Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 24

Discussie: Openbare verkoop

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)

Openbare verkoop

Ik heb een huisje zien staan met een enorm laag bedrag als verkoopprijs. Echter, dit is via een openbaar verkoop (per opbod). Hoe werkt dit? Ik ga zaterdag eens passeren. De notaris zegt dat als er GEEN bod komt binnen nu en 14 dagen, dat die lage prijs dan de verkoopprijs is.

Trust me, die ligt veel te laag. Anyway, wat zijn dan de addertjes?
    Zijn er extra kosten? Zijn er voorwaarden?

Imho kan je op die manier eens iets goeds vinden wegens weinig kopers / geïnteresseerden.

Member sir oinksalot's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    de hoogste bieder moet de kosten van de notaris voor de open zitdag betalen, de prijs hiervan hangt af van de waarde van het gebouw maar ik dacht dat dat toch al snel tot een 15% kan oplopen

Approved 9-lifer
    iTrader
    85 (98%)
    Dat is de startprijs van de veiling hé, zal hoogstwaarschijnlijk nog oplopen. Voor verdere info(recht hoger bod,kosten,...) zou ik hier eens kijken. Notaris.be
    "De meeste turken die ik ontmoet heb zijn: lelijk, leugenachtig, extreem patriottisch, niet in staat om zichzelf en hun land objectief te bekijken en meer."
    "Het is blijkbaar "racistisch" om een groot deel van een volk lelijk, oneerlijk en patriotisch te vinden"
    Pokem0ng

Approved 9-lifer
    iTrader
    14 (100%)
    Sowieso eerst het huis gaan bezichtigen (liefst met architect/aannemer/iemand die er iets van kent) + aan de buren eens gaan vragen of ze er graag wonen, maw of ze problemen ondervinden (onaangename buurt, vervuilde grond,... maar ook of de vorige eigenaar problemen had in zijn woning).

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Als je het njog niet weet: kosten bij aankoop huis op een openbare verkoop zijn véél hoger dan die op een niet-openbare verkoop.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als je echt onder de prijs koopt kan je hiervoor een administratieve boete krijgen, wegens vermoeden van zwart geld betaald ofzo.

Zeer lage prijs kan ook dienen als lokker om veel volk te lokken naar een openbare koopdag.

Echt goedkope panden zijn meestal na 1-2 dagen als verkocht. Mensen zien een koopje en betalen meteen een voorschot. (je doet dit dan bij de makelaar/notaris onder voorbehoud van vervuilde grond/bouwovertredingen enz..)

Als het echt te goedkoop is, geen 3 dagen wachten.

Member
    iTrader
    59 (100%)
    Vastgoed koopjes in openbare verkopen is verleden tijd. Tegenwoordig zijn er veel te veel makelaars en investeerders die er genoeg van kennen en ervoor zullen zorgen dat de prijs naar de normale waardeprijs van het huis zal stijgen

Member
    iTrader
    0
    De verkoper kan ook weigeren in te gaan op het 'hoogste' bod en een 2de zitdag laten organiseren.

Member
    iTrader
    2 (100%)
    dan kan dieje verkoper constant liggen weigeren en nieuwe dagen liggen organiseren tot hij tevreden is ... of is dit gelimiteerd?
    Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand, iedereen denkt er genoeg van te hebben.

~ Voltaire

Approved 9-lifer H3X4's schermafbeelding
    iTrader
    24 (100%)
    Bij mijn weten kan hij dit maar 1 keer weigeren, correct me if I'm wrong !
    PSN & Origin: S4ph1r0n

Airsoft Replica's :VFC PDW | Tokyo Marui M4 Sopmod

iTrader
    5 (86%)
    Als je die notaris extra moet betalen (kan idd tot 20% oplopen), moet je dan nog het schrijven ook nog apart betalen?

Member BlueIce's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Als ik 't goed begrijp is de eerste verkoopdag geweest. Nadien is er nog 14 dagen recht van hoger opbod. Je kan een hoger bod doen, dat wordt betekend via de deurwaarder aan degene die op dat moment het hoogste bod heeft (maw die kosten betaal je ook). Er zal dan een tweede verkoopdag komen waarop de biedingen opnieuw beginnen. Er is dus nog geen zekerheid dat je het dan gekocht hebt (zelf drie keer voorgehad...).

Kijk vooral ook na of het geen gedwongen verkoop is (vb. bij schulden) want dan betaal je ineens een pak meer.

Meestal heeft de notaris een soort info-brochure over de woning waar dit soort dingen instaat, misschien best dat je die eens opvraagt.

iTrader
    5 (86%)
    Heel juist. Stom vraagje: moet ik ook betalen als ik een bod uitbreng?

Approved 9-lifer EvilTwin's schermafbeelding
    iTrader
    25 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dubbelpunt Bekijk bericht
    Dat of een fikse boete. Hoeveel weet ik niet, maar ik zou het maar niet gaan uittesten aangezien het hier om grote bedragen gaat.
    How fast light may ever travel, darkness is already waiting. TAK!

Member Emerxill's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hangt van de notaris af, maar meestal heb je een boete aan je been.

Ooit eens meegemaakt bij een openbare verkoop waar ik was voor een bouwgrond te komen, zat daar zo ene die een fameus bod op een huis deed . Tijdens de pauze komt die zijn vriendin hysterisch binnengestormd dat ze dat niet konden betalen . De notaris heeft toen het bod kosteloos geannuleerd.
    If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker that came along would destroy civilization

iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EvilTwin Bekijk bericht
    Dat of een fikse boete. Hoeveel weet ik niet, maar ik zou het maar niet gaan uittesten aangezien het hier om grote bedragen gaat.
    Maar neen, ik bedoelde eigenlijk als ik een bod uitbreng en ik word op de openbare verkoop overboden... moet ik dan iets betalen? Dat zal wel niet zeker.

De grote vraag blijft: als je die notaris extra moet betalen (kan idd tot 20% oplopen),
    moet je dan het schrijven ook nog apart / extra betalen?

Member oxbow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik dacht van wel maar gezien de bedragen, contacteer gewoon een notaris en speel safe.

Uit de hand/makelaar kopen blijft volgens mij een pak beter.

+Op koopdagen zitten vaak een hoop mensen die echte TE gefocust zijn op een pand, wat geen goed doet voor de prijs.

Ben zo eens naar een koopdag van een huis geweest(was eigenlijk een chalet op 3 are grond, Inzetprijs 60 000€ (Bomvolle zaal) roept meteen iemand 120 000€ (half dat cafe ging terug buiten)
    Uiteindelijk verkocht voor 160 000€ (wat gigantisch veel was voor een hoop planken.)

Approved 9-lifer fraCk's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    Mag je de inzetprijs/instelprijs op voorhand opvragen?
    Of wordt dit pas meegedeeld op de zitdag.

/Edit: Inzetprijs is niet verplicht dus maw als er geen vermeld is dan is dat waarschijnlijk niet van toepassing.

Ook interessant: http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-re...4957153204.htm
    Laatst gewijzigd door fraCk; 16 mei 2012 om 12:05
    '07 BMW E92 335D @ 355pk / 729nm
    Plasti Dip Kopen? http://www.plasti-dip.be

Member BlueIce's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Maar neen, ik bedoelde eigenlijk als ik een bod uitbreng en ik word op de openbare verkoop overboden... moet ik dan iets betalen? Dat zal wel niet zeker.

De grote vraag blijft: als je die notaris extra moet betalen (kan idd tot 20% oplopen),
    moet je dan het schrijven ook nog apart / extra betalen?
    Als je overboden wordt moet je niets meer betalen (tenzij misschien de kosten voor betekening door de deurwaarder?).

Volgens mij is het schrijfgeld (registratierecht) hetgene wat je aan de notaris betaalt (bovenop de man zijn loon... wat ook niet min is). Dit kan, afhankelijk van de soort verkoop, oplopen tot een serieus percentage. Je kan dit op voorhand wel ongeveer berekenen (je ziet op koopdagen vaak mensen met een papiertje in hun hand -> zo zien ze makkelijk hoeveel het hen in totaal zal gaan kosten).

Member blacky's schermafbeelding
    iTrader
    7 (89%)
    Hehe, onlangs heeft zo iemand een bouwgrond gekocht openbaar verkoop. Ze hadden een bod opgebracht van 152K voor +-850m² waren enigste bieders. Hij is nu zo trots dat hij maar "152K" betaald heeft wanneer hij werkelijk +175K zal betaald hebben :X

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten