Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 438
    Member technolover's schermafbeelding
    iTrader
    0

International Experience Canada

International Experience Canada

Ik ben redelijk geÔnteresseerd om zoiets te ondernemen, is er iemand dat dit al eens heeft gedaan of van plan is te doen en mij misschien tips of meer uitlag kan geven?

Member weirdo's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ben nu aan het wachten op mijn WHP, zal niet meer zolang duren want zit in de laatste fase.

een tip: niet te lang wachten met op te sturen! en kijk het dossier een paar keer na of alles klopt.

ik heb enorm weinig ervaringen gevonden omtrent WHP in Canada, zoals mijn vorige thread hier ergens bewijst. Beetje raar aangezien het toch zo populair is. over australiŽ is wel wat terug te vinden van blogs etc.
    Nu ja ik blijf persoonlijk weg van WEP of andere organisaties die je feitelijk veel geld doen betalen zonder daar veel voor terug te krijgen.

ik vermoed dat er genoeg werk te vinden is in de zomermaanden zowat overal en in de wintermaanden vooral in de skigebieden zoals Whistler. Mijn plan is voorlopig dan ook om in het oosten te beginnen in de zomer en geleidelijk aan naar het westen te trekken voor de winter.

het blijft een enorm avontuur waar je je instort, zeker als je alleen gaat. ik heb er al veel over nagedacht, maar teveel is ook niet goed want dan begin je alle slechte scenarios te bedenken

Ik zou ook zeker een bedrag van 5000 euro beschikbaar houden, dan kan je toch zeker enkele maanden daar blijven zonder terug te moeten indien je geen werk zou vinden.

Member BeeLz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hmmz, ziet er wel interessant uit :o

iTrader
    0
    hmm het is idd wel wa nadenk werk enzo, ik zou ook eens wa meer moeite moete doen om de rest van de instructies enzo te leze. maar ik heb er zelf ook al lang over nagedacht en idd overdenke is voor niks goe ik zou naar torronto gaan maar ook nie voor heel lang ik was aan het denken aan een maand of 2 max 3 maar heb ook geleze da ge da maar 1 keer kunt doen in uw leve dus da brangt dan weer de vraag op of ik het dan nie langer zou doen

iTrader
    3 (100%)
    welja ge kunt dat ook nog eens overdoen in australiŽ, en dan nog eens in nieuw zeeland, en Japan en...

iTrader
    0
    hetgeen wa mij eigenlijk het meeste zorge baart is om onderdak te vinde als ge bv. meerdere locaties wilt doen.

iTrader
    3 (100%)
    nja het zal altijd eerst ff hostel zijn, en op zoek gaan naar goedkoop appartementje vermoed ik. zijn inderdaad dingen die je op voorhand echt niet kunt voorzien.

iTrader
    0
    lijkt mij idd wel moeilijk op voorhand te voorzien maar natuurlijk nie onmogelijk, maar de hostels lijke nie al te duur te zijn in omgeving toronto, ik ga vandaag ne keer beginne me die aplicatie te lezen en in te vulle se.

Member SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Lijkt me wel interessant, toch eens wat meer opzoeken daarover. Kan je trouwens je job vrij kiezen? Want als het is om studentenjobkes te doen dan lijkt me dit niks voor mij. Zou het wel zien zitten om daar als software engineer wat projecten mee te pakken .

Member SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Blog gevonden over iemand die vorig jaar hieraan heeft deelgenomen: Jan in Canada | Vancouver it is! . Tenzij ik dit verkeerd lees, maar blijkbaar heeft hij in ongeveer een maand tijd de volledige procedure doorlopen en mocht hij vervolgens onmiddellijk naar Canada verhuizen, nice .

iTrader
    0
    heb bijna alles in orde nu se, juist reis paspoort gaan aanvrage ik hoop alles tege volgende week woensdag te kunne versture

iTrader
    3 (100%)
    aha nice ik zal de blog ook eens lezen dan.

je kan zowat alle jobs doen die je kan vinden, ook stages enzo, tenzij het afgeschermde beroepen zijn in canada waarschijnlijk.
    de meesten doen wel studentenjobs

iTrader
    0
    nog juist de "proof of funds" en de "photocopy of identification pages of your passport" nodig and them i'm all set hopelijk is da in de loop van volgende week in orde dan kan ik mijn "approvement" ergens eind april verwachte en hopelijk midde mei vertrekke.

ja die blog is idd wel interessant mss toch ook is nadenke om zelf ene te make zoda de vriende en familie mijn avontuur kunne volge en mss ook mense die geÔnteresseerd zijn ook een beetje wegwijs te geve kan alleen maar goe kome nu nog ff uitzoeke hoe ik zoiets maak

Member Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ooooh had hier ook al zitten over nadenken om achter mijn studies eventueel te ondernemen (maar dan wel Nieuw-Zeeland). 5000 euro genoeg voor een jaar, mits terplaatse nog werken?

Een andere vraag, hoe zit het als je achter je grote reis gaat solliciteren. Ik vermoed dat de werkgever dit 'gat' ook kan zien op je cv, beschouwen ze dit als een pluspunt of eerder als een minpunt.. Ok, je kan het altijd verbloemen, maar was toch ook iets dat ik zat over na te denken.

iTrader
    3 (100%)
    WHP is echt geen gat mijns inziens...
    je kiest voor een jaar avontuur, onafhankelijkheid, werken, culturele ontplooiing etc.

een werkgever die dat negatief vindt daar wil ik echt niet voor werken.

over die 5000 euro...is echt niet te voorspellen. die kunnen op 3 maand op zijn of niet eens na een jaar.

Member Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    21
    Waarom zou zoiets als een "gat" beschouwd worden? Zelfs gewoon een wereldreis van een jaar, zonder dat er gewerkt wordt, kan beschouwd worden als een eerder rijke ervaring dan een potentieel risico voor een werkgever. Als je alles volgens het boekje wil doen, kan je natuurlijk braaf thuisblijven en je beperken tot reizen van 3 weken of maximum een maand, maar dan zou er bij mij toch na een tijd iets beginnen knagen van: "dit is het toch niet". En zoals weirdo zegt, een werkgever die daar een probleem van maakt, daar zou ik ook niet graag onder werken.

Member
    iTrader
    0
    Hallo,
    Heb enkele vraagjes ivm IEC. Als je met de selectie bezig bent, hoelang duurt dit ongeveer? En wat voor selectieproeven zijn er dan naast enkel de formulieren in te vullen? Als je dan de vergunning krijgt, hoe lang is die dan geldig? Ik bedoel hiermee, begint het jaar meteen nadat je deze vergunning gekregen hebt, of heb je nog even de tijd om wat zaken te regelen (financiŽn, eventuele job,…) en kan je dan pas na enkele maanden vertrekken? Dit vooral omdat ik gelezen heb dat er maar 700 euro nodig is om te vertrekken, maar ik ga er toch van uit dat ik me meer geld zou vertrekken en nog wa zou sparen maar toch nu al mijn vergunning zou willen aanvragen.
    Thx in advance!
    "Bullets - my only weakness! How did you know? "

Sucks to be you nerd!

Member Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Waarom zou zoiets als een "gat" beschouwd worden? Zelfs gewoon een wereldreis van een jaar, zonder dat er gewerkt wordt, kan beschouwd worden als een eerder rijke ervaring dan een potentieel risico voor een werkgever. Als je alles volgens het boekje wil doen, kan je natuurlijk braaf thuisblijven en je beperken tot reizen van 3 weken of maximum een maand, maar dan zou er bij mij toch na een tijd iets beginnen knagen van: "dit is het toch niet". En zoals weirdo zegt, een werkgever die daar een probleem van maakt, daar zou ik ook niet graag onder werken.
    Ik volg je volledig in je mening hoor. Vroeg het me enkel af. Zou wel zonde zijn dat je kansen op de arbeidsmarkt serieus verminderen, alleen omdat je een jaartje avontuur/culturele verrijking / zelfstandigheid, en al het andere prachtige dat er bij hoort, hebt gedaan Nu ga ik nog braafjes mijn hogere studies afwerken, en dan eventueel overwegen! Daarmee dat ik het achter mijn studies zou doen. Als je vast werk hebt, zijn je reizen zowieso wat beperkter in omvang.

iTrader
    3 (100%)
    alle info op hun site

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door daverbee Bekijk bericht
    Hallo,
    Heb enkele vraagjes ivm IEC. Als je met de selectie bezig bent, hoelang duurt dit ongeveer? En wat voor selectieproeven zijn er dan naast enkel de formulieren in te vullen? Als je dan de vergunning krijgt, hoe lang is die dan geldig? Ik bedoel hiermee, begint het jaar meteen nadat je deze vergunning gekregen hebt, of heb je nog even de tijd om wat zaken te regelen (financiŽn, eventuele job,Ö) en kan je dan pas na enkele maanden vertrekken? Dit vooral omdat ik gelezen heb dat er maar 700 euro nodig is om te vertrekken, kwestie van in het geval da ge geen werk vind ge 3 maanden zou kunne overleven of een vliegtuigticket terug naar huis kunt kope he , maar ik ga er toch van uit dat ik me meer geld zou vertrekken en nog wa zou sparen maar toch nu al mijn vergunning zou willen aanvragen.
    Thx in advance!
    het duurt blijkbaar 8 weken om uw applicatie te verwerken, de vergunning zelf is een jaar geldig tot zover ik weet maar geen idee of deze ingaat vanaf ge toegang krijgt of vanaf ge het land betreed en ge heb minstens 2100Ä of 3000 CAD nodig om toe gelaten te worde da is een onderdeel van uw applicatie. en de meeste andere antwoorden op vele vragen vind ge wel ergens terug op de site. INTERNATIONAL EXPERIENCE CANADA via deze link kunt ge uw inschrijving beginnen, na het ingeven van uw e-mail adres krijgt ge ne mail met een aantal links, waarvan de meeste formulieren on op de pc in te vulle en nadien af te printen. ge kunt da altijd vrijblijvend doen zonder da er een of andere procedure start ofzo dus daar gaat ge de meeste informatie uit kunne hale en dan weet ge al een beetje wa er u staat te wachten . gewoon alles ne keer aandachtig overlope

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kendie Bekijk bericht
    Ik volg je volledig in je mening hoor. Vroeg het me enkel af. Zou wel zonde zijn dat je kansen op de arbeidsmarkt serieus verminderen, alleen omdat je een jaartje avontuur/culturele verrijking / zelfstandigheid, en al het andere prachtige dat er bij hoort, hebt gedaan Nu ga ik nog braafjes mijn hogere studies afwerken, en dan eventueel overwegen! Daarmee dat ik het achter mijn studies zou doen. Als je vast werk hebt, zijn je reizen zowieso wat beperkter in omvang.
    Tot zover mijn ervaring reageren werkgevers altijd wel positief op zo'n ervaringen, zoiso geen zorgen daarover hebben het is altijd een pluspunt op ne CV . En er is geen betere moment dan na de studies om zoiets te doen .

Pagina 1 van 22 1234511 ... LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten