Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 40

Discussie: BACKPACKING TENT

Member guus's schermafbeelding
    iTrader
    0

BACKPACKING TENT

Mijn plan is om naar Zweden te gaan met een paar vrienden(4 à 5) en nu ben ik ook aan het kijken wat goede tenten zijn om mee te nemen. We hebben allemaal wel zo'n "smijt"tent, maar ideaal is anders. Ik heb nu op een aantal sites gekeken, maar om een gemakkelijk beeld te krijgen van welke tenten goed zijn, en welke niet, is anders. Misschien dat er hier mensen zijn dat er ervaring mee hebben. De vereisten zijn dus licht, niet TE duur en plaats voor zo'n 2 personen.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Deze tent hebben wij:
    Decathlon - campingproducten - trekking tenten QUECHUA - T3 ultralight pro QUECHUA - 3 personen op bivak of trektocht die niets anders dan een lichte en compacte tent willen.

Was indertijd wel een 20 euro goedkoper. Ze is vrij snel op te zetten, en mooi voldoende ruimte voor 2 personen. De voortent is niet de moeite om bvb in te koken, wel om wat schoenen of drank in te zetten. De tent is vrij licht, en in een vrij handig zakje.
    Qua waterdichtheid zit het volgens mij redelijk goed en ook bij pittige wind hebben we nog geen last gehad. Enige nadeel is dat ze niet echt goed ademt tijdens het slapen, waardoor er wat vocht ontstaan in de binnentent. Da's op zich geen probleem, maar als je ze vlak na het slapen al moet opvouwen en inpakken kan dat wel lastig zijn.

Prijs-kwaliteit lijkt me bij deze tent perfect in orde.

iTrader
    0
    Dat ziet er al een mooi tentje uit, ideaal voor met 2 personen. Wel moet ik zeggen dat ik geen grote fan ben van QUECHUA, maar hier kunnen er weinig problemen mee zijn.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Eventueel nog een onderzeil van 5 euro meenemen en dan ben je qua tent gesteld volgens mij.
    Ga je goedkoper, dan zit je met gewicht rond de 5 kilo of meer, en da's echt niet handig. De echt betere tenten gaan al snel richting 300 en meer, dus dan is dit een mooi compromis.

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Als je echt voor meerdere weken gaat, zou ik toch opteren voor een goed tentenmerk en niet voor Quechua. Dus Big Agnes, Vaude, North Face, etc.

Member
    iTrader
    6 (100%)
    Da's waar. Ik ging eerder uit van een dag of 8-10.

iTrader
    0
    Zo'n 2 à 3 weken waarschijnlijk meer naar de 3 weken toe... Heeft iemand dan enige ervaring of suggesties wat er de beste zijn binnen deze merken. Vaude is toch wel redelijk duur naargelang mijn prijscategorie(18 jaar en nog niet zo veel bijeengespaard )

Member Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Aangezien je van Gent bent: Kampeerwinkel De Waele & Co: 4500 m² kampeerartikelen

Goede winkel! (Wel wat prijzig, maar je hebt dan wel kwaliteit )

iTrader
    0
    zeer interessant die winkel!! Bedankt!! Zal ik zeker eens gaan kijken. Als er nog goeie suggesties zijn, laat maar komen

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Hangt er vooral vanaf wat je wilt gaan doen:
    als het echt om drie weken te stappen is en dus elke kilo minder echt van tel is: ga dan eerder naar een speciaalzaak zoals hierboven of De Berghut of Kariboe - Tenten, rugzakken, outdoor, buitensport, bergsport, ...

Als het om mee te nemen op roadtrip is of je gaat met openbaar vervoer van camping tot camping, dan is gewicht al een veel minder groot issue en dan kan je gerust zo'n cheap decathlon ding meenemen.

Dus: waarvoor moet het dienen?

(waarom de titel van deze thread in hoofdletters moest, is mij een raadsel...)

iTrader
    0
    De titel is omdat het mijn 2de post is en ik aan het uitzoeken ben waarom sommige titels in het vet staan en ander niet, dacht dat het met hoofdletters was geschreven

Normaal gaat het echt om het wildkamperen in Zweden, dus zo licht mogelijk. Momenteel zijn er een paar aantrekkelijke tenten van Big Agnes die er wel kwaliteitsvol uitzien. Ik zal dan eens binnenspringen in die kampeerwinkel in Gent en raad vragen wat er nu prijs/kwaliteit is.

Member slash's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb mij vorig jaar een Coleman cobra 3 aangeschaft voor een goed prijske.
    Tent valt wel goed mee. Heeft toch 10 dagen schotland overleefd.

Member Lots02's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)
    Misschien ook eens lid worden bij de groep 'Belgian Outdoor Addicts' op facebook? Daar kan je zeker ook wat vraagjes stellen!

Zweden is trouwens een goede keuze
    Wij gaan met een 4tal gaan rondtrekken in Noorwegen (Jotunheimen) komende September.

iTrader
    0
    Juist gevraagd om lid te worden. Het is de eerste keer dat ik dit zou doen, maar dan wel met regelmaat. Een vriend heeft al eens naar Zweden geweest, daarvan het idee. Vooral het wildkamperen interesseert ons

Member
    iTrader
    0
    kzou zeker zo'n plastic grondzeil meepakken ook... Als je een paar keer met uw tent moet kamperen op grind of grond met veel stenen beschermt dat uw (vaak fragiele) grondzeil van uw tent!

Member Dees's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In welk seizoen wil je naar Zweden, en waar exact? Ga je een pad lopen, of cross-country rondtrekken (wat ik wel zou afraden voor een eerste tocht). Ik ben zelf al 2x in noord-Zweden geweest, dus ik ken het ondertussen al een (heel klein) beetje. Afhankelijk waar je zit, kan het weer het je heel lastig maken.

3 weken rondtrekken met een zware tent, dat ga je voelen! Toen ik mijn eerste zware trektocht naar Ijsland deed, hebben een maat en ik samen een tent gekocht om de kosten te sparen. Tot nu toe nog nooit beiden op hetzelfde moment de tent nodig gehad, en we hebben ze nu toch al een jaar of 8. Je moet natuurlijk wel weten of iedereen even secuur is met het materiaal, indien je samen iets koopt.
    MAar al bij al, die T3 Ultralight van Quechua is waarschijnlijk wel de beste tent die je kunt kopen voor dat geld.
    Once I'll become super rich, I will buy a big boat and sail across the oceans...
    And since I'll be a Jedi,with the force I'll fly behind space

Approved 9-lifer Tibokio's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik kan je alvast het merk Vaude aanraden. Heel betrouwbare tenten.

Approved 9-lifer maxdevis's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bladwijzer Bekijk bericht
    kzou zeker zo'n plastic grondzeil meepakken ook... Als je een paar keer met uw tent moet kamperen op grind of grond met veel stenen beschermt dat uw (vaak fragiele) grondzeil van uw tent!
    gaat nogal zwaar zijn denk ik. Een tent met een fragiel grondzeil is geen goede tent.

check ook eens hiking.be

Member
    iTrader
    17 (100%)
    ik heb deze tent nog gehad, perfect voor zo'een uitstappen.
    Rock 22 - €229.00 : Avventura, Avventura

iTrader
    0
    Normaal in de zomer, in de grote vakantie dus. We zijn nog aan het kijken hoe we er zullen geraken(als er tips zijn, geef ze gerust maar) maar ik ben voorstander van het vliegtuig te nemen. Dus normaal zullen we rond Zuid-Zweden blijven.

Ik ben eigenlijk nog niet zeker of het de bedoeling is om een pad te volgen of gewoon te kijken waar we geraken. We hebben hier nul ervaring mee, dus waarschijnlijk is een pad veel makkelijker. Zijn er sites of kaarten waarop je dit kan vinden?
    De tenten die voorgesteld zijn zien er wel degelijk uit.
    Ik ga nog wat reviews over de tenten lezen, bedankt voor alle suggesties.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten