Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 42

Discussie: 1ste maal naar USA

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dendaak Bekijk bericht
    Dat lang vliegen vind ik persoon echt een hel. Voor de rest zoals hierboven.
    Allé jong Toen ik op het vliegtuig naar de US zat was ik gewoon al té psyched om te kunnen slapen. Maar gelukkig had iedereen zijn persoonlijk schermpje met een hele hoop series (HIMYM, de nieuwe) en films.

Vliegtuigreis ging als volgt:

1. Opstijgen
    2. Genieten van het opstijgen & landschap
    3. Uw drankje opdrinken en een beetje series kijken
    4. Tegen dat je 1u bezig bent komen ze al vragen wat je wil eten
    5. Eten + afruimen
    6. Film checken
    7. Snack
    8. Tegen dan is het al bijna tijd om te gaan landen

De tijd vloog echt voorbij imo. 't Is ook leuk om af en toe op de kaart eens te kijken waar je aan het vliegen bent
    Little minds let little pain burn big old dreams with little flames.

Member mo6's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Hoe groot is de kans eigenlijk dat het vliegtuig neerstort in zee?

Member
    iTrader
    15 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mo6 Bekijk bericht
    als ge voldoende moeite en inspanningen doet, zeer groot.

Member TiM007's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Denk dat de kans groter is dat je met uwe auto een ongeluk tegenkomt dan dat het vliegtuig zal crashen.. (denk ik )
    psn: dn_tim

Member Wg_Flow's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Luchtvaart is nog altijd een van de veiligste methodes om te reizen.

Neem een boek mee, vul uw ipod met muziekskes, neem een slaappil... Ik heb nooit last gehad van 8u+ vluchten.
    For living there's life, for everything else there's Mary Jane www.weedguru.com - where wombats wallow
    Gamertag: Kurywusaki
    PSN-id: Kurywusaki
    Steam-id: Wg_Flow

iTrader
    10 (100%)
    Ik was daar ook een beetje ongerust over, dus I know your feeling Maar als je dan wat meer feiten over vliegtuigen leest ben je direct veel meer op je gemak.

Ten eerste: de kans dat je vliegtuig neerstort is echt miniem. Vliegtuigen zijn een van de meest veilige transportmiddelen. De kans dat je verongelukt in een auto is zoveel keer groter. Denk er maar aan als je op de luchthaven staat. Al die miljoenen mensen, al die vliegtuigen die voor je vertrekken, ... Allemaal komen ze veilig aan.

Ten tweede: zelfs in het uiterst zeldzame geval dat er effectief iets mis gaat is alles tot in de puntjes voorzien en geregeld. Voor passagiers lijkt een motor die plots niet meer werkt fataal, terwijl het voor piloten eigenlijk vooral een ongemak is. Zij worden regelmatig getraind om met zo'n situaties om te gaan. Zelfs zonder motoren stort een vliegtuig niet zomaar neer. Dan wordt het gewoon een glijvlieger: Gimli Glider - Wikipedia, the free encyclopedia

Specifiek voor over de oceaan te vliegen: enkel heel ervaren piloten mogen trans-Atlantische vluchten uitvoeren. De motoren van het vliegtuig moeten een speciale typerating doorstaan (ETOPS-180) en men blijft altijd binnen een bepaalde afstand van luchthavens waardoor men veilig kan landen wanneer er problemen zouden zijn.

In het begin was ik ook wat bang. Maar tijdens de vlucht ben ik er van gaan genieten

Member ultrazordon's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ik wil ook vliegen

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    274 (100%)
    Ik heb mijn (non-tsa) valies toch wel telkens gesloten hoor. Heb het er niet echt voor over om wéér honderden euro's neer te tellen voor een samsonite met TSA slot. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. In valies zat enkel kledij en een fles drank.
    8u vluchten gaan idd wel nog vlot voorbij. Bij 11u vluchten naar de westkust nader je toch wel een grens
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    2016:
    Auckland-Christchurch (21 January-14 February) | Goedkoper op reis | Villa te koop!

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Voor lange vluchten (langer dan 10 uur) heb ik altijd verscheidene uren gespendeerd aan lezen en een filmpje kijken. En naar buiten turen als het de moeite waard is. De Amazone en Groenland vormen prachtige taferelen. Eigenlijk gaat dat allemaal sneller voorbij dan je denkt. Ook al ben je inderdaad blij om uit dat toestel te stappen, want de plaats is beperkt en de lucht is zo verschrikkelijk droog. Met geluk kan je genieten van degelijke catering (Air France!), maar daarvoor neem je geen vlucht.

Approved 9-lifer cpt nice's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zo goed als onbestaand? Ge moet al ferm pech hebben :-)
    All wars are civil wars, cause all men are brothers
    The captain's place is on the Battlefield

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    den enigste TA vlucht die neer gegaan is was die van AF richting Parijs kheb daar ook is research achter gedaan als het weer wa dichter kwam
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15

iTrader
    10 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    den enigste TA vlucht die neer gegaan is was die van AF richting Parijs kheb daar ook is research achter gedaan als het weer wa dichter kwam
    Idem ^^ En dat was doordat een zeer uitzonderlijk weerfenomeen apparatuur van een bepaald merk had ontregelt. Ondertussen is dat merk al op elke Airbus 330 vervangen, zodat het niet nog eens kan gebeuren.

Member DéWé's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    Ik heb mijn (non-tsa) valies toch wel telkens gesloten hoor. Heb het er niet echt voor over om wéér honderden euro's neer te tellen voor een samsonite met TSA slot. Tot nu toe nog nooit problemen mee gehad. In valies zat enkel kledij en een fles drank.
    8u vluchten gaan idd wel nog vlot voorbij. Bij 11u vluchten naar de westkust nader je toch wel een grens
    Hmm, ik heb mijn valiezen nog nooit op slot gedaan en nog nooit problemen mee gehad eigenlijk... En toch al wel wat vluchten achter de rug ondertussen.

Member Eagle`'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    mijn hoessiroop hing toch in mijn koffer vorige maand, volgens mijn TSA dop ni deftig terug opgedraaid
    <LexiC> schoon kettingske

Do you want to go on an internship abroad? ask me how, AIESEC can make it happen !

Approved 9-lifer marcel's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door |nfected Bekijk bericht
    Je mag gerust wel sloten aan uw valies hangen hoor, je moet gewoon zorgen dat er zo'n TSA opening opzit, zodat de doaune met hun loper dit kan openen. zie pic:

TSA is op zich niet extra lastig of streng. Je moet gewoon doen wat ze zeggen en niet beginnen de paljas uit te hangen. Ook het filmen van de doauniers of de plaatsen waar ze werken zou ik laten

Drinken op het vliegtuig mag, bier zit bij europese maatschappijen inbegrepen in de prijs. Bij Amerikaanse maatschappijen niet. Sterke dranken hebben ze ook.
    Maar ik zou mij toch niet lam drinken Of uw jetlag zou wel eens heel zwaar kunnen worden. Probeer gewoon te slapen of kijkt films of leest wat. 8u is op zich zo voorbij.

Handbagage is wat anders dan uw valies he. In uw handbagage mogen er geen vloeistoffen mee, in uw valies uiteraard wel. En de douane scant alleen uw handbagage.
    TSA (en andere luchthaven-security) is géén douane

TSA = zoeken op wapens, explosieven etc
    Douane = zoeken op smokkelwaar, en invoerrechten enzo innen. (= een belastingsdienst in feite)

dat van uw vloeistoffen is dan weer wel waar: in uw ruimbagage mag het gewoon mee, omdat ge er daar niet aan kunt. waarom ze dan uw hoestsiroop zouden open draaien, is mij een compleet raadsel, daar bestaan echt wel andere methodes voor.

en van niet de paljas uithangen, da is toch normaal zeker? ik denk dat iedereen die veel met "klanten" werkt kan bevestigen dat als ze een betweterige lastige klant voor hun hebben, ze minder geneigd gaan zijn om vriendelijk en behulpzaam te zijn? blijkbaar wordt van luchthavensecurity verwacht dat ze in alle situaties met de glimlach op hun kop laten kakken...

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten