Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 232
    Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    pensioen is niet noodzakelijk een inkomst uit kapitaal, net zoals investeringen.

En tuurlijk is een spaarpot, pensioen en investeringen wenselijk. MAar dat is arbeid evenzeer. Beide moeten op een zo gelijk mogelijke manier belast worden. Nu is dat véél te veel scheefgetrokken, vooral voor de "gewone" lonen (werknemers).

Ik vind het NIET logisch dat inkomsten uit arbeid aan een tarief van 50% belast kan worden, terwijl het hoogste tarief van vennootschapsbelasting aan 33,99% belast wordt, bepaalde inkomsten aan een roerende voorheffing van maximaal 25% belast worden, ... Waarom zou hetgene wat je primair kan verdienen hoger belast worden dan wat je secundair kan verdienen?
    Bij buitenlandse aandelen heb je als Belg meestal twee maal die roerende voorheffing van 25% aan je been en dan loopt dat al gauw op.

Member
    iTrader
    0
    Ooit een keer een grote kost aan mijn vorige auto gehad. De man had een paar dagen werk en de eindafrekening was in de €800. Het eerste wat die vroeg was "Kunde da in cash geven? Dan ist in zwart he". Kostprijs in het zwart: €450. Keuze was snel gemaakt voor mij.

Jarenlang weekendwerk gedaan, uiteraard niet aangegeven. Heb op die tijd veel centjes kunnen verdienen waar ik een dikke pc van heb gekocht, nen tweedehands auto, mijn rijlessen, nen hop kleren enz. Als dit was aangeven had mijn moeder geen kindergeld meer mogen krijgen, omdat ik veel meer uren en dagen klopte op een jaar dan wettelijke toegelaten, en had ik mij waarschijnlijk zoveel niet kunnen permitteren.

Goedkoper, je wordt er zelf beter van (minder uitgeven) en de tegenkant heeft ook een extraatje. Bijklussen? Overuren? Allemaal geen probleem voor mij zolang het in het zwart is. Laat ik dit via de officiële weg doen dan houd ik er amper nog iets van over.
    Laatst gewijzigd door Ohm; 2 april 2012 om 21:03
    ...Ω...

Approved 9-lifer Jonathan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Tja, zolang je gewoon 9 to 5 werkt onder een baas is het allemaal goed en wel in het wit, maar als je meer wil werken ...
    West-Vlaming, Boer. - http://smaakwinkel.be

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jonathan Bekijk bericht
    Tja, zolang je gewoon 9 to 5 werkt onder een baas is het allemaal goed en wel in het wit, maar als je meer wil werken ...
    Da's echt de grootste fabel en zever ooit he, overuren en na je uren ergens werken worden NIET zwaarder belast dan je gewone 9 to 5 job.

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Da's echt de grootste fabel en zever ooit he, overuren en na je uren ergens werken worden NIET zwaarder belast dan je gewone 9 to 5 job.
    Jawel want elke extra cent die je krijgt komt bij je hoogste loonschaal waardoor dat dus procentueel zwaarder belast wordt dan je 9 to 5 salaris die ook nog een vrijstelling en de lagere loonschalen bevat.
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Member
    iTrader
    0
    Bij je gewone job zit een groot deel nog in lagere belastingsschijven. Vanaf dat je extra wil werken ga je "te veel" verdienen en kom je in de hoogste schaal van 50%. Echt veel extra ga je dus niet verdienen.

voorbeeld:
    bruto: 2500 => netto: 1583,46
    bruto: 2500 + 1000 (2e job) => netto: 2035,42
    verschil: 451,96 euro.

Je houdt dus 45.2% over van je extra werk. Ga jij dan zin hebben om uw weekendwerk in de bouw/horeca aan te geven?

Member
    iTrader
    0
    Ik vind het NIET logisch dat inkomsten uit arbeid aan een tarief van 50% belast kan worden, terwijl het hoogste tarief van vennootschapsbelasting aan 33,99% belast wordt, bepaalde inkomsten aan een roerende voorheffing van maximaal 25% belast worden, ... Waarom zou hetgene wat je primair kan verdienen hoger belast worden dan wat je secundair kan verdienen?
    Heeft te maken met risico en met de grote openheid van ons kleine België.
    Wie werkt verkoopt 'zijn tijd' en door een heel sterk arbeiders/bediendestatuut is daar nagenoeg geen risico aan (zelfs als het bedrijf failliet gaat, zal je al je loon worden uitbetaald.)
    Aan geld in een onderneming en de winsten daaruit zit veel meer risico. In een gezonde economie heb je mensen nodig die zo'n risico's willen nemen. Als je de winsten daaruit gaat belasten aan 50 procent, zal je nog weinig zotten vinden die risico's willen nemen.

Administrator Epyon's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Weblogs
    12
    Je kan moeilijk vennootschapsbelasting omhoog trekken. Ondernemen is risico nemen en daar moet iets tegenover staan. Moesten we ons allemaal in de warme deken van loondienst wentelen, de Belgische economie zou er mooi gaan uitzien.

Dat is de tragedie van België: succes wordt altijd met een scheef oog bekeken, het risico dat de ondernemer heeft moeten nemen wordt gemakshalve vergeten. Creativiteit, innovatie en risico nemen wordt afgebroken, ons in veilige en gezellige 9-to-5 jobkes settlen wordt aangemoedigd.
    _/Forum Supervisor
    __/Forum coach Algemene Fora & Games
    ___/Twitter: @Epyon_01P

Look at me still talking when there's Science to do. When I look out there it makes me GLaD I'm not you.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Epyon Bekijk bericht
    Je kan moeilijk vennootschapsbelasting omhoog trekken. Ondernemen is risico nemen en daar moet iets tegenover staan. Moesten we ons allemaal in de warme deken van loondienst wentelen, de Belgische economie zou er mooi gaan uitzien.
    En dan mogen we niet de illusie koesteren dat de vennootschap de vennootsschapsbelasting zou betalen. Dat wordt altijd afgewenteld op degenen die afhankelijk zijn van ondernemingen. En we zijn allemaal afhankelijk van ondernemingen.

Je belast een onderneming waar je werknemer bent.
    Je belast een onderneming waar je aandeelhouder van bent (ook onrechtstreeks via spaarrekeningen en pensioenfondsen).
    Je belast een onderneming waar je klant van bent.
    Je belast een onderneming die klant bij jou is.

Dus ongeacht hoe je een belasting noemt, en op wie je die belasting initieel heft, het zijn altijd de mensen die de belasting betalen. De mensen als werknemer, klant, spaarder, zelfstandige,...

iTrader
    53 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door snake880 Bekijk bericht
    Bij je gewone job zit een groot deel nog in lagere belastingsschijven. Vanaf dat je extra wil werken ga je "te veel" verdienen en kom je in de hoogste schaal van 50%. Echt veel extra ga je dus niet verdienen.

voorbeeld:
    bruto: 2500 => netto: 1583,46
    bruto: 2500 + 1000 (2e job) => netto: 2035,42
    verschil: 451,96 euro.

Je houdt dus 45.2% over van je extra werk. Ga jij dan zin hebben om uw weekendwerk in de bouw/horeca aan te geven?
    Dus: je betaalt niet meer belasting dan iemand die 3000 bruto verdient in zijn dagjob. Maar voor hem is het wel normaal dat hij veel belastingen betaalt, maar voor iemand die extra gaat werken mag dit opeens niet meer?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door witten Bekijk bericht
    yep. belgie heeft twee economieën. een zwarte en een normale.

verhaalken nog eens doen.

mijnen baas moet 4000 euro leggen om mij een pre van brutto 2000 euro te kunnen geven. van die 2000 euro moet ik 'laat ons zeggen' 1000 euro afgeven aan RZS etc etc etc. (maximaal belastbaar is 50% dacht ik)
    bon. van mijn 1000 euro wil ik iets kopen... vadertje staat roomt er nog eens 21% vanaf. dus blijft er nog 790 euro over.

dus ik heb van die 4000 euro maar 790 dat echt van mij is.
    buiten als je sterft en je kinderen of familie erven van jou... dan passeert vadertje staat nog eens langs de kassa.

we zijn gewoon verdoken communisten

dit gezegd zijnde heb ik in mijn nieuwbouwwoning alles legaal gedaan.
    elke aannemer heeft gezegd 'stuksken int zwart'? dan ist wat goedkoper... moet ge geen belastingen betalen.
    waarop ik steeds repliceer. als ge mij een korting geeft wil ik da doen.
    want als ik in het zwart iets doe en op het einde van de rit vindt de belastingen dat ik te weinig betaald heb moet ik toch weer bijleggen. dienen aannemer is dan wel met de noorderzon vertrokken en hij maakt de winst op zwartwerk. ik heb enkel de kans dat ik winst maak. Maar dat weet ik pas als alles gecontroleerd is door de belastingen.
    Dit is nu eens het meest scheefgetrokken voorbeeld ever

I lol'd big time...

Wel klagen dat ge moet afgeven, maar als morgen de staat zegt dat ze de pil niet meer terugbetaalt zijn we de eersten om te klagen en te tieren ?

Ook dat onze snelwegen tolvrij zijn, we realtief goedekopere brandstof hebben en onze taxen voor auto's e.d een heel pak lager liggen dan onze buurlanden.

Daarbovenop dat we hogere lonen hebben en de prijzen voor consumptiegoederen(energie buiten beschouwing gelaten) hier ook lager zijn.

Nuja, zoals nog aangehaald, men heeft geklaagd, men klaagt nu en men zal eeuwig klagen.

Waar je wel een punt hebt, is dat bij ons land de staat overal moet tussenkomen. Dit mede om de begroting deftig te krijgen gezien onze grote staatsschuld, maar dit kan je evenwel op Europa steken. Landen die hun begroting niet op orde brengen gaan beboeten met extra geldboetes. Te absurd, alsof je iemand die bij het ocmw komt kloppen voor steun nog eens een boete geeft voor zijn formulier fout te hebben ingevuld.

edit: ga wat slaap vangen, morgenvroeg eruit voor wat studeerwerk. Ik kijk uit naar uw reactie en discussieer met plezier morgen verder.

In ieder geval een goede nacht gewenst.
    Laatst gewijzigd door Black; 3 april 2012 om 00:25

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wil je zeggen dat moest ik van een eenmanszaak overstappen naar een BVBA deze maar maximum aan 33,99% kan belast worden?

iTrader
    53 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wonkelrijm Bekijk bericht
    Wil je zeggen dat moest ik van een eenmanszaak overstappen naar een BVBA deze maar maximum aan 33,99% kan belast worden?
    Zo simpel is het niet, BVBA heeft véél meer kosten qua "onderhoud".

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Maar het geld dat ge binnenkrijgt is dan wel voor de zaak en niet meer voor u zoals nu het geval is

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    Maar het geld dat ge binnenkrijgt is dan wel voor de zaak en niet meer voor u zoals nu het geval is
    Dus ofwel zoveel mogelijk op de zaak kopen of uzelf bonussen en premies uitkeren?

Member
    iTrader
    0
    Je boekhouding wordt ook een pak complexer, dat ga je hoogstwaarschijnlijk niet meer zelf kunnen doen.

Maar maximumbelasting op de overgebleven winst binnen de onderneming bedraagt inderdaad 33,99%.
    www.conversal.be
    | conversal webdesign & zoekmachine optimalisatie |

Member [B]Rocketeer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dus ofwel zoveel mogelijk op de zaak kopen of uzelf bonussen en premies uitkeren?
    Ge kunt ni zomaar ff dingen op de zaak gaan kopen. Er zijn regels
    Premies en bonussen is ook sterk af te raden.
    Onkostenvergoeding kan je wel doen, maar ook hier zijn ze streng op.

Het meest voor de hand liggende is uw loon verhogen als je echt meer op de zaak binnen krijgt.
    Alsook kan je genieten van een verlaagde vennootschapsbelasting (ong 25%) indien je aan bepaalde voorwaarden voldoet.

Member
    iTrader
    125 (100%)
    @ Black: goedkope brandstof ? what
    Diablo 3 Brucore#2470
    Main class : wizard

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bent Bekijk bericht
    Je boekhouding wordt ook een pak complexer, dat ga je hoogstwaarschijnlijk niet meer zelf kunnen doen.
    Uiteraard, ik laat deze nu ook al doen door een boekhouder. De kosten voor deze zullen waarschijnlijk ook wel wat oplopen bij een bvba.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [B]Rocketeer Bekijk bericht
    Ge kunt ni zomaar ff dingen op de zaak gaan kopen. Er zijn regels
    Premies en bonussen is ook sterk af te raden.
    Onkostenvergoeding kan je wel doen, maar ook hier zijn ze streng op.

Het meest voor de hand liggende is uw loon verhogen als je echt meer op de zaak binnen krijgt.
    Alsook kan je genieten van een verlaagde vennootschapsbelasting (ong 25%) indien je aan bepaalde voorwaarden voldoet.
    Zijn natuurlijk regels voor, kosten moeten om te beginnen te verantwoorden zijn. Maar ik wil maar zeggen dat vele zaken sneller 'op de zaak' zullen gekocht worden. Ik denk dan nog maar aan iets simpel zoals een wasmachine in mijn geval.

Worden premies en bonussen extra zwaar belast dan? is er dan geen mogelijkheid om jezelf meer vakantiegeld of bijvoorbeeld een dertiende of veertiende maand uit te keren?

Ik dacht dat je bij je loon reeds op voorhand meer kon afhouden zodanig dat je op het einde van de rit minder moet betalen voor je personenbelasting, klopt dit?

Member Range's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Voor die extra euro moet iemand met een gewone job vaak 10x harder en meer werken dan iemand met een hoog basisloon.

Je moet al serieus wat extra uren kloppen om 100 euro meer te hebben iedere maand wil je het in het "wit" doen.

Op het vlak van prestatie / loon zit daar serieus iets mis. Werken is zwaar overbelast in dit land

Pagina 3 van 12 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten