Pagina 51 van 343 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 751 t/m 765 van 5142
    Approved 9-lifer Lorim's schermafbeelding
    iTrader
    73 (100%)
    In september naar Chicago, iemand al enkele tips?

Member i am evel homer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorim Bekijk bericht
    In september naar Chicago, iemand al enkele tips?
    Ja zeker! Ik zit daar momenteel voor mn stage! Millenium park en Grand Park (met de Buckingham fountain die in de intro van Married With Children speelt). De bean is ook iets in Millenium park, dat is een metalen boon die heel reflecterend is, in het noordwesten van het park.

De Willis tower is de hoogste in de VS (voor het moment toch), maar de toegang kost je zo'n $25, een alternatief is de Signature lounge at the 95th in the John Hancock Tower. Daar moet je wel een drankske bestellen in de bar, en dat kost je wel iets (pak zo'n $15 voor een coctail). Je kan er wel ook gewoon naar boven gaan in de uitzichttoren ervan en daar kost het je ook weer zo'n $25.

Probeer een bikeride te doen langs de kust. Normaal kan je zo tot 30km langs de kust fietsen.

Ik vermoed dat je toekomt op Chicago O'Hare? Als je ergens naar downtown moet of ergens dat bij het centrum ligt, koop direct een CTA pass voor 1/7 dag(en). Daarmee geraak je de hele stad rond met de bus en metro en zo kan je goedkoop van de luchthaven naar de locatie waar je naartoe moet. Plan mss wel de route via Google maps zodat je op de beste halte afstapt of op de beste train overstapt. Van luchthaven naar downtown is ongeveer 30 minuten. Hetzelfde als met de taxi. Chicago heeft ook een strand, ten noorden van de Loop (Chicago z'n downtown).

In de Loop is er een Macy's departmentstore die 9/10 stories heeft, waarvan maar 1 echt voor mannen is en zeker 3 voor de vrouwen. Het is 1 van de grotere winkels in de buurt.

Verder is er voor te winkelen ook nog de Magnificent Mile, zeker niet te ontbreken! Daar vind je de grote winkelnamen en ook de Water Tower met z'n eigen mall en winkels.

McDonalds heeft hier een signature store, op 111 West Ontario Street. Daar vind je ook een Hardrock café en een rainforest café (ben hier zelf nog niet binnen geweest maar het schijnt iets te hebben!).

Als je kan, probeer naar een wedstrijd van de Chicago Cubs te gaan (baseball). Zo pik je een de typische amerikaanse sport mee in een charmant stadium. Enkel hopen dat ze dan nog spelen.

Verder is er nog de Navy Pier met wat attracties enz.

Kwestie van oriëntatie is Chicago redelijk makkelijk, ten oosten ligt het meer en dan weet je vanzelf waar N-W-Z is.

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Heerlijke stad!
    Als je kan zeker gaan eten bij Kumah's Corner. Lees de reviews op Yelp maar. Ook de echte deep dish pizza eens proberen bij Giordano's, vlak naast Sears Tower.
    Supergoede Chicago dogs vind je bij Portillos.

Het aquarium is ook de moeite als je er voor bent. Wel lang aanschuiven dus misschien op voorhand reserveren.

Zonsondergang vanop de pier en dan leuke nachtwandeling door het centrum. Door de vele bruggen en riviertjes is dit erg indrukwekkend.

Enjoy.

Approved 9-lifer Kenshi's schermafbeelding
    iTrader
    113 (98%)
    We zijn van't weekend bezig al ons hotels vast te leggen, maar we zijn nu aan't twijfelen over Goblin Valley.
    Is er daar al iemand geweest, was dat de moeite om daarvoor rond te rijden?

Mijn vriendin zou misschien ook naar Mesa Verde willen gaan, maar daar moeten we dan wel een dag San Francisco voor opgeven.

Weet iemand daar iets van of dat de moeite is?
    greetz Kenshi

Member
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenshi Bekijk bericht
    We zijn van't weekend bezig al ons hotels vast te leggen, maar we zijn nu aan't twijfelen over Goblin Valley.

Mijn vriendin zou misschien ook naar Mesa Verde willen gaan, maar daar moeten we dan wel een dag San Francisco voor opgeven.

Als je al maar anderhalve dag San Fran hebt, zeker niets extra opgeven. Da's het absolute minimum
    Wij zijn in Mesa Verde geweest, en vonden het best leuk vanwege de viewpoints en omdat het een keer een 'groen' park was, na alle red rocks. Eens voorbij de parkingang is het al snel 40 minuten naar boven rijden, en die moet je ook nog eens terug. Wij hebben het park gedaan op een 3-tal uur (ook last minute ter plekke beslist) en hebben geen begeleide tour van de nederzettingen gedaan. De viewpoints hiervoor zijn vrij goed, en er zijn er enkele kleine waar je zelf in kan.
    Probeer voor het donker uit het park te zijn. Als je dus 3 uur overhebt op die rit, zeker doen, maar ga er niets voor schrappen.

Member Kielse's schermafbeelding
    iTrader
    1 (67%)
    Iemand die al in Houston is geweest?

Member
    iTrader
    0
    Hey guys,

Iemand die interessante blogs / travelguides heeft van de westkust van USA ? We zijn namelijk van plan om een 5-6tal weken Amerika af te reizen. Voornamelijk de westkust met eerst een korte tussenstop in NYC. Iemand die dit al gedaan heeft ?

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Squaeler heeft wa ne blog gehad denk nog wel wa manne hier!

Mijne was exploringusa2009.blogspot.com
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

Member Squealer's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kenshi Bekijk bericht

Define: "daarvoor rond te rijden". Wat is je normale route die dag? Als je toch al van bv Moab naar Torrey/Bryce Canyon rijdt, is er niet echt sprake van "om rijden", want Goblin Valley ligt misschien op een half uur van de hoofdweg.

Ik vond het zeker de moeite in 2009, ookal zijn we er maar een dik half uur gebleven en hebben we enkel in het voorste deel rondgewandeld. Je kan naar het schijnt nog tot helemaal op het einde lopen, tot het aan de rand van het plateau (Waarschijnlijk waar je hier die mensen in de verte ziet lopen). Geen idee hoe ver. Dit jaar passeren we er opnieuw, maar hebben opnieuw niet zoveel tijd voorzien, Little Wild Horse Canyon gaat dan voor.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door iplf
    Wij hebben het park gedaan op een 3-tal uur (ook last minute ter plekke beslist) en hebben geen begeleide tour van de nederzettingen gedaan. De viewpoints hiervoor zijn vrij goed, en er zijn er enkele kleine waar je zelf in kan.
    Ik ga een dezer weekends ook aan de planning van Mesa Verde werken (komende van Monument Valley). Kan je eens opsommen wat je op die 3u gedaan hebt gekregen aan viewpoints/wandelingen? En was dat dan inclusief die 2x40min rijden?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tah_b00nz0r Bekijk bericht
    Squaeler heeft wa ne blog gehad denk nog wel wa manne hier!
    Eum nee, denk dat ge het op iemand anders hebt. Ik heb foto albums ja: qbic.smugmug.com.

Ik heb nooit een blog bijgehouden, MAAR heb 2 weken geleden toch een gestart Ben nu info van de vorige jaren derop aant zetten en een kort en bondig reisverslag aan het antidateren
    Reisverslag voor 2012 gaan we wel proberen "live" te doen, voor zover de goesting en de tijd dat toelaat

=> qbic66.wordpress.com (work in progress)

Approved 9-lifer Tah_b00nz0r's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Aah kdacht da je er eentje had. K had dan wsl iemand anders voor
    psn :: zjerre
    Playing :: BF4, FIFA 15
    USA Roadtrips blog :: click here

Approved 9-lifer Perdedor83's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squealer Bekijk bericht
    Ik ga een dezer weekends ook aan de planning van Mesa Verde werken (komende van Monument Valley). Kan je eens opsommen wat je op die 3u gedaan hebt gekregen aan viewpoints/wandelingen? En was dat dan inclusief die 2x40min rijden?
    Wij zijn naar Mesa Verde gegaan vanuit Cortez, en ik kan me herinneren dat dat toch een aardig stukje rijden was. Ik weet niet of ik het in 40 minuten gehaald heb, maar waarschijnlijk zal het zo veel langer ook niet zijn. Het voelde wel nogal lang, omdat ik niet wist hoe ik met die automaat zelf kon schakelen, en ben altijd (te erg) op m'n hoede als ik op m'n remmen naar beneden moet. De weg naar boven ging vlot Maar het gaat wel aardig omhoog!

We zijn in het park ook niet langer gebleven dan 3u, dat kan ik me niet voorstellen. We hebben de tentoonstelling doorlopen in het park en hebben de Spruce Tree House gewandeld. Da's een wandeling (opnieuw redelijk steil, maar zeker niet te vermoeiend, of zo) over asfalt naar de enige zo bereikbare cliff dwelling. Voor de rest van die cliff dwellings moet je mee op een tour, waar je tickets voor moet boeken in het Visitor Center. Dat hebben we niet gedaan.

Voor de rest hadden we daarna nog meer dan tijd genoeg om alle viewpoints te doen, behalve die op de Wetherill Mesa Road. En over het algemeen kan ik zeggen dat het een leuk park is voor de geschiedenis van de indianen. Fijn om in die cliff dwellings rond te lopen, maar (hier stoot ik misschien liefhebbers voor de kop) we zijn na de Spruce Tree House de auto niet meer uit geweest, en hadden het park al vlug gezien. Heel mooi, maar in het licht van alle andere bezienswaardigheden niet buitengewoon, snap je ?
    nick=PSN

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Meh, gisteren mijn vliegtuigticket besteld voor 29 juni tot 29 juli naar Missoula, Montana: 1300 euro. Die boel wordt er ook niet goedkoper op.
    LAST.FM - XBL: edraket145
    19/11/12 NEVER FORGET

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket Bekijk bericht
    Meh, gisteren mijn vliegtuigticket besteld voor 29 juni tot 29 juli naar Missoula, Montana: 1300 euro. Die boel wordt er ook niet goedkoper op.
    Geen frequent aangedane luchthaven. Naar waar ga je ?

Is inderdaad wel stevig! Maar hoe kleiner de luchthaven, hoe hoger de prijzen liggen, heb ik me laten vertellen. Die vliegers zitten dan ook niet altijd vol.
    nick=PSN

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Perdedor83 Bekijk bericht
    Geen frequent aangedane luchthaven. Naar waar ga je ?

Is inderdaad wel stevig! Maar hoe kleiner de luchthaven, hoe hoger de prijzen liggen, heb ik me laten vertellen. Die vliegers zitten dan ook niet altijd vol.
    Maand stage daar. Waarschijnlijk in het weekend eens naar Yellowstone, is nu niet super ver. Ook nog een weekend naar San Diego, zal mij ook wel al rap $400 kosten
    LAST.FM - XBL: edraket145
    19/11/12 NEVER FORGET

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door edraket Bekijk bericht
    Maand stage daar. Waarschijnlijk in het weekend eens naar Yellowstone, is nu niet super ver. Ook nog een weekend naar San Diego, zal mij ook wel al rap $400 kosten
    Hmm, en Glacier NP niet te vergeten! De onbetwiste parel van Montana in mijn ogen. Da's zelfs nog dichterbij dan Yellowstone En Flathead Lake onderweg.
    En Hells Canyon is ook nog niet eens zo gek ver weg, maar ik draaf door . Ik vond het in die omgeving echt wel prachtig. Big Sky Country, en zo heet het niet voor niks!
    nick=PSN

Pagina 51 van 343 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten