen jaar geleden een Iphone 4 gekocht via 2dehands.be .
    Alles werkte goed, tot hij enkele dagen geleden een probleem kreeg met zijn home knop en zijn aux-uitgang (speelt muziek achterstevoren af ed als hij niet-originele oortjes in steekt).
    Nu is hij naar de easy-m winkel geweest (een apple winkel dus) en daar willen ze hem niet herstellen aangezien hij geen aankoopticket heeft.

Uit ervaring weet ik dat mijn eigen macbook (die ik in de fnac gekocht heb) probleemloos bij hun kon herstellen. Apple werkt immers met een serial-key.

Volgens de officiŽle site van Apple zou mijn vriend zijn iphone nog onder garantie zijn.
    Mag de winkel wettelijk een product weigeren op basis van "geen aankoopticket", terwijl hij via de officiŽle apple site nog wel garantie zou hebben?

Member Da_GoDoFuNReaL's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    apple heeft overeenkomsten met telecombedrijven mbt verkoop iphones en ook dienst na verkoop. Alle producten van apple, waar ook gekocht, kunnen bij apple resellers zoals switch en easy-m binnengebracht worden voor herstellingen, behalve iPhones dus. Dus als ze een aankoopticket vragen, zal het al een moeten zijn van easy-m zelf (de iphone moet daar dus zijn aangekocht, anders zullen ze het niet fixen.)

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Die maat heeft dus naar Apple gebeld en ze weigeren hem te herstellen aangezien hij geen aankoopbewijs heeft, terwijl hij wel Applecare heeft.
    Mag dit wettelijk?

Btw, Mobistar aanvaardde de herstelling ook niet..

Member
    iTrader
    0
    OfficiŽel gezien is Mobistar de reselleer van de iPhone, waar ook gekocht in BelgiŽ mag het geen probleem zijn om deze daar in garantie te doen. Dat ze een aankoopticket willen, zou misschien nog kunnen..

Toen ik de i4 bij launch gekocht had waren er problemen met de Noise-cancelling microfoon, bellen was dus onmogelijk.. Bij Phone house in garantie gedaan, maand later zonder herstelling terug. GeÔnformeerd bij MacLine en Mobistar, maar zij zouden hem naar dezelfde dienst sturen. Ik heb telefonisch contact opgenomen met Apple zelf (support nummer staat op de website), kwam in contact met een Nederlandse vrouw, deed het verhaal en vond dat er iets niet klopte. Ze ging dit dan ook aankaarten hogerop.. Of er ondertussen al verbetering is.. Ik zou zeggen probeer zelf eens te bellen naar Apple zelf?

(De oplossing heb ik volgens mij niet van haar gekregen, ik heb een aangetekend schrijven gedaan dat ik mijn aankoop wou ontbinden en beroep deed op de garantiewetgeving blabla.. maar aangezien je geen aankoopbon hebt lijkt dit geen oplossing)

Member Chilliewillie88's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Ik vermoed dat het probleem hier ook te maken heeft met het feit dat Apple maar ťťn jaar fabrieksgarantie geeft, terwijl de eindverkoper in BelgiŽ wettelijk verplicht is om 2 jaar garantie te geven. Dit heeft als gevolg dat als je een apple product hebt dat tussen zijn 1e en 2e levensjaar stuk gaat de eindverkoper gehouden is dit te herstellen terwijl hij dit niet met zekerheid zal kunnen verhalen op de fabricant zelf. Daarmee dat ze wsl er ook niet wild van zijn om producten binnen te nemen die ze niet verkocht hebben.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten