Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 76

Discussie: Boedapest

Member Thierrichi's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)

Boedapest

Wij gaan in april voor vier dagen op citytrip naar Boedapest, ik heb al een beetje opzoekwerk gedaan op google en ik heb me ook al een reisgidsje aangeschaft. We hebben een appartementje gehuurd in district 6.

Ik had echter graag ook wat persoonlijke ervaringen van 9 livers gekend, dus shoot

We willen overdag de cultuur opsnuiven en 's avonds eventueel een stapje gaan zetten. Ik zag dat er ook een zoo is, die omgerekend ongeveer 7,5 euro kost, iemand daar al eens geweest?

Alvast bedankt!

Member sandpatt's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    ben vorig jaar ook 4 dagen naar boedapest geweest. echt wel een gezellige stad. voor ons was 4 dagen net gepast

de zoo hebben wij niet gedaan, dus daar kan ik niet over oordelen. volgens mij verlies je wel veel tijd alsje deze bezoekt.

voor andere vragen, shoot

Member Indigoke's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    ik vond boedapest super !
    ook 4 dagen geweest en dat was ook net gepast
    wat ik heel fijn vond was een dag lang een fiets huren en zo ook de meer afgelegen wijkjes gaan opzoeken, en een hele namiddag naar zo'n thermenplaats gaan (ongelooflijk hoeveel baden, sauna's en stoombaden je dan in kunt, echt een aanrader)

iTrader
    48 (100%)
    Dat van die thermen heb ik wel gelezen, maar wist niet goed wat ik me daar bij moest voorstellen. Kunnen jullie daar mss een beetje meer info over geven? Is dat iets dat op de hoek van elke straat te vinden is en gewoon zwemshort en handdoek mee en een vaste prijs om daar een namiddag te relaxen?

Fietsen lijkt me ook wel plezant om te doen, is heel de stad haalbaar dan?

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik ga dit topic van dicht volgen, ik heb altijd al eens een citytrip willen doen naar Boedapest. Er zijn nog geen onmiddellijke plannen, maar wie weet

Banned
    iTrader
    0
    Er zijn meerdere thermen over heel Boedapest te vinden, ik denk toch minimaal tien ofzo. Interessant is de Szchenyi (of hoe je ook schrijft) prachtig zwembad met veel saunas e.d. je betaalt iets van 10 euro inkom. Gewoon zwembroek en handboek meenemen.

Platinum Member Belgianbonzai's schermafbeelding
    iTrader
    41 (100%)
    4 dagen is voldoende voor een eerste bezoek.

Fiets in de stad is niet echt aan te raden, openbaar vervoer is hier goed.
    Taxis zijn ook niet duur

De Zoo zou ik niet naar toe gaan als je maar voor 4 dagen gaat. Ik was er niet echt van onder de indruk, maar was wel een ontzettend drukke dag toen ik er was + rond de 35-40°C dus alle dieren lagen zo wat dood in de schaduw

Beter is dan een halve dag uit te trekken voor een van de baden. Die vind je niet op élke hoek van de straat maar er zijn er wel voldoende Afhankelijk van bad tot bad is het betalen voor ganse dag of per uur. Ik ken het nu niet van buiten dus moet je maar eens opzoeken.

Qua Cultuur:
    1 dag uittrekken voor Castle district en Gellért hill. Beklim je die laatste te voet vanaf het Gellért hotel (route met prachtig uitzicht over de doneau + Pest) zal je voldoende afgewandeld hebben om daarmee te stoppen die dag qua cultuur.

Dik uur voor Heroes square + vaydahunyadi castle goed te combineren met wat daar rond ligt: Muzeum van Schone kunsten, nog een ander muzeum, desnoods de zoo en ook nog Széchenyi bath. Doe je een van die zaken ben je direct wel een namiddag zoet.

Basiliek + opera + parlement ook te combineren in een wandeling. Duurt niet heel erg lang tenzij je overal binnengaat en alles gaat bekijken natuurlijk.

Qua uitgaan hangt het ferm af wat je zoekt, zeker eens binnen gaan in Szimpla (Kazinczy utca) en Instant (Nagymező utca).
    Voor de rest eens laten weten welke genres / sfeer je zoekt.

En ga je met je vriendin of met kameraden om hier wat Oost-Europeese deernes binnen te doen... maakt ook verschil

iTrader
    7 (100%)
    bezoek zeker ook eens een typisch koffiehuis. is wel iets duurder dan andere drinkgelegenheden, maar toch eens speciaal om te doen. bovendien is de rest redelijk goedkoop in boedapest qua eten en drinken.

als je echt fantastisch wil eten 's avonds, en niet duur, raad ik je het volgende aan.
    - M E N Z A - tterem s kvz
    erg gezellig en super lekker eten. reserveer wel een dag op voorhand, want het kan druk zijn.

iTrader
    48 (100%)
    Ik ga met mijn broer en onze vriendinnen, de oost Europese deernes zullen bekeken worden, maar daar zal het bij blijven en qua uitgaan, van stijl van muziek niks specifieks, ben nu niet bepaald een metal head, maar gewoon dansbare muziek

Je kan er ook in euro's betalen las ik, maar ik veronderstel dat het voordeliger is in de plaatselijke munt?

Member h0pje's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Ik veronderstel dat betalen in Forint inderdaad in je voordeel zal zijn. Die munt is momenteel trouwens (of was alleszins) een duikvlucht aan het nemen en dus zeer voordelig

iTrader
    7 (100%)
    je kan op sommige plaatsen wel betalen met euro's, maar meestal aanvaarden ze het toch niet.

het voordeligst is denk ik om ter plaatse te wisselen. doe gewoon euro's mee.
    daar heb je op iedere hoek van de straat wisselkantoortjes, en op 100 euro, hadden we 20 cent verlies.

iTrader
    41 (100%)
    In euros betalen zal u allesinds nie voordeliger uitkomen dan geld wisselen.

Betaal in euros voor uw taxi tot het hotel (zal rond de 22Euro zijn, officiele taxis moet je van te voren aan een kiosk betalen vlak buiten de aankomsthal, als een chauffeur u in de luchthaven aanspreekt is het een rip-off, btw) en maak dan een kleine wandeling en zoek u een wisselkantoor waar de rates (buy-sell) niet te fel uit elkaar liggen (niet op de luchthaven doen dus), of haal het uit de muur.

Qua kosten voor uitgaan en eten (muzea etc moet je maar op sites opzoeken) kan je rekenen op:
    - eten (incl 1 drankje): 1500 - 2500 - 5000 HUF (fastfood/cheap - gemiddeld restaurant - betere restaurant)
    - uitgaan: halve liters 300 - 700HUF; frisdrank 300; energy drinks en shotjes 500 - 800 ; cocktails rond de 1000 - 1500
    - inkom: 90% van de tijd gratis, anders ~1000HUF

iTrader
    48 (100%)
    Ik las ook in mijn reisgids dat veel van die thermen apart zijn voor mannen en vrouwen. Ik veronderstel dat dit niet overal zo zal zijn?

iTrader
    7 (100%)
    Volgens mij is het wel overal gescheiden voor mannen en vrouwen. dit was trouwens de grootste reden waarom we het niet gedaan hebben

iTrader
    41 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thierrichi Bekijk bericht
    Ik las ook in mijn reisgids dat veel van die thermen apart zijn voor mannen en vrouwen. Ik veronderstel dat dit niet overal zo zal zijn?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sandpatt Bekijk bericht
    Volgens mij is het wel overal gescheiden voor mannen en vrouwen. dit was trouwens de grootste reden waarom we het niet gedaan hebben
    Voor zover ik weet is het nooit appart op sommige weekdagen na in de voormiddag of zo en mss sommige delen die gesplitst zijn. Elke keer ik daar al geweest ben was het gemengd.

Member diccen's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Heb met een vriendin 2 jaar geleden 2 free walking tours gedaan die op deze site vermeld staan.

De communist walk was echt interessant omdat hij werd geleid door iemand die 20 was in de jaren '80 en dus echt uit persoonlijke anekdotes putte. Op het einde van de tour werd er ook in een cafe gestopt en had hij nog vele foto's en prullaria (paspoorten, munten en dergelijke) uit die periode bij die je dan kon bekijken. Heel leuk om te zien allemaal.

De Jewish district walk was ook wel ok. Bezoekje aan synagoge (keppeltjes verplicht, krijg je daar, fotomoment dus ;-) en enkele plaatsen die iets met de joodse geschiedenis aldaar te maken hadden. Er werd ook in 2 bars gestopt (Szimpla en nog een) die echt bangelijk zijn ingericht. Precies een kunstenaarscollectief die een pand gekraakt hebben en daar hun goesting hebben gedaan. Handig dat je dan ook gelijk weet waar je 's avonds moet zijn.

Approved 9-lifer S.conceiçao7's schermafbeelding
    iTrader
    215 (100%)
    hoe toevallig, vanmorgen ook geboekt voor 5 dagen in mei te gaan.
    kijk er ook wel naar uit eigleijk, blijkbaar ziet het er ook allemaal vrij goedkoop uit ginder ^^

Member Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik ga ook met mijn vriendin na de examens. Binnen 8 dagen vertrekken we. Ik hou het hier dus ook in het oog .

Cheap ass vlucht hebben we gecompenseerd met super chic hotel . Wel super veel korting omdat het off season (dat is de reden veronderstel ik?) is. Anders zouden we dat nooit doen.

Member bludgeoned's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Genoeg vorige topics waar ik al wat tips heb gegeven denk ik.

iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bludgeoned Bekijk bericht
    Genoeg vorige topics waar ik al wat tips heb gegeven denk ik.
    Heb je die links nog bij uw abonnementen staan? Als ik zoek op boedapest in de titel vond ik er geen en als ik zocht op boedapest in t algemeen vond ik er zo veel die ik dan volledig moest doorzoeken dat ik door het bos de bomen niet meer zag

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten