Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 110

Discussie: wildkamperen

Approved 9-lifer Born_chilla's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)

wildkamperen

Iemand een idee waar het (wettelijk) mogelijk is te wildkamperen in europa?
    en eventueel eigen ervaringen?

Grtz

Member Liquigi's schermafbeelding
    iTrader
    19 (100%)
    In Zweden en Noorwegen is het toegestaan, zelf geweest vorige zomer met broer en 2 neven, 3 dagen gekanood. Ze brengen u dan met een busje naar A en dan wijzen ze B aan op een kaart die ge meekrijgt. Ge moet er dan maar zien te geraken in 3 dagen. kano en nog een paar spullen krijgt ge mee. 's avonds moest ge dan u tent opzetten op een eilandje, oever,...

6 of 9 dagen was ook een optie maar we waren het roeien beu na 3 dagen, hebben ons goed geamuseerd met het kamperen, vaak krom gelegen van het lachen oa ivm wildkakken

Member Rizla+'s schermafbeelding
    iTrader
    36 (100%)
    In Schotland mag je ook overal wildkamperen dacht ik.

Member Crashtestdummy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    in frankrijk 1 dag en dan moet ge een ander plek vinden dachtek? zelf overal gekampeerd daar zonder problemen

Member
    iTrader
    0
    in frankrijk moogt ge uw tent opzetten bij zonsondergang, en moet ge ze weer opbreken bij zonsopgang. Dit is niet hetzelfde als wildkamperen, maar er is ook een naam voor.

In zweden en noorwegen moogt ge uw tent opzetten en er zo lang blijven staan als ge wilt. De regel is wel dat je ver genoeg van gebouwen/huizen moet zitten.

Een goeie optie in andere landen is gewoon in een boerenveld of tuin van iemand kamperen, mits toestemming uiteraard (die je quasi altijd krijgt). Of natuurlijk het risico nemen en ergens illegaal kamperen. Maar de kans dat je betrapt wordt is natuurlijk klein mits je out of sight blijft. Kben zelf nog nooit betrapt, maar lijkt mij wel dat je je eruit kan lullen als de flikken komen

Member langun's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik ben vorige zomer met 5 vrienden op trektocht geweest door Zweden, 9 dagen met elke 3 dagen een dorp om eten te kopen. Zeker een aanrader, maar zorg wel dat je je enigszins voorbereidt

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquigi Bekijk bericht
    In Zweden en Noorwegen is het toegestaan, zelf geweest vorige zomer met broer en 2 neven, 3 dagen gekanood. Ze brengen u dan met een busje naar A en dan wijzen ze B aan op een kaart die ge meekrijgt. Ge moet er dan maar zien te geraken in 3 dagen. kano en nog een paar spullen krijgt ge mee. 's avonds moest ge dan u tent opzetten op een eilandje, oever,...

6 of 9 dagen was ook een optie maar we waren het roeien beu na 3 dagen, hebben ons goed geamuseerd met het kamperen, vaak krom gelegen van het lachen oa ivm wildkakken
    Meer info aub!

Approved 9-lifer cpt nice's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vorige zomer nog een boswachter tegengekomen in Duitsland. Wildkamperen mag niet, maar ik heb hem in men beste Duits uitgelegd dat we niks fout deden. Ik liet hem onze kampeerplaats zien. Geen rommel of permanente schade. Binnen een paar weken zou niemand kunnen zien dat we daar waren geweest.

Hij lachte en is gewoon door gegaan.

Wat ik wil zeggen is: De kans dat ze u "pakken" is klein, en dat ze u bekeuren nog veel kleiner
    Laatst gewijzigd door cpt nice; 15 april 2012 om 13:29

Approved 9-lifer Born_chilla's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    uhu thx for the info.
    iemand een idee hoe het zit voor portugal en of italie?

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Born_chilla Bekijk bericht
    uhu thx for the info.
    iemand een idee hoe het zit voor portugal en of italie?
    Ik denk dat de volledige Europese wetgeving hier staat.
    Misschien eens volledig lezen, best interessant
    EDIT: In zowel Italie als Portugal is het officieel verboden, tenzij met toestemming van de eigenaar van een stuk grond.

Member WolCoM's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Landeninformatie | Scouts en Gidsen Vlaanderen
    Hier staat per land/streek alles mooi uitgelegd. :-)

In Frankrijk noemt dat overigens 'bivak' ( waar bladwijzer naar refereerde ).

iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kid_C Bekijk bericht
    Meer info aub!
    was met deze organisatie
    Arvika Kanot & Turistcenter - Koppom 3 days (hebben deze tour gedaan)

gevlogen van Charleroi naar Rygge (is stadje onder Oslo waar vluchten van ryanair aankomen). Dan bus naar oslo, overnachting in jeugdherberg. Volgende dag bus en trein genomen van oslo naar arvika. Daar aangekomen stond een kerel van het kanocentrum ons op te wachten aan het perron. Die bracht ons dan naar een camping op 100m van het kanocentrum. De volgende dag spullen gepakt en in kanocentrum vertrokken met busje, richting vertrekplaats met kano.

Het reizen duurt wel lang (3 dagen in totaal), gaan dit jaar opnieuw maar deze keer niet kanoŽn en proberen van minder bussen en treinen te pakken..
    Laatst gewijzigd door Liquigi; 15 april 2012 om 19:05

Member
    iTrader
    0
    zo kanoŽn is zweden is ferm aan te raden... kheb dat zelf ook al eens gedaan en da's gewoon de max!

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    was met deze organisatie
    Arvika Kanot & Turistcenter - Koppom 3 days (hebben deze tour gedaan)

gevlogen van Charleroi naar Rygge (is stadje onder Oslo waar vluchten van ryanair aankomen). Dan bus naar oslo, overnachting in jeugdherberg. Volgende dag bus en trein genomen van oslo naar arvika. Daar aangekomen stond een kerel van het kanocentrum ons op te wachten aan het perron. Die bracht ons dan naar een camping op 100m van het kanocentrum. De volgende dag spullen gepakt en in kanocentrum vertrokken met busje, richting vertrekplaats met kano.

Het reizen duurt wel lang (3 dagen in totaal), gaan dit jaar opnieuw maar deze keer niet kanoŽn en proberen van minder bussen en treinen te pakken..
    Hoeveel kostte u heel die onderneming dan eigenlijk, als ik mag vragen? (inclusief de kanotocht) Ben het ook aan het overwegen.

iTrader
    19 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FurtiveDuck Bekijk bericht
    Hoeveel kostte u heel die onderneming dan eigenlijk, als ik mag vragen? (inclusief de kanotocht) Ben het ook aan het overwegen.
    dat ik het niet meer weet, werd voor het grootste deel gesponsord door ouders (was op dat moment 17j) en alles wat ik daar heb uitgegeven was in zweedse en noorse kronen... ik schat rond de €400

......
    gaan dit jaar opnieuw maar deze keer niet kanoŽn en proberen van minder bussen en treinen te pakken..
    Net te horen gekregen dat we dit jaar gewoon met auto naar de ardennen gaan om dan 's avonds de grens over te steken en in frankrijk al wildkamperend te overnachten. Doen dit vooral om de tijd en het geld uit te sparen wat we anders in transport zouden steken moesten we naar Noorwegen gaan.
    Laatst gewijzigd door Liquigi; 15 april 2012 om 19:08

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    In Duitsland zijn wij gewoon bij mensen die afgelegen woonden gaan aanbellen en gevraagd of we onze tent in hun tuin mochten opzetten, en die maakten daar geen probleem van. We hebben daar zelfs nog avondeten en ontbijt cadeau gekregen, en ons ook mogen wassen enzo.

Enkele dagen daarna wel een bos bloemen laten leveren uit dank

Member FurtiveDuck's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    dat ik het niet meer weet, werd voor het grootste deel gesponsord door ouders (was op dat moment 17j) en alles wat ik daar heb uitgegeven was in zweedse en noorse kronen... ik schat rond de Ä400
    Okť, bedankt. Zelf eens piepen dan.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vernon Bekijk bericht
    In Duitsland zijn wij gewoon bij mensen die afgelegen woonden gaan aanbellen en gevraagd of we onze tent in hun tuin mochten opzetten, en die maakten daar geen probleem van. We hebben daar zelfs nog avondeten en ontbijt cadeau gekregen, en ons ook mogen wassen enzo.

Enkele dagen daarna wel een bos bloemen laten leveren uit dank
    tis opmerkelijk hoe vrijgevig de mensen soms kunnen zijn

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Amai, dit zou ik ook wel dolgraag een keertje doen. Ga dit topic zeker in het oog houden.

Moet je je eigenlijk hard 'voorbereiden' op zo'n tocht of is dat goed te doen voor iedereen met een goede fysiek en de nodige dosis gezond verstand?!

Member
    iTrader
    0
    Zelfs in de Ardennen kan je wildkamperen. Ik heb nog op een tiental meter van een veelgebruikt wandelpad gewildkampeerd, gewoon zorgen dat je uit het zicht zit plus tent laat opzetten en vroeg afbreken.

In Schotland en IJsland ook aan wildkamperen gedaan, maar daar mag het gewoon. In Ierland elke nacht bij een boer aangebeld met de vraag of we op zijn veld mochten kamperen, was nooit een probleem, zelfs eens een fles whisky meegekregen om 's nachts wat op te warmen :-)

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten