Pagina 2 van 30 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 597
    Member
    iTrader
    0
    sinds fortis BNP Paribas is geworden dikken brol
    dit zijn mijn ondervindingen althans

ik zit 99% in het buitenland voor werk en prive en dan moet je aan je geld kunnen
    voor je eten, taxi, hotel etc... wat dan ook te betalen of een vliegtuigticket ingeval van nood
    en bij fortis loopt het echt serieus fout, op voorhand laat ik het fortiskantoor mijn debetkaart deblokkeren voor het buitenland -> ofwel werkt de kaart niet waar maestro ondersteunt word ofwel blokkeren ze de kaart direct en is ze onbruikbaar
    hetzelfde voor mijn visa kaart die ik bij fortis heb, gewoon weigeren te werken bij geldafhalingen of online betalingen

plus als het dan werkt rekenen ze 15 tot 30 euro meer aan voor het zelfde bedrag dat ik afhaal met mijn citibank debetkaart
    recent heb ik 2 rekeningen geopend bij citibank en de kosten voor afhalingen zijn zeer laag in het buitenland tegenover fortis plus de kaarten werken echt overal en er zijn dan nog is overal ter wereld een overvloed aan citibank automaten waar je in je eigen taal bediend word en daar gaat het geld direct van je rekening aan hun eigen automaten en dat is veel overzichtelijker dan BNP Paribas

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sneeuwzwart Bekijk bericht
    Dat is denk ik voor iedereen verschillend. Ik persoonlijk heb dezer dagen echt geen bankkantoor meer nodig, ik zou niet weten waarvoor ik daar nog naar toe zou gaan? Ik ben midden in de 20 en de keren dat ik in een bankkantoor ben geweest is bijna op één hand te tellen (niet meegerekend de keren om geld af te halen)
    Als startend bankgebruiker lijkt mij een goed lokaal kantoor toch handig. Dat verlaagt de drempel en dan kan je altijd wel ergens met je vragen terecht.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gandalf1993 Bekijk bericht
    beste ,

ik ben 17jaar en wil me aansluiten bij een bank omdat ik vanaf volgend maand aan een weekend-job ga beginnen. Nu , ik zou graag jullie ervaringen te horen krijgen en de voordelen bij een aansluiting. Ik heb van een aantal vrienden en familie gehoord dat BNP Paribas (fortis) het beste is. Ik hoop dat jullie me kunnen verder helpen.
    MVG Gandalf1993
    Blijf maar ver weg van banken zoals fortis (echte afzetters), KBC, Dexia. Deze banken kosten u meer dan ze opbrengen. Die moet je echt betalen om uw geld te beheren.

Ga naar een bank zoals argenta waar zowat alles gratis is.

Tenzij je echt nood hebt aan een bankkaart waarmee je aan enorm veel automaten geld kan afhalen, kan je overwegen om bij fortis te gaan.
    Al vermoed ik dat dat niet direct in uw geval nodig is.

Member
    iTrader
    0
    Met een bankkaart van argenta kan je overal geld afhalen hoor. Meer nog, dit is volledig gratis. Als je met een fortis kaart geld afhaalt aan een automaat bij kbc zullen ze je hiervoor een kost aanrekenen.
    Money always returns to its true owners

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Zover ben ik nooit geraakt. Ik zuig het niet uit mijn duim hoor, is letterlijk wat ze gezegd hebben.
    Wanneer en hoe heb je je aanvraag bij DB dan gedaan? Ik heb vorige online alles ingevuld en ondertussen (vorige week) alle nodige papieren opgestuurd. Ik ben ook student en wacht nu ook af op bevestiging. Ze kunnen u toch moeilijk weigeren een rekening te openen?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jawadde001 Bekijk bericht
    Met een bankkaart van argenta kan je overal geld afhalen hoor. Meer nog, dit is volledig gratis. Als je met een fortis kaart geld afhaalt aan een automaat bij kbc zullen ze je hiervoor een kost aanrekenen.
    Ben je daar zeker van?

Ik herinner me dat ik vroeger (jaren terug) bv met een kaart van argenta aan veel (van andere banken) automaten geen geld kon afhalen.

Misschien is dat ondertussen al veranderd.
    (maakt ook meteen duidelijk hoe weinig ik eigenlijk die kaart daarvoor gebruik)

Approved 9-lifer chosen1's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blacki Bekijk bericht
    Blijf maar ver weg van banken zoals fortis (echte afzetters), KBC, Dexia. Deze banken kosten u meer dan ze opbrengen. Die moet je echt betalen om uw geld te beheren.

Ga naar een bank zoals argenta waar zowat alles gratis is.

Tenzij je echt nood hebt aan een bankkaart waarmee je aan enorm veel automaten geld kan afhalen, kan je overwegen om bij fortis te gaan.
    Al vermoed ik dat dat niet direct in uw geval nodig is.
    Gij weet duidelijk niet waar ge het over hebt

Bij KBC betaalt ge geen euro tot ge ouder dan 25 bent.
    Zelfs een Visa kaart kunt ge gratis krijgen tot uw 26ste.

Waarom zou je als student een gratis rekening, bankkaart, ... weigeren bij een bank waar overschrijvingen het snelst verlopen, ze 1000den kantoren hebben zodat ge geen 30km moet rijden voor ge het dichtsbijzijnde kantoor vindt, ge deftige service krijgt, ...

Andere banken zeggen misschien dat ze gratis zijn maar dan naaien ze u wel op een andere manier.

Dus dan liever een bank met volledige service die u (na uw 25ste) geld vraagt voor de zeer goede service die ze bieden dan moeten zoeken naar een kantoor als ge ooit eens iets wilt regelen.
    .

Crew Member Tweak37's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door e.House Bekijk bericht
    Wanneer en hoe heb je je aanvraag bij DB dan gedaan? Ik heb vorige online alles ingevuld en ondertussen (vorige week) alle nodige papieren opgestuurd. Ik ben ook student en wacht nu ook af op bevestiging. Ze kunnen u toch moeilijk weigeren een rekening te openen?
    Aanvraag gedaan eind mei, begin juli eindelijk bericht gekregen... dat ik geweigerd was. Dan navraag gedaan waarom (was niet duidelijk) en dan kwam er zo'n verhaaltje uit. In feite was het nog straffer want mijn vriendin zou medehouder geweest zijn en die werkt al, maar dan nog was ik als student blijkbaar een te grote risicofactor. Ze zeiden dat ze in het verleden teveel studenten hadden die in het rood gingen (wat mogelijk is bij hun), en dat ze daarom geen studenten meer willen. Vind het allemaal redelijk absurd. Ze zeiden wel dat wanneer we opnieuw aanvraag deden zonder (krediet)kaarten aan te vragen dat we dan wel mogelijk geaccepteerd zouden worden, maar daar heb ik natuurlijk vriendelijk voor bedankt. Op zich kan ik nog enigszins begrijpen dat ze mij geen kredietkaart willen geven, maar om daarvoor de hele rekening te weigeren? Die hadden ze ook gewoon op de naam van mijn vriendin kunnen zetten. Bovendien bieden ze die automatisch aan bij de inschrijving. En dat dat allemaal zo vreselijk lang moet duren... ben dan maar naar ING geweest en dat was op een dag geflikt, vroegen zelfs niet naar financiele gegevens ofzo. In de toekomst mss uitkijken naar een hoogrentende spaarrekening bij argenta of rabobank ofzo, maar db daar zien ze me niet meer terug.

Tenzij om wat frustraties af te reageren miss, dus als ze jou wel accepteren mag je dat altijd melden.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tweak37 Bekijk bericht
    Aanvraag gedaan eind mei, begin juli eindelijk bericht gekregen... dat ik geweigerd was. Dan navraag gedaan waarom (was niet duidelijk) en dan kwam er zo'n verhaaltje uit. In feite was het nog straffer want mijn vriendin zou medehouder geweest zijn en die werkt al, maar dan nog was ik als student blijkbaar een te grote risicofactor. Ze zeiden dat ze in het verleden teveel studenten hadden die in het rood gingen (wat mogelijk is bij hun), en dat ze daarom geen studenten meer willen. Vind het allemaal redelijk absurd. Ze zeiden wel dat wanneer we opnieuw aanvraag deden zonder (krediet)kaarten aan te vragen dat we dan wel mogelijk geaccepteerd zouden worden, maar daar heb ik natuurlijk vriendelijk voor bedankt. Op zich kan ik nog enigszins begrijpen dat ze mij geen kredietkaart willen geven, maar om daarvoor de hele rekening te weigeren? Die hadden ze ook gewoon op de naam van mijn vriendin kunnen zetten. Bovendien bieden ze die automatisch aan bij de inschrijving. En dat dat allemaal zo vreselijk lang moet duren... ben dan maar naar ING geweest en dat was op een dag geflikt, vroegen zelfs niet naar financiele gegevens ofzo. In de toekomst mss uitkijken naar een hoogrentende spaarrekening bij argenta of rabobank ofzo, maar db daar zien ze me niet meer terug.

Tenzij om wat frustraties af te reageren miss, dus als ze jou wel accepteren mag je dat altijd melden.
    Toch wel schandalig, ook vervelend dat ze je zo lang hebben laten wachten. Ik hoop dat het bij mij vlotter gaat verlopen en ik zal hier zeker laten weten als ik al dan niet wordt geaccepteerd.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chosen1 Bekijk bericht
    Gij weet duidelijk niet waar ge het over hebt

Bij KBC betaalt ge geen euro tot ge ouder dan 25 bent.
    Zelfs een Visa kaart kunt ge gratis krijgen tot uw 26ste.

Waarom zou je als student een gratis rekening, bankkaart, ... weigeren bij een bank waar overschrijvingen het snelst verlopen, ze 1000den kantoren hebben zodat ge geen 30km moet rijden voor ge het dichtsbijzijnde kantoor vindt, ge deftige service krijgt, ...

Andere banken zeggen misschien dat ze gratis zijn maar dan naaien ze u wel op een andere manier.

Dus dan liever een bank met volledige service die u (na uw 25ste) geld vraagt voor de zeer goede service die ze bieden dan moeten zoeken naar een kantoor als ge ooit eens iets wilt regelen.
    Ik denk dat jij niet weet waarover je het hebt..

KLopt dat bij veel grootbanken alles gratis is tot 25.. maar dan betaalt ge wel voor alles..

Bij argenta blijft alles gratis, ook visakaart.
    En ze naaien u daar niet.. klanten naaien is typisch voor grootbanken.

En de service bij een kleine bank is doorgaans veel beter/vriendelijker en persoonlijker dan bij een grootbank.

En overschrijvingen verlopen bij argenta ook zeer snel.. zo niet sneller dan bij KBC.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Ik zit bij een grootbank en ik betaal nergens voor. Heb Visa-kaart (gratis bij een bijstandsverzekering waarvoor ik geen betere vindt), heb 4 rekeningen, kan aan het loket voor verrichtingen (wel enkel spaarboekje), ...

De service bij m'n bank? Wel, die zie ik niet (toch niet als bankier). Gewoon omdat ik nooit naar het loket moet behalve om een lening af te ronden. En dat gaat best wel vlug en vriendelijk.

Ik snap dus ook niet waarom iedereen zo denigrerend doet over grootbanken. Ik zou niks anders willen.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    Ik zit bij een grootbank en ik betaal nergens voor. Heb Visa-kaart (gratis bij een bijstandsverzekering waarvoor ik geen betere vindt), heb 4 rekeningen, kan aan het loket voor verrichtingen (wel enkel spaarboekje), ...

De service bij m'n bank? Wel, die zie ik niet (toch niet als bankier). Gewoon omdat ik nooit naar het loket moet behalve om een lening af te ronden. En dat gaat best wel vlug en vriendelijk.

Ik snap dus ook niet waarom iedereen zo denigrerend doet over grootbanken. Ik zou niks anders willen.
    Het is miss omdat jij een "grootgeldbezitter" bent dat je een aantal gunsten krijgt bij de grootbanken. Maar om in het algemeen enkele belangrijke verschillen op te sommen:
    - lagere rente bij grootbanken
    - PC banking kost geld
    - kredietkaart kost geld
    - ...

Member fortuneke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    bij citibank moet ge zeker niet gaan (bende afzetters met hun torenhoge rentes) of kleine banken
    beste nog altijd bij KBC / Dexia ( die zijn nog altijd meest eerlijkst tegen u
    Gamer since 1990 !Trance 4 Life
    pc specs: Corsair Carbine 540 air , intel I5 4670K , Coolermaster Hyper 212 evo , MSI Z87-G45, 8GB DDr3 1600 mhz , MSI GTX 780 OC , HX 650W gold , Samsung Evo 250GB
    Hardware Geek & Advisor !

Member SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Rabobank voor spaarrekening en DB/Argenta/Record voor je zichtrekening met gratis kredietkaarten.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chosen1 Bekijk bericht
    - Bij een andere bank kan je bijna dubbel zoveel rente krijgen per jaar.
    - Meeste grootbanken rekenen kosten aan voor zichtrekening, kredietkaarten etc.
    - Qua service, in de laatste 10 jaar ben ik misschien tweemaal fysiek naar de bank geweest? Vooral voor studenten is dit compleet nutteloos.
    - Overschrijvingen zijn bij elke bank traag .
    "Do, or do not. There is no try." - Yoda, Jedi Master

Member Dubbelpunt's schermafbeelding
    iTrader
    5 (86%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meino Bekijk bericht
    Ik zit momenteel voor alles bij Fortis.

Ik ga mijn spaarrekening verhuizen naar Rabobank als ik deze link bekijk:
    -> Basisrente Rabobank:1.90%
    -> Basisrente Fortis: 1.00%

Ik heb ze in alle geval reeds een mailtje gestuurd.

Banned
    iTrader
    0
    amai 17 jaar zijn en nog geen bankrekening hebben bestaat dus nog in ons land naart schijnt. ik had al een bankrekening toen ik nog in de mama hare buik zat.

ik ben van kbc veranderd naar rabobank dit jaar.

Member
    iTrader
    0
    eens je wat gespaard hebt, is het belangrijk dat je een goede adviseur hebt.

Toen ik verhuisd ben, ben ik van kantoor veranderd. Maar ik merkte al direct dat de nieuwe adviseur mijn behoeften/mijn toekomstplannen niet goed kon inschatten. Ben dan maar direct terug naar mijn oude adviseur gegaan: die belt mij regelmatig eens op (als er iets interessant is bv.)
    Ik ga naar dezelfde bank als mijn ouders.

Misschien hebben jouw ouders ook een goed contact met de bedienden van hun bank?

Member
    iTrader
    0
    Ik doe alles online en heb dus geen nood aan hulp van een bankbediende. Het voordeel van argenta tegenover een volledige onlinebank is dat er toch nog kantoren zijn voor het geval dat.

Een zeer mooie combinatie lijkt me:
    Zichtrekening (+kredietkaar) bij argenta
    Spaarrekening bij Rabobank.

Zo is het bij mij althans en ben er heel tevreden over.
    Money always returns to its true owners

Member
    iTrader
    8 (100%)
    Mijn ouders en ik zitten bij keytrade, heel tevreden over. Overschrijvingen duren doorgaans maar een dag of 2. Alleen de kredietkaart is daar betalend (€20 per jaar, wat nog meevalt denk ik), maar daarvoor heb ik argenta.

Member
    iTrader
    0
    Hahahahah Dit is een hilarische vraag! Iedere bank is goed maar neem gewoon de voordeligste vergeet alleen niet dat banken geen liefdadigheidsinstellingen zijn. En ze zullen er alles aan doen om zoveel mogelijk geld uit je te halen

Pagina 2 van 30 EersteEerste 12345612 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten