Pagina 4 van 259 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 5180

Discussie: de beurs - Deel 3

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrAnt1c² Bekijk bericht
    Voor 1000 euro koop je best een tracker wil je een ietwat gediversifieerde portefeuille...
    Da's ook mijn mening.

Of je werkt met derivaten (opties, ...)

Member
    iTrader
    25 (100%)
    Kunnen jullie schatten wanneer de € weer zal stijgen van waarde?
    vorige week was 1€ = -+ 1.34 dollar
    nu is het nog maar 1.22 heb ik gezien.

Iemand een klein beetje inzicht hieromtrent?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Euro zal wel verder dalen denk ik, hetgeen niet meteen negatief is voor ons, export vanuit Euro-zone wordt dan weer aantrekkelijker, onze bedrijven klagen al langer dat het lastig werken is door de hoge euro...

Maar blijft moeilijk te zeggen, met de nogal wispelturige Fed die vanalles en nogwat uit hun mouw blijft schudden...
    ello
    Xbox Live: Frantiiiiic

Member
    iTrader
    13 (100%)
    Van zodra de banken terug aan elkaar beginnen lenen zou de dollar wel eens snel terug kunnen dalen, dat is namelijk een van de voornaamste redenen waarom de dollar de laatste weken enorm gestegen is.

De banken vertrouwen elkaar niet meer en vragen zeer hoge rentes op de interbancaire markt. Daardoor zagen vele financiële instellingen zich de laatste weken genoodzaakt om dollars te kopen aangezien men die nergens kon ontlenen. Eens het vertrouwen wat begint terug te keren zou het wel eens kunnen dat veel van die dollars verkocht zullen worden waardoor de euro weer zal stijgen.

Op iets langere termijn is het wel goed mogelijk dat de dollar verder zal stijgen tegenover de euro.

Member
    iTrader
    0
    Moet mij toch serieus inhouden om niet in te stappen. Dat geduld, deels opgelegd door slecht presterende delen in de portefeuille, heeft me in hindsight goed gedaan. Er zijn nu noteringen waar ik nooit meer van durfde dromen. Het blijft voor mij wel binnen de grondstoffen.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    DJI +10% ... ondanks het belabberde consumentenvertrouwen, ik begrijp het nie?
    ello

Member
    iTrader
    25 (100%)
    Dus deze week zal de euro bvb niet meer gelijk aan 1.30 dollar kunnen zijn ?

Member
    iTrader
    2 (100%)
    FT Alphaville » Blog Archive » Is this the real reason for today’s equity market gains?

Member
    iTrader
    80 (98%)
    verdomme en ik mijn aex long daarstraks nog verkopen rond 15u30 met zwaar verlies xD

@frantic : blijkbaar hebben we een moment geraakt waar zelf slecht nieuws niet echt meer deert (hoewel, ik heb stevig gebloed vandaag) en we enkel even opwaarts kijken. Als ik morgen long meega dan verkoop ik mijn gerief alleszins voor opening DJ, liever een bescheiden winst dan zwaar op mn neus gaan.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zou dus veroorzaakt kunnen zijn door pensioenfondsen die massaal aandelen voor obligaties ruilen als ik het goed begrijp?

Zou het kunnen verklaren, maar ik vind het precies toch allemaal maar vreemd hoor?
    ello

Member GhO$T's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Wie begrijpt 'em wel nog dees dagen...
    Maar aan de andere kant, we hebben dalingen van 10% gezien ook de laatste tijd, dus waarom zou het eens niet met dezelfde waarden omhoog kunnen schieten ook.

Toont gewoon aan dat de markt alle zin voor richting kwijt is momenteel, alle handelaren blijven maar zenuwachtig rondhuppelen van long naar short en weer terug, maar niemand weet nog welke richting het eigenlijk uit moet.

Sta meer te kijken van VW deze dagen , nog geen week geleden te koop voor €200/AD , vandaag gepiekt op €1005 waarmee het plots 'het grootste beursgenoteerde bedrijf ter wereld' was .
    Afdekken van giga shortposities kan toch rare dingen doen met een aandeel, wie weet waar dit nog allemaal naartoe gaat.

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Zou dus veroorzaakt kunnen zijn door pensioenfondsen die massaal aandelen voor obligaties ruilen als ik het goed begrijp?

Zou het kunnen verklaren, maar ik vind het precies toch allemaal maar vreemd hoor?
    Volgens mij staat er hetvolgende:
    Fondsen hebben een vast percentage bonds/aandelen.
    Aandelen zakken en bonds doen het goed waardoor nu weer aandelen moeten worden aangekocht (om de balans weer te doen kloppen) in een zeer illiquide markt wat spectaculaire stijgingen tot gevolg heeft.

Approved 9-lifer
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GhO$T Bekijk bericht
    Wie begrijpt 'em wel nog dees dagen...
    Maar aan de andere kant, we hebben dalingen van 10% gezien ook de laatste tijd, dus waarom zou het eens niet met dezelfde waarden omhoog kunnen schieten ook.

Toont gewoon aan dat de markt alle zin voor richting kwijt is momenteel, alle handelaren blijven maar zenuwachtig rondhuppelen van long naar short en weer terug, maar niemand weet nog welke richting het eigenlijk uit moet.

Sta meer te kijken van VW deze dagen , nog geen week geleden te koop voor €200/AD , vandaag gepiekt op €1005 waarmee het plots 'het grootste beursgenoteerde bedrijf ter wereld' was .
    Afdekken van giga shortposities kan toch rare dingen doen met een aandeel, wie weet waar dit nog allemaal naartoe gaat.
    Er is maar een goeie 5% free float op VW, en een gigantische shorting (ik dacht meer dan 15%). Dan kan je het effect al raden.

Volgens mij gaan daar regels uit komen om (significante) derivaatposities te openbaren.

Over de renteverlagingen: ik hoop dat men niet hetzelfde opnieuw zal triggeren: dat men met gigantische geldcreatie de crisis uitstelt, de plooien probeert glad te strijken om dan later een nog veel groter klap rond de oren te krijgen.

@Russian: werk jij nu in de financiële sector? Handelaar? Moet je nu echt meer psychologisch handelen dan fundamenteel? Of is het constant zoeken naar een bodem en hopen dat het geen moeras blijkt te zijn?

Member
    iTrader
    1 (100%)
    FED verlaagt rente naar 1%...
    ello

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slipsnot Bekijk bericht
    Thanx voor al wat uitleg te geven. Zou het er eens met mijn pa moeten over hebben (werkt bij CBFA),
    lees mijn lezersbrief over de CBFA in de humo van 2 weken geleden

waar was het cbfa de voorbije maanden? een bank geraakt niet in problemen in een paar dagen tijd hé...

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Hefboomfondsen verliezen miljarden op VW-aandeel

FRANKFURT - Hefboomfondsen zouden de voorbije dagen zo’n 18 miljard pond (22,5 miljard euro) hebben verloren op het aandeel Volkswagen. Dat bericht de Britse zender BBC. Het aandeel VW maakte de voorbije dagen een nooit geziene koersstijging mee. De Duitse beursautoriteit BaFin kondigde woensdag aan dat er een onderzoek wordt gestart naar mogelijke marktmanipulatie.

Het aandeel van Volkswagen steeg maandag en dinsdag 348 procent. Aanleiding was het feit dat Porsche de meerderheid van de aandelen in handen kreeg en er nog amper 5 procent op de markt beschikbaar was.

Dit was slecht nieuws voor de hefboomfondsen: zij hadden erop gegokt dat het aandeel zou dalen en moesten nu massaal kopen om hun posities in te dekken. Ze hadden op grote schaal geleende aandelen verkocht (zogenaamde short selling) in de veronderstelling dat die in waarde zouden dalen. Maar na de aankondiging van Porsche wilden de fondsen die terugkopen en bleken er niet genoeg stuks beschikbaar. Het aandeel schoot de hoogte in en heel even was Volkswagen het duurste bedrijf ter wereld.

Woensdag had het aandeel VW alweer terrein verloren, meer bepaald 37 procent. Porsche beloofde aan de hefboomfondsen dat het hen ter hulp zou komen. Om verder marktverstoring tegen te gaan, zal het bedrijf hedging transacties tot maximaal 5 procent van het kapitaal van VW neutraliseren. Het aandeel van Porsche steeg woensdag met 43 procent, het meeste in twaalf jaar. Beleggers merken op dat Porsche immers sterk kan profiteren van de koersstijging bij VW.
    maw heel dat gedoe van geleende aandelen is zwans?
    als er niet genoeg aandelen op de markt zijn om die short posities terug te draaien, dan lijkt het me dat er iets niet klopt in de rekening. (dat ze die dus niet lenen)

of zie ik iets over het hoofd?
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    13 (100%)
    The mother of all short squeezes

Vorige week waren 12.9% van de VW aandelen uitgeleend, 37.9 miljoen aandelen, en na de Porsche deal was de feitelijke free float slechts 14.1 miljoen aandelen:

Zondag maakte Porsche bekend dat het 42,6 procent bezit van de aandelen VW en daarbij nog eens via bevriende banken een optie voor een belang van 31,5 procent in handen heeft. Daarmee ligt een belang van 77,7 procent voor het grijpen.

Vermits de Duitse deelstaat Nedersaksen nog altijd een blokkeringsminderheid van 20 procent in handen heeft is de feitelijke free float, of het aantal verhandelbare aandelen beperkt tot 14,1 miljoen aandelen.

De Tijd: VW even grootste beursgenoteerde bedrijf

Member
    iTrader
    1 (100%)
    In het artikel dat russian gepost had stond toch ook iets van iemand die op een gegeven moment 105% van de aandelen in bezit had, een deel dat hij had uitgeleend had en nog moest terugkrijgen en weet ik veel wat nog... Allemaal nogal louche zaken als je het mij vraagt.
    ello

Member Slipsnot's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door clubje Bekijk bericht
    lees mijn lezersbrief over de CBFA in de humo van 2 weken geleden

waar was het cbfa de voorbije maanden? een bank geraakt niet in problemen in een paar dagen tijd hé...
    Moet ge niet aan mij vragen, ik deed daar gewoon vakantiejobke.

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Zinkproducent Nyrstar klimt zonder echt aanwijsbare reden 34 procent tot 2,15 euro. Volgens Wouter Vanderhaegen van KBC Securities is een zogenaamde 'short squeeze' de enige mogelijke verklaring voor dergelijke stijging. Dit wil zeggen dat een plotse stijging van de koers short sellers aanspoort om terug in te kopen om hun positie in te dekken, wat dan weer een sterkere stijging met zich meebrengt. 'De grondstofprijzen zitten ook wel in de lift, maar lang niet genoeg om deze stijging te verklaren', volgens Vanderhaegen
    Vreemde zaken...
    ello

Pagina 4 van 259 EersteEerste 123456781454104 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten