Pagina 10 van 31 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 136 t/m 150 van 461
    Member
    iTrader
    0
    Ik heb deze site: Tower of the Hand ~ An Encyclopedia of Ice and Fire gechecked voor de hoofdstukken en de inhoud, dat is écht boek 5

en dit is de voorkant van het boek dat ik gekocht heb:

Member Lorvet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Contact opnemen en terugsturen zou ik zeggen, moet een fout gebeurd zijn bij het printen van uw boek
    “You got to know when to hold them, know when to fold them, know when to walk away, and know when to run” -Kenny Rogers

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorvet Bekijk bericht
    Contact opnemen en terugsturen zou ik zeggen, moet een fout gebeurd zijn bij het printen van uw boek
    Idd,

grappig genoeg heb ik zo'n een boek : God-Keizer van Duin met als afbeelding Frodo en Sam die door Gandalf en de Adelaars gered worden op een uitbarstende Mount Doom. Dat durft dus wel al eens te gebeuren.
    Is eximus vir est quocum meliores videamur.

Member Boemkool's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Gisterenavond Clash of Kings uitgelezen, ik ga direct het derde gaan kopen ^^

Approved 9-lifer SpeedFreak.be's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Heb de hele serie tot nu toe compleet. Ben in deel 4 bezig moet dan nog deel 5 boek 1 en 2
    If in Doubt, Flat out - Colin McRae (R.I.P.)

XBox GT : SpeedFreak be
    PSN : BeFast4Fun-Be

Member Bluto's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ben nu ook al een week bezig in het eerste deel en het is inderdaad wel een goed boek. Het leukste is dat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven volgt. In sommige passages lijkt een bepaald personage irritant of slecht, maar als je het verhaal dan via hem of haar volgt, lijkt dat weer helemaal anders. De personages lijken zo erg realistisch.
    Ik vind het kaartje in het begin van het boek wel onduidelijk. Sommige hoofdstukken spelen zich af in de vrije steden, maar die staan precies er precies niet op aangeduid. Liggen die in de "lands of the summer sea"?
    Als er een spoiler in het antwoord zit, hoef ik het niet te weten

Member Glaeden's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluto Bekijk bericht
    Ik ben nu ook al een week bezig in het eerste deel en het is inderdaad wel een goed boek. Het leukste is dat je het verhaal vanuit verschillende perspectieven volgt. In sommige passages lijkt een bepaald personage irritant of slecht, maar als je het verhaal dan via hem of haar volgt, lijkt dat weer helemaal anders. De personages lijken zo erg realistisch.
    Ik vind het kaartje in het begin van het boek wel onduidelijk. Sommige hoofdstukken spelen zich af in de vrije steden, maar die staan precies er precies niet op aangeduid. Liggen die in de "lands of the summer sea"?

mss onduidelijk op deze map, maar die Vrijsteden (Pentos, Braavos, etc..) liggen op het oostelijke deel 'across the Narrow Sea' genaamd Essos
    Guildwars 2: Zane
    iRacing: Yannick Van Broeck

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluto Bekijk bericht
    http://www.sermountaingoat.co.uk/map...lative_map.jpg

Meest gedetailleerde map die te vinden is.

Member Maver!ck's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    als ik de boeken wil kopen

zijn de nederlandse vertalingen goed?

op zich is men engels wel goed genoeg, alleen denk ik dat sommige meer middeleeuwse of specifieke termen mij wel onbekend zullen zijn (al kan je dat ntrlk simpel opzoeken

nuja als de namen enzo anders zijn in het Nederlands dan moet ik ze ook wel niet

en weet iemand dan mss ook waar je ze kan halen?

Approved 9-lifer The_Cat's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ja Nederlandse vertaling is goed te doen.

Je kan ze halen in de Carrefour, bol.com, fnac, standaardboekhandelonline, heel misschien allemaal in de standaard boekhandel (maar waar ik ga hebben ze enkel de laatste versie) en proxis Azur zal ze ook wel verkopen.

Ik zou bol.com het meeste aanraden en er zit zelf een kans in dat ze gratis verzenden. Als er een Carrefour in de buurt is daar ook is kijken, daar hebben ze ze ook en die stonden overlaatst in de aanbieding
    Laatst gewijzigd door The_Cat; 20 april 2012 om 16:52
      /l、
    ゙(゚、 。 7
     l、゙ ~ヽ
     じしf_, )ノ MEOW!

Member Lorvet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht
    als ik de boeken wil kopen

zijn de nederlandse vertalingen goed?

op zich is men engels wel goed genoeg, alleen denk ik dat sommige meer middeleeuwse of specifieke termen mij wel onbekend zullen zijn (al kan je dat ntrlk simpel opzoeken

nuja als de namen enzo anders zijn in het Nederlands dan moet ik ze ook wel niet

en weet iemand dan mss ook waar je ze kan halen?
    Raar antwoord hierboven. Je wilt de Nederlandse niet lezen als de namen erin veranderen? Wel, ze veranderen, dus de Engelsen blijven over. As simple as that
    En echt specifieke woordenschat gebruikt hij niet zoveel, op zijn eigen gecreeërde termen na. Het is eerder de manier van schrijven dat niet zo vlot gaat als je hoopt. Na een tijd ben ik er wel verliefd op geworden
    “You got to know when to hold them, know when to fold them, know when to walk away, and know when to run” -Kenny Rogers

Member Kvothe's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Waarom probeer je het eerste boek niet in het Engels? Indien het niet lukt kan je nog altijd overschakelen op de vertaling, maar ik denk dat je niet veel problemen ermee gaat hebben hoor.

Member Adrei's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Nederlands boek is zeker niet slecht, maar Engels is sowieso beter bij deze reeks als je er goed mee overweg kunt. De naam veranderingen zijn er zeker maar niet bij elke personage, wel kunnen sommige bijnamen anders zijn en de steden zijn ook vernederlandst. Voor mij was het wel een beetje verwarrend toen ik de serie bekeek en andere namen bij de steden zag liggen maar na een tijdje weet je dat wel allemaal goed. Dragon's stone is bv Drakensteen .. Kings Landing is Koningslanding etc .. (Belachelijk voor sommige, mabon)

En sommige namen zijn ook anders, zo is The Hound bv De Jachthond, of is Renly wordt daar geschreven als Renling. Maar de meeste bekende zoals Eddard, Arya, Sansa, Robb etc zijn wel hetzelfde gebleven. Ook de namen van de Wolven kunnen verschillen ..

Asha is bv Yara in de serie, maar ik denk dat in de engelstalige boeken zij ook Asha noemt.

Als je goed Engels kunt, zeker dat lezen! Als je gewoon op je gemakje relaxed wilt lezen en niet zo heel goed engels als mij kunt, zou ik voor de Nederlandse opteren. Die naamveranderingen ofzo zijn voor mij echt helemaal niet storend en ik weet goed genoeg wie wie is in de serie zelf, bij nieuwe mensen is het altijd wel even nadenken maar na een tijd weet ge het wel.

Crew Member Kid_C's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maver!ck Bekijk bericht
    Dragonstone is Drakensteen.

Klinkt echt fout in het Nederlands.

Approved 9-lifer thelordofpee's schermafbeelding
    iTrader
    10 (82%)
    Khad er int begin ook wat moeite mee, maar na een tijdje leest het wel vlot

Zeker het verhaal was moeilijk om bij te houden imo, al ben'k nu wel mee.
    Leer en zoek naar het geluk in je leven en trek je geen kloten van de rest aan. Want er bestaat geen erger gevoel dan te beseffen dat je het allemaal vergooid hebt en er veel meer had kunnen uithalen. Had ik maar een tweede kans, ik zou het weten. Dus go and live it~ Spade VI + 23/01'/12

Pagina 10 van 31 EersteEerste ... 6789101112131420 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten