Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Banned
    iTrader
    0

sharm el sheikh egypte

Iemand hier daar al eens naartoe geweest? Wij hebben vandaag geboekt om naar daar te gaan en nu we eens in egypte zijn had ik eens willen weten wat er daar zo te zien is in de buurt.. Al denk ik dat er daar niet echt veel te beleven is buiten het snorkelen en duiken (die wel echt de moeite is daar)

Member Thundrer's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    In de buurt van Sharm is er inderdaad niet echt veel te beleven buiten het duiken.
    Het enige wat je echt kan bezoeken is de Mozesberg, in combinatie met een oud klooster. Deze berg ga je dan 's nachts beklimmen, zodat je de zonsopgang op de berg kan meemaken, en daarna ga je naar het klooster.
    Ik heb het zelf wel nog niet gedaan, maar het lijkt me wel de moeite om eens te doen.
    Natuurlijk kan je ook met de quad of jeep de woestijn in. Verwacht niet om dan een massa dingen te zien, maar het is wel eens een leuke ervaring.
    Voor de rest kan je ook nog naar Petra (Jordanië) gaan. Dit is wel een vrij lange (en vaak ook dure) trip, dus valt eerder enkel aan te raden indien je voor een langere periode blijft en er ook het nodige geld voor hebt.
    Trips naar Luxor en Cairo zijn er ook, maar dat is ook niet vlakbij (vaak in combinatie met een binnenlandse vlucht) en dus vrij duur.
    --------Live and get a LIFE--------

Member
    iTrader
    0
    2x geweest, 2x top

Mozesberg en Katharinaklooster zijn inderdaad mogelijkheden om te doen als uitstappen maar hebben we niet gedaan
    Wel gaan snorkelen in Ras Mohammed, natuurreservaat met echt een prachtig rif, prachtige vissen, echt knap.. met de boot weg (of de bus) etentje op de boot

Cairo hebben ook ff aan zitten twijfelen maar die binnelandse vluchten.. en met de bus was 7uur en was eigenlijk net iets teveel

Nog met de quad/buggy de woestijn in en bij de nomade wat gaan eten
    Dan nog eens het centrum in in Sharm wat marktjes gaan bezoeken, maar voor de rest eigenlijk niet echt ons hotel buitengeweest.. Waarom zou je ook
    3 zwembaden, 4 restaurants, elk moment van de dag kon je naar de snackbar, een sportsbar, terrasje, bubbelbaden met zicht op zee/strand, mooie animatieshow's, vriendelijke mensen
    Een mooi rif voor het hotel en winkeltjes/kleine markt op het domein, kleine duik initiatie gedaan daar wat voor mij ook een ervaring was

Echt een aanrader voor mij

Banned
    iTrader
    0
    ja dat zijn idd een beetje de plannen die ik voor ogen heb, die quads gingen we ook doen en op een dromedaris (is het daar zeker?) zitten. Ben eens benieuwd naar da hotel, het ziet er wel echt zot uit op de fotos (van three corners) en naar het schijnt is three corners toch 1 van de betere met zelfs een belgisch a la carte restaurant. We gingen vroeger altijd naar lloret de mar (niet om uit te gaan), maar ik heb het een beetje gehad daar met al die varkens, het verergerd daar nog ieder jaar.

Ivm snorkelen: kun je daar iets huren van materiaal ofzo? Want ik heb al 2 keer zo een goedkoop snorkelsetje gekocht, maar bij mij loopt er altijd water in mijn bril (mijn vriendin heeft da niet met dezelfde set)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djemz Bekijk bericht
    ja dat zijn idd een beetje de plannen die ik voor ogen heb, die quads gingen we ook doen en op een dromedaris (is het daar zeker?) zitten. Ben eens benieuwd naar da hotel, het ziet er wel echt zot uit op de fotos (van three corners) en naar het schijnt is three corners toch 1 van de betere met zelfs een belgisch a la carte restaurant. We gingen vroeger altijd naar lloret de mar (niet om uit te gaan), maar ik heb het een beetje gehad daar met al die varkens, het verergerd daar nog ieder jaar.

Ivm snorkelen: kun je daar iets huren van materiaal ofzo? Want ik heb al 2 keer zo een goedkoop snorkelsetje gekocht, maar bij mij loopt er altijd water in mijn bril (mijn vriendin heeft da niet met dezelfde set)
    The Three Corners Palmyra Resort ? Zoja ziet het er wel goed uit
    Volgens mij hebben ze er ook kamelen maar heb er niet opgezeten

Belgisch a la carte is eigenlijk niet nodig, als je naar zo'n land gaat en toch all-in hebt kan je beter eens iets anders uitproberen, iets wat je hier niet zo snel zou eten

Bij ons aan het hotel toen kon je bij dat duikerskotje wel snorkel of duikmateriaal huren of een gratis 1e duik maken met hun initiators.. Weet alleen nie of het zo aangenaam is om een snorkel te huren wat al x aantal andere hebben gebruikt
    Kon ze ook kopen aan de winkeltjes op domein
    Heb mij gewoon hier een setje gekocht in een sportwinkel en in de valies meegenomen

Banned
    iTrader
    0
    ja het is idd dat hotel waar we zitten, het ziet er allesinds wel heel deftig uit.

Ik ben ook van plan om hier ergens een deftige duikbril te kopen bij een speciaalzaak. Maat van me die mee is duikt veel en heeft wel verstand van die dingen waar ik ze kan halen.. En snorkelen doen we ieder jaar wel ergens waar we op reis zijn, dus het is geen verloren geld
    Merci voor de info, als er nog dingen zijn die in je op komen laat je het maar weten.

Op zich valt het goed mee van prijs 700€ per persoon op 20 juli en all in.. Ze krijgen het vliegtuig niet vol, nog 135 plaatsen vrij van de 180

Member
    iTrader
    0
    ben nog nooit naar Sharm el sheikh geweest, maar wel al 6 keer naar Egypte (cairo, luxor, aswan)
    het vliegtuig naar luxor of cairo deed altijd een tussenlanding (zo heb ik 2 keer Hurghada gezien).. zeer mooie hotels zo te zien, maar buiten de rode zee (zeer mooi, heb ik horen vertellen) is er niets te doen.
    Jordanië (Petra) is een kostelijke grap (heb ik me ooit voor geinformeerd, en heb het dan niet gedaan wegens te duur), visum + taxi of bus tot Petra. Katrina klooster zou echt de moeite waard zijn. je hebt ook nog de Sinai woestijn, waar je kunt slapen bij dat woestijnvolk (ben de naam vergeten..'t zou nog tof zijn, denk ik, middenin de woestijn overnachten in tenten..)

de trip naar luxor of cairo zou ik niet doen, ik zag soms personen die deze trip deden (ze overnachten meestal 1 nacht in een hotel in cairo) => kan met de bus gedaan worden. maar je bent meerdere uren onderweg. Cairo heb je wel gezien in 3 dagen (gizeh, saqqarah, museum, koptisch kwartier, meer is er niet te zien in Cairo)

informatie over Caïro, luxor mag je altijd aan vragen (ben verzot op de tijd van de farao's..)

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    snorkelen is er idd zalig

kzou er graag nog eens naar toe gaan maar kdenk niet dat ik mijn vriendin nog meekrijg. die had namelijk paar dagen last van serieuze buikloop.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pariah Bekijk bericht

kzou er graag nog eens naar toe gaan maar kdenk niet dat ik mijn vriendin nog meekrijg. die had namelijk paar dagen last van serieuze buikloop.
    dat komt vaak voor in Egypte. daarom ook dat ik niets van rauwkost eet i Egypte (geen salade, geen rauwe tomaten, etc..)

Banned
    iTrader
    0
    die gast van neckermann zei dat dat idd veel voorkomt, maar dat dat niet komt door hun eten, maar doordat het daar 40° is en dat je dan niks uit de frigo mag drinken en ook niks met ijsblokken in.
    Ook nog een tip dat hij meegegeven had is dat als je daar aankomt kun je ook een gratis visum krijgen ipv een betalend. Ze gaan het zelf niet zeggen, je moet erachter vragen.

Member Pariah's schermafbeelding
    iTrader
    34 (97%)
    ik heb er geen last van gehad ze. blijkbaar hangt da daar gewoon in de lucht ofzo of de een kan idd beter tegen de warmte dan de ander.

Member
    iTrader
    0
    Maag ook last van gehad, op 1 dag na maar dat eten was te pikant voor de rest elke dag drinken aan het zwembad met ijsblokjes, smorgens ijsblokjes bij het fruitsap
    Rauwkost etc ook allemaal gegeten dus precies toch wat geluk gehad ermee

Warmte ook geen last van gehad, alleen mijn rug was goed verbrand van het snorkelen (dus ik raad aan van dan een t-shirt aan te doen want uw rug komt boven het water uit)

Voor het visum moet ge zien aan de doune, je hebt een groot visum (betalen, 15€) en een klein visum, maar toen ik de papieren aan de douna afgaf kreeg ik een groot visum gratis
    Zat blijkbaar ook in de prijs van het hotel

Mikey_1: Zijn dat geen Bedoeïen ?
    Hebben wij ook een tussenstop gemaakt toen we met de quads gingen rijden (was in de woestijn waar het leger ook oefeningen hield), maar om daar nu te overnachten, nee dank u al denk ik wel dat er een prachtige sterrenhemel zal te zien zijn daar

Member
    iTrader
    0
    ja dat kan zijn. Bedoeïen, heb ik nog niet gedaan (ben al 6 keer naar egypte, maar dan Luxor, Cairo en Aswan,) eens ter plekke, zoeken we een goedkope taxi en gaan we op stap
    de streek van de rode zee (sharm el sheikh, el gouna, hurghada, boeit me niet.. ik heb er al 2 keer moeten landen (tussenlanding) en je ziet dat hurghada vlak naast de woestijn is gelegen, er is daar letterlijk niets, wel supermooie hotel, de rode zee die, naar het schijnt de moeite is als je graag duikt, maar qua tempels, etc van de tijden van de farao's moet je daar echt niet zijn (zelfs niet voor een uitstap van 1 dag naar Caïro..)

er zijn familieleden momenteel in Luxor. (eerste keer dat ik niet mee kan...damned )
    er zijn luxor veel minder taxi en paardenkoetsen die rondrijden.
    de mensen bedelen nog meer.
    ze hebben al een paar keer 's avonds geweerschoten gehoord van de Westbank (waar de meeste tempels liggen, vallei der koningen, etc..). volgens het hotel waren het geweerschoten in de lucht, maar het geeft wel een raar gevoel

omtrent de visum, bij jetair, sunjets, neckermann, etc.. is de visum inbegrepen in de prijs.
    ik heb het al 1 keer voorgehad dat hij mij probeerde te maken (de persoon in caïro) dat het niet inbegrepen was. laat je zeker niet doen in Egypte, voor alles moet je onderhandelen, zelf voor een fles water

Banned
    iTrader
    0
    onze visum zit er niet bij bij neckermann.. Maar hij zei wel dat er een gratis visum is, maar dat ze daar zelf niet over beginnen. Ja normaal moet je om de pyramides te zien een binnenlandse vlucht nemen van 200€ of 5u op een bus zitten. Dat gaan we dan maar niet doen, maar dat stadje die erbij is gaan we wel eens bezoeken, zal zoiezo wel eens de moeite zijn om te zien in vergelijking met België

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djemz Bekijk bericht
    onze visum zit er niet bij bij neckermann.. Maar hij zei wel dat er een gratis visum is, maar dat ze daar zelf niet over beginnen. ë

bij neckermann zit de visum inbegrepen.

m'n familieleden hadden eerst geboekt bij neckermann (en door een foutje is het niet doorgegaan en zijn ze 2 weken vertrokken met sunjets.)

bij zowel neckermann en sunjets zijn de visums inbegrepen!! (ik denk niet dat er verschillende formules zijn waar de ene reis met of zonder visum is)

als je het niet zeker weet, stuur een mail naar neckermann met de vraag of het al dan niet inbegrepen is.
    er bestaat altijd kans, dat je eens ter plekke bent in Sharm El Sheikh dat er je proberen wijs te maken dat je een visum moet kopen, en dat het geld in de zak gaat van die persoon.

Member Abio's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    In verband met je bril waar water binnensijpelt... Een duikbril heb je verscheidene maten in, en je moet hem in de winkel gewoon op je gezicht zetten, en dan inademen door je neus. Als de bril blijft "plakken" op je gezicht, zonder te moeten blijven inademen (maar wel je adem inhouden natuurlijk) zou hij onderwater ook in 95% van de gevallen goed moeten zijn. En als het "maar" om te snorkelen is, moet dat echt niet duur zijn!

Hem thuis (of op vakantie) ook eens goed inwrijven (zeg maar schrobben) met tandpasta (het glas) aan de binnenkant van de bril. Anders ga je een constant aangedampte bril hebben.

Nog een klein "trucje": voor je gaat snorkelen eens goed spuwen in je bril en over de glazen uitwrijven. Dan 1 keer water er in scheppen en terug leegkappen. Dan de bril op je gezicht, en niet meer afhalen. Dan is de kans op damp ook heel klein.
    Laatst gewijzigd door Abio; 7 mei 2012 om 16:05
    Life is too short.

Member |nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mikey_1 Bekijk bericht
    bij neckermann zit de visum inbegrepen.

m'n familieleden hadden eerst geboekt bij neckermann (en door een foutje is het niet doorgegaan en zijn ze 2 weken vertrokken met sunjets.)

bij zowel neckermann en sunjets zijn de visums inbegrepen!! (ik denk niet dat er verschillende formules zijn waar de ene reis met of zonder visum is)

als je het niet zeker weet, stuur een mail naar neckermann met de vraag of het al dan niet inbegrepen is.
    er bestaat altijd kans, dat je eens ter plekke bent in Sharm El Sheikh dat er je proberen wijs te maken dat je een visum moet kopen, en dat het geld in de zak gaat van die persoon.
    Een visum is nooit inbegrepen in de prijs Je moet wel geen visum hebben als je naar die streek gaat als je binnen bepaalde regio's blijft.

Je krijgt een formulier op het vliegtuig waar je kan zien voor welke regio's die additionele visum nodig hebt. Bvb om te snorkelen in El Raz, wat zeer de moeite is.

Duikbril, in principe moet je uw bril plakken tegen uw gezicht zonder de band rond uw hoofd aan te doen. Als hij dan blijft hangen is hij goed van maat en zal er ook geen water inkomen.

Member
    iTrader
    0
    ga eens naar de site van sunjets, jetair
    maak een reis voor egypte, eens je datum, hotelkeuze hebt gedaan.
    zie 1 of 2 muisklikken verder uw prijsoverzicht.
    in het rood bovenaan lees je dit:

"Het verplichte visum is inbegrepen in onze pakketprijzen. U dient dit dus niet meer zelf ter plaatse of op voorhand aan te kopen.
    (Opgelet: Visum is niet inbegrepen voor kinderen jonger dan 2 jaar en is te betalen bij reservering) " (dit is ook zo bij neckermann , jetair )

het is volgens mij , geen echt visum( zoals bij de andere landen) maar is het een methode om de kas te vullen.

Banned
    iTrader
    0

"Het verplichte visum is inbegrepen in onze pakketprijzen. U dient dit dus niet meer zelf ter plaatse of op voorhand aan te kopen.
    (Opgelet: Visum is niet inbegrepen voor kinderen jonger dan 2 jaar en is te betalen bij reservering) " (dit is ook zo bij neckermann , jetair )

het is volgens mij , geen echt visum( zoals bij de andere landen) maar is het een methode om de kas te vullen.
    we hadden geweest in het bureau van neckermann om te boeken en die mens zei dat we daar moesten een visum kopen of het gratis visum vragen. Mss dat het bij sunjets of jetair erbij zit, maar bij neckermann naar waar dat wij gaan zat het er niet bij.. Nuja je kan toch een gratis visum krijgen daar dus daar zal het niet van komen.

Thx voor de tips van de duikbrillen, zal ik zeker proberen

Member |nfected's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Zoals eerder dat is die gratis visum als je alleen binnen bepaalde regio's blijft. Je krijgt dat in het vliegtuig. Als je bvb wilt snorkelen in El Raz moet je wel uw visum betalen. Dus niet zo naïef zijn en dat zit dus echt nt in prijs, zal je wel zien wanneer je in het vliegtuig stapt en uw papierkes krijgt.

En dat zijn ntl echte visums, is ook normaal dat je dit moet betalen als je een land bezoekt die niet in de schengen zit. Ze hebben die gratis visums mogelijk gemaakt voor de mensen die hun hotel niet uitkomen en het hun gemakkelijker te maken. Dus net het omgekeerde van hun kas te vullen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten