Oorspronkelijk geplaatst door
iplf
Aangezien jan1978 erom had gevraagd, hier al een review van Universal Studios Orlando:
We hebben overnacht in Holiday Inn at the entrance, waardoor het park op wandelafstand lag, EN we 1 extra uur voor parkopening kregen in IOA. Dat extra uur was echt vreselijk handig.
30 minuten voor opening stonden we aan de gate en toen het park (5 minuten te vroeg) openging zijn we in alle rust naar Harry Potter gewandeld waar we Forbidden Journey hebben gedaan zonder aanschuiven. Zowat de beste non-coaster die ik OOIT gedaan heb. Daarna walk-on op de (kiddie)coaster er tegenover en 2 walk-ons op de B&M coasters (naam ontglipt me) even verderop. Dit alles heeft amper 50 minuten geduurd, inclusief wat foto's nemen. Rond 8.50 stonden we te wachten aan de Harry Potter brug om ons richting Spiderman te begeven. Toen die doorgang om 8.55 openging, konden we nog in alle rust door Jurassic Park wandelen en was Spider Man nog een walk-on (park gaat open om 9, maar iedereen gaat meteen naar Potter). Daarna ook nog Jurassic Park ride als walkon gedaan, en 10 minuten moeten wachten voor Hulp. Rond 11.00 zijn we richting Universal Studios gegaan (10 minuten wandelen) waar we 2x Rip Ride Rocket met max 10 min wachten hebben gedaan. Daarna nog Mummy (20 min) en Simpsons (10 min). De rest interesseerde ons bitter weinig. Uiteindelijk rond 14.30 het park verlaten.
Conclusies:
1) zorg dat je je hotel via Universal boekt voor de noodzakelijke vroegere parkopening.
2) Potter-deel is superdruk en wordt vaak afgesloten, ideaal dus via de early opening

.
3) Door een headstart in de ochtend, heb je al erg veel gedaan EN kan je nog wat rustige wachtrijen scoren mits goede planning.
4) Als je niet alle shows wilt zien, en vooral attracties doen, kom je ruim toe met 1 dag voor beide parken.
5) Universal is niet zo populair als de Disney-parken, waardoor je het volgens mij zelfs in de zomer vrij vlot kan doen als je vroeger binnenkan.
6) Bij Simpsons, zorg dat je tijdens de pre-video in de lift tegen de deur aan de overzijde staat. Ga als die deur opengaat meteen binnen en ga op de 1ste rij zitten, NIET de 2e. De simulators vanonder geven veel beter zicht dan vanboven. Vraag gerust of je vanonder mag zitten bij de splitsing (rechts is vanonder, links is de trap op naar boven).
7) ZEER vriendelijk personeel, een ware verademing tov veel andere parken.