Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 33
    Member
    iTrader
    0

Op kot met leefloon?

Beste forumers,

Ik ga volgend academiejaar op kot te gent. Nu heb ik een kot gevonden voor de totale prijs van 259€ / maand. (kosten inbegrepen)

Ik zal morgen moeten langsgaan om mijn kot te bezichtigen en eventueel tekenen. Ik heb echt dringend informatie nodig en mijn plaatselijke OCMW is voor de rest van de week gesloten. (ik ontvang reeds een leefloon -> woon nog steeds bij mijn ouders) Please help!!

- Heb ik recht op een HOGER leefloon indien ik hier ga wonen zonder dat dit mijn domiciliëringsadres wordt?

- Heeft iemand een idee hoeveel ik zal krijgen per maand van het OCMW indien ik effectief meer zal krijgen? (ontvang nu €430/maand-> bij mijn ouders)

Echt wel bedankt!

Member
    iTrader
    1 (100%)
    heb je geen recht op een gesubsidieerd kot als je al een leefloon trekt ? >.>
    *** Also sprach Zarathustra ***

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    53 (98%)
    Leefloon en nog bij de ouders wonen.
    2 maanden terug wees ik al op de onveiligheid van de wachtwoorden bij 9lives. Tijdens de downtime hebben ze alle kritische threads verwijderd.
    http://i.imgur.com/t9X2Yrd.png

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hmmm.. Bekijk bericht
    - Heb ik recht op een HOGER leefloon indien ik hier ga wonen zonder dat dit mijn domiciliëringsadres wordt?
    Nee.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    als je officieel nog thuis woont, blijft je situatie gelijk.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    als je officieel nog thuis woont, blijft je situatie gelijk.
    Bedankt voor uw reactie echt waar!

Als je een studiootje vindt waar je je kunt domiciliëren krijg je dan een hoger leefloon en hoeveel zal die +/- bedragen? (het is onmogelijk om met mijn leefloon rond te komen op een kot)

Kan je zeggen tegen je kinderbijslagfonds dat het kindergeld nog steeds op het rekeningnummer van de ouders moet gestort worden?

Member
    iTrader
    0
    het is onmogelijk om met mijn leefloon rond te komen op een kot
    Brugge heeft een prima treinverbinding met bv Gent.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    + met jouw leefloon word je aanzien als zelfstandig student (het minimuminkomen voor zelfstandig student is namelijk berekend op exact jouw situatie) en heb je recht op een vrij grote studiebeurs.

Je hebt geen recht op een campuskaart of een schooltreinkaart (omdat je een inkomen hebt), maar een abonnement kan je betalen met die studiebeurs.
    "A confident people is not exclusive. A great religion affirms other religions. A great culture affirms other cultures. A great nation affirms other nations. A great individual affirms other individuals, validates the being-ness of others and the vitality." ~ Leonard Cohen

Member Kingfisher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gij woont bij uw ouders en ontvangt een leefloon?!? En nu op kot mét leefloon. Goh, ik zal aan jou denken als ik deze maand weer mijn voorafbetaling van mijn belastingen doe. En doe de groeten aan al die studenten die 's avonds opdienen op restaurant om hun studies te bekostigen.
    Reven is voor mietjes
    If I wanted to drive a mercedes, I would have taken a taxi.
    Think of how stupid the average person is, and then think about how half the population is even more stupid than that.

Member
    iTrader
    57 (100%)
    Bedankt voor uw reactie echt waar!

Als je een studiootje vindt waar je je kunt domiciliëren krijg je dan een hoger leefloon en hoeveel zal die +/- bedragen? (het is onmogelijk om met mijn leefloon rond te komen op een kot)

Kan je zeggen tegen je kinderbijslagfonds dat het kindergeld nog steeds op het rekeningnummer van de ouders moet gestort worden?

Zou gij niet voor werk zoeken gij stuk parasiet? ipv te teren op het geld van werkende mensen kunde mss zelf eens wa moeite doen ipv alles gratis te willen krijgen.
    What you call faith, I call a sorry excuse,
    cloak and daggers murder the truth.
    The bitter taste, there's nothing else,
    I'll bow for your king when he shows himself.

Member
    iTrader
    0
    Waarom krijg jij eingelijk een leefloon?

Member Drakinus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bij mijn weten is een leefloon alleen toegekend aan mensen die als werkende of werkzoekende zijn ingeschreven. Maar u bent student, u moet nog geen belastingen betalen of dergelijk, als je je domicile laat bij je ouders trekken deze ook nog steeds kindergeld.
    Maar hier heb je wat meer informatie over het leefloon
    ┌─┐
    ┴─┴

_ರೃ
    -"I find your statement quite silly, good Sir."
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. + Erkend lid van Off-topic. Never Forget.

Member azx's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Parasieten, thuis wonen en een leefloon trekken... Van mijn part verbieden ze je een nog te studeren en een leefloon te trekken. Wat is mis met werken?

Member
    iTrader
    18 (95%)
    Huh? Gij woont nog thuis en hebt leefloon?

Member Suphafly's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    haters
    Sleep is the cousin of death
    Last.fm
    SZONE

Member
    iTrader
    0
    Sorry maar jullie hebben mijn gevoelens echt gekwetst!

- Ik werk niet omdat ik dit niet kan. Ik heb 2 prothese als benen! De werkdruk en tempo die in de horeca gevraagd kan ik gewoon niet aan.

- Ik ben nog maar 18 jaar oud dus is het wel normaal dat ik nog bij mijn ouders woon...

- Pendelen tussen Brugge en Gent is niet mogelijk. De woning van mijn ouders is gewoon veel te klein om te studeren.

Ik vind het echt erg dat veel van jullie meteen beginnen te beledigen en mij te beoordelen zonder de situatie echt te kennen.

Het enige dat ik wou was hulp ...

Member
    iTrader
    18 (95%)
    - Ik werk niet omdat ik dit niet kan. Ik heb 2 prothese als benen! De werkdruk en tempo die in de horeca gevraagd kan ik gewoon niet aan.
    We verplichten u toch niet om in de horeca te gaan werken? Dat van dat opdienen was maar een voorbeeld

Banned ULTRAnumb's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1

- Ik ben nog maar 18 jaar oud dus is het wel normaal dat ik nog bij mijn ouders woon...

Banned
    iTrader
    13 (100%)

- Pendelen tussen Brugge en Gent is niet mogelijk. De woning van mijn ouders is gewoon veel te klein om te studeren.

Ik vind het echt erg dat veel van jullie meteen beginnen te beledigen en mij te beoordelen zonder de situatie echt te kennen.

Het enige dat ik wou was hulp ...
    Als ge deze info direct derbij verteld, zult ge al heel wat humanere reactie's mogen verwachten.
    En derbij... 2 prothese's, hebt ge dan officieel geen recht op invaliditeit?

Member Drakinus's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yvezzke Bekijk bericht
    Als ge deze info direct derbij verteld, zult ge al heel wat humanere reactie's mogen verwachten.
    En derbij... 2 prothese's, hebt ge dan officieel geen recht op invaliditeit?
    dan nog, hij is student. Hebt je dan eig al recht op een uitkering? Aangezien je toch nog niet gaat werken.
    ┌─┐
    ┴─┴

_ರೃ
    -"I find your statement quite silly, good Sir."
    + Vaarwel Zwam, het ga je goed. + Erkend lid van Off-topic. Never Forget.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten