Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 597
    Member Gandalf1993's schermafbeelding
    iTrader
    0

Welk bank is de beste?

beste ,

ik ben 17jaar en wil me aansluiten bij een bank omdat ik vanaf volgend maand aan een weekend-job ga beginnen. Nu , ik zou graag jullie ervaringen te horen krijgen en de voordelen bij een aansluiting. Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.
    MVG Gandalf1993

Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    deutche bank of argenta werden hier het meest aangeraden dacht ik...
    rabobank voor internetbankieren

kzou nie weten wat er goed is aan fortis, kzit er zelf bij, maar kben gewoon te lui om te veranderen
    |^^^^^^^^^^^^^^^^^^\||____
    |....The BEER TRUCK.... ||||'""|""°\_,__
    |___MIJN VIDEOS__l||__|__|___|) _____|
    |(@)(@)""""""""""""**|(@)(@)****|(@)|
    COPY THE BEER TRUCK INTO YOUR SIG TO HELP THE WORLD HAVE MORE BEER! AYE!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Deutsche Bank is gratis, zichrekening, spaarrekening en mastercard.

Ik heb ook een Fortis rekening aangezien ik hun online banking slick vind maar ga dit wss binnenkort afsluiten (tis nimeer gratis)
    safir Thom4s

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Vergelijk spaarrekeningen** (België) - Spaargids.be

Laat u niet leiden door "wat de vrienden, de familieleden" zeggen.
    Kijk gewoon naar de cijfers.
    Vergeet ook niet de kosten in rekening te brengen. Vooral bij grootbanken kan dat al eens dik tegenvallen.

Geld afhalen kunt ge tegenwoordig overal en met internet-spaarrekeningen -zichtrekeningen is niks mis.

Val niet voor de klassieke "jongeren-spaarrekening / zichtrekening"-truc van grootbanken. Daar bedoel ik mee: ja, die zijn misschien wat voordeliger kostengewijs, maar de bank rekent op uw luiheid (Dude87 sprak er al over.) om niet meer van bank te veranderen eens ge geen "jongere" meer zijt.
    Never trust a computer you can't throw out a window. - Steve Wozniak

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Deutsche Bank gaat u echter mogelijk niet accepteren, ze richten zich niet op studenten maar op de wat meer kapitaalkrachtige spaarders en beleggers (dixit DB zelf, toen ze mij als toch nog niet eens zo arme student weigerden).

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Voor jongeren denk ik dat de meeste banken wel meevallen. Maar wegens enkele slechte ervaringen het laatste half jaar met Fortis ben ik overgestapt naar Argenta. Ik zou niemand aanraden om nog naar Fortis te gaan, maar dat is mijn mening natuurlijk. Een goed kantoor kan veel wonderen doen. Let inderdaad op de kosten die komen wanneer je geen jongere meer zal zijn ( 25 of 26 jaar dacht ik, dus wel nog ver weg voor jou )
    PS3: Nteractive
    Wii u: Nteractive

Approved 9-lifer Handsome Hermit's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Deutsche Bank gaat u echter mogelijk niet accepteren, ze richten zich niet op studenten maar op de wat meer kapitaalkrachtige spaarders en beleggers (dixit DB zelf, toen ze mij als toch nog niet eens zo arme student weigerden).
    Raar. Ik ben ook een (arme) student en mij hebben ze niet geweigerd.

Internetbankieren via Deutsche Bank werkt goed, maar als het naar andere banken moet gaan, duurt het soms wel even. Ook overschrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening gaat niet zo snel. Dat gaat bij Argenta veel sneller.
    Grootste voordeel is dat Deutsche Bank u ook een fatsoenlijke interest geeft op uw zichtrekening. Dat was ooit 1%, nu nog 0,5%. Bij andere banken is dat dikwijls zo goed als 0. Verder geen gezeik met het afdrukken van afschriften. Die sturen ze gratis op. De mastercard van deutsche bank is ook volledig gratis. De limieten -om geld af te halen uit een bankautomaat- zijn hier ook hoger van dan die bij argenta.
    Laatst gewijzigd door Handsome Hermit; 9 augustus 2011 om 11:51
    Nihil agit qui diffidentem verbis solatur suis.
    Is est amicus qui in re dubia re juvat, ubi re est opus.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    wat vinden jullie van keytrade?

Approved 9-lifer Handsome Hermit's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Binckbank is goedkoper dan Keytrade. Het systeem tussen beiden verschilt beperkt en voorkeur is een kwestie van smaak.
    Zelf zit ik bij Binck omdat dat in der tijd een pak goedkoper was dan Keytrade.
    Nihil agit qui diffidentem verbis solatur suis.
    Is est amicus qui in re dubia re juvat, ubi re est opus.

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit Bekijk bericht
    Raar. Ik ben ook een (arme) student en mij hebben ze niet geweigerd.

Internetbankieren via Deutsche Bank werkt goed, maar als het naar andere banken moet gaan, duurt het soms wel even. Ook overschrijven van uw spaarrekening naar uw zichtrekening gaat niet zo snel. Dat gaat bij Argenta veel sneller.
    Grootste voordeel is dat Deutsche Bank u ook een fatsoenlijke interest geeft op uw zichtrekening. Dat was ooit 1%, nu nog 0,5%. Bij andere banken is dat dikwijls zo goed als 0. Verder geen gezeik met het afdrukken van afschriften. Die sturen ze gratis op. De mastercard van deutsche bank is ook volledig gratis. De limieten -om geld af te halen uit een bankautomaat- zijn hier ook hoger van dan die bij argenta.
    Mja, misschien zit je er al een tijdje bij? Vroeger accepteerden ze wel studenten, maar nu blijkbaar niet meer. Afijn je kunt altijd proberen natuurlijk, maar als je (TS) aanvaard zou worden, geef dan wel een seintje want dan ga ik nog eens klagen.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nteractive Bekijk bericht
    Voor jongeren denk ik dat de meeste banken wel meevallen. Maar wegens enkele slechte ervaringen het laatste half jaar met Fortis ben ik overgestapt naar Argenta. Ik zou niemand aanraden om nog naar Fortis te gaan, maar dat is mijn mening natuurlijk. Een goed kantoor kan veel wonderen doen. Let inderdaad op de kosten die komen wanneer je geen jongere meer zal zijn ( 25 of 26 jaar dacht ik, dus wel nog ver weg voor jou )
    Heb hetzelfde gedaan. Zat bij fortis nu bij argenta. Alles is bij deze laatste gratis, terwijl je bij fortis hiervoor je geldbeugel mag opentrekken.
    Money always returns to its true owners

iTrader
    0
    hmm , bedankt voor de reacties .
    Nog een vraagje , weten jullie soms welke extra voordelen je hebt als je voor het eerst voor een bank kiest? vb. extra intrest , 50 euro op je spaarrekening , cinematickets, ...
    Maar ik denk dat ik toch voor argenta ga , nu ik hoor dat er geen kosten zijn

Member Tomba's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Argenta & Deutsche Bank staan in de meeste lijstjes bovenaan omdat ze veel service bieden voor niets (bvb gratis CC) en deftige intrest bieden.
    DB geeft iets hogere interest, Argenta heeft meer kantoren waar je binnen kan springen (DB is maar één kantoor per provincie ofzo)
    Il y a des gens qui parlent beaucoup, mais ne disent rien du tout
    You ever notice how people who believe in creationism look really unevolved?
    My opinion is better than yours.
    Dvd Collection

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Handsome Hermit Bekijk bericht
    Binckbank is goedkoper dan Keytrade. Het systeem tussen beiden verschilt beperkt en voorkeur is een kwestie van smaak.
    Zelf zit ik bij Binck omdat dat in der tijd een pak goedkoper was dan Keytrade.
    BinckBank is, oh ironie, geen bank.

Keytrade is goed als bank, ze hebben echter geen kantoren.

@op: kies voor uw zichtrekening een bank die geen kosten aanrekent. Dat kan ook een grootbank zijn, velen hebben immers ook acties waarbij je tot een bepaalde leeftijd (bv. 23j) geen kosten hebt.

Kies voor je spaarrekening voor een bank (internetbank) met een hoge rente. Let wel op met de hoge getrouwheidspremies: als je regelmatig geld afhaalt van je spaarboekje, dan kan je beter een rekening kiezen met een hogere basisrente en een lagere getrouwheidspremie.
    Of je kan 2 rekeningen openen.
    .

Approved 9-lifer Boterkoek's schermafbeelding
    iTrader
    -1 (33%)
    Weblogs
    7
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kewlbeverage Bekijk bericht
    wat vinden jullie van keytrade?
    Ken niemand die bij die ban is aangesloten, maar ik weet wel dat je €0.05 krijgt per uitgevoerde verrichting.

†15-02-2012†

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Ik zit als student ook bij DB (ondertussen al een 2-tal jaar). Nooit gehoord dat ze studenten weigeren . Zolang ge die 1000 euro kunt storten bij opening is er nog geen probleem?
    Ik vind het wel een duidelijk nadeel dat overschrijvingen altijd een 2-tal dagen later pas arriveren op mijn online DB-rekening (daar haalt DB natuurlijk zijn winst). Ook buitenlandse overschrijvingen ontvangen is lastig. Maar dat weegt niet op tegen de vele voordelen zoals eerder aangehaald.

DB als enige rekening lijkt me wel weer een pak minder interessant, zeker als je geregeld cash geld binnenkrijgt van verjaardagen of bepaalde prestaties die cash uitbetaald worden.

Als jongere is een grootbank zeker een redelijke optie. Dan heb je de kans om alles tegen een goede service fatsoenlijk te leren kennen, en tegen dat het duur wordt kan je dan zelf je keuze maken. Ik heb als jongere bij BNP-Fortis nooit enig probleem gehad, en nu nog steeds niet (hoewel ik het niet meer gebruik).

Een goed lokaal kantoor hebben is inderdaad belangrijk. Mijn vriendin heeft een afkeer gekregen vanwege de superbitch die het Dexia-kantoor in Kuringen bemande. Na 2 minuten discussieren (en denigrerend behandeld worden) door dat rotwicht had ik er ook al meteen genoeg van.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht

Een goed lokaal kantoor hebben is inderdaad belangrijk. Mijn vriendin heeft een afkeer gekregen vanwege de superbitch die het Dexia-kantoor in Kuringen bemande. Na 2 minuten discussieren (en denigrerend behandeld worden) door dat rotwicht had ik er ook al meteen genoeg van.
    Dat is denk ik voor iedereen verschillend. Ik persoonlijk heb dezer dagen echt geen bankkantoor meer nodig, ik zou niet weten waarvoor ik daar nog naar toe zou gaan? Ik ben midden in de 20 en de keren dat ik in een bankkantoor ben geweest is bijna op één hand te tellen (niet meegerekend de keren om geld af te halen)

iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf Bekijk bericht
    Ik zit als student ook bij DB (ondertussen al een 2-tal jaar). Nooit gehoord dat ze studenten weigeren . Zolang ge die 1000 euro kunt storten bij opening is er nog geen probleem?
    Zover ben ik nooit geraakt. Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, is letterlijk wat ze gezegd hebben.

Approved 9-lifer GigaPixels's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Ik raad spaargids.be aan: ga daar is een kijkje nemen en vergelijk wat elke bank te bieden heeft.

Zorg dat je zoveel mogelijk voordeel kan halen uit het feit dat je nog student bent.

Succes!
    9lives' hack fiasco: 1 | 2 | 3

iTrader
    0
    bedankt voor de reacties mensen .

Pagina 1 van 30 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten