Pagina 6 van 343 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 5142
    Approved 9-lifer Perdedor83's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brianz Bekijk bericht
    Ik & vriendin zijn tripje aan het plannen voor westcoast
    Voorlopig komen we aan volgende trip:
    Dag 1: Aankomen 10 u SF
    Dag 2 & 3: SF
    Dag 4: Yosemity NP
    Dag 5: Sequioa NP
    Dag 6: Deat Valley
    Dag 7: Las Vegas
    Dag 8: Zion
    Dag 9 – 10: Bryce Canyon
    Dag 11: Capitol Reeve NP
    Dag 12 & 13: Arches NP /moab
    Dag 14: Mesa Verde NP
    Dag 15: Cayente via Monument valley Tribal Park
    Dag 16: Antilope Canyon/Lake Powell
    Dag 17: Grand Canyon
    Dag 18: Jushua Tree
    Dag 19: Palm Springs & San Diego
    Dag 20: San Diego
    Dag 21: LA
    Dag 22: LA – Santa Barbara
    Dag 23: Montery
    Dag 24: SF 13h00 Vertrekken

Comments op onze voorlopige route zijn meer dan welkom!

Boeken jullie altijd GPS bij de wagen bij, of niet? Scheelt toch een 150tal euro, we twijfelen nog
    Eerst en vooral over de route: Wanneer gaan jullie ? Als het in de zomer is, moeten jullie echt wel verschillende campings vastleggen. Toch als je in/dicht bij de natuurparken wilt zitten. Als het in de nazomer is, hoeft dat niet zo.

Is het jullie eerste keer, of weten jullie al wat jullie kunnen verwachten ? Want hier en daar is het erg krap gepland, maar dat is misschien met opzet zo ?

Zo zie ik dat je in één keer van SF naar Yosemite rijdt, en de volgende ochtend in Sequoia moet zijn. Dat betekent dat je op die dag 4u rijdt, naar het midden van Yosemite, en daarna 3u moet rijden naar Visalia (of ergens in de buurt, neem ik aan). Dan hou je hoogstens een paar uur over voor Yosemite. Nogmaals, dat kan de bedoeling zijn, maar het is wel nogal krap.

Hetzelfde met Death Valley, Vegas en Zion, maar daarna lijkt het me allemaal iets beter te doen. Het zijn in ieder geval veel kilometers

(Niet om te vitten, maar je hebt wel een paar plaatsnamen spectaculair fout geschreven Even zodat je ze makkelijk terugvindt op Google Maps: Yosemite, Death Valley, Capitol Reef, Antelope Canyon, Kayenta, Joshua)

Vergis je ook niet met Capitol Reef. Dat is een gigantisch park, waar je goed moet weten wat je wilt doen voor je er aankomt. En het zijn geen snelwegen waar je lustig door vlamt, naar Moab, dus hou daar zeker rekening mee.

Voor de rest kriebelt het bij mij al in jouw plaats. Arches, Bryce, dat was toch mijn favoriete bestemming. Veel plezier met het plannen! Ik weet trouwens niet of je graag boeken leest, maar "Desert Solitaire" van Edward Abbey raad ik iedereen aan die naar ginds trekt. Een geweldige biografie over zijn leven in Arches.

En dan de GPS: Ik heb de laatste reis een GPS ginds gekocht. Die kostte 80€ en kon ik hier nog gebruiken (de onze was net stuk). Tegenwoordig staat de dollar iets slechter, maar die GPS kostte hier nieuw 150€, dus had ik makkelijk tweedehands kunnen verkopen voor mijn aankoopprijs. Maar dat moet je dus zelf weten Als je van plan bent om later nog eens te gaan, zou ik er hier eentje kopen, anders proberen te lenen/ginds kopen en hier verkopen.
    nick=PSN

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    274 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Ik ben al een beetje aan het plannen voor NYC en vroeg mij af hoelang ge in sommige museums ongeveer rondloopt. Wij zijn wel trage stappers: we willen graag alles gezien hebben

Iemand dus een idee van hoe lang een bezoek duurt aan:

- het Guggenheim
    - het MoMA
    - het MET
    - Natural History
    - Immigratie museum op Ellis island

Bedankt!
    1) Halfuurtje max
    2) Een uur of 2-3
    3) /
    4) Een uur of 2-3
    5) Uurtje op het museum, maar de gehele trip met boot enz ben je wel in totaal iets langer kwijt ofc.

Ikzelf ben wel niet een echte museumganger, deze periodes zijn de tijd dat ik erover heb gedaan om alles te zien
    *edit: voor gps ga ikzelf tomtom gebruiken op mijn iphone. Heb ook zo'n car kit houder ervoor. Dus diegenen met een iphone kunnen ook dat overwegen
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    2016:
    Auckland-Christchurch (21 January-14 February) | Goedkoper op reis

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilliaM Bekijk bericht
    Vandaag onze reis naar Las Vegas geboekt bij Penta Reizen in Izegem. Vertrekken 7 Juli, komen terug de 19de Juli. We blijven 1 dagje in Las Vegas zelf, dan gaan we beginnen rondreizen. (Bijna alle Valley's, Grand Canyon, Hoover Dam, Route 66,...). We hebben normaal alles gezien de 16de dus we hebben nog zo'n 2 volle dagen over om iets te bezoeken.

Iemand een idee wat? We beschikken over een auto dus het moet niet echt in de buurt van LV zijn.
    Zijn alle hotels al geboekt ? Anders kun je die twee dagen ook nog ergens anders aan plakken ? Maar als ze al geboekt zijn, dan moet het dus in de buurt van LV zijn. Hebben jullie de Valley of Fire en Red Rock Canyon al bezocht dan ? Dat zijn allebei aanraders. Als je toch twee volle dagen hebt, kun je tot bijna in Death Valley, naar Rhyolite, een spookdorp.

En anders inderdaad bij LV houden, want daar is zéker genoeg te zien. Jullie blijven maar 1 dag in Vegas, dat is de dag dat jullie landen ? Dan zou ik echt aanraden in die twee laatste dagen de strip af te wandelen, misschien tickets te scoren voor een show (Blue Man Group, of zo), Fremont Street Experience zeker niet overslaan (da's het "oude" Las Vegas). Dat is heel leuk om te zien.
    Er zou ook een neon-museum zijn met alle afgedankte neonborden. Daar wil ik graag nog eens heen. De Eiffeltoren ingaan, de fonteinen van het Bellagio bekijken, een buffet gaan doen, een stripclub binnengaan...

Vegas komt pas 's avonds tot leven, dus je plant een paar dingen, en voor de rest laat je je vermaken. Dat lukt je zeker wel
    nick=PSN

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frado2005 Bekijk bericht
    *edit: voor gps ga ikzelf tomtom gebruiken op mijn iphone. Heb ook zo'n car kit houder ervoor. Dus diegenen met een iphone kunnen ook dat overwegen
    Hoe werkt dat eigenlijk ? Moet je dan altijd bereik hebben, of is het "echte" gps, met satellieten ? De gps op de iPod (niet iPhone) zou namelijk werken met driehoeksmeting ahv internetverbinding. Dat is natuurlijk nutteloos in natuurparken.
    nick=PSN

Member tomh's schermafbeelding
    iTrader
    0
    in het MET kan je gerust 2dagen rondlopen

iTrader
    274 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perdedor83 Bekijk bericht
    Hoe werkt dat eigenlijk ? Moet je dan altijd bereik hebben, of is het "echte" gps, met satellieten ? De gps op de iPod (niet iPhone) zou namelijk werken met driehoeksmeting ahv internetverbinding. Dat is natuurlijk nutteloos in natuurparken.
    in die carkit voor de ipod touch zit er een GPS ingebouwd. Ik heb de carkit voor de iphone, waar de gps beter is dan die van in de iphone. Dus het gaat zowel voor iphone als ipod touch
    Trakt.tv |USA 08-09-10-11: New York | USA 2011:San Francisco + Los Angeles (24 June - 6 July) | USA 2012:Florida + East Coast (1-24 July)
    USA 2013:
    Hawaii (3-17 March) | 2014:Australia (9-28 March) | 2015: Denver-Las Vegas (22 August -13 September)
    2016:

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    Ja days inn zijn cheap ass en re-de-lijk deftig :P in niagara falls was da toch een vrij oud ding
    Haha, andere vakanties, andere indrukken, duidelijk Als wij ietsjes comfortabeler, maar vaak ook ietsjes duurder willen liggen dan normaal, gaan we naar een Days Inn Heb er eigenlijk nooit slecht gelegen. Maar ik heb gemerkt dat ketens enorm verschillen van West- tot Oostkust, dus dat zal ook een grote reden zijn.
    nick=PSN

iTrader
    274 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perdedor83 Bekijk bericht
    Haha, andere vakanties, andere indrukken, duidelijk Als wij ietsjes comfortabeler, maar vaak ook ietsjes duurder willen liggen dan normaal, gaan we naar een Days Inn Heb er eigenlijk nooit slecht gelegen. Maar ik heb gemerkt dat ketens enorm verschillen van West- tot Oostkust, dus dat zal ook een grote reden zijn.
    Wij hebben ook verschillende hotels geboekt bij die ketens(die uiteindelijk allemaal onder Wyndham zitten). Oa ramada, days in,... Die in Orlando was het goekoopst met 44$, maar de andere liggen allemaal rond de 80$ per nacht.
    Btw ik zal misschien nu eindelijk eens Coney Island en die Katz bezoeken als we in NY zijn. Al aantal keer geweest en toch nog nooit die 2 gedaan
    USA 2013:
    2016:

Approved 9-lifer Schnippy's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Kga het oosten van canada verkennen en dit is m'n huidige route:

(ps mag toch in het usa topic?)

1/Toronto (campingcar huren)
    2/Niagara falls + niagara stadje
    3/ Agonquin prov. park (met kano varen)
    4/ Foresters falls / ottawa river (rafting zal nie gaan wss met baby van 1j/)
    5/Montreal
    6/Gaspésie (walvisjes )
    7/Parc national du bic
    8/Quebec
    9/kingston
    10 toronto (2dagen)

Kheb eigenlijk tijd over wat zou ik nog moeten bezoeken in die buurt of welke plaats moeten we langer blijven dan 1 dag... enkele tips zijn welkom.

ps is dit te doen met ne baby?

Member TiM007's schermafbeelding
    iTrader
    88 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    Attraction tickets, Florida park tickets, Orlando park tickets | Attraction Tickets Direct

check eens hier hebben wij ook bij besteld. voordeel (wsl bij andere aanbieders ook ma ni altijd denk ik) is dat je echt tickets krijgt toegestuurd thuis ipv een soort van voucher waarmee ge uw ticket nog moet gaan ophalen daar.
    Ze versturen dus wel degelijk buiten uk ook? Omdat in hun terms & conditions staat dat als het buiten UK is dat ze het via mail doen tenzij je £25 bij betaalt voor ze te versturen.
    Laatst gewijzigd door TiM007; 16 januari 2012 om 12:32
    psn: dn_tim

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    http://www.attractionticketsdirect.de/

Twas dus deze.. Zelfde als de bovenste enkel verznede ze wel na belgie ;-) voor vertaling van duits na engels kunde .de naar .ie verandere ;-)
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15

Member TheRos3's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Long time lurker hier, lijkt me interessant om onze route hier ook maar eens neer te zetten. Feedback is altijd welkom

Deze zomer zouden we met 4 of 6 personen richting de westkust USA trekken. Vlucht, auto en enkele slaapplaatsen (zoals Grand Canyon Village..) worden via Connections geboekt normaal gezien en voor de rest zijn we aangewezen op onze huurauto en hotels/motels. Onze eerste dagen zitten nog wat stampvol maar daar moeten we nog het één en ander schrappen om het haalbaar te maken waarschijnlijk. Vertrek is voorzien begin juli.

Kaartje: http://img809.imageshack.us/img809/8171/tmp2j.jpg

Route:
    1: Brussel - Las Vegas
    2: Las Vegas
    3: Las Vegas - Grand Canyon Village 473km (route 66)
    4: Grand Canyon Village - Page - Mexican Hat 450km (horseshoe bend - antelope canyon - monument valley)
    5: Mexican Hat - Boulder 341km (valley of the gods - capitol reef np)
    6: Boulder - Springdale 252km (bryce canyon - zion np)
    7: Springdale - Las Vegas 262 km (zion np)
    8: Las Vegas
    9: Las Vegas - Bishop 496km (death valley)
    10: Bishop - Mariposa 272 km (yosemite np)
    11: Mariposa - SF 269km
    12: SF
    13: SF
    14: SF - Santa Maria 423km (coastline - monterey)
    15: Santa Maria - LA 260km (coastline - santa barbara)
    16: LA
    17: LA
    18: LA - Brussel
    19: België

Durft er iemand een budget per persoon opplakken? Ik had een 3000€ in gedachten met vlucht, slaapplaatsen, auto en eten inbegrepen maar dat lijkt me misschien nog aan de hoge kant.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TheRos3 Bekijk bericht
    Long time lurker hier, lijkt me interessant om onze route hier ook maar eens neer te zetten. Feedback is altijd welkom

Deze zomer zouden we met 4 of 6 personen richting de westkust USA trekken. Vlucht, auto en enkele slaapplaatsen (zoals Grand Canyon Village..) worden via Connections geboekt normaal gezien en voor de rest zijn we aangewezen op onze huurauto en hotels/motels. Onze eerste dagen zitten nog wat stampvol maar daar moeten we nog het één en ander schrappen om het haalbaar te maken waarschijnlijk. Vertrek is voorzien begin juli.

Kaartje: http://img809.imageshack.us/img809/8171/tmp2j.jpg

Route:
    1: Brussel - Las Vegas
    2: Las Vegas
    3: Las Vegas - Grand Canyon Village 473km (route 66)
    4: Grand Canyon Village - Page - Mexican Hat 450km (horseshoe bend - antelope canyon - monument valley)
    5: Mexican Hat - Boulder 341km (valley of the gods - capitol reef np)
    6: Boulder - Springdale 252km (bryce canyon - zion np)
    7: Springdale - Las Vegas 262 km (zion np)
    8: Las Vegas
    9: Las Vegas - Bishop 496km (death valley)
    10: Bishop - Mariposa 272 km (yosemite np)
    11: Mariposa - SF 269km
    12: SF
    13: SF
    14: SF - Santa Maria 423km (coastline - monterey)
    15: Santa Maria - LA 260km (coastline - santa barbara)
    16: LA
    17: LA
    18: LA - Brussel
    19: België

Durft er iemand een budget per persoon opplakken? Ik had een 3000€ in gedachten met vlucht, slaapplaatsen, auto en eten inbegrepen maar dat lijkt me misschien nog aan de hoge kant.
    De route lijkt me zeker te doen, en een mooie route ook. Het enige is dat je één dag hebt naar Page én Monument Valley, maar in het vorige topic zaten er nog mensen die in page niet meer wilden/konden besteden en daar geen spijt van hadden. In mijn planning zou ik daar wat meer ruimte pakken, maar dat is heel persoonlijk, dus ziet er goed uit

Over het budget staat al heel wat in het vorige topic, en daaruit blijkt dat het enorm verschilt van persoon tot persoon. Ga je slapen in tentjes/motels/hotels ? Ga je altijd uit eten in restaurants, of alleen hamburgers ? Dure auto of een A-klasser ? Dat maakt natuurlijk alle verschil uit... Voor ons kwamen we in ieder geval niet aan 3000 euro per persoon. Ik vergeet het altijd al vlug, maar als ik me niet vergis zitten we tegen de 2000 pp aan te schurken, iets minder misschien. Als je wilt, zoek ik het nog eens op.

Trouwens, voor MV is high clearance echt wel aan te raden. Een auto die wat hoger van de grond ligt, dus. Een SUV, een jeep, of zelfs enkele tussenmaten voldoen al snel, maar een gewone auto is toch gewaagd Tenzij je een bustour gaat doen, natuurlijk.
    nick=PSN

Member Duffman-'s schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brianz Bekijk bericht
    Zoveel mogelijk in campings aan de NP's. Moeten deze op voorhand gereserveerd worden?
    Ik heb zelf ook vaak op campings overnacht in de periode van september - oktober. In Grand Canyon, Zion en Yosemite hebben we "last" gehad om een plekje te vinden. In de Grand Canyon hebben we met een beetje geluk nog een plekje gekregen op de camping om te overnachten, in Yosemite hebben we nog een plekje gevonden op een camping die meer afgelegen was, en in Zion zijn we op zoek moeten naar een motel (which was pretty hard to find as well, omdat het allemaal zo duur was. Uiteindelijk ergens een kamerke kunnen regelen voor $50 omdat de airco in die kamer kapot was. Héérlijk geslapen na al die nachten in een tent. ).
    Je moet weten, Yosemite is een gigantisch park met als hoogtepunt Yosemite Valley. Als je Yosemite binnenrijdt, ben je toch nog wel een dikke 40-tal minuten onderweg vooraleer je aankomt in Yosemite Valley. (http://www.nps.gov/yose/planyourvisi...parkmap508.gif)
    Er is één camping in Yosemite Valley zelf maar daarvoor moet je echt wel reserveren. Wij hebben toen een camping gevonden (wawona -> zie plannetje) waar nog plaats was in het National Park zelf, maar dat is dus op zo'n 40 minuten rijden van Yosemite Valley...
    In vele nationale parken geldt de regel first-come first-serve denk ik, waar je niet kan reserveren (not sure). Een camping in een nationaal park (dit was bijvoorbeeld het geval in Sequoia, Zion en Joshua Tree) heeft niet altijd een onthaal waar je een plekje kan regelen. Meestal staat er aan de inkom een bord met praktische regels, en daarbij staat een brievenbus. Aan deze brievenbus kan je ook een envelop nemen. Je neemt zo'n envelop en dan rij je de camping op en kijk je uit naar een plaatsje dat niet bezet is, en dat u wel aanstaat (kijken dat er niet teveel rotsen zijn om uw piketten te slagen + zonlicht. ). Ge vult dan uw persoonlijke gegevens in op die envelop en ge steekt daar 10$ of 15$ in per nacht. Daarna deponeert ge die envelop in een brievenbus. Als er dan een ranger komt, wordt die brievenbus leeg gemaakt en wordt er gekeken of ge wel betaald hebt voor uw plekje... Ik denk niet dat je voor zo'n campings kan reserveren, maar zoek het eens op want ik ben niet zeker. Als je precies weet hoe je dagen er uit gaan zien zie ik eigenlijk niet in waarom je niet op voorhand zou reserveren. Wij hebben ginder echter gekeken in welke Nationale Parken we langer dan één nacht verbleven en dus hebben we niet op voorhand gereserveerd...

PS: als je nog een motel/hotel moet zoeken in de buurt van het Nationaal Park zelf (wij hebben er één gezocht in Hurricane, niet zo schandalig ver weg van Zion) ben je toch al snel 100$/nacht kwijt denk ik...

Damn you for bringing up these memories! Ik moet blokken maar nu wil ik asap terug. Nog efkes sparen tot 2013 en dan vliegen we hoogstwaarschijnlijk op Portland, Oregon! Op naar Rocky Mountains, Yellowstone, Redwood en waarschijnlijk een langer verblijf in yosemite. Misschien ook nog eens de North rim van Grand Canyon. Can't wait!

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Duffman- Bekijk bericht
    PS: als je nog een motel/hotel moet zoeken in de buurt van het Nationaal Park zelf (wij hebben er één gezocht in Hurricane, niet zo schandalig ver weg van Zion) ben je toch al snel 100$/nacht kwijt denk ik...

Damn you for bringing up these memories! Ik moet blokken maar nu wil ik asap terug. Nog efkes sparen tot 2013 en dan vliegen we hoogstwaarschijnlijk op Oregon!
    Hmm, 100 dollar per nacht is wel veel, zelfs nog voor die periode. Wij gaan dan wel iets later (september/oktober), maar dan zijn de motels maar een 60-80 dollar. Zeker als je bijvoorbeeld Zion bezoekt, iets gaat eten in Hurricane en dan nog een uurtje of twee rijdt naar Kanab/St George. De steden net naast parken slaan er wel munt uit, natuurlijk.

En Oregon was mijn laatste vakantie. Zeker ook prachtig, maar compléét anders dan het Zuidwesten, hoor
    nick=PSN

Pagina 6 van 343 EersteEerste ... 23456789101656106 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten