Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)

Post vorige bewoner blijft komen

Ik woon intussen een 14 maand op dit adres, hiervoor woonde hier een vrouw die van mij huurde. Na haar vertrek zei ze dat ze volgens haar "alle instanties op de hoogte had gebracht van haar verhuis".

En toen begon een stroom aan brieven, facturen, herinneringen die ik maandenlang telkens in bulk terug in de postbus gestoken heb. Sommige van die brieven werden door de postbode twee dagen later doodleuk weer in de brievenbus gestoken. Dat ik er in dikke letters verhuisd op had geschreven was niet relevant blijkbaar.

Nu een jaar later is het al heel wat geminderd, maar er blijven er komen. Bankuittreksels en ook: een deurwaarder.
    Eind februari kwam hier een brief toe die ik per ongeluk geopend heb, openstaande schuld met intresten, boetes, dreigement van dagvaarding, etc... Het ergste van al is dat dit over een brandverzekering ging die een periode besloeg ná haar verhuis hier. Ik heb toen een mail gestuurd naar de deurwaarder, de referentie in de brief gebruikt, duidelijk gesteld dat ze hier al meer dan een jaar weg is.
    Vandaag krijg ik van diezelfde deurwaarder gewoon opnieuw een brief. De referentie eindigt nu op REC2 ipv REC1 (recommande), met waarschijnlijk nieuwe intresten, dreigende taal, etc...

Eind vorig jaar kreeg ik een bericht van een aangetekende zending op haar naam. Toen ik in het postpunt kwam melden dat die zending mag geweigerd worden wegens verkeerd adres, interesseerde dat de bediende niet eens.
    "Maakt niks uit, teken niet, over een tweetal weken gaat het pakket dan gewoon automatisch terug naar afzender". Een systeem waarbij de afzender te horen krijgt dat hij het verkeerde adres vast heeft, bestaat blijkbaar niet bij aangetekende zendingen.

Een tijd terug heb ik gebeld naar een vereniging die nog brieven stuurde naar hier om te zeggen dat ze verhuisd was. Mevrouw aan de telefoon beweerde dat ze het adres terwijl ik aan de lijn hing meteen ging wissen. Begin deze week heb ik van diezelfde vereniging opnieuw een brief op haar naam ontvangen.

Een van de eerste keren dat ik een stapel brieven ben gaan terugsteken, vroeg ik aan de bediende aan het loket wat hiertegen te doen valt. "Oh maar da's geen probleem eigenlijk hoor, wij hebben een service die dat automatisch doorstuurt. Dat kost maar een kleine 25EUR."

Nu wil ik wel eens weten: wat wordt je geacht te doen in deze situatie? Brieven opendoen en bellen/mailen gaat me veel te ver en daarmee zal ik waarschijnlijk ook wel een wet op de privacy schenden.
    In de postbus blijven terugsteken: ben ik eerlijk gezegd beu, elke brief die ik de laatste maanden ontving heb ik sowieso ooit al eens teruggestoken.
    Gewoon negeren en in het papier gooien: kan toch ook niet legaal zijn? Ook al ben ik dat wel van plan vanaf nu.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb hetzelfde voorgehad op mijn vorig adres. Daar kwam zelfs nog post toe van de huurder voor de vorige huurder. Aanmaningen van advocatenkantoren, gsm rekeningen, .... Na enkele maanden smeet ik die gewoon allemaal rechtstreeks bij het oud papier, het is niet aan mij om dat af te handelen voor iemand die te laks is om zijn correspondentie deftig te regelen.

Member
    iTrader
    37 (100%)
    hier is al eens een discussie over geweest: http://www.9lives.be/forum/15703340-post22.html
    Post van overledene

als het geen aangetekende brieven zijn, mag je ze openen, gebruiken als behang of wc papier, etc

Btw: in principe kan je geen aangetekende zendingen van de vorige huurder krijgen, want dat is op naam en enkel die persoon mag ervoor tekenen. Dus als de postbode jou laat tekenen is hij in fout en kan hij zelf vervolgd worden. Gewoon de aangetekende weigeren dus en al de rest van post mag je met doen wat je wil.

iTrader
    7 (100%)
    Ik heb die aangetekende zending niet ontvangen, ik kreeg een bericht dat ik ze mocht komen ophalen. Daar stelde ik die vraag aan die bediende.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Approved 9-lifer DogFacedGod's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Bewijs halen aan stadhuis wie er gedomicilieerd is op je adres en sturen naar de deurwaarder. Kwestie dat die niet ooit aan je deur staat voor de boel aan te slaan.

Check ook aan het stadhuis of de vorige personen daadwerkelijk niet meer gedomicilieerd zijn op je adres.

Op onbelangrijke (reclame,...): zet er op "retour wegens overlijden". "Retour wegens verhuizing" helpt inderdaad niet veel, heb ik al gemerkt
    o/

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Voor deurwaarder zou ik me idd veilig stellen en een gezinssamenstelling opvragen en doorsturen. Je weet nooit dat ze geen nieuwe domicilie heeft en nog niet ambtshalve geschrapt is qua domicilie op je adres...

de rest: terugsturen, eventueel met 'overleden' erop zoals dogfacedgod zegt. Toch zeker als het zo lang geleden is en de OP geen moeite doet.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Ik zou éénmaal de betrokken persoon contacteren om zijn of haar adres te veranderen. Daarna smijt ik alles rechtstreeks de vuilbak in. Zo heb ik het hier ook gedaan. Gene zever. Achteraf klachten? Dan hebt ge niks ontvangen natuurlijk.

Mensen moeten hunne shit maar in orde brengen. Als gij daar ook nog eens achter moet zitten... komop he. Eén kans krijgen ze om het in orde te brengen, daarna alles rechtstreeks de vuilbak in. Dat lijkt mij zowel eerlijk als praktisch.
    Check out my Twitter or Blog, about finance, politics, and other stuff.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    en dan heeft de deurwaarder je inboedel mee én verkocht terwijl je op reis bent

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Dat is wat anders natuurlijk. Zoiets is mijn eigen verantwoordelijkheid om na te gaan indien ik iets verdacht vind...

Maar die post bijhouden enzo, forget it.
    Check out my Twitter or Blog, about finance, politics, and other stuff.

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Heb het hier ook voor, na meer als 2 jaar komen er van sommige bedrijven soms nog brieven. Ik doe ook al lang geen moeite meer en gooi deze gewoon weg.

De deurwaarder stond hier al de eerste maand dat ik hier woonde voor de deur met een slotenmaker en 2 agenten. Nog een geluk dat ik thuis was en mijn huurcontract + identiteitskaart kon voorleggen.

Member
    iTrader
    9 (91%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Kan dat zomaar? Dat is dan toch gewoon inbraak & diefstal?

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyki Bekijk bericht
    Kan dat zomaar? Dat is dan toch gewoon inbraak & diefstal?
    Niet als hij een uivoerbaar beslag heeft van een rechter, bvb na veroordeling tot betaling van achterstallige facturen.

Als die persoon bij jou gedomicilieerd is (bvb omdat oud domicilie niet (of niet correct) verhuisd is), dan heeft de deurwaarder het recht om alles aan te slaan in dat huis. Jij kan alles waarvan je kan bewijzen dat het van jou is terugkrijgen voor datum verkoop, maar als je dan natuurlijk net in het buitenland bent, is alles verkocht en kan je enkel een schadevergoeding bekomen indien de deurwaarder een fout heeft gemaakt...

Gebeurt natuurlijk zelden dat zoiets gebeurt op het totaal van alle beslagleggingen gerekend, maar het zal toch dagelijks wel in België voorkomen dat iemand, door ooit samen te wonen met iemand die zijn schulden niet goed beheert, zijn bezittingen "onterecht" (allez, zonder dat hij er echt een fout in heeft) ziet verdwijnen.

Approved 9-lifer fr1sb33's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb in de 2 maand sinds ik verhuisd ben, post gekregen voor 3 verschillende ex-eigenaars.

Facturen steek ik terug in de postbus, de rest gaat bij het oud papier.
    Het zou me niet verbazen dat mensen met veel schulden na een verhuis hun oud adres blijven gebruiken voor bepaalde zaken.

Zo heb ik een 2e aanmaning gekregen (per ongeluk opengedaan) voor een factuur van een medisch onderzoek dat uitgevoerd was op het moment dat de patient (een van de vorige eigenaars dus) al lang verhuisd was.
    En toch komen ze hier nog toe, dat wil toch zeggen dat ze nagelaten hebben om hun nieuw adres door te geven en zo niet te moeten betalen.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    is niet altijd express, hé, je weet neit altijd wie nu al je nieuw adres en je oud adres heeft...

iTrader
    7 (100%)
    Het is ook totaal onmogelijk om te weten hoeveel bedrijven of verenigingen je adres staan hebben. Je mist er gegarandeerd wel een handvol.
    't Is niet alsof je een boekhouding hebt waar je gewoon even al je leveranciers in een mail-merge steekt.

Approved 9-lifer
    iTrader
    427 (100%)
    Ogenblik dat je verhuisd kan je voor een bepaald bedrag al je post sowieso naar je nieuwe adres laten overbrengen.
    Dit moet natuurlijk gebeuren door persoon die dat huis verlaat en 100% waterdicht is het natuurlijk nooit.
    PSN: kenneke10

Banned
    iTrader
    19 (100%)
    Ja, maar dit is toch maar tijdelijk?
    Nu natuurlijk zie je dat als het een brief is die toekomt bij je dat het eerst op je oud adres is toegekomen, dat je dan gwn die instantie je nieuwe adres kan doorgeven...

Approved 9-lifer
    iTrader
    427 (100%)
    Is om te beginne 20€ voor 4maand ofzo kan nog verlengt worden.
    Ben nu ongeveer al 16maand verhuisd en soms komt er nog post op mijn oud adres toe, gelukkig ken ik die persoon en is het in dezelfde wijk.

Zelf waar ik nu woon krijg ik ook nog post van vorige bewoner gaande van vab, pizza hut etc je kan nooit alles eruit krijgen.

Op mijn vorig adres waar ik 3jaar woonde heb ik post ontvangen van 5 verschillende personen, die man was advocaat en heeft in zijn periode in dat huis blijkbaar enkele relaties gehad.
    Was telkens post voor een mevr.
    PSN: kenneke10

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten