Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34
    Approved 9-lifer Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

De onnozele/kleine vraagjes topic: Cultuur & Reizen Editie

Even ook voor Cultuur & reizen dit topic aangemaakt.
    Ik heb een kleine vraag en vind het daarom vrij zinloos om daar een nieuw afzonderlijk topic voor te maken.

Dus beste leden, mocht je zoals mij een snelle vraag willen stellen, here is the place to be.

Mijn vraag:
    Eind augustus ga ik met mijn vriendin op reis naar zuid-Frankrijk. Nu heb ik het advies gekregen dat als ik mijn wagen onbeheerd achterlaat (ergens op een parking bijvoorbeeld) dat ik dan mijn handschoenkastje best kan openzetten, zodat eventuele dieven kunnen zien dat daar al niets inzit en zo hopelijk niet verder gaan met inbreken.

Iemand die dit kan bevestigen of van kan meepraten?

Thanks!

Member Binoshi's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het kan helpen in sommige gevallen... maar ik denk tegen dat ze in uw handkastje kijken de meerderheid al ingebroken heeft ipv aan de venster te zien of er iets in zit

iTrader
    2 (100%)
    Nja, dat dacht ik ook..
    Zal wss even vaak gebeuren als je gewoon in je eigen land op reis gaat..?!

Agja, we zien wel.. Kun je toch niet veel tegen doen buiten alle waardevolle spullen meenemen en de auto ofc op slot doen

Member W0utR's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Heeft er iemand ervaring met ebookers.ie? Ik heb al een tijdje geleden mijn ticket geboekt, hier ook een bevestigings mail van gekregen, maar ik ben niet zeker hoe het nu zit.

Ga ik op de dag van mijn vlucht gewoon naar de luchthaven om mij in te checken?

iTrader
    2 (100%)
    Staat er in je bevestigingsmail geen extra uitleg of je ticket zelf?

Member ioynerien's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Gewoon met je reispas naar de incheckbalie gaan, die drukken dan je boardingpass af
    Print desnoods voor de veiligheid de bevestigingsmail af
    (heb geen ervaring met die specifieke website, doch het zal wel hetzelfde zijn als met al de rest)

btw: mocht die mail toevallig een PNR code bevatten (amadeus systeem); dan kan je gebruik maken van de handige CheckMyTrip website

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Je krijgt toch een ebookers e-ticket?

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Via Edreams kan je ook goedkope vluchten krijgen. Voorbeeldje: ik ga met mijn vriendin een aantal dagen naar Stockholm om in de archipel te vertoeven en de stad te zien. Via Edreams een vlucht gevonden van 35 euro per persoon (zondag tot vrijdag), die natuurlijk stevig aandikt tot 100 euro per persoon, wat voor het hoogseizoen nog altijd een aardige prijs is. Via Ebookers op dezelfde datum gezocht en daar is de goedkoopste vlucht 2394 euro. De "gewone" prijzen voor andere data zijn vanaf 200 euro.
    Laatst gewijzigd door Avondland; 1 juni 2012 om 21:43

iTrader
    2 (100%)
    verschilt toch redelijk wat in prijs...

Member Toppie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Iemand ervaring met prepaid data abonnementen in Egypte (voor mobiele telefoon)? Mobile vikings rekent 13 euro per MB, wat dus zeker al geen optie is.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb een vraag in verband met een vliegtuigreis en een overstap. Is het verplicht om die overstap te doen? Zijn er eventuele gevolgen voor het niet meegaan op die 2de vlucht?

Concreet: ik ben aan 't kijken voor de goedkoopste vlucht naar Helsinki in september. De heenreis is via een tussenstop in Tallinn. Ik arriveer daar op maandag om 13u15, maar mijn transfer naar Helsinki is pas de dag erna om 10u (of zoiets).
    Het zou mij echter veel beter uitkomen om dan in de namiddag vanuit Tallinn de ferry te nemen naar Helsinki, op 1u30 ong. ben ik er dan.. Zou me toch een pak tijd (en een volledige avond) uitsparen, de prijs voor de ferry (25 à 30 euro) neem ik er dan wel bij.

Member Tonerider's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    mag je met een in amerika gehuurde auto ook in canada rondrijden?

Member Punksjot's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bonzo Bekijk bericht
    Ik heb een vraag in verband met een vliegtuigreis en een overstap. Is het verplicht om die overstap te doen? Zijn er eventuele gevolgen voor het niet meegaan op die 2de vlucht?

Concreet: ik ben aan 't kijken voor de goedkoopste vlucht naar Helsinki in september. De heenreis is via een tussenstop in Tallinn. Ik arriveer daar op maandag om 13u15, maar mijn transfer naar Helsinki is pas de dag erna om 10u (of zoiets).
    Het zou mij echter veel beter uitkomen om dan in de namiddag vanuit Tallinn de ferry te nemen naar Helsinki, op 1u30 ong. ben ik er dan.. Zou me toch een pak tijd (en een volledige avond) uitsparen, de prijs voor de ferry (25 à 30 euro) neem ik er dan wel bij.

Als het een enkele vlucht betreft, is er niet echt een probleem.
    Maar indien je nog een terugvlucht hebt, wordt deze automatisch geannuleerd

Member ShadesOfJae's schermafbeelding
    iTrader
    0

Misschien een iets te simpele oplossing, maar waarom boek je dan geen vlucht naar Tallinn ipv naar Helsinki?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punksjot Bekijk bericht
    Als het een enkele vlucht betreft, is er niet echt een probleem.
    Maar indien je nog een terugvlucht hebt, wordt deze automatisch geannuleerd
    Aha, thanks!
    Telt dat annuleren ook als ik m'n heen en terugreis apart boek, dus zogezegd 2 enkele reizen? (normaalgezien bij dezelfde maatschappij, kan eventueel met een andere terugkeren maar dat moet ik nog eens bekijken)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ShadesOfJae Bekijk bericht
    Misschien een iets te simpele oplossing, maar waarom boek je dan geen vlucht naar Tallinn ipv naar Helsinki?
    Omdat (ofwel doe ik iets verkeerd bij het opzoeken) een vlucht enkel naar Tallinn duurder of bijna even duur is als die vlucht heen en terug naar Helsinki met die lange overstap..

Member WarCry-dude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
    Heeft er iemand ervaring met ebookers.ie? Ik heb al een tijdje geleden mijn ticket geboekt, hier ook een bevestigings mail van gekregen, maar ik ben niet zeker hoe het nu zit.

Ga ik op de dag van mijn vlucht gewoon naar de luchthaven om mij in te checken?
    Hebt ge van ebookers geen e-ticket aangekregen? Indien niet, ga eens naar de officiele website van uw vluchtmaatschappij en zoek daar uw vlucht ne keer op. Waarschijnlijk zult ge uw reservatiecode ginder vinden.

Aha, thanks!
    Telt dat annuleren ook als ik m'n heen en terugreis apart boek, dus zogezegd 2 enkele reizen? (normaalgezien bij dezelfde maatschappij, kan eventueel met een andere terugkeren maar dat moet ik nog eens bekijken)
    Als ge 2 aparte reizen boekt dan gaat dat uiteraard niet geannuleerd worden. Goeie kans dat dat dan wel een pak duurder is. Naar mijn ervaring kost heen en terug toch veel minder dan 2 keer enkele reis.

iTrader
    4 (100%)
    Aha, thanks!

Omdat (ofwel doe ik iets verkeerd bij het opzoeken) een vlucht enkel naar Tallinn duurder of bijna even duur is als die vlucht heen en terug naar Helsinki met die lange overstap..
    Vluchten met een overstap zijn in veel gevallen goedkoper dan een rechtstreekse vlucht.

Kijk voor de terugvlucht ook eens naar de prijzen van Blue1 (overstappen in cph)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WarCry-dude Bekijk bericht
    Als ge 2 aparte reizen boekt dan gaat dat uiteraard niet geannuleerd worden. Goeie kans dat dat dan wel een pak duurder is. Naar mijn ervaring kost heen en terug toch veel minder dan 2 keer enkele reis.
    Als ik Heen & Terug neem kom ik op 142 euro, als ik Heen en Terug apart neem kom ik op 75 + 61 = 136 euro. Wel nog 25/30 euro erbij voor Ferry, maar dan vind ik dat verschil toch verwaarloosbaar.

Waar ik wel wat mee zit is dat ze dan waarschijnlijk wel mijn naam gaan afroepen die dinsdag, en ik vertraging ga veroorzaken voor een volledig vliegtuig?

De goedkoopste rechtstreekse vlucht vind ik met Finnair voor 260 euro. Scheelt toch bijna 100 euro dan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punksjot Bekijk bericht
    Vluchten met een overstap zijn in veel gevallen goedkoper dan een rechtstreekse vlucht.

Kijk voor de terugvlucht ook eens naar de prijzen van Blue1 (overstappen in cph)
    Blue1 gechecked, enkele vlucht Helsinki -> Brussel komt op 122 euro.

Ter informatie: ik kijk op Vliegtickets vergelijken? Goedkope tickets = World Ticket Center (WTC)
    Heb al eens via daar geboekt en was wel allemaal ok. Kan er ook met overschrijving betalen, daar ik geen kredietkaart heb.

Member WarCry-dude's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Waar ik wel wat mee zit is dat ze dan waarschijnlijk wel mijn naam gaan afroepen die dinsdag, en ik vertraging ga veroorzaken voor een volledig vliegtuig?
    Dat doet mij aan iets vrij belangrijk denken. Als ge bagage incheckt, dan wordt die bij uw overstap meteen in uw volgende vliegtuig gestoken, zonder dat ge er zelf aankomt. Dat vormt dus ook wel een probleem tenzij ge alleen handbagage gaat hebben.

iTrader
    4 (100%)
    Aangezien dat de vlucht naar Helsinki pas de volgende dag is, wordt alle bagage uit het vliegtuig genomen en zal Bonzo zijn valies van de band moeten halen en de volgende dag zogezegd weer moeten gaan afgeven aan de bagage desk.

Wat ik u zou aanraden is het volgende: de vluchten gaan 24u op voorhand open voor in te checken. Doe dit direct voor uw eerste vlucht, maar de 2e vlucht zal nog niet beschikbaar zijn voor in te checken. Als ze u op de luchthaven niet vragen voor in te checken voor de 2e vlucht, doe dit dan gewoon niet. Dan zal het gewoon een no show zijn voor de vlucht TLL-HEL en zal u naam dus ook niet in de terminal afgeroepen worden
    VW Golf V GTI Power!
    BMW e32 730i V8

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten