Pagina 14 van 54 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 280 van 1068
    Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    dat haar dochter maar betaalt
    Vind ik ook... Als haar dochter erin wil, zegt je vriendin tegen de kotbazin: "ok is goed, maar dan verbreken we het contract wel de 1e augustus" (OP PAPIER ALLEMAAL!!).

Je kan geen huur betalen voor iemand anders he no way...

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Ik werk als freelancer wekelijks zo'n 8-10 uren van thuis uit. Is vooral werk op een server.
    Iemand een idee hoe ver ik hier kan gaan in het inbrengen van privékosten?

Ik betaal een lening af van 480EUR/maand. Telenet-factuur, Lampiris gas en elektriciteit, laptop afschrijven, ... Allemaal kosten waarvan ik een deel moet kunnen inbrengen als kost voor die bijverdienste, maar weet iemand tot welk percentage ik kan gaan?
    Een kwart lijkt me redelijk. Mag ik dan gewoon in de periode dat ik werk de totale kost van die leveranciers (incl BTW) optellen, delen door 4 en dat bedrag van mijn omzet aftrekken?

Of kan je hier met 8+h al naar een derde of zelfs meer gaan? En ben ik correct wat de lening betreft? Kan ik zonder problemen van de volle hypotheekaftrek genieten en tegelijk een deel van de afbetaling (kapitaal + rente?) in mijn kosten steken?

Ik maak niet echt directe kosten voor die bijverdienste, maar als ik zie wat de belastingen zijn op het einde van de rit inzake sociale bijdragen en belastingen... Je bent verplicht om de kosten te gaan zoeken als je er de helft van wilt overhouden.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Kan je eens zeggen (telkens in m²):
    - hoe groot de bureauruimte is die je gebruikt voor je bijberoep
    - hoe groot je totale huis is (bewoonbaar oppervlakte, niet grondoppervlakte)
    - hoe groot de gemeenschappelijke gangen zijn
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Hoe lang kan het duren voor dat je geld op je rekening staat ?

Situatie: Vorig jaar een spaarrekening gaan openen bij bank X, nu hebben ze dat kantoor van hier in de gemeente opgedoekt en zou ik voor alles naar Hasselt moeten.
    Vind ik wat onnozel dus vorige week vrijdag 8/6 naar het kantoor gegaan in de gemeente waar ik werk.

Daar maakte ze geen enkel probleem van een opzegging, geen enkele vraag dus vond ik positief.. Enkel konden zij ze niet afsluiten omdat de rekening niet in hun kantoor was geopend maar moesten ze daarvoor Hasselt contacteren
    Ze vroegen me enkel op welke rekening ze het bedrag mochten storten, heb mijn bankkaart gegeven van bank Y en ze hebben die rekening nummer opgeschreven.

Nu wist ik wel, omdat dat op vrijdag is afgesloten dat ik enkele dagen op dat geld moest wachten maar nu wou ik deze zaterdag geld afhalen en zag op mijn uittreksels dat dat geld nog altijd niet gestort was.

Dat is nu al bijna 10 dagen later want vandaag zal het er ook nog niet opstaan dus vraag ik mij af, hoe lang kan dat duren voor dat ze dat geld van de ene rekening naar de andere storten
    Ga morgen zowiezo wel eens bellen maar is dit normaal ?

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silence Bekijk bericht
    Ga morgen zowiezo wel eens bellen maar is dit normaal ?
    Allesbehalve normaal, zou normaal maximaal 2 werkdagen mogen duren.
    Kysr\mmf

Member
    iTrader
    10 (100%)
    Vandaag brief gehad van MasterCard dat er mogelijk fraude is gepleegd met mijn kaart. Buitenlandse database hacking. Heb de kaart nu al 2j en nooit voorgehad. Alleen maar via PayPal dingen gekocht en Booking.com of RyanAir. Maar ik denk dat ik de schuldige heb gevonden: Sony Network. Heb mijn gegevens ingevuld en gekocht voor 19,95€.

Kaart wordt automatisch geblokkeer tee 26/06, code meegegeven in de brief wertk niet bij card stop.

Kan iemand bevestigen als het idd Sony Network is?

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Hier ook een vraagje ivm huurcontract van een kot.

Situatie: Ik heb een week geleden een contract voor een kot getekend. Ik heb het kot bekeken en op het eerste zicht leek alles mij oké. Het contract gaat maar in vanaf 1 september 2012 en er werd ook geen voorschot of waarborg betaald. De waarborg moet pas betaald worden samen met de eerste huur, begin september 2012.

Het probleem is dat ik het contract eigenlijk wil verbreken omdat ik toch een ander kot wil. Na het praten met de huidige huurder blijkt dat het kot slecht geïsoleerd is, dat het vaak tocht, etc. We hebben de kotbaas daar over aangesproken en na aandringen zei hij met tegenzin dat hij in september misschien nog wel eens een ander raam zou steken. Uit gesprekken met andere huurders blijkt dat die kotbaas nogal vaak dingen belooft die hij niet nakomt. Ook had hij niet gezegd dat het kot onbemeudeld verhuurd wordt.

Mijn vraag: kan ik het contract nu nog verbreken? Er is nog niets betaald, maar mijn handtekening staat er natuurlijk wel op. Op het contract zelf staat er niets over het verbreken van het huurcontract. Na opzoekwerk online vind ik dat je via de huisvestingsdienst van de universiteit kan bemiddelen om het contract op te zeggen. Maar dat de kotbaas niet verplicht is om daar op in te gaan.

Mijn eeuwige dank voor wie hier een antwoord op weet
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    als er geen clausule over verbreking van de huurovereenkomst staat, is er geen verbreking meer mogelijk. je bent akkoord gegaan en moet dus huren...

Isolatie/tocht zijn op zich geen redenen om de huurovereenkomst te verbreken. Je kan wel altijd eens bij stad langsgaan en checken of de huisbaas wel de toelating heeft om daar koten te hebben en/of er nog andere problemen gekend zijn.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ok, bedankt voor het snelle antwoord!
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

Banned
    iTrader
    4 (100%)
    Iets belangrijk, niet vermeld op website vdab:

ik sta een half jaar op de wachtlijst en schrijf mij terug in in een school (morgen), mag je dan een studentenjob aangaan direct daarna?

Ik hoorde net van niet, door de pas gelopen wachttijd. Vind er dus niets over terug op vdab.
    Laatst gewijzigd door maxkes; 1 juli 2012 om 16:49

Member Afiscaliteit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen hoe wisselkoersen bepaald worden? Heeft dat ook te maken met vraag en aanbod? Speculatie?

Bijvoorbeeld als Griekenland morgen de Drachme weer invoert aan 1:1 tegenover de Euro, dan zal het niet lang duren voordat we op 1:2 staan. Hoe komt dit? Wie bepaalt dit?

Member Battou's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vraagje ivm opzegging van een huurcontract.

Op 1 februari gaat het 3e jaar in, maar we willen de huur stop zetten. Ik weet dat je dit drie maanden op voorhand kenbaar moet maken, en dat er dan 1 huurbedrag boete moet betaald worden.
    Ik wil echter volledige duidelijkheid over wanneer het 1 maand wordt en niet 2 maand.

Is de datum van opzegging daarvoor bepalend? Of de datum dat je effectief weg bent? Op inet kan ik terugvinden dat het vanaf het derde jaar is, maar wat dan..?
    Mij lijkt het tweede het meest logisch, maar wil even zeker zijn.
    -There is no fate but what we make -

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Misschien een domme vraag...

Ik ben onlangs als zelfstandig in bijberoep begonnen. Al heb ik een attest van bedrijfsbeheer is er toch het één en ander dat me ontgaat.

Voornamelijk....

Ik dacht dat als je inkomsten had, bvb 100E van een opdracht, dat die opdracht ook rechtstreeks terug naar investeringen 'moest' gaan. Bvb aankoop van materiaal.

Maar een vriend/collega van mij zegt dat je eigenlijk het geld mag besteden zoals je maar wilt. (uiteraard wel de kosten en bijdragen betalen).

Is dit laatste dan juist?

Member
    iTrader
    37 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht

Ik ben onlangs als zelfstandig in bijberoep begonnen. Al heb ik een attest van bedrijfsbeheer is er toch het één en ander dat me ontgaat.

Voornamelijk....

Ik dacht dat als je inkomsten had, bvb 100E van een opdracht, dat die opdracht ook rechtstreeks terug naar investeringen 'moest' gaan. Bvb aankoop van materiaal.

Maar een vriend/collega van mij zegt dat je eigenlijk het geld mag besteden zoals je maar wilt. (uiteraard wel de kosten en bijdragen betalen).

misschien begrijp ik je verkeerd, maar wat is het nut dan van inkomsten als je ze nooit voor jezelf mag gebruiken?

Approved 9-lifer Gromme's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    Ja, inderdaad, maar ik dacht altijd dat je die wel voor je eigen mocht gebruiken maar dan naar je job toe (investering in materiaal enz...)

Member Kunlun's schermafbeelding
    iTrader
    40 (100%)
    Situatieschets:

- 25 jaar
    - ik ben werkende vennoot in een horeca-zaak (dus zelfstandige)
    - bezit over een goed gevuld spaarpotje (recent een groot deel overgezet naar Rabo online spaarrekening)

Ben de laatste weken pas beginnen zien naar pensioensparen eigelijk (foei foei ) en al de fiscale voordelen, nu heb ik info vergaard over pensioensparen en VAPZ ( vrij aanvullend pensioen voor zelfstandigen) maar ik kan moeilijk vergelijkingspunten vinden om daar dan mijn conclusies uit te trekken...

Is het mogelijk om beide te nemen en dus beschikken over beide fiscale voordelen alsook de sociale voordelen van VAPZ?

Alvast bedankt

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Je kan ze perfect combineren.

Een VAPZ is fiscaal wel interessanter, dus als je moet kiezen kies je best een VAPZ. Als het in de context is van een vennootschap, moet je kijken naar een IPT. Via een IPT is ook een backservice mogelijk.
    Kijk ook eens voor de combinatie VAPZ + gewaarborgd inkomen of IPT en gewaarborgd inkomen. Aan uw leeftijd zal de premie al bij al meevallen, en het is geen overbodige luxe gezien de erg lage bedragen voor arbeidsongeschikte zelfstandigen.

Ga eens langs bij je makelaar of bank en overloop alles eens.
    Controleer de kosten: instapkosten en (mogelijks) beheerskosten. Beheerskosten zijn de 'gevaarlijkste'.
    .

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afiscaliteit Bekijk bericht
    Ik heb eigenlijk nooit echt begrepen hoe wisselkoersen bepaald worden? Heeft dat ook te maken met vraag en aanbod? Speculatie?

Bijvoorbeeld als Griekenland morgen de Drachme weer invoert aan 1:1 tegenover de Euro, dan zal het niet lang duren voordat we op 1:2 staan. Hoe komt dit? Wie bepaalt dit?
    Vraag en aanbod.

Hoe meer vraag naar een munt, hoe hoger die staat relatief ten opzichte van een andere munt.

Dit is natuurlijk enkel het geval indien de centrale bank niet ingrijpt. Een centrale bank kan de wisselkoers beïnvloeden, bv. door geld te drukken.
    .

Member Time's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gromme Bekijk bericht

Voornamelijk....

Je mag met dat geld zelfs honderden eitjes van kindersurprise kopen als je dat wil. Wat je ermee doet is 100% vrije keuze.

Simpel uitgelegd werkt jouw systeem zo:
    Je haalt omzet, het geld incasseer je. Klaar.
    Om die omzet te halen maak je kosten, hoe je die betaalt is niet relevant.
    Omzet - bewezen kosten = winst => belastbaar.
    WANN DU DEINE PFERDEKOPF NICHT GESCHLOSSEN HALT GEHEN WIR DU EINEM FACIAL GIEBEN

Approved 9-lifer
    iTrader
    24 (100%)
    Weblogs
    11
    Heb even gezocht op het forum waar ik deze vraag het beste kan stellen maar ik denk dat hier de meeste De Tijd-abbonees zitten. Kan iemand mij toevallig een screenshot (of pdf) van dit artikel bezorgen: Netto.be

Zou super zijn. Quote me aub dan krijg ik meteen een melding, anders zie ik het misschien over het hoofd.
    I just burned 3000 calories. I forgot there was a pizza baking in the oven.
    C55H104O6
    9lives 2013 fanmail. Deel 1. Deel 2. Deel 3.
    9lives 2014 fanmail. Deel 1.

Pagina 14 van 54 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten