Pagina 6 van 42 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 120 van 838
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah Bekijk bericht
    HM heeft inderdaad een heel goed pensioenspaarfonds. 2 weken geleden stond er nog een artikel in de krant over pensioensparen en daar kwam Argenta als beste uit (HM stond er wel niet tussen).
    Tjah, als je niet eens weet dat ERGO een pensioenspaarverzekering heeft, kan je beter zwijgen.. Ni ? By the way, als je iets af zou weten van den Bel 20 zal je zien dat het fonds van bank de groof op de 1ste plaats staat met een gemiddelde van 12% ( sinds 1992), mmm en waar staat argenta daar ???
    En jah ik werk voor ergo maar da maakt ni uit want dit zijn feiten die ik zeg.

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Mocht je iets afweten van economie / beurs, dan zou je weten dat bank De Groof niks te maken heeft met de bel 20...

Je mag me trouwens wel eens zeggen exact welk fonds van Bank De Groof 12% haalt sinds 1992 en wat dit fonds van bank De Groof dan te maken heeft met Hamburg Mannheimer of Ergo.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Member Quxan's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Evelyn Bekijk bericht
    Tjah, als je niet eens weet dat ERGO een pensioenspaarverzekering heeft, kan je beter zwijgen.. Ni ? By the way, als je iets af zou weten van den Bel 20 zal je zien dat het fonds van bank de groof op de 1ste plaats staat met een gemiddelde van 12% ( sinds 1992), mmm en waar staat argenta daar ???
    Het argenta pensioensparen wordt beheerd door Petercam...

Maar hoeveel het onderliggend fonds scoort zegt nog niet veel over je netto rendement.
    Happiness can't buy money.

Approved 9-lifer
    iTrader
    33 (100%)
    1 post en al onmiddellijk erg vriendelijk tegen de posters hier

Member
    iTrader
    0
    Vandaag gebeld door iemand van Ergo Life met de vraag of ik interesse had in openstaande vacatures, omdat ze aan het uitbreiden zijn. Nog iemand?

Member
    iTrader
    21 (96%)
    Gisterenavond een vriend op bezoek gehad die wou praten over ERGO/HM en pensioensparen. Ik heb hem eerlijk gezegd dat hij zijn tijd zou verspillen maar hij bleef toch aandringen dus ben ik er maar op ingegaan... Ik ken zelf heel weinig van de materie maar ben na zijn voorstelling nog steeds sceptisch om het licht uit te drukken, ook waren er enkele vragen die hij noch zijn mentor kon beantwoorden, daarom moest ik deze even op e-mail zetten en hij zou deze voorleggen aan de hogergeplaatsten; wat ik al zeker ga vragen is het volgende:

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    geef een volledig overzicht van elke kost die van de gestorte premies afgaat én een berekening op basis van de huidige rendementen van de onderliggende producten met het exacte totaalbedrag van uiteindelijke opbrengst, waarbij de kosten duidelijk apart vermeld staan.
    Daarnaast nog enkele dingen die ik wil weten, maar ik weet niet hoe ze te formuleren zodat ik er geen vaag antwoord op krijg;

- Het fond waarin men 40 % gaat beleggen (golden future als ik me niet vergis) zou 9 % opbrengen (een prognose die volgens hun nog aan de lage kant ligt). Ik zou graag weten waar ze deze 9 % halen en of ze me dit officieel op papier kunnen zetten
    - Winstdeelname is er volgens mij pas na 4 jaar en pas vanaf je aan een bepaalde theoretische afkoopwaarde zit, welke is deze?
    - Bank Degroof werd meerdere malen vermeld, ze zouden het fonds beheren waarin 40 % wordt belegd, maar welke zekerheid biedt dit mij ? Ik heb ergens gelezen dat er helemaal geen rendementsgarantie wordt gegeven door de verzekeringsonderneming

Dit zijn de vragen waar ik graag een antwoord op wil, maar dan wel niets vaag en ontwijkend, daarom vraag ik hier hoe ik deze best kan verwoorden... en ook, zijn er nog andere dingen die ik kan vragen (profiteer ervan als je zelf iets wil weten)?

Men vriend (die, chapeau btw, helemaal niet opdringerig was, zo goed mogelijk op alles probeerde te antwoorden en ook gwn eerlijk zei als hij het zelf niet wist) ging al mijn vragen aan de juiste personen voorleggen en ik kon zeker een antwoord verwachten !

Member
    iTrader
    0
    Zorg alleszins dat als je iets op papier krijgt, dat er 'garanties' zijn en niet alleen 'prognoses'.

Ik kan je anders ook een voorstel doen:
    "geef mij NU 1000 euro en ik geef je een prognose dat ik je volgend jaar 2000 euro teruggeef!" deal?

Hiapoe
    "At every crossroads on the path that leads to the future, tradition has placed 10,000 men to guard the past.”
    “That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.”

“The governor of Texas, who, when asked if the Bible should also be taught in Spanish, replied that 'if English was good enough for Jesus, then it's good enough for me.”

Member
    iTrader
    21 (96%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    Zorg alleszins dat als je iets op papier krijgt, dat er 'garanties' zijn en niet alleen 'prognoses'.

Ik kan je anders ook een voorstel doen:
    "geef mij NU 1000 euro en ik geef je een prognose dat ik je volgend jaar 2000 euro teruggeef!" deal?

Hiapoe
    Begrijp me niet verkeerd he, ik ben absoluut ni van plan om daar aan pensioensparen te beginnen, maar ik wil gwn zien of er nu eens iemand een duidelijk antwoord kan geven op die vragen, en als dat niet gaat; dan kan ik tenminste eens voorleggen aan mijn vriend van kijk hier moet toch iets louche zijn als ze me geen antwoord kunnen geven op vragen waar ik bij elke bank meteen alles duidelijk op papier kan krijgen, aangezien hij heel overtuigd is van het product dat hij verkoopt

Member Kimme's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    9% is een prognose. Uiteraard is hier geen enkele garantie aan verbonden. Hun fonds draait beduidend lager sinds de opstart.
    Je 40% is dus een risicobelegging. Vrij hoge risicofactor zelfs.
    Enige "zekerheid" die je hebt is 2,5% op 60% van je inleg - een hele resem kosten.
    Hm is op zich niet zo verschillend tov een gemiddeld bankproduct. Ze leggen het alleen iets mooier uit.
    Uiteraard is je vriend overtuigd van het product, het probleem is echter wel dat de meeste medewerkers van hm een zeer beperkte ervaring hebben in de sector en blindelings aannemen dat dit het beste product is.
    In realiteit zijn er andere producten op de markt die veel meer zekerheid bieden met een even hoog rendement...

Member
    iTrader
    0
    Beste, misschien wel wat late reactie, maar ga niet in zee met ergo, want het is allemaal mooipraterij. Wij hadden (ik en mijn vrouw) sinds 2005 tot heden elke maand gespaard voor ons pensioenspaarplan van HM, we zijn begonnen aan 50 euro per persoon en momenteel (het laatste jaar) zaten we inmiddels al aan 75 en 77 euro per maand.

Om even snel uit te rekenen houden zal ik zeggen reken gewoon 6 jaar inleg aan 50 euro per maand dit zou 3600 euro moeten geven, wel ik kan je zeggen na zes jaar inleg schiet er momenteel nog 2145 euro over, men rekent je voor alles torenhoge kosten aan die op het eerste zicht niet in het oog springen voor de modale mens en smeert je dan nog een hoop verzekeringen bij aan gekoppeld aan het plan, die je absoluut niet nodig hebt.

Bij argenta waar ik momenteel zit, kreeg ik een transparante uitleg met zwart op wit het kapitaal dat ik 100% gegarandeerd in handen zal krijgen aan het einde van het contract, men zwaait daar ook niet met extra verzekeringen in het rond, je kan ze wel krijgen als je dat absoluut verkiest.

Toen ik mijn contracten heb opgezegd bij HM, heeft men alle mogelijke middelen ingezet om ons toch maar over te halen om dit niet te doen, men wou absoluut kost wat kost nog eens een gesprek met ons,om ons van gedachten te doen veranderen ...
    Hetgeen ik volkomen begrijp als je zulke winstmarges kunt maken, terwijl ze hiervoor zeer weinig hoeven te doen, behalve de mensen wat paaien en zeer veel beloven en lucht verkopen.

Member $anka's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    heb je het gespaarde kapitaal bij HMI laten staan (premievrij laten maken) of heeft argenta dat over genomen?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zelfde situatie als bij axel, zat ook eerst bij HMI/Ergo. Alles laten weghalen en omgezet naar Argenta.
    It's only luxury when you ain't got it, it's lifestyle when you can't live without it

PSN: darkchild777

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ook ik heb vandaag bezoek gehad van een Ergo verkoper (rond de 35 jaar, BMW 3-Reeks, iPad, net in pak en gel in zijn haar).
    Enfin, het gaat slecht met mij en mijn vriendin. Willen we op ons pensioen dezelfde levensstijl bewaren als we nu hebben... dan dien ik bijna 3.000.000,00 € te sparen.
    Maar gelukkig hebben zij het ideale product, dat voor een maandelijkse som (dat niet nader bepaald werd tijdens het gesprek vandaag) ervoor zal zorgen dat we binnen 35 jaar (pensioen op 67jaar) ons geen zorgen moeten maken en we onze levensstijl niet hoeven aan te passen.

Sorry... maar hoe wil je op 37 jaar 3.000.000€ bijeen sparen? Zonder intrest zou dat 6756€ per maand zijn! Wil zeggen dat ik bovenop onze 2 lonen nog eens moeten bijlenen, enkel en alleen om te sparen. Zijn ons huis, de auto, levensonderhoud, voedsel,... nog niet eens betaald.
    En Ergo kan mij dit voor een veel lager bedrag?! (Liet uitschijnen dat het een 880€ per jaar zou zijn qua pensioensparen, en nog eens een niet nader bedrag daarnaast.)
    Zavantas.EU

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    schitterend. Ik ga toch nog eens een afspraak moeten maken met zo'n maatpakzombie

Member Kimme's schermafbeelding
    iTrader
    31 (100%)
    Afhankelijk van je leeftijd zal je op 880 per jaar een gewaarborgd kapitaal van tussen de 10 en de 20000eur krijgen. De rest zal afhangen van wat hun fonds opbrengt.
    Nu sowieso om 3000000 te dekken ga je inderdaad enorm veel moeten opzij zetten. Er zijn wel enkele producten mogelijk die te combineren vallen maar zon eindbedrag is zo goed als onmogelijk.

Member Ken G's schermafbeelding
    iTrader
    0
    schitterend. Ik ga toch nog eens een afspraak moeten maken met zo'n maatpakzombie
    T'is niet omdat er een maatpakzombie rondloopt dat het bedrijf/product daarom slecht is? ;-)
    ~ Make Love, Not War ~

Approved 9-lifer
    iTrader
    3 (100%)
    Nope. Gisteren trouwens m'n eerste Ergo-klant gehad voor belastingsberekening en rarara... de belastingen van het jaar ervoor waren volledig foutief berekend.

Banned exo's schermafbeelding
    iTrader
    7 (83%)
    Zoals de meesten hier zeggen: HM is a big NO-GO!!!
    Kameraad van mij werkt ook bij HM en heb hem ook al enkele malen over de vloer gehad, en toevallig was ik zaterdag bij een kameraad op bezoek geweest waar ook één van HM binnen zat.
    Nu als je die mannen hun uitleg laat doen en daar niet van afwijkt dan hebben ze geen problemen en is hun uitleg zeer mooi en aannemelijk.
    Maar zodra je wat teveel vragen begint te stellen beginnen die half te flippen. Had hem destijds enkele vragen gesteld die ik van hier op het forum gezien had, waar ik dus al een antwoord op wist, het angstzweet brak hem uit op de moment zelf.

Approved 9-lifer
    iTrader
    0
    21 jaar oud ... eum ja, veel ervaring met zo'n zaken.

Ergo, ik hoor er niks dan slechte dingen over.

Approved 9-lifer
    iTrader
    33 (100%)
    Nope. Gisteren trouwens m'n eerste Ergo-klant gehad voor belastingsberekening en rarara... de belastingen van het jaar ervoor waren volledig foutief berekend.
    Het belastingsvoordeel dat je krijgt met pensioensparen bedoel je dan?
    Kan even niet volgen

Pagina 6 van 42 EersteEerste ... 234567891016 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten